Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wel leuk! Allemaal rond dezelfde leeftijd!

Ik zit inmiddels weer thuis achter mijn pc-tje...heb mijn werk afgerond en ben gegaan...zaaalig!

Celeste, jij hebt dus ook al een kindje?

Ik heb een dochter die pas geleden 9 is geworden...Ze weet dat er wat is, is, stelt vragen, maar we kunnen haar nog om de tuin leiden. Moet ook wel, het is nog veel te vroeg. Zij kan er niets mee en ik kan niets met de mensen aan wie zij het allemaal vertelt in haar enthousiasme.

We hebben bedacht dat we het vlak voor de verjaardag van mijn lief vertellen aan haar, dan mag zij het vertellen aan het bezoek.

We wilden het eerst zo lang mogelijk uitstellen om het haar te vertellen, maar ze is zo oud dat ze het onherroepelijk oppikt als de volwassenen erover spreken. Tegen die tijd ben ik in mijn 11e week.

Hebben jullie het al verteld in je omgeving?

Voorlopig kan ik nog een weekje vooruit met de leugen dat ik nog niets weet, volgende week meer..

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wel grappig inderdaad dat wel alle drie rond dezelfde leeftijd zijn.

Qua omgeving hebben we het onze ouders verteld, een vriend en 2 vriendinnen waarvan eentje 2 dagen voor mij positief testte (IUI)

Geplaatst

Hi dames,

Novemberlijst alweer! Geweldig gefeliciteerd!

Wat betreft de krampen en steekjes, die heb ik ook gehad vanaf dag 7 na de TP. Nu nog steeds wel een paar keer op een dag. Ondertussen vind ik het een geruststelling. In het begin werd ik er ook gek van en was net als jullie bang. Nu weet ik dat het mijn baarmoeder is die ruimte nodig heeft. Hopelijk kan jullie dat iets geruststellen.

Liefs

Cjee

Geplaatst

Hoi Kyra,

Wij zijn inderdaad papa en mama van onze kleine zoon Daan* maar helaas braken de vliezen zo vroeg dat hij geen schijn van kans had om bij ons te kunnen blijven. Ik was toen bijna 20 weken zwanger... Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder, 3 miskramen in die tijd gehad en nu lijkt het deze keer een stuk hoopvoller te gaan dan alle andere keren! Blij maar dus ook afwachtend, we weten helaas té goed wat er allemaal nog kan gebeuren.

In mijn omgeving weten vrij veel mensen al dat we deze keer een goed begin hebben gemaakt. Vooral omdat wij erg open zijn geweest over alle behandelingen maar ook omdat wij ons door hen allen erg gesteund hebben gevoeld de afgelopen jaren.

Ik kan me voorstellen dat je nog even wacht met het delen van dit nieuws met jullie dametje. Zo voorkom je inderdaad een hoop vragen en opmerkingen van mensen waar je helemaal niet op zit te wachten!

Fijne avond en tot lees!

Geplaatst

Celeste, tjéé jullie krijgen het zeker niet kado! Wat heb je veel mee moeten maken..

Wat fijn dat het er nu hoopvoller uit ziet. Ik kan me voorstellen dat het nu helemaal spannend is!

Chablis: dat is snel! Jij pakt goed door! Ik zal me ook opgeven, kan vanaf 6 weken, he? Ooww...die flessen stinken zo enorm! Waauuww..dat we dit dan weer voor andere wensouders kunnen betekenen is geweldig, nietwaar?

Cjee, dank dank!

Geplaatst

Je kunt je op zich nu al aanmelden, maar je mag pas meedoen vanaf 6 weken. Als je je aanmeldt voordat je 7 weken zwanger bent krijg je een extra kadootje hahahaha

Geplaatst

Uitgerekend in November:

3 November Chablis

3 November Kyra

5 November Céleste

Eerste echo:

5 maart Céleste

17 Maart Chablis (11.00 uur)

24 Maart Kyra

Hoi,

Vanochtend weer bloed laten prikken en het HCG was mooi gestegen naar 460. A.s. vrijdag al de eerste echo om te checken op deze kleine op de juiste plaats zit! Er zal nog niet veel te zien zijn maar daar gaat het nu ook even niet om!

Groetjes,

Geplaatst

Inderdaad, die zwangerschap zat op de rand van baarmoeder/eileider maar daar kwamen ze pas heel laat achter (na de curretage bleek er geen zwangerschapsweefsel meegekomen te zijn, wat achter klopte omdat het vruchtzakje er dus nog zat). Ellendige miskraam met curretage, diverse malen tabletten om op te wekken, denk dat de miskraam geweest is om alsnog halsoverkop in het ziekenhuis te belanden... Dus vandaar nu een heel vroege check! En daar ben ik uiteraard wel erg blij mee;-)

Geplaatst

Ook ik ben gebeld door moeders voor moeders. Aankomende dinsdag komen ze langs. Dat is ook 9 maart, toch? Gelijk met jou Chablis!

Weer een mijlpaaltje :)

Geplaatst

Ik durf het nog niet zo goed, maar ik mag me hier ook aanmelden.

Vandaag een vage positieve zwangerschapstest op dag 16 na onze laatste IUI. De ivf-intake hadden we al gehad en nu lijkt het toch raak te zijn!

Vanochtend gelijk dichtbijstaande familie en vrienden gebeld met het nieuws! Nu heb ik alleen bruinverlies (gisteren ook al een klein beetje)... Krampen heb ik al een aantal dagen. Ik weet dat het erbij kan horen, maar het maakt me nu weer zo bang dat het straks misgaat....

Maar ik wil idd gewoon proberen te genieten van dit moment! Ik kan eindelijk zeggen dat ik zwanger ben!

Geplaatst

Waaauuwww....Mob!

Welkom welkom!!!!!!

Meeeeer dan welkom!

Een streepje is een streepje!!

Die steken heb ik ook en ook mij maken/maakten ze bang.

Bruin bloedverlies schijnt vaker voor te komen, toch?

Inderdaad; gewoon genieten!!!

Ik heb zojuist ook pas een ticker durven maken...we hebben zo lang gewacht en als het dan zo ver is, worden we bang en onzeker om het weer kwijt te raken...

Maar wat je zegt; het is nu zoals het is en dat is ZWANGER!!

Nogmaals gefeliciteerd...

Geplaatst

Geweldig he???!?!?!!!!

Alweer een week verder!

5 weken zwanger en nog 35 te gaan!

Geplaatst

haha, dat ben ik heeeeeeeeelemaaaal met je eens!!!

Ik weet het pas een paar dagen, besefte ik gisteren. Een paar dagen!!!

Geplaatst

hahahahaa,,,,idd nog niet eens een week!!

Jaaaa....met die ticker is het besef nu wel gekomen!

En door het telefoontje van de mevr. van moeders voor moeders heb ik voor het eerst gezegd dat ik zwanger ben!!!!

In het zh heb ik gezegd dat ik positief getest heb en dat heb ik ook tegen mijn lieve nicht (die woont in een ander deel van nederland) gezegd die ik het gisteren heb verteld. Ook zij zit in de mmm en heeft vandaag haar eerste fm.

Ook mijn nicht dus, heb ik verteld dat ik positief getest heb ipv zwanger.

Nu heb ik een ticker gemaakt en nu ben ik dus ZWANGER!!!!!

En jij?

Al aan het idee gewend?

Geplaatst

Zou het besef pas echt goed komen bij de echo of wanneer de buik begint te groeien?

Ga jij een 9 maanden dagboek bij houden?

Geplaatst

Het is werkelijk ongelooflijk, maar mijn buik groeit al! Ik pas al niet meer in een aantal broeken welke ik net nieuw gekocht heb...Heeft ook wel met het effect van de punctie te maken hoor. Maar was er net weer ingeslonken en nu knellen ze als een gek. Kan niet eens gewoon zitten.

En ja, ik heb het dagboek al wel gekocht en ga em dus ook bijhouden. Het is erg leuk om na een aantal weken te lezen hoe je het begin hebt ervaren. Ik vond het de eerstekeer ook erg leuk.

Wat ik alleen nog niet weet is of ie voor mij is of uiteindelijk voor mijn dochter, want het is wel erg privé.

En jij?

Geplaatst

Ik heb er nog geen gekocht. Ik vond die ik gezien heb niet zo leuk. Ga zo ook weer naar de winkel om te kijken of ik anderen kan vinden.

Welke heb jij?

Persoonlijk zou ik zeggen dat dat voor later is voor de kleine die er nu aankomt.

Geplaatst

Het dagboek welke ik nu heb gekocht is van Pauline Oud. Er staat voorop een getekende vrouw (die op mij lijkt :)

Toen ik deze had aangeschaft zag ik later bij de boekhandel nog veel meer verschillende liggen. Dus wellicht een tip?

Ik ben het met je eens dat het leuk is voor het kind later, daarom heb ik 'em destijds ook aangeschaft.

Echter is die van mij gaandeweg zo persoonlijk geworden dat ik niet weet of ik dat wel wil delen. Maar dat zie ik wel, ik heb nog een aantal jaartjes om erover na te denken.

Het is maar net hoe je er mee om gaat.

Het is in ieder geval prachtig om er mee bezig te zijn.

En geweldig dat het zo ver heeft mogen komen!

Wat ik wel heb (wellicht een tip) is een box/doos/kist aangeschaft met daarin veel belangrijke dingetjes. Onze zogenoemde emo-box. De zwangerschapstest zit erin. Het dagboekje van de eerste dagen, een armbandje, gegevens van het zh, haar eerst gekregen liefdesbriefje (groep 3) etc etc

Het wordt gaandeweg een erg mooi verzamelwerk..Ze kan straks heel tastbaar door haar leven wandelen.

Ben heel benieuwd met welk dagboek jij de aankomende 9 maanden vol gaat schrijven! Vertel je als je er 1 hebt?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden