Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net nog maar een testje gedaan, hihi. En ja hoor, een streepje... Ongelooflijk....

De enige klachten die ik nu heb: steken en krampen in m'n onderbuik... vooral als ik zit... Verder nog weinig klachten, maar hopelijk komen die snel ;-)

Vooral op die grotere boobs zit ik wel te wachten, hihi.

Morgen belt de gyn mij op om ons ivf-protocol door te spreken. Nou, ik kan haar dan heel goed nieuws vertellen!

Ik zit ook op m'n werk, maar het houdt me allemaal heel erg bezig....

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihihi...Mob...een testje gedaan op je werk???

Geweldig!!!

En die steekjes en krampjes idd voornamelijk als je zit! Die herken ik!

Goed he? Dat streepje!

Geniet ervan...op je werk!

En wat geweldig dat je morgen een andere boodschap aan de ivf-verpleegkundige hebt te vertellen!

Geplaatst

He meiden,

jullie ook onwijs gefeliciteerd! Onwerkelijk he! Ik begin er nu langzaam steeds meer in te geloven, het is toch een beetje een wonder!

Ga er maar toch maar van genieten!

Kissie Mia

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn te horen dat het zo goed gaat. Ik las ook dat jullie een dagboek bij willen houden.

Ik heb ook nog een tip:

Zwangerzapsnotities van Mariël Croon. Staat veel in informatie in, en genoeg ruimte om te schrijven en foto's te plakken!

Ook een leuk informatief boek vind ik Zwanger met ouders van nu.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

@Chablis, nee hoef geen bloedtest. Vanochtend gestest met de clearblue digital en ook die geeft aan: zwanger!

Het blijft onwerkelijk. De gyn ook gesproken, en die was ook helemaal verbaasd.

Gisteren was ik op m'n werk helemaal hyper. Ik werk bij een huisarts. Op een gegeven moment voelde ik m'n hart op hol slaan. Had ik een polsslag van 120 (60-70 is normaal)... Pfff wat voelde ik me rot. En het lukte niet om m'n hartslag weer omlaag te krijgen.. Uiteindelijk opgehaald door m'n mannetje en thuis op de bank gaan liggen. Toen ging het eindelijk beter. Had ook erge buikkramp en beetje bloedverlies, dus was even erg spannend.

Nu zijn de krampen over en ik verlies ook geen bloed meer. Dus dat is mooi!

Wel werd ik wakker met hoofdpijn en echt super misselijk! Of die misselijkheid van de hoofdpijn komt of van de zwangerschap weet ik niet. Daar zal ik morgenochtend wel achterkomen ;-)

Ik wil ook graag een dagboekje bij gaan houden. Binnenkort eens gaan kijken. Heb vanochtend al wel snel m'n zwangerschapstest op de foto gezet, want dat is natuurlijk een moment om nooit meer te vergeten!

Ben zo blij!

Oh ja 1 april mag ik komen voor de eerste echo!

Geplaatst

Mob wat afschuwelijk zul je je gevoeld hebben!!

Fijn dat je je nu weer beter voelt, en dat je weer positief de toekomst tegemoed ziet!

Geplaatst

Gisteravond en vanochtend weer een beetje lichtbloedverlies (bruin/rood/roze).... Geen stolsels ofzo en ook geen erge buikkrampen. Dus volgens mij is het niet ernstig. Maar ik schrik toch telkens weer...

Geplaatst

Getverrr...tuurlijk schrik je ervan!

Blijf je thuis? Of ga je werken?

Rustig aan doen, he???

Geplaatst

Ik ga een weekendje weg, dus ben vandaag lekker thuis. En dan vanmiddag weg. Ben nu aan het rommelen in huis en het gaat goed. Geen buikkrampen, terwijl ik die de afgelopen dagen wel had... Bloedverlies ook weer gestopt. Het is ook echt niet veel hoor. Telkens een klein beetje...

Misschiend dat ik straks het ziekenhuis even bel, maar die zeggen waarschijnlijk dat ik gewoon af moet wachten. Licht bloedverlies kan bij een beginnende zwangerschap horen....

Geplaatst

Dat is ook zo wat je zegt, het gaat er meer om hoe je je er zelf bij voelt.

En inderdaad; het ziekenhuis zal je niet veel wijzer maken.

Fijn een weekendje weg; lekker ontspannen en afleiding en vooral genieten!

Wij zijn een midweek weg geweest in mijn 2e wachtweek, erg erg erg welkom kan ik je zeggen.

Waar ga je heen? En alvast heel veel plezier!

Geplaatst

Net toch meer bloed verloren. Ziekenhuis toch maar gebeld. Ik moet afwachten. Heb wel een spoednummer gekregen voor in het weekend.

Het kan twee kanten op. Bloedverlies kan bij zwangerschap horen, maar het kan ook het begin zijn van een miskraam....

Wat is dit ellendig zeg....

Geplaatst

Hi die Mob,

Wat een spanning zo voor jullie! En telkens weer de schrik als je naar de toilet gaat... Ik hoop dat het gewoon heel snel ophoudt. En natuurlijk hoop ik dat je kunt genieten van jullie weekendje weg, alhoewel dat niet gemakkelijk zal zijn... Sterkte!

Groetjes,

Geplaatst

Getverrrrr.......(wilde vloeken, maar heb me ingehouden)

Wat is dit afschuwelijk, die onzekerheid!

Hopen dat het uiteindelijk niets te betekenen heeft.

Ga je nog wel weg dit weekend?

Denk aan je!

Geplaatst

Hoi meiden,

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Wat een verademing om een forum te vinden met meiden die wat leeftijd betreft bij mij in de buurt zitten. Ik ben zelf 36, maar wordt volgende maand 37. Verder hebben jullie deze zwangerschap ook pas weten te bereiken na een lange tocht in de medische molen.

Ik zal even kort wat over mijzelf vertellen. Ik ben du 36 jaar. In juni 2005 zijn we gestopt met de pil. Mijn man heeft een dwarslaesie en vandaar dat wij al snel in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Helaas bleek niet alleen de zaadkwaliteit van mijn man slecht te zijn, ook mijn lichaam heeft wat moeite met zwanger blijven. Ik heb eerst 6x ICSI in eigen cyclus gehad en ben bij de 3e poging zwanger geraakt. Met bijna 7 weken een echo gehad en een hartje zien kloppen, 3 dagen later was het over. Miskraam nummer 1. Poging 4, 5 en 6 van de eigen cyclus behandelingen zijn mislukt. Daarna met de reguliere ICSI gestart. poging 1 en 2 zijn in een zwangerschap geeindigd, maar binnen een week begon ik te vloeien en was het alweer voorbij. Poging 3 afgelopen september is weer gewoon mislukt. In november zijn we onder behandeling gegaan in het Barrahus in Wirdum. Daar is ontdekt dat ik van mijzelf een laag progesteron gehalte hebt. Progesteron in het hormoon wat je baarmoeder klaarmaakt voor een zwangerschap.

In februari zijn we dan gestart met de poging via het Barrahus. Op 13 februari hebben we de punctie gehad in Düsseldorf, omdat het Barrahus geen lab en punctiemogelijkheden heeft. Op 16 februari zijn 2 emmy's teruggeplaatst en er zijn er nog 3 de vriezer in gegaan. Bij de TP is gebruik gemaakt van assisted hatching. Verder gebruik ik nu nog steeds extra progesteron en ik slik aspirine om mijn bloed wat dunner te houden. Tot nu toe met een goed resultaat.

Op 23 februari was mijn HCG al 13 en een week later was deze doorgestegen tot 341. Maar ik blijf het allemaal doodeng vinden. Maar als ik jullie verhalen zo lees, dan is dat een gevoel wat jullie allemaal kennen.

18 maart heb ik mijn eerste echo. Ben erg benieuwd of er 1 of 2 ingenesteld zijn.

Celeste, jij hebt je echo al gehad. Alles goed? Hopelijk zat alles mooi op z'n plek. Ben erg benieuwd!!!

Ik heb het lijstje even aangepast. En ik hoop dat we met de hele club een hele mooie tijd tegemoet gaan.

Groetjes,

Chrissy

Uitgerekend

Chablis 3-11-2010

Kyra 3-11-2010

Celeste 5-11-2010

Mob ?

Chrissy33 6-11-2010

Echo

Chablis 17-3-2010

Kyra 24-3-2010

Celeste 5-3-2010

Mob 1-4-2010

Chrissy33 18-3-2010

Geplaatst

Ik reageer ff snel vanaf het vakantiepark. Ik blijf bloedverlies houden, niet continue, maar zo af en toe. Het is vooral donkerrood, denk dus oud bloed... En ook al een paar keer vreselijke buikpijn. Maar ook dat is nu weer gestopt...

Het blijft dus spannend hier.... Hoop zo dat het goed gaat!

Geplaatst

Mob, ik lees met spanning met je mee hier. Wat een onzekerheid zeg. Ik hoop op een goede afloop!

Geplaatst

Mob, wat vreselijk spannend zeg. Kan je nog wel een beetje genieten van je weekend weg? Ik duim voor je dat het loos alarm is en dat je snel bevestiging krijgt dat alles goed zit daarbinnen.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Lieve, lieve Mob

Wat een afschuwelijke onzekerheid en wat ontzettend fijn dat je ons op de hoogte houdt. Het ziekenhuis zegt afwachten, maar hoe lang? Kunnen ze niet iets tussentijds voor je betekenen?

Hallo Chrissy,

Gezellig dat je er bij komt! Qua leeftijd pas je er goed tussen inderdaad:) En dat vind ik ook fijn. Al hoop ik dat deze maand veel mensen (en ook jongere) jou volgen op dit forum. Jij hebt ook al wat doorgemaakt, zeg!

Zijn de mensen in jouw omgeving al op de hoogte van je zwangerschap?

Dinsdag moeders voor moeders en ik vind het wel een beetje spannend. Heb nog een testje liggen en die ga ik wel voortijds doen :)))

Celeste..hoe ging je echo??

Chablis, al een boekje?

Wat leuk dat we allemaal kort achter elkaar zijn uitgerekend..Wordt een gezellige november!

Geplaatst

Kyra, spannend dat ze deze week van moeders voor moeders komen. Ik durf ze eigenlijk nog niet te benaderen, omdat het bij mij steeds mis is gegaan. Komen ze zij jou alles ophalen, of moet je de urine afleveren bij een depot? Hier in het noorden zijn te weinig mensen en vandaar dat ze met depots werken. Dan moet je dus met je urine aan het rondrijden. Ik denk er dus nog maar even over na.

Ja, wel fijn dat iedereen hier al wat ouder is. Ik vond een ander forum met allemaal november 2010 zwangeren, maar die waren allemaal halverwege de 20. En niemand die de hele medische molen door is geweest. Dus toch even verder gezocht en toen vond ik jullie.

Je vroeg of wij het de familie al verteld hebben. Bij ons weten veel mensen het al, maar iedereen weet ook dat er nog niet te hard gejuicht mag worden. Eerst maar eens 12 weken zwangerschap halen. Maar iedereen leeft zo mee, dus we konden het niet over ons hart verkrijgen om ze nog weken in spanning te laten. Hebben jullie het al aan andere mensen verteld? Mijn moeder was heel blij toen ik het vertelde. Mijn moeder heeft de afgelopen tijd zoveel naaste familie verloren, dat ze echt toe was aan goed nieuws. En als alles goed blijft gaan bij ons, gaan mijn ouders eindelijk opa en oma worden. Mijn zus is getrouwd maar wil geen kinderen, dus het zal toch van onze kant moeten komen.

Hoe is het verder bij jullie met kwaaltjes? Ik had afgelopen nacht last van mijn borsten en ik was een klein beetje misselijk. En ik slaap heel slecht. Ik val 's avonds op de bank in slaap, maar ik kan 's nachts of 's ochtends vroeg wakker worden en dan absoluut niet meer kunnen slapen. Afgelopen nacht ben ik wakker geweest van 00:45 tot 3:00. Vreselijk, want dan ga je liggen malen en komen alle eerdere ervaringen toch weer boven.

Ik zal verder ophouden met zeuren over kwaaltjes. Die kwaaltjes geven ook bevestiging en dat is fijn. Morgen mag ik trouwens weer bloedprikken. Dinsdag krijg ik de uitslag daarvan. Ik hoop dat ik de Utrogestan mag gaan afbouwen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Mob, wat is die onzekerheid naar! Is het een idee om zsm een bezoek aan het ziekenhuis af te dwingen voor bv. een bloedtest?

@Kyra

Nee de deur niet uit geweest. Heb een dusdanige vreselijke rugpijn dat ik nauwelijks kan lopen. Word gek van de pijn!

Hoe laat komt de informatrice va MvM dinsdag? Bij mij om 13.00 uur.

ps. Gebruiken jullie de utrogestanbolletjes nog?

Geplaatst
Kyra, spannend dat ze deze week van moeders voor moeders komen. Ik durf ze eigenlijk nog niet te benaderen, omdat het bij mij steeds mis is gegaan. Komen ze zij jou alles ophalen, of moet je de urine afleveren bij een depot? Hier in het noorden zijn te weinig mensen en vandaar dat ze met depots werken. Dan moet je dus met je urine aan het rondrijden. Ik denk er dus nog maar even over na.

Moet je er ver voor rijden dan?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden