Ga naar inhoud

andere menstruatiecyclus na IVF hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Meiden,

Ik vraag me het volgende af;

* op 5 januari ben ik ongesteld geworden nadat ik op oudjaarsdag negeatief testte na een terugplaatsing.

* Op 1 feb hadden we een evaluatie, waarbij de gyn ook een (inwendige) echo heeft gemaakt en daarbij aangaf dat er al 1 grotere follikel zat en het bms al aan het verdikken was.

* op 7 + 8 feb verloor ik een beetje bruin/roze slijm, maar dat zette niet door naar een menstruatie

* ik denk in de nacht van 15-16 feb mijn eisprong gevoelt te hebben

* gisteren (27 feb) verloor ik weer 1 malig een klein beetje bruin/roze slijm, maar ook nu geen menstruatie

Kortom: aanstaande dinsdag is het 9 weken geleden dat ik voor het laatst ongesteld was. Nu ben ik wel vaker onregelmatig (PCOS), maar langer dan 7 weken heb ik nooit hoeven wachten.

Daarom mijn vraag: kan het zijn dat je cyclus overhoop gegooid wordt door de enorme hoeveelheid hormonen die je moet nemen voor een icsi-behandeling? En zijn er meiden die iets soortgelijks hebben meegemaakt?

Liefs Fren

Geplaatst

Dag Fren, ja dat geloof ik absoluut! Ik zit in IUI traject en heb tijdens 1 ronde lichte overstimulatie gehad met 150 eenheden puregon, wat op zich nog best meevalt qua hormonenhoeveelheid. M'n menstruatie kwam toen 8 dagen te laat, en ik ben altijd regelmatig ongesteld.

Geplaatst

Hai,

Bij onze cryo tp heb ik ook heel vaak moeten terug komen voordat ik mijn ei zou krijgen terwijl ik dit normaal niet heb. Volgens mij zagen ze dit tussen dag 25-28 ik had nu een erg lange cyclus voor mij doen. Ik ben van mening dat je lichaam je erg voor de gek kan houden. Ik hoop bij jou dat het gauw komt 7 weken is erg lang.

Sas

Geplaatst

Hey Fren,

Het is idd balen, maar ik herken je verhaal. Ik heb een regelmatige cyclus en word het keurig tussende 26-30 dagen normaal gesproken.

Oktober 2009 startte ik met mijn 1e IVF-poging, deze werd gestaakt vlak voor de punctie ( 14 november). Ik had te weinig follikels en ze wilden niet groeien. Ik zat toen al ruim 3 weken aan de deca. en 2 weken aan de Puregon. Toen besloten werd de poging te staken, moest ik nog wel doorgaan met de deca. Al met al, heb ik deze 6 weken gespoten. Toen pas was alles weer rustig van binnen, mocht ik stoppen en vervolgens wachten op mijn ongesteldheid. Dus moest intussen wel steeds voor controle komen.

Maar de menstruatie kwam maar niet. De arts had bij mijn laatste controle nog wel gezegd: "als je het over 4 weken nog niet bent, maak dan even een afspraak". Na 4 weken was ik het nog niet en heb ik gebeld voor een afspraak. Op de dag dat ik terecht kon, werd ik het! Dat was begin januari 2010.

Als ik het niet geworden was, hadden ze het waarschijnlijk opgewekt met een pilletje. Misschien is het een idee om toch even je ziekenhuis te bellen en het hierover te hebben? Want je wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer beginnen. En als die rotduivels moeten komen, komen ze niet....ggrrrrr!!!!

Heb je in die tussentijd je temperatuur ook bijgehouden? Dan weet je of je toen inderdaad je eisprong gehad hebt en of je gister je menstruatie ( ook al stelde het niets voor) gehad hebt.

Succes meid!

Groeten Sonja

Geplaatst

He Sonja,

Nee, daar heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht, temperaturen. Maar gisteren was echt geen menstruatie, was een grote druppel in een inlegkruisje. Ik heb me voorgenomen dat als ik dinsdag nog niet ongesteld ben, ik ga bellen met het zh. Dit schiet allemaal echt niet op namelijk. Hoelang heb jij uiteindleijk moeten wachten?

Dank voor je reactie!

Fren

Geplaatst

Hoi Fren,

Ja, dat is wel zo verstandig... misschien weten zij raad en kunnen ze je toch helpen!

Want die onzekerheid blijft aan je knagen en dat is natuurlijk ook weer niet goed.

Ik werd toen eind oktober 2009 ongesteld ( geloof de 29e) en werd het 5 januari 2010 pas weer. Dus al met al iets van 9 weken? Ik heb dus duidelijk een cyclus overgeslagen denk ik.

Groetjes

Geplaatst

Fren, ik heb niet zo´n lange periode/cyclus dat ik niet ging menstrueren ook omdat eigenlijk deze maand (februari) de 1e maand is dat ik hormoonvrij ben. De maanden ervoor (november, december, januari) met hormonen.. 1x IVF en 2x IUI (waarvan dus 1 ongewild).

Nu dus ook voor mij wachten. Meestal dag 26 (en soms op dag 27 of 28), maar zit nu al op 29! En dat is voor mijn doen echt hoogst uitzonderlijk...

Geplaatst

Hoi Fren,

na mijn laatste poging oktober ben ik nog steeds ontregeld en heb ik veel last van mijn hormonen. Van uitblijven ongi tot overtijd. Ik ben terug naar de kliniek geweest en waarschijnlijk heb ik littekenweefsel zitten waardoor ik veel pijn heb vanaf mijn eisprong totaan de dag dat ik ongi ben.

Bij het SFG/EMC zeiden ze dat 1 maand na de IVF alle extra hormonen uit je lijf zijn en dat je er geen last meer van kan hebben. Bij MC Kinderwens zijn ze wat realistischer, daarom hebben ze mij ook geadviseerd om een pauze in te lassen.

Het is voor mij de komende dagen spannend of ik nu eindelijk weer eens normaal ongi ga worden.

Veel succes

Geplaatst

He sylvie, hm als de hormonen na een maand uit je lijf zijn, dan kan dat het dus niet zijn. Heb op 14 dec de pregnyl gespoten en tot 2 jan de bolletjes gebruikt. Het blijft vreemd...

Geplaatst

Hoi Fren,

de een is ook gevoeliger als de ander.

Bij mijn eerste poging had ik 11 follikels en bijna een overstimulatie.

Hadden ze nog niet meegemaakt in het ziekenhuis.

Bij het gebruik van de bolletjes kan de ongi later komen.

Bij mijn 2de poging was ik 9 dagen na de tp al ongi, door de bolletjes heen.

Dus nog meer wachten voor jou, ik hoop dat het snel komt.

Geplaatst

Hoi Fren,

Jeetje ik zit je verhaal te lezen en het is net of ik het zelf getypt heb. Ik heb op 5 januari een miskraam gekregen. Ben op 3 februari terug in het ZH geweest voor een echo en toen bleek dat mijn BMS al behoorlijk dik was en dat de menstruatie die week nog zou gaan doorzetten nou helemaal niks en tot op de dag vandaag wederom niks. Nu maak ik me eigenlijk niet zo heel erg druk ik heb endometriose en ze hebben liever niet dat je menstrueert. Maar 1 keer had voor mij toch wel gemogen maar blijf maar wachten en het komt niet. Ik heb bij mijn vorige poging decapeptyl en 300 eenheden Gonal F gespoten, net voor de punctie Pregnyl en toen 2 weken die bolletjes. Nou ja wel zwanger geweest maar tot 5 januari dat werd een miskraam helaas. Dus al met al heel herkenbaar je verhaal. Ik moet volgende week weer naar het ziekenhuis ik zal het verhaal voorleggen kijken wat ze zeggen. Heel veel succes en als je iets meer weet laat het ff weten.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

He Nathalie, klinkt inderdaad bijna identiek! Ik ga morgen even bellen, ik laat weten wat het zh zegt! Ik heb dezelfde hormonen gespoten als jij, alleen had ik 150 gonal (later 225). Ik had 24 follikels met 18 eitjes. Ik heb wel enorm last gehad van de punctie, maar of dat er mee te maken heeft gehad???

De gyn zei inderdaad op 1 feb dat mn bms al lekker dik was, maar niks!

Geplaatst

Net het zh gebeld: eerste vraag: heb je al een test gedaan. Nou jaa! Wat denk je zelf. Natuurlijk, en wel meer dan 1 ook, maar allemaal negatief.

Maar goed, lang verhaal kort: ik moet morgenochtend bloed komen prikken en dan testen ze ook op zwangerschap...

Geplaatst

Fren,

De kogel is door de kerk, hopelijk kom je morgen meer te weten.

Goed dat je gebeld hebt, dat lijkt me wel wat opluchting geven, of niet?

Testen op een zwangerschap zal er op dit moment 'bij horen' om echt goed te checken!

Heel misschien dan toch een wonder..........

:goodluck:

Geplaatst
He Nathalie, klinkt inderdaad bijna identiek! Ik ga morgen even bellen, ik laat weten wat het zh zegt! Ik heb dezelfde hormonen gespoten als jij, alleen had ik 150 gonal (later 225). Ik had 24 follikels met 18 eitjes. Ik heb wel enorm last gehad van de punctie, maar of dat er mee te maken heeft gehad???

De gyn zei inderdaad op 1 feb dat mn bms al lekker dik was, maar niks!

Hoi Fren,

Ik had ook heel veel last na de punctie. De punctie zelf is onder narcose gedaan omdat mijn eierstokken achter mijn baarmoeder liggen en nog eens aan elkaar vastzitten (kissing overies). Dus de punctie zou veel te pijnlijk zijn geweest als ze die zou gedaan zouden hebben vandaar dat roesje. Ik baal er wel van dat ik niet ongi ben geweest maar volgens mij heb je niet echt een ongi nodig om een TP te realiseren met een cryo toch? Maar goed ik zal het volgende week woensdag allemaal wel horen. Begin er nu toch wel een beetje de kriebels van te krijgen als ik er aan denk moet ik zeggen maar maak me geen zorgen zal vast allemaal goedkomen.

Toi toi toi!!!

Liefs,

Nahtalie

Geplaatst

Net gebeld door het zh met de uitslag van de bloedtest: niet zwanger (surprise!). Hormoonlevels geven aan dat ik voorlopig ook nog niet ongesteld ga worden. Hun idee was om me dan maar een maand aan de pil te zetten om de boel te reguleren, maar ja, dat mag ik dus niet ivm longembolie in mn ziektegeschiedenis.

Kortom: gewoon afwachten, kan nog wel 3 weken duren en als ik dan nog niet ongesteld ben moet ik weer bellen.

Ik baal als een stekker. Voorlopig dus nog geen nieuwe poging.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden