Jump to content

meldkamertje uitgerekend maart 2010

Recommended Posts

Posted

Hoi Linda,

Ik heb maar een meldkamertje voor ons geopend, omdat het voor ons beide nu gaat opschieten. Jij nog 2 weken en ik nog 3 weken.

Wordt echt aftellen nu.

Hier gaat alles goed, morgen de echo voor de placenta.

Je hoort het wel.

Succes weer.

Liefs Mandy

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey meiden,

K breek even in in jullie topic, hoop dat jullie dat niet erg vinden. Heb wel constant mee zitten lezen maar ben niet echt actief geweest de laatste tijd...

Ik ben nu sinds een week met zwangerschapsverlof en moet nog 5 weken maar wordt als het goed is ook een 'Maart-mama'...Voor jullie begint het nu echt op te schieten zeg! Nog maar 2 en 3 weken...:happy:... Liggen jullie ukkies al mooi ingedaald? Ik moet morgen weer op controle. Hummel lag de laatste keer mooi met het koppie naar beneden en tegen mijn bekken aan maar nog niet ingedaald. Heb het idee dat hij daar nu wel mee bezig is...af en toe krampen (indalingsweeen?) en moet weer heeeeeeeel vaak plassen...

Liefs, San

Posted

Linda /3e kindje, maar 1e keer icsi/ 2 maart

dev060pr___.png

Knoer / 1e kindje / 1e keer IVF / 2 maart

dev060pr___.png

Mandy / 3e kindje / 2e icsi / 11 maart

dev069pr___.png

Heb jullie tickers er even bij gepakt alleen de van Sannvb zit er niet tussen.

Posted

Hoi meiden,

leuk een eigen meldkamertje voor ons. Hier is alles nog rustig, alhoewel ik niet meer goed weet hoe ik moet zitten of liggen. Ben ook erg nerveus en mijn man ook. Van mij mag hij of zij komen. De kleine is al weken ingedaald, maar de laatste week duwt ie ontzettend naar benee. Dus elk 1,5 uur wakker om te plassen. We zullen zien wanneer de kleine zich meld. Ik houd jullie op de hoogte.

Mandy, hopelijk ligt de placenta goed.

San, jij ook succes de laatste weken. Super dat je spontaan zwanger bent geworden. Blijft toch het mooiste.

Liefs, Linda

Posted

dev060pr___.png

Knoer / 1e kindje / 1e keer IVF / 2 maart

dev060pr___.png

dev069pr___.png

San / 1e kindje / spontaan / 23 maart

dev081pr___.png

Ik heb hem erbij gezet hoor San, en erg gezellig dat je er ook bij komt, want Linda en ik zijn de enige van maart die actief zijn.

De placenta ligt gelukkig goed :happy: en niet meer voor de uitgang, dus ik mag gewoon lekker thuis bevallen. Ze is nu ongeveer 6 pond en ze heeft lange benen.

Ik ben wel blij dat we haar weer even gezien hebben, want ik heb sinds gisteren dat ze minder bewegelijk is, ik voel haar wel af en toe, maar normaal is ze heel druk. Volgens de echoscopiste was alles goed, maar die mevrouw was erg nors en had veel haast. Morgen naar de vk dus dan nog maar even tegen hem zeggen.

Van mij mag ze ook vlug komen hoor, ik heb haar het liefst zo snel mogelijk in me armen zodat ik weet dat alles goed gaat en dat ze gezond is.

Linda, ik hoop dat je de zenuwen een beetje de baas kan. Vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik hoop voor je dat het niet al te lang meer duurt, voordat de kleine komt.

Ze zeggen dat ivf en icsi baby's vaak te vroeg geboren worden, maar zo op het forum te zien lopen er een hoop meiden overtijd.

Lonki, ik hoop dat het voor jou ook op gaat schieten, je bent nu al meer dan een week overtijd, je geduld is ondertussen wel op zeker?

Allemaal succes weer.

Liefs Mandy

Posted

Hey Mandy,

Thanx! Leuk om ook in het rijtje te staan.

Wat fijn dat de placenta goed ligt. Thuis bevallen is ook mijn ideaal hoor! Lekker om te weten dat dat (zo ver je nu kan zeggen) in ieder geval gaat gebeuren. Zo'n echo om te bepalen hoe de placenta ligt, doen ze dat altijd? Of lag je placenta eerst niet goed?

Ik heb ook af en toe dagen dat onze uk wat minder actief is, maar dat volgt eigenlijk altijd na een paar 'hyper-dagen'. Volgens mij zijn ze dan gewoon even helemaal op..hihi..

Balen dat de echoscopiste zo nors was trouwens. Voor ons is het toch elke keer een hele beleving om onze uk te zien he?!

T is inderdaad niet echt druk bij de Maart-mama's. Ach, moeten wij maar voor wat drukte zorgen:happy:.

Liefs, San

Posted

Jeetje dames alweer een maart topic, heel veel succes met de laatste loodjes meiden!

En Mandy het viel mij ook op dat er best wel heel wat meiden over tijd gaan hier...misschien eens tijd voor een poll om te kijken of het echt zo is??

Posted

Hoi meiden,

idd typisch dat er veel na de uitgerekende datum bevallen.

Mandy vervelend dat ze zo nors was. Geeft geen prettig gevoel zo. Maar gelukkig ligt de pacenta niet meer dwars en kan je lekker thuis bevallen.

Morgenavond heb ik ook controle bij de vk, dus hou jullie op de hoogte.

Sann, gezellig dat je er nu bij staat. Het lijstje is al zo kort.

lonki, hoop dat je snel de kleine vast kunt houden. Duurt nu wel erg lang voor je.

Iemand enig idee hoe het met Dinky is? ben benieuwd.

Liefs, linda

Posted

Hoi meiden

Hoor hier eigenlijk niet thuis maar jullie leven zo met ons mee

Maar idd ik lees meer meiden die overtijd zijn dan dat ze te vroeg bevallen.

@Mandy fijn dat je nu lekker thuis kunt bevallen en dat die placenta is opgeschoven.

@Linda succes morgen bij de vk

Is je kindje al volledig ingedaald en waren je 2 andere kids ook optijd of net zoals die van mij te laat?

Met mij gaat het goed ben vandaag bij de vk geweest

ben wel gestript maar ze weet niet of het wat heeft uitgehaald omdat mijn baarmoedermond nog niet verstreken was.

Moet nu vrijdag weerkomen en als er zaterdag nog niets is word ik waarschijnlijk dan ingeleid.

Nou meiden doe rustig aan en we spreken elkaar wel weer.

Posted

Hey meiden,

@Lonki hopelijk komt jullie ukkie snel. Spannend hoor! Heel veel succes.

Zelf ben ik net weer op controle geweest. Ons hummeltje ligt al hartstikke vast en ingedaald. Had volgens de ha ook geen andere keus want volgens hem zit ik letterlijk 'vol met baby' :happydance:...bloeddruk en hb waren ook prima en natuurlijk ook weer even naar het hartje geluisterd. Voorlopig zit onze hummel nog heerlijk in mama's buik. Moet nu 4 maart weer terug.

@Mandy hoe was jouw controle bij de vk?

@Linda, jij moet vanaaf op controle toch? Ben benieuwd hoor!

Liefs, San

Posted

Hoi san, ik moet vanmiddag naar de vk. Net de jongens naar school gebracht en zo meteen komen de wekelijkse hulptroepen om het huis hier weer aan kant te krijgen, echt lekker.

Fijn dat alles weer goed was bij de vk of loop je bij de huisarts? En dat de kleine er al helemaal klaar voor ligt. Bij mij is ze nog niet helemaal ingedaald, maar dat is normaal met een tweede of derde kind, die kunnen later indalen.

Linda, succes bij de vk, we horen het vanavond wel.

Liefs Mandy

Posted

hoi Lonki,

Nou, hopelijk meld de kleine zich snel, zodat je niet ingeleid hoeft te worden. Spannend hoor.

Mandy, heerlijk die hulp zo voor de bevalling. Hopelijk alles goed bij de vk en zou fijn zijn als de kleine is ingedaald. We horen het.

San, fijn dat alles goed is met jullie. Gaat voor jou ook opschieten.

Bij mij ligt de kleine al zeker vanaf 34 weken ingedaald. Dus aardig rap dus. Mijn dochter was 2 dagen later en mijn zoon 1 week eerder, dus kan alle kanten op.

Liefs, Linda

Posted

Hoi meiden,

We zijn weer goed gekeurd bij de vk, bloeddruk weer iets te hoog, maar niet verontrustend. Luid en duidelijke hartslag van de kleine, dus dat stelde me weer gerust. Volgende week weer terug. Ze ligt wel met het hoofdje in me bekken, maar nog niet helemaal vast, dus niet volledig ingedaald. En nog 3 uurtjes en dan hebben wij ook de 37 weken gehaald en mogen we vanaf dan thuis bevallen. Kom maar op haha.

Linda bij jou alles goed bij de vk?

Liefs Mandy

Posted

Hey Mandy,

Wat heerlijk dat alles weer goed was met jou en de kleine. Fijn dat ze ook al aan het indalen is, is toch weer een stap in de goede richting. En jaaaaaaaaaa, je hebt de 37 weken grens geraakt en mag dus heerlijk thuis bevallen. Het wordt nu echt wel steeds spannender naarmate de uitgerekende datums dichterbij kruipen...

Gisteren intake van de kraamzorg gehad. Was hartstikke gezellig, bleek een oude bekende te zijn dus meteen even bij zitten kletsen. Ook weer wat meer informatie en tips gekregen voor tijdens en na de bevalling, en voeden. Het is ons eerste kindje dus ik zuig alle info die ik krijg op als een spons....hihihi...is de onzekerheid van voor het eerst mama worden denk ik. Ik wil het liefst starten met borstvoeding de eerste weken en het daarna afbouwen met een lactatiekundige naar ochtend- en avondvoedingen met de borst en overdag de fles (ivm werk)....Weten jullie al hoe jullie dat willen gaan doen?

Liefs, San

Posted

Hoi Mandy,

fijn dat je de 37 weken hebt bereikt. En bij een 2e of 3e is het heel normaal dat het later indaald. Gelukkig gaat alles goed met jullie.

San, ik ga ook borstvoeding geven, maar stop zodra ik weer ga werken. Kolven is niets voor mij, maar een ochtend en avondvoeding zou een optie kunnen zijn. Doe waar jij je lekker bij voelt.

Bij de vk was alles prima. Ze is dik tevreden. Ze denkt aan een 7 á 7,5 pondertje. Ze zeggen wel dat je in de laatste weken de keine minder kan gaan voelen door minder ruimte, nou daar heeft deze duidelijk geen last van. Dat uit zich zeker 's avonds. Net een springkussen soms (haha).

Nou veel succes weer meiden.

Liefs, Linda

Posted

Hoi Lin en San,

Alles nog goed bij jullie? Nog geen tekenen van een beginnende bevalling Linda?

Nog een weekje en dan heb je je uitgerekende datum bereikt. Ben benieuwd wat het is bij jullie, er zijn nu een hoop meiden geboren en daarvoor een hoop jongens.

Hier gaat ook alles goed, ben vreselijk aan de opruim en de poets en ben niet te stoppen haha, manlief wordt gek van me. Maar ben bijna klaar, dan is alles lekker opgeruimd en schoon en heb ik rust in me lijf en hoofd.

Nou meid, laat je morgen nog even horen hoe het bij de vk was, ik moet ook morgen.

Hou je op de hoogte.

Liefs Mandy

Posted

Hoi Mandy,

de kleine zit er nog. Het is een behoorlijke druktemaker, vooral 's avonds. Regelmatig steken doordat ie zo aan het douwen is. Hopelijk kondigt hij of zij zich snel aan, want ben het aardig zat. Mijn buik is de laatste 2 weken ook aardig gegroeid. Morgen laat ik weer weten hoe het was bij de vk. Doe je een beetje rustig aan meid?! We houden elkaar op de hoogte. Ben nu geloof ik de eerstvolgende in het rijtje. Spannend hoor.

San; met jullie alles oké?

Liefs, Linda

Posted

Jeetje meiden, alweer een Maart meldkamertje!!!!

Hoop dat jullie een goede bevalling mogen krijgen en jullie wereldwondertjes snel (en vooral op tijd) mogen komen...

xxx

Posted

dev060pr___.png

faye / 1e icsi / 1e kind / uitgerekend 8 maart

dev066pr___.png

dev069pr___.png

San / 1e kindje / spontaan / 23 maart

dev081pr___.png

Ook hier even een update van het maartclubje.

Posted

En met de komst van de laatste uitgerekend in februari baby zijn vanaf nu alle ogen op jullie gericht hihi, heel veel succes meiden met de laatste loodjes.

Posted

Hey meiden,

Hier gaat alles nog prima hoor! Ondertussen ook al aan de laatste loodjes begonnen, het wordt nu echt wat zwaarder. Heb vooral veel last van harde buiken en pijn in m'n rug, maar ach, ik heb verder een voorbeeldige zwangerschap gehad dus het moest een keer wat zwaarder worden... Onze uk ligt nu echt helemaal klem in mijn buik, en kan zich soms een beetje nijdig afzetten, heerlijk :aak: (auw)...haha...maar echt heel veel meer ruimte kan ik hem helaas niet bieden.

Linda voor jou komt het nu al heel dichtbij! Nog geen 'voortekenen' van een komende bevalling?

Bij jou ook nog steeds alles rustig Mandy?

Liefs, San

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use