Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Dunya ben getrouwd en ik ben 25 jaar.

Ik probeer al een jaar zwanger te raken, maar het is niet gelukt.

Het probleem ligt aan me man hij heeft te weinig zaadcellen.

Nu heeft de huisarts ons doorverwezen naar het ziekenhuis, maar het duurt allemaal zo lang. Ik heb pas 31 maart een afspraak.

Kan iemand mij vertellen wat er allemaal gaat gebeuren?

En ik wens iedereen succes die er mee bezig zijn!!!!!

Posted

Hei Dunya,

Ik snap dat je het lang vind duren maar ik ben bang dat in dit traject nog vaker wachttijden zal hebben.

Ik heb zelf niet in nederlandse ziekenhuizen gelopen dus ik kan niet vertellen wat en hoe er daar allemaal gaat gebeueren. Ik neem aan dat jullie in ieder geval nog wat onderzoeken zullen krijgen voordat ze bestemmen welk traject voor jullie het beste is.

Als je eenmaal wet wat voor onderzoeken je gaat krijgen of wat voor traject (bv IUI, IVF, of....) dan vind je op dit forum zeker veel lotgenoten en ervaringen.

Veel succes!

Posted

Dunya, ik ben het met Ursula eens. Je zult straks nog heel vaak moeten wachten.

Fijn te weten dat er in ieder geval al iets gevonden is, waardoor het zwanger worden niet zou lukken.

Alleen gaan ze niet over 1 nacht ijs en zal je man nog vaker een potje in moeten leveren, voor ze een traject uit gaan zetten.

Je wilt weten wat er gaat gebeuren... je kunt 31 maart terecht, eigenlijk is dat wel heel vlot, want is sommige ziekenhuizen heb je ontzettende lange wachttijden.

De gynaecoloog zal je helemaal binnenste buiten keren. Het klinkt heel eng en bij de eerste afspraak zal de drempel ook heel hoog voor je zijn. Maar naarmate je langer komt, des te lager wordt jouw drempel. En het went, geloof me...

Bij mij is het als volgt gegaan ( voor zover ik het nog weet hoor):

1e afspraak: baarmoederhalskweekje, inwendige echo, bloedprikken ( meerdere malen). Mijn man nog een keer een semenanalyse

2e afspraak: nog een semenanalyse

3e afspraak: HSG, foto van je baarmoeder/eileiders.

En in sommige gevallen zelfs nog een kijkoperatie, maar dat was in mijn geval niet nodig.

Verder heb ik nog een paar keer moeten bloedprikken om bepaalde waardes te meten.

En a.d.h.v. alle uitslagen/gegevens wordt er een traject bepaald.

Meid, laat het op je afkomen.. je weet waar je het voor doet. Succes!!!!

Guest Sannie66
Posted

Dunya, welkom hier...over Turkije is een topic geloof ik. Even de zoekfunctie gebruiken of kijken bij het topic 'ziekenhuizen'...

Veel suc6 bij de intake en de keuze om het traject eventueel in het buitenland uit te laten voeren...

Posted

Dunya welkom hier en heel veel succes.

Je geduld word telkens op de proef gesteld in het hele traject.

Wij zijn na een jaar naar de huisarts gegaan en toen kwam er nog een jaar onderzoeken en wachten achteraan en uiteindelijk konden we afgelopen jaar met onze eerste icsi beginnen. Helaas is die mislukt maar het is telkens wachten geblazen.

Gek word je ervan soms.

Groetjes Mariska

Guest Sannie66
Posted

Dunya, vrijwel alle hormonen die gebruikt worden tijdens het IVF/ICSI traject moeten via een injectie ingebracht worden; of wel subcutaan (onderhuids) of musculair (in de spier).

Ik spuit persoonlijk in mijn bovenbeen, maar anderen prikken liever in hun buik of zij...

Sommigen doen het zelfs in de bil, maar daar ben ik weer geen voorstander van...zit niet lekker als er een beurse plek ontstaat ;-)

Je krijgt hier als het goed is nog uitgebreide info over tijdens je intake in het zh...

Posted

Ja, dat moet je in principe zelf doen. Hiervoor krijg je vooraf wel instructie van een verpleegster hoor. Ik zet de naald erin en mijn man injecteert dan de vloeistof, samen zijn we een topteam!!!!

Deze injectie spuit je als je in het ivf/icsi-traject zit en even later komt er dan nog een injectie bij ( ook zelf doen) die er dan voor zorgt om meerdere follikels te krijgen, stimuleren.

En vragen zijn er om te stellen hoor hier op dit forum, dat geeft helemaal niks.

Ik spuit de deca. in mijn buik en volgens mij is dat het meest gebruikelijke. Maar als ik het goed heb, zijn hier ook meiden die zichzelf in hun zij of been prikken.

Guest Sannie66
Posted

Ha sonja, tegelijkertijd waren we ons antwoord aan het typen ;-)

Posted

Ja, geloof het ook! Hoe is het verder met je? Kom je een beetje tot rust? Ik zie dat je in maart weer gaat beginnen, toch weer spannend.

Nou nog ff rustig aan, want voor je het weet, gieren de hormonen weer door je lijf.

Alvast veel succes!

Posted

Oh my god! Moet je dat zelf doen??? Ik kan helemaal niet tegen naalden en injecties:fear:

Sannie en Sonja,

Ligt het probleem aan jullie of aan de man?

Posted

Maak je maar niet druk hoor Dunya, ik had ook een hele erge naaldenfobie. Als ik moest bloedprikken, lag ik bij wijze van al een week in de zenuwen.

Je overwint heel wat angsten hoor in zo'n traject haha!!!!

Bij ons ligt het probleem aan de man, maar ja... zoiets zegt niet zoveel!

Posted

Hei dunya,

Dat ligt er maar net aan hoeveel en hoe beweeglijk zijn zaadcellen zijn. Mijn man had ook weinig zaadcellen maar nog genoeg voor IVF. Ik denk dat je nog even moet afwachten wat ze jullie zullen adviseren... Bedankt voor je felicitatie!

Ik vond het spuiten ook eng (terwijl ik notabene in de verpleging werk! Maar jezelf is toch anders he?) en daarom heeft mijn man het trouw iedere dag gedaan terwijl ik mijn ogen dichtkneep. Maar je gaat vast goede begeleiding krijgen in het ziekenhuis. Misschien roepen al deze dingen steeds meer vargen op bij je. Een tip, schrijf ze alvast op dan kan je ze stellen in het ziekenhuis. Daarbij zal je merken dat tegen de tijd dat je afspraak is je al een boel antwoorden weet.

Posted

Ja, ik ben het met Ursela eens, hele goede tip!!

Het is idd niet automatisch ICSI hoor, zelfs IUI kan ook nog als het aan de man ligt.

Je zult toch even geduld moeten hebben, voor je dat weet... succes!

Guest Sannie66
Posted

Dank je wel Sonja.. ja hormonen, daar weet ik alles van ;-)

Dunya, het ligt aan niemand: onbegrepen subfertiliteit zoals het zo mooi heet. Mijn man had in eerste instantie niet van die goede zwmmers, maar heeft toen zijn levenswijze rigoreus aangepast en nu is dat geen probleem meer. Ik ben al een stuk 'op leeftijd' en daar zit het 'em denk ik in: oude eitjes ;-), want voor de rest is alles dik in orde.

Posted

he Dunya, ik zelf zit nu ook al een tijdje in de mm. heb het een en ander onderzoek gehad. van bloedprikken, kijkoperatie tot het verwijderen van mijn rechtereileider. mijn eileiders zijn verkleeft en de linker, heeft ook nog iets wat ze noemen een geboorteafwijking.

het prikken lijkt enger dan het in werkelijkheid is. ik persoonlijk heb daar niet zo een moeite mee. Wat ik heeeeeeeel moeilijk vindt, is het wachten op de uitslag van een terugplaatsing. ik heb drie keer de teleurstelling moeten verwerken en dat is echt moeilijk.

het belangrijkst is GEDULD hebben. en ik zeg altijd voor mezelf,

hopen op het beste, maar voorbereid zijn op het ergste.

ps. probeer over de verschillende behandelingen zoveel mogelijk te lezen. voorbereiding is heel belangrijk. kan je makkelijker je vragen stellen en zal je de artsen sneller en beter begrijpen.

veel sterkte met je onderzoeken en sterk blijven.

groetjes ikkie

Posted

Ik ben zo blij dat ik hier terecht ben gekomen. Ook heel lief van jullie dat jullie zo reageren.

Maar moet je dan elke dag prikken?

En geduld is echt belangrijk.

Posted

Ja Dunya de vorige behandeling ben ik op 12 december met de deca begonnen en op 26 december kwam daar de puregon (om te stimuleren) bij. Dit moest elke dag tot aan 8 januari ongeveer.

Maak je nog niet te naar over het spuiten, want die naalden en het spuiten valt echt reuze mee en anders doe je het net als ik en laat je je man spuiten. Ik durf het zelf ook niet en mijn vriend vind het geen probleem.

Je krijgt ook waarschijnlijk goede begeleiding vanuit het ziekenhuis dus het komt allemaal goed.

Je moet inderdaad veel geduld hebben, maar dat leer je vanzelf in dit traject (niet dat het altijd even makkelijk is)

Posted

Ik zit ook te twijfelen om naar Brussel te gaan, daar heb je een turkse kliniek. En ik krijg het vergoed van mijn zorgverzekeraar als ik een goeie reden heb. Bij de turkse kliniek heb je geen w8lijst.

Ik heb 31 maart een afspraak en daarna ga ik een beslissing nemen.

Maris,

Wat is assistend hatching?