Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heey Chrissie,

Gelukkig vond je ons! En wij vinden het fijn dat je met ons wil meechatten.

Ook ik moet naar een depot, maar dat maakt me niet uit. Ben blij dat ik wat voor anderen kan doen, wat zij voor mij hebben gedaan. Waar ik tegenopzie is die enorme stank uit die flessen, maar ook daar bijt ik me doorheen.

Kan me voorstellen dat je het angstig vindt. Eerst nog even verder. Daarom is het ook wel fijn om het te delen, dan kunnen de mensen ook met je angst en onzekerheid meeleven.

Ik heb het nog nauwelijks verteld. Weet ook nog niet wanneer. Ik hou het zo graag nog even voor ons tweetjes. Ik kreeg net een uitnodiging van mijn schoonzus voor einde van de maand, dan ben ik 2 maanden en vertellen we het waarschijnlijk wel. Want ook zei weten van ons traject. En we willen ze ook niet langer in spanning houden..

De ergste angst en onzekerheid is hier wel weg, dus ik wil het ook wel delen. Maar nu nog niet..

Chablis, want vervelend die rugklachten. Lekker rustig aan doen idd.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Op de echo vrijdag was in de baarmoeder een héél klein vruchtzakje te zien;-) Op de juiste plek dus en daar ging het nu even om. Gezien de prille duur van de zw was er verder weinig te zien. Volgende week vrijdag mag ik weer komen;-) Ik ga de komende weken héél goed in de gaten gehouden worden! En dat is wel een heel prettig idee.

Hier gaat verder alles ok. Voelen jullie misschien ook nog jullie eistokken? Ik ben erg verkouden nu en vooral met hoesten steekt het soms gemeen links en rechtsonder. Volgens doc normaal gezien de pijnlijke punctie maar wel een beetje vervelend. Advies is rustig aan doen maar dat is een beetje lastig als je hele dag werkt!

Zeker in cominatie met een opgezette buik, mijn gewone broeken zitten echt niet meer lekker (ik voel me zo ongeveer de hele dag een beetje misselijk en dan ook nog die knoop en rits op je buik... pfff). Na een ellendige dag vrijdag gisteren dus maar de stad in getogen om een zwbroek te kopen, was even slikken maar het zit me een stuk beter!!

Mob, het blijft spannend voor jullie! Ik hoop zo het snel mag stoppen.

Chrissy, welkom hier! Ik slik momenteel ook aspirine en ga waarschijnlijk ook nog heparine spuiten (pas als er een hartje zichtbaar is).

Kyra, ik twijfel nog over MvM aangezien ik altijd zo ontzettend misselijk en ellendig ben de eerste weken van een zwangerschap. Bij Daan* tot week 16 en bij de EUG totdat alles weg was (dat was uiteindelijk een week of 12)... Ik ziet het dan ook niet zo zitten om boven die potten te hangen hoewel ik me realiseer dat het voor een ontzettend goed doel is!

Chablis, rustig aan met je rug! Een warme kruik wil soms nog wel eens helpen maar dat heb je vast al geprobeerd? Sterkte in elk geval!

Zo even een frisse neus buiten halen met dit prachtige zonnige weer! Fijne dag allemaal!

En natuurlijk even het bijgewerkte lijstje:

Uitgerekend

Chablis 3-11-2010

Kyra 3-11-2010

Celeste 5-11-2010

Mob ?

Chrissy33 6-11-2010

Echo

Chablis 17-3-2010

Kyra 24-3-2010

Celeste 5-3-2010: ok!, 12-3-2010

Mob 1-4-2010

Chrissy33 18-3-2010

Geplaatst

Celeste; So far so good !!! Toppie!!!

Kan me voorstellen dat de gedachte fijn is dat je zo goed gecontroleerd wordt..

Ook ik pas mijn gewone broeken nauwelijks, erg frustrerend omdat ik na de vorige ivf ook al een maatje groter heb moeten kopen. En ook mijn eierstokjes rammelden wel, maar dat neemt nu af, gelukkig!

Geplaatst

Vanochtend een flink stolsel verloren... Verder weinig buikpijn.

Ziekenhuis gebeld: mag morgenvroeg komen voor een echo. Maar de kans is erg groot dat het mis is....

Geplaatst

Och nee!!

Meid...wat afschuwelijk!

Wat fijn dat je in ieder geval snel een echo krijgt.

Hopen en bidden dat het goed zit!!

Ik duim voor je

Geplaatst

Oh Mob, wat een vreselijke onzekerheid. Ik hoop zo dat het "gewoon" een stolsel is geweest. Heel veel sterkte morgen en ik zal aan je denken.

Chablis, hoe is het met de rugklachten? Ik hoop dat het al wat minder is geworden. En je vroeg of er nog mensen waren die Utrogestan gebruiken. Nou, ik dus. Mijn progesteron gehalte in mijn gewone cyclus is heel laag, dus er moest wat ondersteuning komen. Ik gebruik nu nog 3x2 bolletjes maar mag misschien morgen gaan afbouwen. Vanochtend is er bloed geprikt en morgen mag ik bellen voor de waardes en een nieuw medicijnschema. Weten jullie trouwens of je mee mag doen met MvM als je nog Utrogestan gebruikt?

Kyra, fijn dat bij jou de ergste spanning van de zwangerschap al wat verdwenen is. En mooi dat je het nog lekker even voor je kunt houden. Al enig idee of je het nog op een bijzondere manier gaat vertellen?

Celeste. wat fijn dat het vruchtzakje op de echo te zien was, en ook nog eens op de goede plaats. Dat zal een hele geruststelling zijn. Toch een fijn idee dat je zo in de gaten wordt gehouden. Mag ik trouwens vragen waarom je straks over moet stappen op heparine? Is er bij jou echt een afwijking in de bloedstolling gevonden? Ik ben aan de aspirine in het kader van "baadt het niet dan schaadt het niet". Wie weet is dit wel het wondermiddel geweest voor mij. Er is bij mij ook ooit getest op 2 stollingsfactoren, na mijn tweede miskraam, maar daar is toen niks uitgekomen.

En je vroeg ook of er nog meiden zijn die hun eierstokken voelen. Nou, ik wel. Vooral rechts voel ik, maar dat was ook degene met de meeste eitjes. Hebben ze bij jou op de echo nog gekeken naar je eierstokken? Ik ben nog wel benieuwd of ze bij mij nog opgezwollen zijn. Volgende week maar vragen.

Ik was verder wel verbaasd dat er al meiden zijn die de broek al krap hebben zitten. Ik kreeg vandaag nog de vraag of ik afgevallen was, ha ha ha. Zal wel door de stress komen van de afgelopen weken. Maar toch morgen maar even op de weegschaal om te zien of ik echt afgevallen ben. Normaal zal ik daar blij om zijn, maar nu moet er maar niet teveel gewicht af. En door dit alles zitten mijn broeken nog heerlijk. Ik zal wel binnenkort mijn schoonzus vragen of die nog positiebroeken heeft liggen. Ze is 2 december bevallen en heeft ongeveer dezelfde maat als ik.

Oh ja, ik zit er nu toch steeds meer over te denken om mee te doen met MvM. Morgen nog even de bevestiging afwachten als mijn bloeduitslag binnen is en dan maar aanmelden. Het depot zal wel niet heel ver weg zijn. Ik woon in Drachten en dat is een redelijk grote plaats.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Wat verschrikkelijk Mob. Heel veel sterkte morgen, ik zal morgen zeker aan je denken en voor je duimen.

@Chrissy

De rugpijn is echt een drama. Vandaag contact opgenomen met een fysio en ik kan er morgenmiddag terecht.

Haa mijn broek zit juist minder strak. Nou ben ik van mezelf al dikker (lees: last van overgewicht) en nu eet ik meer verspreid en eet ik regelmatiger. Wie weet dus zelfs wel afgevallen hahahah

Zelf moest ik eigenlijk afgelopen donderdag met de utrogestanbolletjes stoppen, maar ik ben stiekem doorgegaan tot gisteren. Vanmorgen toch even gebeld met het ziekenhuis en ze zeggen dat ik beter kan stoppen nu. Per vandaag direct dus gestopt. En nu 'bang' dat er misschien wel een bloeding gaat optreden :(

Geplaatst

Och Chablis,

Wat een afschuwelijke periode is dit he??

Had jij dat gedacht??

Ik dacht; als het maar lukt! Maar daar is de race zeker niet mee gereden, bah!!

Maar, je hebt toch een positieve test gedaan?

Nee, dat kan niet meer, hoor! Vanaf nu gaat het goed.

Morgen MvM en dan nog even een geruststelling en nogmaals over een staafje te piesen.

Je kunt met moeders voor moeders beginnen vanaf week 6.

En als je je aanmeldt voor je 7e week, krijg je ook nog een extra kadootje.

Gewoon doen!

Geplaatst

Ja erg onzeker, afwachtend etc etc. 1 van de dingen die ik bij het begin van de medische molen niet had ingeschat is het vele wachten.

Ja 3 zelfs hahahaha 1 dag voor de bloedtest thuis een positieve, de bloedtest in het ziekenhuis en vorige week thuis nog een testje. Allemaal heel erg positief. Maar ja, ergens gelezen dat als je met de utrogestan stopt 3 dagen daarna een bloeding kan optreden. En zoiets blijft dan ergens achter in mijn hoofd hangen. Heel lastig!

Geplaatst

Chablis, van dat stoppen met de Utrogestan krijg ik ook al de zenuwen. Het verhaal dat je vertelt heb ik ook wel eens gehoord. Ik hoop gewoon dat het stoppen probleemloos verloopt. Moet je nu stoppen omdat je bloedwaardes goed zijn, of is het volgens protocol dat je stopt?

Kyra, succes morgen met het plassen over het staafje, ha ha ha. Toch wel leuk die extra bevestiging. Zoals gezegd, als de bloedwaarde goed is dan meld ik me ook aan. Een extra cadeautje is altijd leuk.

Geplaatst

Chablis en Chrissy...dat wist ik helemaal niet van die evt bloeding na stoppen met ustrogan.

Maar meiden; We zijn zwanger!!!! Het vruchtje gaat niet afstoten hoor, hij blijft lekker plakken, ondanks het gebrek aan de mutsenbolletjes.

Anders hadden ze ze wel een week langer verplicht/geadviseerd.

Meiden, ik heb al positiebroeken gekocht! Omdat ik zo'n megabuik heb :(((

Geplaatst

Ik moest gewoon stoppen, omdat dat protocol is...........

Geen idee hoe het nu met mijn bloedwaardes is. Na de bloedtest op 25-2 heb ik geen bloedtest meer gehad, omdat de hcg-waarde toen hoog was. En dan ga je meteen door naar de volgende ronde (echo).

Ach ja, morgen ook weer een testje via MvM. Hoe laat komt ze bij jou langs Kyra?

De datum van de 1ste echo begint al dichterbij te komen :gekruiste vingers 2

Waar heb je de broeken gekocht Kyra?

Geplaatst

Chablis, ze komen morgenavond om 1915u

Spannend!!!

Ik vanavond nog mijn laatste mutsenbolletjes en dan is het klaar...

haha, ik zal ze missen....

Ik heb de broeken gekocht bij prenatal. 30 en 40 euro. Dat vond ik nog te doen. Zag elders broeken van 80...dat vond ik echt te gek! (in ieder geval voor nu)

Eigenlijk zou er op dit forum een rubriek moeten komen..positie mode kan best een 2e ronde mee..Ik vind het ook nog leuk om wat afwisseling te hebben. Maar voor nu heb ik in ieder geval 2 broeken waar mijn buik vrij in kan bewegen.....zucht........

Geplaatst

Ik heb net eens even zitten googlen en ik lees heel veel dat velen tot zeker week 12 met de bolletjes door moeten gaan. Ik ga ze gewoon weer gebruiken. Sowieso schaadt het niet en ik voel me er wat prettiger bij.

Hier komt ze morgen al om 13.00 uur. Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Ik kom net tot de ontdekking dat ik gisteren voor het laatst heb geschoten.

Chablis, wat is de meerwaarde van gebruiken tot week 12 en waarom het advies te stoppen. Heb je daar iets over gelezen?

Waarom maak je de keuze om door te gaan? Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje spannend vind om te stoppen.

Geplaatst

Het advies om te stoppen is protocol.....

De meerwaarde van doorgaan is dat de placenta na week 12 volledig de werking overneemt. Dat is wat ik herhaaldelijk tegen ben gekomen als opmerking. Geeft dat dan aan dat tot week 12 het dan nog niet volledig is?!? Het enige antwoord wat ik in mijn ziekenhuis krijg is dat het protocol is om te stoppen .....

En waarom ik heb besloten door te gaan .... stukje 'angst' denk ik ...

Geplaatst

Gatverrrr.....wat een onzekerheid, he?

Het kon zijn dat je wellicht iets op het net was tegengekomen wat je heeft doen besluiten om langer door te gebruiken. Een heel goede reden ofzo ...

Ik moet zeggen dat ik ook aan mijn bolletjes gehecht ben geraakt...manlief vind dat ik gewoon moet luisteren naar het zh, zij weten het. En laten je echt geen onnodig risico lopen. Heerlijk zo'n nuchtere man (even).

Geplaatst

Helaas... het is voorbij.

In mijn baarmoeder was niks te zien. Ik heb HCG moeten laten prikken om te kijken of er misschien sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Tussen de middag hoor ik of dat zo is...

We zijn kapot...

Liefs van een hele verdrietige mob

Geplaatst

G*verrrrrrr

Wat afschuwelijk Mob...heel veel sterkte om dit verlies een plekje te geven...Het geluk leek zo dichtbij.

(ik moet er nu zelf van huilen, we kennen elkaar niet eens)

Geplaatst

Teveel stories gelezen van mensen die zeker tot de 12e week door moeten gaan of konden stoppen nadat via hun bloed werd aangetoond dat ze zeer zeker voldoende progesteron in hun lichaam hebben.

Geplaatst

Chablis, ok. Ik begrijp het..

Ik schiet ook nog even, heb nog voor een paar dagen..

Zometeen MvM voor jou he? Ik was zo onzeker dat ik net nog even een testje heb gedaan. (had ik al gezegd dat ik dat ging doen, he?) Gelukkig wederom positief.

Mob...denk aan je!

Geplaatst
Chablis, ok. Ik begrijp het..

Ik schiet ook nog even, heb nog voor een paar dagen..

Zometeen MvM voor jou he? Ik was zo onzeker dat ik net nog even een testje heb gedaan. (had ik al gezegd dat ik dat ging doen, he?) Gelukkig wederom positief.

Mob...denk aan je!

Yes, ik heb ook nog even een testje gedaan. Ook wederom positief.

Hier inmiddels drama............. kan niet lopen.

Geplaatst
Yes, ik heb ook nog even een testje gedaan. Ook wederom positief.

Hier inmiddels drama............. kan niet lopen.

Owww ik zie dat ik nu per ongeluk onder de account van mijn vriend zit.

Chablis

Geplaatst

hihi, begreep er al niets van! Dacht dat we weer een nieuw lid te verwelkomen hadden op 'onze topic'

Ja, ook een testje gedaan?? 10 jaar geleden wist ik niet dat ik alsnog een test moest doen en schrok me een rolberoerte toen ik moest piesen. Die angst ben ik nooit vergeten haha.

Vanavond ben ik niet meer bang :)

Je kunt niet meer lopen? Tjéé wordt die rugpijn zo erg? Wat afschuwelijk..Ben je al naar de arts geweest? Sterkte ermee.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden