Ga naar inhoud

Decapeptyl houdt menstruatie tegen?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb me zojuist aangemeld/voorgesteld en heb gelijk een vraagje voor jullie. Hebben jullie ooit meegemaakt dat je door het gebruik van de Decapeptyl maar niet ongesteld werd? Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld en daar zeiden ze dat ik toch echt ongesteld moet worden ook al kan dit gepaard gaan met maar een klein beetje bloedverlies. Nu had ik gisterenavond wel een sliertje bloed bij het afvegen maar daar is het ook bij gebleven. Zou ik dit moeten melden in het ziekenhuis?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst

Hoi Jolan

Ten eerste welkom hier.

De deca houd het normaal niet tegen het kan wel zijn dat het iets later komt als normaal. Bij mij was het ook 4 dagen later. Ik weet niet op hoeveel dagen jij nu zit maar ik zou me nog niet te veel zorgen maken.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hoi Jolan, welkom en succes!

Ben je toevallig eerst aan de pil geweest en daarna aan de decapeptyl? (overlapt elkaar iets?)

Dat heb ik wel altijd zo gehad tijdens onze ivf behandelingen.

Ik kreeg dan ook maar minimaal/nauwlijks bloedverlies.

Dit hadden ze mij van tevoren ook verteld, dus in mijn ogen heel normaal.

Ben benieuwd naar de ervaring van anderen.

Ik neem aan dat je binnenkort de startecho hebt?

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties!

Nee, ik ben niet eerst aan de pil geweest.

De uitgangsecho stond gepland voor afgelopen maandag, maar deze moest ik afzeggen omdat de menstruatie nog niet was doorgebroken. Ik mag nu bellen als de menstruatie doorbreekt zodat we een nieuwe datum kunnen inplannen voor de uitgangsecho. Indien de uitgangsecho dan goed is moet ik puregon gaan gebruiken naast de decapeptyl.

Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat er altijd een menstruatie ontstaat ook al gebruik je de decapeptyl. Ik zit alleen nu al op dag 34, terwijl dit normaal gesproken altijd netjes 28 dagen is.

Geplaatst

Hoi Witje,

Bedankt voor je reactie. Had ik stiekem ook gehoopt. Helaas deze week twee keer negatief getest.

Geplaatst

Jolan,

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Bij mijn 1e ivf-poging werd de poging vlak voor de punctie gestaakt. Vreselijk was dat.... maar ik moest nog wel doorgaan met de deca., om alles van binnen weer rustig te krijgen. Al met al heeft het vanaf dat moment bij mij 5 weken geduurd voor ik ongesteld werd.

De deca. legt je hele boeltje van binnen plat/stil en kan je menstruatie behoorlijk uitstellen.

Mij werd toen gezegd door het ziekenhuis, op moment van staken, als ik het na 4 weken nog niet was, moest ik bellen voor een afspraak. Waarschijnlijk om het op te wekken. De dag van de afspraak werd ik het. Succes meid, ik weet hoe lastig het is en stiekem krijg je toch een beetje hoop. HOpelijk zet het gauw door bij je.

Groeten Sonja

Geplaatst

hoi jolan

bij de 1 e icsi werd ik wel ongi met deca

maar bij de 2e icsi geen ongi gehad met deca

op de echo was alles goed dus waarschijnlijk een hele hele kleine bloeding wat direkt door mijn eigen lichaam geadsorbeerd werd want de eierstokken waren rustig en het baarmoederslijmvlies ook mooi dus zoals het hoort

nu vanmorgen begonnen met deca voor poging 3 zal me benieuwen of ik nu wel of niet ongi word

Geplaatst

Hoi Sonja81 en Sandra,

Bedankt voor jullie reactie.

Even een vraagje voor Sandra. Doen ze bij jullie in het ziekenhuis altijd de uitgangsecho ongeacht of je je menstruatie hebt gehad of niet. Bij ons zeggen ze dat als ik mijn menstruatie hebt dan terug mag bellen voor de uitgangsecho. Deze stond eerst maandag gepland en moest dus geannuleerd worden.

Nu heb ik woensdagavond een klein sliertje bloed gehad bij het afvegen, en nu ik jouw verhaal lees heb ik zoiets van misschien was het dit wel.

Dus ik denk dat ik vandaag het ziekenhuis ga bellen met de vraag of ik maandag mag komen voor een uitgangsecho.

Ik wens degene die ook zijn begonnen aan een poging heel veel succes.

Geplaatst

ik zit in zwolle

daar doen ze altijd een uitgangsecho die is van te voren al gepland

ben op 31 jan ongi geworden in mijn normale cyclus, heb toen gebeld en kon met de pil beginnen heb toen direkt een aantal afspraken gekregen voor stop pil start deca en uitgangsecho die heb ik dus 8 maart

moet zondag de laatste pil innemen en is dus voor mij ook afwachten of er wel een ongi komt

ik zou als ik jou was gewoon bellen en vragen zeggen dat je even ongi was een dag of zo

zij kunnen door de tel. niet zien of het echt een ongi was of niet en zullen je denk ik wel laten komen

succes

Geplaatst

Hoi Sandra,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik zit in Ede/Nijmegen. En daar wordt inderdaad de uitgangsecho ook van te voren gepland. Alleen wel met de vermelding dat als er nog geen menstruatie is je de afspraak af moet zeggen.

Ik denk inderdaad dat ik ga doen wat jij zegt. Gewoon bellen en zeggen dat ik even gevloeid hebt, hopelijk laten ze me dan na het weekend even langs komen.

Jij ook veel succes!!

Geplaatst

Dat is een goede Jolan... en als je er dan toch bent, kun je je verhaal doen :) Dat is heel slim! Dan kunnen zij wel zien of je ong. bent geweest ja of nee.

Want aan de telefoon word je vaak afgescheept en moet je nog maar even wachten tot je het wordt.

Succes!

Geplaatst

Hoi,

Ik heb net het ziekenhuis aan de lijn gehad en mag a.s. maandag langs komen voor de uitgangsecho. Dus ik ben benieuwd wat ze met dan kunnen vertellen.

Groetjes

Geplaatst

Hoi dames,

Ik wilde even doorgeven dat de uitgangsecho afgelopen maandag prima was. Ik ben dezelfde avond begonnen met de Puregon en moet woensdag 10 maart terugkomen voor de eerste FM.

Allemaal nog bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Jolan

Geplaatst

nou is het toch nog goed gekomen dus

hier heeft de ongi zich gisteren gemeld, maar is maar een klein beetje een inlegkruisje is voldoende

ik moet maandag komen voor een uitgangsecho en mag dan waarschijnlijk ook beginnen met stimuleren ik gebruik dan gonal f

heb eerder ook al puregon gehad wat super stimuleert maar ik kreeg bijwerkingen die je liever niet hebt dus over gegaan naar gonal f

veel succes

Geplaatst

Hoi Sandra,

Het wordt dus ook weer spannend voor jou. Alvast veel succes a.s. maandag!!

Mag ik trouwens vragen wat voor bijwerkingen je kreeg van de Puregon?

Ik moet zeggen dat ik altijd erg veel last hebt van de Decapeptyl en dat zodra ik de Puregon ga spuiten me een stuk beter voelt.

Groetjes Jolanda

Geplaatst

nou die bijwerkingen die ik had wens ik niemand toe

werd er depressief van zo erg dat ik elke dag ruzie maakte met mijn man en familie

op de snelweg reed ik vol gas, kon me dan niet schelen of ik een ongeluk zou krijgen

zag nergens de gevaren of ernst er van in

had constant schijt aan een ander

was een totaal ander mens en zag geen nut meer in het leven

dit alles was 2,5 jaar geleden heb toen bijna een half jaar aan de puregon gezeten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden