Ga naar inhoud

Ik ben de weg kwijt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

kyra: heb je nou een positieve test?? ik snap dat bfp niet?? ik dom hahaha

Wat fijn zo'n dochter!! die van mij kwam schreeuwend te wereld en stopte na drie maanden pas. hmmm zeer traumatisch kan ik je vertellen. maargoed dat overleef je ook.

Liesbeth: Leuk zo'n poll ik weet alleen niet hoe dat moet. En volgens mij geldt het ook voor icsi, want ik mag toch hopen dat de lab-meneer goed selecteerd. En als de sterkste meisjes zijn hmm

Oja lichte voorkeur.......ik ga voor blauw haha

Geplaatst

hahahahaaa...pleun bedankt!!

Geen idee wat die afkorting betekende!

Maar toen ik em bij iemand anders zag staan werd ik er een beetje emotioneel van en daarom wilde ik dus ook die 2 roze streepjes!

En ja dus: positief getest! Flink positief, knalrose!! Heb last van allerlei kwaaltjes (nu al) waarvan ik altijd heb gedacht dat het onmogelijk zou zijn.

Moet maandag het zh bellen voor een echo.

Jij wil dus blauwe sokjes? En je hebt 3 maanden geschreeuw gehad, ja ik kan me voorstellen dat dat traumatisch is!! Ik bescheef net ook de positieve kant van mijn slaapkopje. Nadeel ervan is dat ik na mijn dochter nooit nooit nooit meer een baby de fles heb willen geven. Dat was voor mij verschrikkelijk, omdat ze voortdurend lag te slapen en zelfs niet wakker werd om te eten. Speciaal overleg met mensen die er verstand van hebben om af te stemmen wat de minimale hoeveelheid is die ze binnen moest krijgen....zucht....Ben er destijds regelmatig van in paniek geraakt hoor.

Pleun, ik moet wel lachen om jouw onderschrift: groei groei groei....zo hebben wij ook tegen mijn buikje gesproken.

Geplaatst

Mij heeft het in ieder geval geholpen!

En het was ook best een grappig gezicht, want ook manlief deed mee!

Kun je het nog een beetje volhouden deze zenuwslopende dagen?

Geplaatst

redelijk

had net alleen hele rare krampjes in mn buik

leken wel stroompjes

zou dit mss de innesteling geweest kunnen zijn

of mss juist foute boel

ik wordt hier zo enorm onzeker van

pffffffff

Geplaatst

Och meid....

Tjee, wat een afschuwelijke dagen, he?

Ga er maar van uit dat je niets voelt bij een innesteling en dat het nog te vroeg is voor foute boel.

Krampjes die er wellicht anders ook zijn, maar nu anders worden uitgelegd.

Meer kun je niet...

:duimen draaien:

Geplaatst

Zit je aan de bollen Pleun?? Daar krijg je ook allemaal krampjes en ellende van. Maar het blijft ongelooflijk zwaar dit wachtweken. Ik heb ze in december gehad en ik had alle zwangerschapskwalen maar helaas. Het is echt gewoon wachten blehhh! Ik ga met je mantra mee, nog vijf dagen toch? oke: GROEI GROEI GROEI EMMY!!

Kyra: ONGELOOFLIJK gefeliciteerd!! het is zooooo fijn omdat te horen!! het gaat toch ook vaak goed!!

Dit is mijn laatste poging en ik merk hoe verder ik kom in de behandeling, hoe meer het verlangen de kop op steekt. Dit forum helpt daar ook bij. Wilde dit keer eigenlijk niet mee doen, maarja waar het bloed kruipt......en het geeft ook veel rust. Hoef ik neit alles met mijn omgeving te delen

Dusss bedankt!!

x marjan

Geplaatst

Marjan, ik heb altijd gehoord dat je juist meer jongens krijgt door IVF/ICSI, omdat jongenszaadjes sterker zijn en meisjes zwakker maar langer kunnen overleven... Daarom moet je als je op de normale manier een kind krijgt als je een meisje wil voor de eisprong sexen en voor een jongen tijdens of juist na... Zo zie je maar weer, volgens mij is het allemaal gelu..

Caroline

Geplaatst

Marjan,

Dank dank....het gaat dus inderdaad wel eens goed!

Gelukkig maar, en dat heeft mij ook hoop gegeven toen ik aan deze poging begon. Bij mijn eerste poging wist ik nog niet van het bestaan van dit forum.

Bedoel je met niet meedoen, niet meedoen op het forum tijdens je poging?

Ook dat kan ik wel begrijpen. Merkte dat ik die 2e wachtweek blij was weg te zijn van alles en iedereen (ook van het forum) maar dat ik het ook miste op de momenten dat ik dacht dat ik de spanning niet uit kon houden..

En de laatste keer is idd hartstikke spannend en wellicht ook drukkend??

Wens je het allerbeste deze poging.

Geplaatst

Dat heb ik ook gelezen: jongenszaad is sneller maar leeft minder lang, meisjeszaad is trager maar is sterker en leeft langer. Als je dan IVF bijvoorbeeld neemt dan zouden de jongenszaadjes eerder in het eitje zijn omdat ze sneller zijn?

Ach, ik weet het ook niet allemaal! Ik denk dat het ook samenhangt met de man zelf. Die van mij komt uit een familie waar ze alleen maar (echt zonder uitzondering) jongens op de wereld zetten!

Geplaatst

hoi faye, dus jij verwacht dat jou topemmy een jongentje is?? super gefeliciteerd trouwens. Op naar de drie maanden!!

Ik was gister aan het google over icsi/ivf de laatste wetenschappelijke nieuwtjes ed. Ben nog steeds doodbang voor al die hormonen!! maar je leest er weinig tot niets over. Mijn man vindt dat logisch omdat "men"veel geld verdient aan deze behandelingen. Ik hoop dat dat gel*l is. Maar goed ik kwam dus op een engelse site en daar stond dat er in de afgelopen vijf jaar meer meisjes geboren waren na vruchtbaarheidsbehandelingen. ach wie weet! maakt ook niet uit toch?

:CYBER_HUGS: marjan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden