Jump to content

Uitgerekend november 2010

Chablis
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb afgelopen donderdag positief getest en volgens berekening word ik dan een novembermama (uitgeteld op ongeveer 3 november). Ik ga er vanuit dat velen mij zullen volgen :gekruiste vingers 2

• Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heeey Chablis,

Ik durfde zelf nog geen topic aan te maken, maar nu jij het hebt gedaan, sluit ik me aan.

Net als jij ben ik uitgeteld op ongeveer 3 november...Aarrggh...spannend!

Fijn dat we elkaar kunnen steunen in deze eerste spannende periode!

En uiteraard de hoop en de wens dat meerderen ons zullen volgen!

Eigenlijk durfde ik ook niet, want ik wilde de 1ste echo afwachten.

Maar ja ...in de oktober-topic wilden ze me toevoegen waardoor ik toch deze maar heb aangemaakt.

We gaan er gewoon voor Kyra!!!

Inderdaad!!! Je hebt gelijk! We gaan ervoor! En waarom niet?

Jij hebt er ook 2 terug laten plaatsen, he?

Wordt nog spannend, je eerste echo!

Ik moet nog bellen naar het zh, omdat ik de dag van de test nog op vakantie was. Maandag hoor ik wanneer eerste echo. Tjééé...wat een bijzonder wonder!

JAAAAAA een novembertopic is geopend! Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik hoop dat er nog veel zullen aansluiten bij jullie en dat de zwangerschap voorspoedig verloopt voor jullie allemaal!

Op naar de eerste echo's!

Groetjes, Chantal

Dank dank..Chantal!

Tranen rollen over mijn wangen nu ik je vriendelijke berichtje lees.

OOwww...als ik maar kan werken :) :( Ben zo bang dat ik verschrikkelijk emotioneel word..

@Kyra

Ja ik heb er ook 2 terug laten plaatsen. Jij ook dus begrijp ik? Mij leek het wel handig gezien mijn leeftijd.

Ohhh jij weet dus nog niet eens wanneer de 1ste echo is. Maar ik zou zomaar inschatten dat dat ook zo'n beetje rond dezelfde datum als de mijne is.

@Chantal

Bedankt voor je lieve berichtje :aaaflowersmiley:

Guest Nienke79

Wow Chablis en Kyra, wat fantastisch dat jullie positief getest hebben.

Van harte gefeliciteerd en dat de zwangerschap maar top mag verlopen!

Lfs, Nienke

Chablis,

Zo wordt het wel echt echt met die data!

Ik ga morgen bellen en dan zal ik het horen wanneer mijn echo is.

Ja, ik ook gezien mijn leeftijd 2 terug geplaatst. Maar dit was niet zozeer omdat ik dat nu zo handig vond, maar het was de voorkeur van het ziekenhuis waarin ik ben mee gegaan.

Is dit je eerste? Mag ik vragen hoe jong je bent?

Nienke: bedankt! Spannend hoor..jij alsnog gefeliciteerd! En een jongetje..geweldig!

Hey meiden,

Wat een trip through memory lane... Vorig jaar opende ik dit item om na het ene wachtbankje de enorme wachtbank naar de bevalling op te vullen. Hoop dat jullie net zo veel steun en plezier aan elkaars verhalen en ervaringen mogen ontvangen! Op naar nog een heleboel meer zwangeren, positieve echo's, extra kilo's en geklus aan de babykamers. Geniet heel erg van deze bijzondere periode, de tijd vliegt! Mijn kleine mannetje is gewoon al weer 3.5 maanden oud!!!

Dikke knuf, Michelle

Tjeee...Michelle...alweer een jaar geleden!

Wat bijzonder, he?

Alsnog gefeliciteerd met je mini mannetje..

Bedankt, ook ik hoop veel steun en mooie momenten te beleven hier..

Sorry Chablis,

Het kopieren en plakken is niet gelukt.

Mijn eerste echo is op 24 maart. Er was niet eerder plek.

Tjeee....heb helemaal de zenuwen: heb wat pijnklachten in mijn buik (liezen, eierstokjes, baarmoeder) Het zijn steekjes, geen krampen, het lijkt wat warm te worden, maar ik maak me er behoorlijk zenuwachtig over.

Dit vanmorgen ook besproken met de ivf-verpleegkundige. Zij gaf aan dat het er allemaal bij hoort (en dat weet ik ook wel, maar het duurt te lang en ik word er onzeker van) Daarnaast stelde ze me gerust dat een ivf-zwangerschap net zoveel kans heeft op succes dan een natuurlijk verwekte zwangerschap. Ik dacht dat dat anders was. Dat er minder kans op succes was. Dit stelt me ook wel wat gerust.

..........zucht..........eerst de angst en onzekerheid of het allemaal wel gaat lukken en dan nu de angst en onzekerheid of het wel blijft zitten...Gek word ik er van!

Uitgerekend in |November:

3 November Chablis

3 November Kyra

Eerste echo:

17 Maart Chablis (11.00 uur)

24 Maart Kyra

Ik weet precies wat je bedoelt Kyra. Eerst de angst en hoop of het gaat lukken en dan is het eindelijk zover en dan maakt dat plaats voor de angst en hoop of het wel blijft zitten. Erg frustrerend!!

Heeey geweldig!

Heb jij ook last van steekjes, soms echt wel steken!

Inderdaad, die stomme angst en onzekerheid. Getver. Zit op kantoor en kan het daarom ook niet laten op het forum te kijken. Die krampen houden me zo bezig :*( Bah!

Of heb je verdere tekenen van je zwangerschap? Mijn boops zijn goed vergroot en ik voel ze ook, zeg maar :)

Ik heb ook van die nare steken op diverse plekken. Niet tegelijkertijd, maar het wisselt steeds van plaats. Voor de rest misselijk wanneer ik wakker word, lage rugpijn en hoofdpijn. Maar de laatste dagen valt het qua verstopping wel mee dankzij de kiwi's.

Van mezelf heb ik al vrij grote borsten (hoop dus niet dat ze veel groter worden --> wordt bh-probleem), maar ze doen wel pijn. En natuurlijk de vermoeidheid.

Uitgerekend in |November:

3 November Chablis

3 November Kyra

5 November Céleste

Eerste echo:

17 Maart Chablis (11.00 uur)

24 Maart Kyra

Hi meiden,

Mag ik mee met jullie op de volgende wachtbank?? En hopen dat die héél lang gaat duren, zo tot begin november in elk geval?!:happy7:

Echo heb ik nog niet gepland, morgen nog een tweede keer bloedprikken. Gezien mijn historie nu goed in de gaten houden of het hcg voldoende stijgt. Daarna krijg ik een echo afspraak... Spannend!

Hier vooral moe, zin in salmiakdrop (liefst in de ochtend, bah maar nu oh zo lekker), grotere borsten (dat wordt ook voor mij een probleem, Chablis!) en bij vlagen misselijk/maagzuur. Tip van mijn mama: 's avond in plaats van thee een beker melk en geen zoet meer! Gisteren uitgeprobeerd en ik voelde me vannacht idd niet zo ellendig. Misschien dat het jullie ook helpt.

Eigenlijk nu aan het werk maar de concentratie is ver te zoeken! Maar dat zal jullie wel bekend voorkomen. Laat je niet al te gek maken door alle signalen deze dagen!!

Groetjes,

Soms heeft het zo z'n voordelen om niet te werken. Ik hoef nu in ieder geval mezelf niet te dwingen mijn aandacht bij werk te houden en ik kan het zo rustig aan doen als ik zelf nodig heb. Moet uiteraard wel solliciteren, maar dat is natuurlijk wel anders dan een volledige werkdag.

Drop... was dat niet 1 van de dingen die slecht zijn tijdens de zwangerschap?

Ik heb vanmorgen besloten te proberen me zo min mogelijk druk te maken over wat ik allemaal wel of niet voel, maar gewoon proberen te genieten. Dat schept vast meer rust.

In welk ziekenhuis loop jij Celeste?

Celeste...!!!

Welkom welkom!!

We gaan zeker uit van een geweldige periode en novembermaand!

Ook ik zit nu op mijn werk, heb kantoorwerkzaamheden gepland, maar er komt niets.....heel verschrikkelijk!!! Doe ik het niet vandaag, dan aan het einde van de maand veel minder centjes dus ik MOET MOET MOET !!

Chablis, ook jij stelt me enorm gerust mbt die steken! Dank dank dank!

En de verpleegkundige zei het ook: geniet vooral deze periode.

Mijn lief, die erg verstandelijk functioneert zegt: waarom niet genieten, piekeren helpt niets, lost niets op en voorkomt ook niets.

......zucht....ik ga dat voornemen ook volgen.

En grotere borsten is voor mij echt geen probleem!! Ik kan nog wel wat hebben, zeker om mijn ivf-buik te compenseren :)

Oow, Chablis, ik had nog geen antwoord gegeven op je vraag. Ik ben 37..

Hi Chablis,

Ja, drop is inderdaad één van de dingen die slecht is tijdens een zwangerschap... Als ik er twee op heb dan ben ik daar weer misselijk van (normaal eet ik zelden drop en al helemaal niet vroeg in de ochtend!)... Tja, sommige dingen zijn zo onweerstaanbaar! Uit mijn 1e zwangerschap weet ik gelukkig dat dit ook weer over gaat;-)

En ja, ook ik probeer te genieten van het idee dat er daar een kleintje héél hard groeit! Dag voor dag bekijken hoe het gaat en zo lang er geen signalen zijn dat het niet ok is dan heeft piekeren helemaal geen zin!!

Ik loop overigens in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. En jij?

Groetjes en tot lees!

Hoi Kyra,

Heel wijze woorden van jouw lief! Opvolgen maar! En wat dat werken betreft... Wat moet dat moet maar soms merk ik gewoon dat ik er écht niet met mijn gedachten bij ben!!

Qua leeftijd val ik volgens mij tussen jullie in. Ik ben 38.

Groetjes en nog een paar uurtjes en dan is de werkdag weer voorbij!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• @Heleen79 Jeetje, wat een verdrietig bericht 😞 Hoopte zo dat jou het geluk ook was gegund! Dikke knuffel! Een miskraam hakt er -zoals Kitje zegt- altijd in: Maakt niet uit hoeveel weken je zwanger bent. Je bent aan de ene kant blij omdat je een positieve test hebt en aan de andere kant blijf je altijd die angst houden. Net als Kitje was die angst pas ook bij mij voorbij toen ik haar dagelijks ging voelen en een lieve echoscopiste zei: 'Owh, maar dit kindje gaat echt wel geboren worden hoor!' Pas toen durfde ik er een beetje in te gaan geloven.  Wat jullie zeggen: Misschien is het inderdaad nog eens goed om een gesprek met die fertiliteitsarts aan te gaan. Ik merk inderdaad dat zij nog vaak in mijn gedachten verschijnt. Zeker nu rond deze tijd weer.  Ze heeft me heel vaak het gevoel gegeven dat ik 'achterlijk' was, dat ik iets fout had gedaan, ik het gesprek over dat we maar 1 IVF poging zouden doen niet goed had onthouden, gezegd dat ik te oud was en maar eerder had moeten komen, want dat zij dan meer kansen had gehad etc. Nou durf ik wel te zeggen dat ik niet de domste ben en mijn man ook niet, maar dat zij ons het gevoel wel heeft gegeven dat het onze eigen schuld was, terwijl het om zo een gevoelig onderwerp gaat! Aan de andere kant hebben we toen tegen elkaar gezegd: Streep door dat ziekenhuis en we gaan verder kijken. Aan de andere kant zou ik er wel andere vrouwen mee kunnen helpen: Vrouwen die niet zo weerbaar zijn of die het geld niet hebben om verder te gaan bij een kliniek.  Heb zelfs nog even overwogen om in een ander ziekenhuis te gaan bevallen om deze reden. Gelukkig werkt zij op een andere afdeling en verwacht ik haar niet tegen te komen en anders is het misschien maar beter voor haar als ze niet bij mijn bevalling aanwezig is 😜  Inmiddels hier alweer 2 weken met verlof en een spannende tijd breekt aan. Het meisje is nog steeds te groot en ze heeft volgens mij nog genoeg te eten in m'n buik, want ze maakt nog geen aanstalten om uit huis te gaan 😉 Over 5 dagen krijg ik een doorverwijzing om te worden ingeleid. Ik vind het heel spannend, maar kijk er ook naar uit om haar te ontmoeten 💗
    • Te vroeg geroepen. Gisteravond en vanmorgen weer zeurende buikpijn en lage rugpijn... Ik denk dat dat een voorbode is van niet veel goeds.... Ik bewaar mijn rust en probeer vooral te berusten... Er is toch niks wat ik kan doen... geen bloed geeft moed, maar verwacht het een dezer dagen...
    • Zondag avond nog buikpijn en maandag ochtend maar verder niet meer. Ik ben nu wel heeel erg moe... dus so far, so good🤞🏻 Ik ben zooo benieuwd... ik hoop het zo enorm.
    • Wat spannend meis! Ben hard voor je aan het duimen dat deze mag blijven  Hoe voel je je nu? Nog buikkrampen?
    • Oei dat is balen zeg! Pijnlijk! Wat voorn werk doe je? Wat een heerlijke geruststelling dat alles goed is met de kleine! Ja dat hoop ik ook en dat het 9 mnd mag blijven groeien en gezond geboren mag worden. Het is wel echt een spannende tijd zo na de miskramen. Als ik zwanger ben dan zal ik tot en met 13 weken niet echt heeel relaxed zijn.... Maar goed, eerst maar eens een positieve test😇
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use