Jump to content

Recommended Posts

Posted

De afgelopen weken zijn hier weer een achtbaan van emoties geweest.

Na 3,5 jaar (waarin 1x een bbz na een spontane zwangerschap) kinderwens konden we na 2 iui's eindelijk voor een gesprek voor IVF in Nijmegen komen. We waren super blij dat we eindelijk met ivf mochten beginnen. Echter nog blijer was toen bleek dat ik 4 dagen na het intakegesprek spontaan zwanger was!!! Dit hadden we nooit meer verwacht.

Echter gisteren heb ik helaas een miskraam gekregen. Totaal onverwacht... We hadden nog aan onze eigen gyn gevraagd of we nu weer iui moesten doen of toch gewoon beginnen met ivf.

Wat voor ons een beetje dubbel is is dat we eerst vanwege te slechte zaadkwaliteit door gingen naar ivf. Maar nu zou ik dus wel spontaan zwanger kunnen worden. Oh ja, ik heb ook nog maar 1 eileider. Wat ons tegen staat is dat we met 6xiui(dus weer een half jaar)nog minder kans hebben als 1x ivf. Dus weer een hoop tijd,stress en geduld verder.

Morgen moet ik weer op controle en dan zal ik het nog eens overleggen.

Posted

Wannabemom, wat heftig en ontzettend verdrietig dat je nu een miskraam hebt gehad. Ik denk dat je vraag is of je moet kiezen voor nog een aantal keer IUI of toch voor IVF. Wat heeft je gynaecoloog hierover gezegd? Ik denk dat de keuze heel persoonlijk is. Wil je zo snel mogelijk zwanger zijn ongeacht wat je daarvoor moet doen. Of geef je het de tijd en hoop je dat het met IUI of zelfs misschien weer spontaan lukt. Moeilijk hoor. Je moet je realiseren dat IVF zowel lichamelijk als mentaal een grote belasting is. Maar ik kan me voorstellen dat je liever gaat voor de grotere slaginspercentages, en dat is natuurlijk bij IVF. Kortom kan je ook niet raden. Maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen. Hopelijk krijg je een bevredigend antwoord van je gynaecoloog waar je echt iets mee kan.

Posted

Ja ik las mijn berichtje nu eens over. En bedacht me inderdaad dat mijn vraag een beetje onduidelijk was. Maar inderdaad we zijn nu heel erg aan het twijfelen of we terug moeten naar iui of toch doorgaan met IVF.

Heb het er zaterdag ook even met de gyn over gehad. Ze zei dat we dit van haar zelf mochten kiezen. Verder heb ik ook niet meer veel door gevraagd op dat moment. We waren ook nog een beetje in shock van de plotselinge miskraam.

We hadden juist al een beetje rekening gehouden met het feit dat we ivf zouden gaan doen. Zo werk ik een soort van freelance en heb ik vanaf maart even geen opdrachten aangenomen zodat ik alle rust zou hebben voor ivf en niet in de stress zou zitten of ik wel op controle kan in het z'huis en niet allerlei kunstgrepen moet toepassen om wel te kunnen gaan.

Ik ga zometeen weer (voor de 20e x)proberen of ik iemand in nijmegen aan de lijn kan krijgen om te overleggen. Ook aangezien ik morgen de uitslagen zou krijgen van mijn bloedonderzoek. In het z'huis in Venlo wilden ze namelijk heel graag deze uitslagen weten om te kijken of er evt. een oorzaak was voor deze miskraam.

Maar kiezen blijft inderdaad moeilijk. Wat bij ons wel erg mee speelt is dat ons geduld steeds minder wordt en het steeds langer lijkt te duren. Nu al 3,5 jaar de kinderwens en 2 jaar in de MMM. Ik weet dat er mensen zijn die nog veel langer bezig zijn, maar toch duurt wachten zoooo lang.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use