Ga naar inhoud

ook maar even voorstellen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo ik ben bri ,37 jaar en in januari krijgen wij onze eerste ivf. wat mij opvalt is dat iedereen het heeft over de hormoonspuitingen ( decapeptylenz enz) en niet over de periode ervoor.

ik ben nu net gestart met microgynon om mijn cyclus te "regelen" nou ik ken mezelf niet meer, stemmingswisselingen, huilen, gevoelige borsten...

kent iemand dit? ik hou mijn hart vast als wij 24 dec met de decapeptyl gaan spuiten.... ik weet het het is voor dat kleine wereldwonder maar toch...

Geplaatst

Hoi Bri,

Welkom op het forum. Ik heb voordat we met de Deca begonnen niets gebruikt. Ik weet wel dat je van de Microgynon behoorlijk tegen het plafond op kan vliegen. Dat was voor mij ook een van de redenen om er heeeeeeeeeeel snel mee te stoppen. Werd na een paar weken eindelijk weer een beetje mezelf. Mag ik vragen waarom je nu eerst aan de Micro moet? Ik heb dat namelijk al vaker gehoord, maar niet zelf hoeven doen.

In ieder geval heel veel succes met je 1e ivf poging.

Groetjes, Sandra

Geplaatst

Hoi Bri,

welkom hier! goed dat je meteen vragen stelt daar zijn we voor.

het ligt aan t protocol wat je volgt.

Zelf heb ik eens het lange (2x)gevolgd, met de pil(ook emo hoor) en 2x het krote, zonder pil, dit is om je baarmoederslijm en eierstokken tot rust te brengen en de boel op te schonen. Niet ieder ziekenhuis gebruikt deze weg vandaar dat niet iedereen het erover heeft.

succes verder met je poging,

cyn

Geplaatst

Je zal zien dat straks deze gevoelens weg gaan hoor meis.....met deca had ik wel erge hoofdpijn...maar als je dan veel blijft drinken en af en toe een paracetamol dan is het goed te doen!

Dus maak je niet te druk!

Geplaatst

He Bri,

Welkom hier!!

Ik heb net de eerste behandeling achter de rug en zit nu in de wachtperiode. Ik heb ook eerst een maand de pil moeten gebruiken, dit deden ze om een beetje te kunnen plannen wanneer "het echte werk" plaats zou gaan vinden. Ik werd van de microgynon niet zo zeer opvliegerig of emotioneel, maar voelde me onwijs onrustig en opgejaagd. Toen ik eenmaal met de decapeptyl was begonnen verdween dit redelijk snel, maar kreeg er hoofdpijn en opvliegers voor terug. Dit heeft ongeveer anderhalve week geduurd en na het starten met de Gonal heb ik verder geen bijwerkingen meer gehad.

Succes met alles!!

Liefs Anne

Geplaatst

hey bri,

welkom op deze site!!

ik heb eerst ook de pil moeten slikken hoor

maar snel daarna al moeten spuiten

had verder geen last van hormoon stoornissen ofzo..

succes,

groetjes rosalie

Geplaatst

Hoi Bri,

Ik heb ook mircogynon gebruikt.

De eerste 2x behandelen niet zo veel last van gehad...maar nu deze keer wel...

Ik was inderdaaad erg onrustig en opgejaagd. Opvliegerig weer! Had ik neit gedacht , maar kwam warschijnlijk toch daar van.

Bij ons zit eht er standaard in het protocol. Je begint zeg maar met de pil. Omdat ze dan ook bijna zeker zijn dat je niet zwanger bent als je begint en omdat ze de cyclus dan beter kunnen sturen.

Ik gebruik geen deca...dus ik weet niet hoe dat voelt of gaat.

Sterkte er mee.!

Geplaatst

wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben die microg moet slikken, heb even navraag gedaan en het blijkt te zijn om a je cyclus te regelen en b om te zorgen dat ze in de ivf kliniek niet alle behandelingen op 1 hoop krijgen en dan soms niets!! ik moet echt 2 volledige strips innemen 42!! pillen)om dat als ik in mijn vlg cyclus 2 dagen overtijd zou zijn dan konden ze me nieet meer inplannen in januari!! ik vind het doodzonde om mijn lichaam met deze hormonen vol te pompen... kijk deca doet tenminste nog iets maar micro zorgt er juist voor om niet zwanger te raken... tja alles voor het wereld wondertje toch?

alleen manlief vind wel dat zijn meisje erg anders reageert.... hoop maar dat de deca meevalt:bye2:

Geplaatst

ik heb ook microgynon gebruikt voor de behandeling, maar had er iet zo veel last van.

Veel succes!!!

Geplaatst

Bri veel succes he!

Eindelijk wat duidelijkehijd over de Pil! Wanmt ik lees ook veel: die wel, die neiet...

Ik had altijd veel last van de pil, zeker sinds mijn 3oe werd ik er gewoon allergisch voor voor mijn gevoel. Logisch: asl je al slikt sinds je 14 e ( menstruatieklachten)

...heb de laatste jaren spiraaltjes gebruikt ..

Ik hoop zelf: GEEN pil aub.

Schijnen bij ons in Breda hoorde ik van de afldeling helemaal geen wachtlijsten te

zijn en mijn cyclus is regelmatig , altijd dag 26-28 dat het goed doorkomt.

nu nog het labge wachten tot de intake in jan.

Geplaatst

Welkom Bri,

Ook ik heb er geen ervaring mee. Moest de 21ste cyclusdag beginnen met het spuiten van decapeptyl. Sterkte!

Anne, hou je embryootje maar lekker warm en succes op het wachtbankje.

Liefs van Floor

Geplaatst

ongeveer 1,5 week geleden vroeg ik nog of andere meden hier ook zo'n last hadden van de microg...

nou het liep bij mij even anders, had al bijna 2 weken lichte buikpijn eigenlijk na de sis echo, maar ja je denkt het zal wel toch? niet zo piepen en gewoon sterk doorgaan:yeswink-1: totdat afgelopen zondag de buikpijn zo erg was geworden dat ik met mijn neus op de knieen liep!! hubbie vertrouwde het niet en al snel waren we op weg naar de h a p, na enig onderzoek met de ambulance naar een groter zkh waar wel de nodige dingen getest konden worden, na uren van onzekerheid kwam het verlossende woord, een bact. infectie tussen de baarmoeder en de eierstokken!!! infuus met een paarde antibiotica en vanochtend pas weer thuis gekomen.. ja ja zo kan het ook gaan!

voel me zwak maar heb geen pijn meer gelukkig, vlg de gyn KAN het zijn van de sis echo maar toegeven ho maar.. hij denkt wel dat ik 24 dec gewoon met de deca kan starten als a.s dinsdag de echo en bloeduitslageb goed zijn..

duimen maar dat deze ellende niet voor niets is geweest. ik spreek jullie weer snel, groeten bri

Geplaatst

oo wat erg!! Hopelijk kan je gewoon verder met de behandeling!

Beterschap

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden