Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne jeetje wat een aantal. Daar moeten toch wel een heleboel toppers tussen zitten.

Maandag de punctie ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent dat ben ik ook elke keer. Is ook logisch lijkt me het is niet niks.

Maar ik duim dat er ook zoveel toppers uit komen van de week.

Succes.

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he Simba...mss is de bloedtest wel positief...blijf toch nog even moed houden!!! sterkte!

ben net terug van de tp en van de drie eitjes waren er 2 bevrucht en deze hebben ze me ook teruggeplaatst...loop met een smile op mijn gezicht...14 mei kunnen we testen...

Henne...spannend...maandag de tp...zal voor je duimen!!!

liefs,

nicole

Geplaatst

Voortraject

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mirthe: 26 april 1e

Mariëtte:29 april 3de FM 10.30 uur

Henne: 30 april 2e

Demi: 5 mei (1ste)

Punctie:

Wombat: 27 april

Elvira::di 27 april

Nico74: 28 april

Mariëtte:1 mei de punctie

Henne: 2 of 3 mei

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Mariska: 27 april

Sonja: 29 april ( hopelijk deze keer wel)

Wombat: 30 april

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

KiKi: 5 mei

Miki: 5 mei

Hanneke: 6 mei

Mariska: 11 mei

Afgelopen Dinsdag de uitgangsecho gehad en alles zag er goed uit..sinds woensdag zijn we bezig met puregon...

Als je de punctie hebt gehad lees ik dat je er na (kan) bloed(en)...spelt het embyo dan niet weg???hahahahah sorry moet er zelf op lachen...maar is wel iets wat ik me afvraag....

Geplaatst

Dat na bloeden had ik de eerste 2 dagen en toen zat er nog geen embryo in, maar nee de embryo kan er zeker weten niet uit als die er eenmaal in zit.

Geplaatst

Wauw Henne.... dat is nog eens goed nieuws zeg!!! Dat mag ook wel eens vind ik hoor :) Op naar een mooie oogst meid.

En dat van die knopen.... sorry, maar ik moest er wel even om lachen!!!

Simba, balen meid, maar wie weet.... de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar ik begrijp dat je de moed begint te verliezen. Sterkte!

Nico, het broeden kan beginnen :) Houd die kleintjes maar lekker warm in je buikie :)

Geplaatst

Goedenmiddag allen,

Sorry dat ik inbreek in jullie topic, april had ik ook moeten starten alleen jammer genoeg wordt het mei.

Henne, je kent me niet maar ik lees zo nu en dan wat berichtjes van je (vind je teksten vaak grappig/pakkend/ informatief) en lees nu dat er behoorlijk wat follikels gerijpt zijn op de nieuwe combinatie medicatie. Wat ontzettend fijn zeg! Hopelijk is het een mooie oogst 3 mei!! Het is je zo gegund na al die tijd!

Iedereen heel veel suc6 gewenst en op naar al die mooie embryootjes!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Goede morgen dames,

Graag maak ik mezelf groen vandaag!

Ik ben al een tijdje niet actief hier, maar lees dagelijks mee.

De test was positief vandaag!!!

:icon_biggrin:

Voortraject

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mirthe: 26 april 1e

Mariëtte:29 april 3de FM 10.30 uur

Henne: 30 april 2e

Demi: 5 mei (1ste)

Punctie:

Wombat: 27 april

Elvira::di 27 april

Nico74: 28 april

Mariëtte:1 mei de punctie

Henne: 2 of 3 mei

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Mariska: 27 april

Sonja: 29 april ( hopelijk deze keer wel)

Wombat: 30 april

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

Paula: 1 mei

KiKi: 5 mei

Miki: 5 mei

Hanneke: 6 mei

Mariska: 11 mei

Geplaatst

Wat een goede berichten allemaal! Ik heb gisteren ook de TP gehad van een top embryo!!! Jeetje, wat is dat bijzonder en spannend. Wetende dat er nu iets in je buik aan het nestelen is en moet blijven plakken ;)!!!

Henne; heel veel succes!

Tot bij het wachtbankje van mei!

gr Margo

Geplaatst

paula...super nieuws...gefeliciteerd!!

Simba...weet je al meer???

Margo...ook voor jou toppie...en nu idd hopen dat ie blijft zitten...spannend is dat he??

grtz,

Nicole

Geplaatst

Henne, wat een mooi aantal follikels! Geweldig... Ik zal voor je duimen dat je maandag ook een mooi aantal eicellen hebt en dan natuurlijk weer duimen drukken voor de volgende stap. Zelf heb ik morgen de 2e follikelmeeting en hoop ook op meer eicellen deze poging. Fingers crossed!

De 1e poging had ik een overstimulatie, 2e poging maar 3 follikels wel 3 eicellen en de 3e poging 11 follikels maar 4 eicellen. Ik was al niet zo happy en ben dus ook van ziekenhuis veranderd. Ik liep in het EMC en ben nu overgestapt naar Gent. Dus ook bij mij laten ze nu de follikels langer doorgroeien en hoop stiekem ook op meer eicellen. We zullen zien, het blijft spannend. Mag ik vragen hoeveel eenheiden menopur je spuit? Succes! En sterkte voor maandag.

Gr, roestvlek

Geplaatst

Henne, wat een mooi aantal follikels! Geweldig... Ik zal voor je duimen dat je maandag ook een mooi aantal eicellen hebt en dan weer duimen drukken voor het volgende. Ik heb morgen de 2e follikelmeeting en hoop op meer eicellen deze keer. Fingers crossed! De 1e poging overstimulatie, 2e poging maar 3 follikels wel 3 eicellen en de 3e poging 11 follikels maar 4 eicellen. Ik ben ook van ziekenhuis veranderd en deze laten we de follikels langer doorgroeien, dus hoop zelf ook op meer eicellen. We zullen zien, het blijft er spannend. Mag ik vragen hoeveel eenheiden menopur je spuit? Sucess! En sterkte voor maandag.

Gr, roestvlek

Geplaatst

Ha Roestvlek, ik liep ook in het EMC. Nu zitten we in Voorburg. Ik gebruik nu 225 IE menopur (150 in de ochtend en nog 75 savonds). De vorige drie pogingen kreeg ik 150 IE Gonal-f.

Zoals ik het gisteren begrepen heb in het ziekenhuis zorgt de deca ervoor dat er meer eitjes gelijkmatig groeien en ook dat ze die langer door kunnen laten groeien. Met cetrotide kan dat niet, dan heb je toch kans op een spontane eisprong.

De Menopur moet zorgen voor een betere kwaliteit eitjes. Want anders heb je natuurlijk nog niks aan die 17.

Heb jij in Gent ook een ander schema gekregen dan in het EMC? Ik hoop voor je dat dit heel positief uit gaat pakken!

Geplaatst

Ik heb daarnet maar zelf gebeld.....

helaas... poging is mislukt.......

We wisten het eigenlijk al natuurlijk.....maar toch, nu is het wel erg definitief, en kwamen er toch wat traantjes....

Geplaatst

Oh Simba heel veel sterkte met de verwerking hiervan. En tuurlijk ook al ben je een beetje voorbereid je houd altijd hoop, dus huil maar lekker uit. Doe rustig aan. Sterkte.

Geplaatst

Henne,

Wow wat een hoeveelheid follikels! Wat fijn voor je.

Op naar de punctie en we gaan voor véél eitjes.

Gr.

Martha.

Geplaatst

Hoi Hoi

@Simba erg veel sterkte jeetje

Nou vanmiddag de tp gehad en is goed gegaan verder wel een beetje gevoelig het inbrengen van de katheter maar de emmy had zich doorgedeeld tot 8-cellig zonder fragmentatie dus ben super blij de overige emmy;s waren helaas niet goed genoeg om in te vriezen

Maar we hebben nu een goede emmy terug gekregen en nu is het 2 weken wachten mag op 14 mei gaan testen dus super spannend

Alleen schaamde wel rot toen de gyn de emmy terug had geplaatst en alles wou afkoppelen zoals de speculum en het slangetje het deed een beetje pijn en ik schrok daar van en uit reflex trok ik men benen dicht(klinkt een beetje gek)maar dus wel met de spreider en slangetje en dus de handen van de gyn ertussen sjonge zo rood als een tomaat was ik

Gelukkig hoorde ik van de gyn dat ik niet de eninge was die het overkomen is

Dus nu is het spannend afwachten tot 14 mei

Liefs Elvira

Geplaatst

:toothy9::toothy9:Briljant Elvira, haha. Kan het me voorstellen hoor, zo'n speculum kan opeens zo'n pijn doen. Rotdingen.

Geplaatst

Vanochtend heb ik de punctie gehad. Wij zijn blij met de opbrengst van 10 eitjes (de kleine follikels waren nog wat doorgegroeid en hebben gelukkig ook iets opgeleverd).

Nu afwachten hoeveel er geschikt zijn om icsi op toe passen en hoeveel embryo's er gaan ontstaan. Wij horen dinsdag hoeveel embryo's er zijn en hoeveel er gebiopteerd zijn, dan begint het spannende wachten tot wij een dag later horen of er een embryo('s) niet is aangedaan (met de chromosoomafwijking) en of er die dag een terugplaatsing zal plaatsvinden.

Groetjes Huanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden