Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HCG is 91, dus veel te laag. Heb 3 wkn geleden de IUI gehad, dus waarde had hoger moeten zijn... Ook geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap gelukkig.

Geniet van jullie zwangerschap!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mob, wat een teleurstelling.

Wel gelukkig dat het geen bbz is (geweest)

Heb je overlegd of je direct door mocht voor ivf?

Of heb je daar nog niet over nagedacht en ben je daar nog niet aan toe?

Wij moesten dat na de mislukte 1e ivf wel, ivm wachtlijst van 5/6 maanden vandaar.

Hoe afschuwelijk ook, het biedt hoop voor de toekomst Mob..

Heel veel sterkte.

Bedankt voor je bemoedigende woorden voor ons.

Alle goeds deze zware periode..

Geplaatst

Dankjewel Mob. Heel veel sterkte!

Ïk was gestrand op de stoel achter de desktop pc (ikzelf ben meestal op de laptop bezig) en had dus niet door dat ik in zijn account zat.

Kan dus niet lopen. Zit op een telefoontje van zowel de huisarts als de fysio (waar ik vanmiddag een afspraak heb) te wachten. Fysio of het een house call kan worden. En huisarts, misschien heeft zij voor nu even een acute oplossing.

Ja ik dacht...even testen just in case zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Ben nu bang dat het misschien wel fout gaat :( Hoop eerlijk gezegd dat het niet in verband staat met de zwangerschap.

Geplaatst

Chablis, ik begrijp je angst, maar ik kan niets verzinnen dat rugklachten in verbiniding stelt met bv. een evt miskraam. Jij wel?

Je schreef een tijdje geleden dat je iets overgewicht hebt? Hoe is normaal gesproken jouw rug? Je bent ook niet aangekomen nd punctie oid he?

Ik zal je vertellen waarom ik het vraag: ik was altijd erg slank (lucky me, destijds)en kreeg met 2 maanden zwangerschap rugklachten, pijn in mijn been. Erg vervelend. Toen ik naar de huisarts ging bleek ik, na verloop van tijd, een hernia te hebben die er altijd al zat, maar opspeelde nu ik zwanger was en groeide, ook al was het weinig.

Inmiddels ben ik 15 kg verder (....zucht...) en merk ik nu al weer uitstralingspijn. Na de afgelopen punctie is het weer mis. Maar ik kan het nog handelen. Mijn lijf kan dus niet deze groei hebben.

Wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat hebt, maar er is zoveel meer mogelijk.

Succes!

Geplaatst

Hi Kyra,

Neuhh van die angst ben ik alweer af. Positief blijven natuurlijk ;)

En ik heb nu gelukkig geen punctie gehad. Dat scheelt.

Qua overgewicht...ik heb zelden last van rugpijn. Jaren geleden wel een keer zo'n dramatische rugpijn gehad, maar toen bleek dat er een zenuw klem te zitten. Voelde overigens ook heel anders dan nu. OVer 50 minuten komt de taxi en dan ga ik richting fysio.

Geplaatst

Wat een berichten zijn er verzonden nu ik even niet gekeken heb!

Mob, wat een verdrietige periode voor jullie. Zo dichtbij en dan ontglipt het je toch nog. Ik wens jullie veel sterkte deze dagen en natuurlijk ook met de volgende stappen die je gaat zetten.

Chrissy, zowel na de extreme vroeggeboorte van Daan* als na de 2e miskraam/EUG is er uitgebreid onderzoek gedaan. Ook bij de internist/hematoloog maar er is geen reden gevonden voor de vroeggeboorte en de miskramen. Nu inderdaad uit voorzorg al bijna 1,5 jaar aan de aspirine en straks vanuit dezelfde gedachte ook aan de heparine. Voor zover ik heb kunnen vinden, wordt deze combinatie in het buitenland vaker voorgeschreven als er sprake is herhaalde miskramen. Volgens mijn arts kan het in elk geval geen kwaad...

Kyra, volgens mij ben jij ook blij met je nieuwe broeken?!! Ik in elk geval wel. Hoewel ik volgens de weegschaal (en familie) afgevallen ben, voelt dat dus niet zo (en nee, ik ben geen slanke den;-). Sinds de punctie is mijn buik opgezet en dat is dus alleen maar erger geworden. Voel me af en toe nog steeds een beetje een idioot maar ze zitten wel erg fijn!!

Chablis, die rugpijn is écht niet fijn. Zeker nu je weet dat je lijf ook nog eens zo hard aan het werk is en je waarschijnlijk geen pijnstillers mag slikken (behalve dan paracetamol). Ik hoop dat doc en fysio je vooruit kunnen helpen, en het liefst zo snel mogelijk!

Over de bolletjes zag ik jullie ook nog wat schrijven. Ik moet deze in elk geval tot een week of 10 gebruiken van doc. Afgelopen vrijdag nog nagevraagd! Ik blijf het vreemd vinden hoe de protocollen in de ziekenhuizen kunnen verschillen en dus voor verwarring kunnen zorgen. Als je er een goed gevoel bij hebt dan zou ik ze gewoon blijven gebruiken en desnoods bellen voor een extra recept. Als ik één ding geleerd heb in ons hele traject is dat het volgen van je gevoel het allerbelangrijkste is! Als er voor je gevoel geen goede reden is om te stoppen (behalve dan "dat is het protocol") dan gewoon op je strepen blijven staan;-)))

Nu even lui op de bank!

Lieve groet,

Geplaatst

De paracetamol zette geen zoden aan de dijk. Doe ik dus ook niet meer.

Met een beetje rugpijn kan ik wel leven, maar niet mobiel zijn is een ander verhaal.

Gelukkig kom ik hier om in de bolletjes. Daar kan ik bij wijze van nog tot aan mijn 20ste week mee voort.

Gast Sannie66
Geplaatst

Lees hier een verdrietig bericht van Mob, meis, heel erg veel sterkte met de verwerking hiervan...

Gast Sannie66
Geplaatst

Jij heel veel sterkte met je rug Chablis, ik weet helaas hoe het is... ben benieuwd hoe dat eventueel bij mij gaat als ik zwanger ga worden...

:CYBER_HUGS:

Geplaatst

Mob, wat vreselijk om jouw nieuws te lezen. Wat een vreselijk verdrietige gebeurtenis. Je hoopt zo dat het loos alarm is, maar dan de echo en de HCG waarde die het slechte nieuws bevestigen. Heel veel sterkte toegewenst.

Celeste, bedankt voor je duidelijke uitleg over het gebruik van asprine en heparine. Je wilt er alles aan doen om zo gunstig mogelijke omstandigheden te creeren voor een zwangerschap. Is al bekend wanneer je gaat omschakelen van aspirine naar heparine? Ik ga volgende week vrijdag weer naar de arts en hoop dan te horen hoe lang ik nog door moet gaan met de asprine en met de Utrogestan.

Over de Utrogestan gesproken ... mijn arts laat je pas stoppen met de Utrogestan als je bloedwaardes aangeven dat het kan. Gelukkig geen protocollen maar een bij jou passend advies. De arts had het idee dat miskraam 2 en 3 bij mij veroorzaakt zouden kunnen zijn door het stoppen van Utrogestan op de testdatum (volgens protocol). Omdat mijn lichaam een laag progesteron gehalte heeft zouden mijn waardes dus opeens weer zo naar beneden gegaan zijn, dat dat de miskraam mischien veroorzaakt heeft. Nu wordt iedere week bloedgeprikt en na het bloedprikken van gisteren gaat mijn dosering nu naar beneden van 3x2 bolletjes naar 2x2.

Chablis, is er al bekend wat de rugklachten veroorzaakt? Klinkt mij toch als een hernia o.i.d. in de oren, maar ik hoop dat het iets onschuldigers is. En ik denk dat de kans idd klein is dat de rugklachten iets met de zwangerschap te maken zouden hebben. Ik hoop in ieder geval dat de arts of de fysio een wondermiddel voor je hebben.

Celeste, mijn weegschaal gaf ook aan dat ik afgevallen was. Zelfs 7 kilo sinds begin november. Ik heb toen een paar weken goed mijn best gedaan om wat kilo's kwijt te raken, want ik ging iets richting overgewicht. Nu zit ik weer in het veilige gebied, maar wil wel gaan proberen er weer wat kilo's bij te krijgen (op een goede manier hoor door een mooie dikke buik te gaan krijgen). Maar bij mij zitten de broeken nog prima, dus het shoppen naar positiebroeken moet ik nog maar even uitstellen.

Kyra, bedankt voor de tip van de goedkopere positiebroeken. Wat een verschil in prijs zeg. Hoe was verder het gesprek met moeders voor moeders? Ik ga me straks even aanmelden. Ik had vandaag weer de bloeduitslag en mijn HCG was gestegen van 341 vorige week naar 3572 gisteren. Dus ik durf het nu aan om me aan te melden.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Zo, aangemeld voor MvM. Nu las ik alleen ergens dat je niet mee kunt doen als je sinds 1980 6 maanden of langer in GB hebt gezeten. Ik denk dat ik daar wel aan kom, aangezien ik al ruim 2 maanden al au pair in Schotland heb gewerkt en jarenlang ieder jaar ruim 2 weken op vakantie ging naar Groot Brittanië. Ben dus benieuwd.

Geplaatst

Ik denk dat ik wel aan die 180 dagen kom. Ben benieuwd of ik door de keuring kom. Mijn ouders hadden hetzelfde probleem toen ze weer bloeddonor wilden worden. Helaas te vaak op vakantie geweest in Engeland.

Geplaatst

Wat goed dat je je hebt aangemeld Chrissy!

Ik heb net MvM gehad en de vraag is of je aaneengesloten meer dan een half jaar (180 dgn?) in GB bent geweest.

Dus jij komt er wat dat betreft voor in aanmerking.

Bij mij is de mevrouw net weg.

Hoe vond je het Chablis?????

Ik ben echt overdonderd door de kadootjes.. Ik kreeg er ook 1 extra als tegemoedkoming omdat ik naar een depot moet rijden.

Echt geweldig!

Ik vertelde haar dat ik dat 10 jaar geleden zeker niet had..

En de test zo mooi verpakt! Staat nu trots in de woonkamer..

Heb de geur nog even geroken en deze valt me mee. De mevr. vertelde me dat de geur in de loop der jaren iets minder sterk is geworden.

En wat ook anders is, is dat ik tot nog toe niet misselijk ben en dat was ik toen enorm.

Het met die mevr. nog gehad over de sociale verplichting waarvan ik vind dat vrouwen dat hebben om hun urine in te leveren. Wat voor moeite is dat nou? Zij vertelde me dat het schrikbarend vaak voor kwam dat mensen zwanger via de de mmm GEEN urine geven. Ongelooflijk! Dat vond zij ook.

We gaan 10 weken lang lekker piesen!!!!!!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Het zal nog wel even duren voordat ik de ins en outs van jullie allemaal weet en ken, maar wil ook graag met jullie mee kletsen over zwangerschapsdingetjes. Ja, Kyra, ik ben er eindelijk aan toe...

Een aantal van jullie heeft de echo al gehad, dat moet een lekker gevoel zijn zeg!

Helaas ook een verdrietig berichtje van Mob zag ik, heel veel sterkte meis.

Ik ben 8 november uitgerekend en heb 29 maart de 1e echo.

Hoor dat er al een aantal aan de positiebroeken zijn, jeetje, dat gaat snel... Bij mij nog niks hoor, en ik denk als ik op mijn zus lijk dat het ook nog wel even gaat duren. Zij had 2 weken geleden net een mooie positiespijkerbroek gekocht bij 31 weken, bevalt ze 2 dagen later. Die kan ik dus straks mooi lenen.

Moeders voor moeders moet ik nog een afspraak voor maken, maar ga het wel doen natuurlijk!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Welkom HP!! Ben je al aan het idee gewend?

Uitgerekend

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

1ste Echo

Celeste 5-3-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

2e echo

Celeste ?

Geplaatst

Henkie: Waaauuuwwwww.....Super om je hier te verwelkomen!!!

Prachtige ticker heb je aangemaakt, trouwens.

Ik zei in 'onze' andere topic dat je snel een echo had, maar ik zie nu dat ik verkeerd heb gelezen. Je mag de 29e je wondertje visueel begroeten..

Zoals je ziet is het hier nog erg rustig. Dus we hopen snel op meer dames.

Dames, ik ben vanaf vandaag zo misselijk.Ik dacht nog zo dat ik eraan zou ontsnappen (vorige zw.s zóóó misselijk geweest)

Mijn eerste plasjes zitten inmiddels weer in het potje haha kan ik vast oefenen voor strakkies. Evt voordoen, want ik heb recente ervaring :)

Aaargghh...heb ik zo'n prachtig echo-fotolijstje gekregen van MvM kan ik nergens mijn allereerste echo vinden!! Heb de afsprakenkaart mee gehad in de auto voor het nummer van het zh om te bellen dat de ivf gelukt was. Daarin zat de echo-foto van de twee bolletjes. Zal 'em toch niet kwijt zijn!

Chablis, hoe is het met je rug?? Hopelijk voel je je goed!

Geplaatst
Bij mij is de mevrouw net weg.

Hoe vond je het Chablis?????

Ik ben echt overdonderd door de kadootjes.. Ik kreeg er ook 1 extra als tegemoedkoming omdat ik naar een depot moet rijden.

Echt geweldig!

Ik vertelde haar dat ik dat 10 jaar geleden zeker niet had..

En de test zo mooi verpakt! Staat nu trots in de woonkamer..

Heb de geur nog even geroken en deze valt me mee. De mevr. vertelde me dat de geur in de loop der jaren iets minder sterk is geworden.

En wat ook anders is, is dat ik tot nog toe niet misselijk ben en dat was ik toen enorm.

Het met die mevr. nog gehad over de sociale verplichting waarvan ik vind dat vrouwen dat hebben om hun urine in te leveren. Wat voor moeite is dat nou? Zij vertelde me dat het schrikbarend vaak voor kwam dat mensen zwanger via de de mmm GEEN urine geven. Ongelooflijk! Dat vond zij ook.

We gaan 10 weken lang lekker piesen!!!!!!!

Leuk gesprek gehad. De kannen stinken inderdaad!!!

Hahahaha ik heb het ook met haar over de sociale verplichting gehad en kreeg inderdaad ook hetzelfde te horen.

Hier staat de test netjes in de badkamer in zicht.

Qua rugpijn.... gistermiddag dus naar de fysio geweest. Het heeft dus wel met de zwangerschap te maken. Lekker dan ....

Geplaatst
Henkie: Waaauuuwwwww.....Super om je hier te verwelkomen!!!

Prachtige ticker heb je aangemaakt, trouwens.

Ik zei in 'onze' andere topic dat je snel een echo had, maar ik zie nu dat ik verkeerd heb gelezen. Je mag de 29e je wondertje visueel begroeten..

Zoals je ziet is het hier nog erg rustig. Dus we hopen snel op meer dames.

Dames, ik ben vanaf vandaag zo misselijk.Ik dacht nog zo dat ik eraan zou ontsnappen (vorige zw.s zóóó misselijk geweest)

Mijn eerste plasjes zitten inmiddels weer in het potje haha kan ik vast oefenen voor strakkies. Evt voordoen, want ik heb recente ervaring :)

Aaargghh...heb ik zo'n prachtig echo-fotolijstje gekregen van MvM kan ik nergens mijn allereerste echo vinden!! Heb de afsprakenkaart mee gehad in de auto voor het nummer van het zh om te bellen dat de ivf gelukt was. Daarin zat de echo-foto van de twee bolletjes. Zal 'em toch niet kwijt zijn!

Chablis, hoe is het met je rug?? Hopelijk voel je je goed!

Heee ik heb het fotolijstje nog niet. Althans niet die omdat ik me voor de 7e week heb aangemeld. Wel een andere.

Ik ben gisteren meteen al begonnen met het verzamelen van urine. Wat een nare geur komt er uit die kannen zeg.

Hier begint de misselijkheid dus ook op te treden.

Geplaatst

tja, dat had en heb ik dus ook. Rugpijn wegens zwangerschap...

Ik heb mijn werkgever niet verteld dat ik mijn eerste zw.s. die hernia heb gehad. Ben er toen maanden door uit de running geweest..

Heb je het fotolijstje niet? Krijg je die dan nog? Wel een andere? Ik heb alleen deze haha.

En tja...stinken die kannen he? Het is in ieder geval wel minder erg dat destijds. Nu heb ik een ander probleem en dat is dat ik vanmorgen zat te kokhalsen boven de lucht van mijn eigen urine! En het was al niet eens meer ochtendurine...

Moet wel zeggen dat ik me meer zwanger voel nu ik zo misselijk ben...

Mooi overzicht heb je gemaakt, trouwens!

Geplaatst

Ja ik dacht: "laat ik 'm maar eens updaten". Ik zat net nog bij het wachtbankje van maart te kijken, maar daar is helaas veel rood te zien.

Welk kado heb jij gekozen bij MvM? Ik het boek.

Ik hoef trouwens niet naar een depot te rijden. Ze komen het lekker ophalen. Heerlijk! Hoef ik er ook niet mee te sjouwen. Is sowieso niet een fijne optie hier midden in het centrum. Zie me al lopen met die kannen richting de garage (loopafstand van 5 min.) door alle winkelende mensen.

Geplaatst

Uitgerekend

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

1ste Echo

Celeste 5-3-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Even het lijstje bijgewerkt!

Henkie, welkom op de lijst. Ik vind het nog steeds een beetje onwerkelijk allemaal, hoewel ik me wel zwanger voel (misselijk en MOE;-).

Voor de rest nog een tip in verband met niet te dure zwbroeken: eens kijken bij miss etam ca 30/35 euro, nog betaalbaar ook en eventueel via internet te bestellen! Ook handig!

Nu nog even werken en dan mag ik naar huis;-) Slapen...

Groetjes,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden