Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeey Chablis.

Ik heb gekozen voor het eetsetje, het boek heb ik nl nog :) van de vorige keer. En ik kreeg een nachtlampje omdat ik mijn pies moet wegbrengen, zo leuk!! En de zwangerschapskalender, had jij die ook en het tijdschrift?

Heb trouwens net het boek; zwangerschapsnotities van Mariel Croon binnen. Erg mooi boek. Iemand (sorry naam vergeten) gaf deze tip in deze topic en hij is werkelijk mooi, bedankt voor de tip! Erg veel ruimte om te schrijven en te plakken. Ook over de eerste periode van ivf enzo.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vond het jammer dat het eetsetje Nijntje als afbeelding had. Ik vind het namelijk een stom konijn hahahaha Vandaar mijn keuze voor het boek. Ik heb inderdaad ook de andere dingen gekregen muv het nachtlampje natuurlijk.

Het boek klinkt goed ..... ik ga die dan denk ik maar eens bestellen.

Geplaatst

Heeeeeeeeey??? Nijntje???

Echt Nijntje? Ik heb poppetjes, wel van Dick Bruna, maar geen nijntje.

Mijn eerste keuze was de DVD, maar ik vroeg me af wat je er uiteindelijk mee zou doen. Dus toen het eetsetje, want die vond ik nu leuk en 10 jaar geleden stom en daarom koos ik voor het boek haha.

Heb net mijn echofoto terug gevonden....zucht...dus die zit nu in het lijstje haha 2 afgeschoten bolletjes..

Geplaatst

Als het die Dick Bruna poppetjes zijn is het wel leuk voor de kleine.

Bij de dvd twijfelde ik. Ik vroeg me af hoe vaak ik die zou kijken. Waarschijnlijk 1x en dan verdwijnt het in de kast. In het boek kan ik tenminste nog wat opzoeken dacht ik zo.

Gelukkig maar dat de echofoto weer terecht is. Zou toch jammer zijn als het echt spoorloos was geweest.

Btw..is er bij jou een kans dat het een tweeling is?

Geplaatst

Hoi meiden,

Celeste, bedankt dat je me in het lijstje gezet hebt. Maakt het allemaal een beetje echter... Moet ook zeggen dat ik er nog aan moet wennen en kijk ook nog elke ochtend opgelucht in de wc. Denk dat dat nog wel even zo blijft.

Gelukkig verder eigenlijk geen klachten. Chablis, wat vervelend dat jij zoveel last hebt van je rug. Toch vreemd dat dat nu al met de zwangerschap te maken hebt, hopelijk helpt de therapie een beetje anders worden het wel zware 9 maanden.

Kyra, nu wel misselijk dus. Was dat gisteren ook de hele dag, maar dat was door iets verkeerds gegeten te hebben. Hoop ik tenminste, anders val ik ws alleen maar af en dat is natuurlijk niet de bedoeling :-)

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi meiden,

Chablis, wat vervelend dat de rugklachten toch samenhangen met je zwangerschap. Wat nu? Is fysiotherapie voldoende om je weer zo snel mogelijk mobiel te krijgen?

HP, welkom bij de club. Gezellig dat je ook mee wilt schrijven. Ik ben erg benieuwd wat voor traject jij hebt gehad om zwanger te raken. In ieder geval geniet ze van de zwangerschap. Hoe is het trouwens met je zus? Je schreef dat ze bevallen is met 33 weken. Hopelijk gaat alle goed. Jammer dat jullie niet tegelijk zwanger zijn.

Leuk trouwens om al jullie verhalen te lezen van het gesprek met de consulent van MvM. Jullie maken het me alleen wel lastig wat betreft de keuze van het cadeau. Ik werd net gebeld en morgenochtend 9:45 komt ze langs. We hebben het kort gehad over die 180 dagen en waarschijnlijk kan ik gewoon meedoen.

Hier verder weinig schokkende zaken. Ik heb weinig kwaaltjes en blijf dus twijfelen of het allemaal wel goed blijft gaan. Nog 8 nachtjes slapen en dan de echo. Ik kijk er naar uit.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Hoi Chrissy,

Helaas is mijn zus al bevallen met 31 weken, het gaat langzaam beter met haar kleine jochie, Mag ws morgen van de beademing af. Morgen krijgt hij ook een MRI omdat ze op de echo van de hersenen toch wat afwijkingen zagen. Nog allemaal erg spannend dus, hopelijk komt het allemaal goed.

Wat betreft mijn verhaal...

Ik ben in november 2008 gestopt met de pil om zwanger te worden, maar ging hierna niet meer menstrueren. Omdat ik zelf in het ziekenhuis werk, heb ik toen na een paar maanden aan de gyn gevraagd wat te doen. Er is toen screenend wat bloed geprikt en toen bleek mijn fsh veel te hoog en werd de diagnose vervroegde overgang gesteld. Hiervoor is eigenlijk geen behandeling mogelijk. Er wordt ook gezegd dat IVF geen verhoogde kans op zwangerschap geeft. Er werd nogmaals bloedonderzoek herhaald en een cyclus gevolgd (had na de primolot wel een keer een spontane cyclus 1 maand).

Daarna ben ik verwezen naar Rotterdam omdat ik zelf toch graag IVF wilde proberen, ik kon niet geloven dat het zomaar over zou zijn. In Rotterdam werd nog veel meer bloed geprikt en oa ook het AMH. Dit zegt meer over de eicelvoorraad dan het fsh en bij mij bleek dat volledig normaal te zijn en dus de eerdere diagnose niet juist. Toen viel ik opeens in een heel andere categorie en kreeg ik eerst clomid wat niet goed aansloeg. Daarna ovulatie-inductie met gonal f en daar reageerde ik erg goed op. Ik ben nu van de 2e cyclus zwanger, dus eigenlijk is het nadat ik begonnen ben met medicatie allemaal best wel snel gegaan. Het heeft alleen lang geduurd voordat ik daaraan kon beginnen.

Het is een lang verhaal geworden, maar zo voelt het ook als je aan het wachten bent.

Dat kennen jullie ook allemaal.

Ga zo lekker mijn bedje in.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hi meiden,

ik schuif ook aan, na tip van chablis! ik zwerf hier nu een paar weken rond (wachtbankje maart / wachtbankje eerste echo)

Ben 3 november uitgerekend, net als chablis en kyra. Super leuk om elkaar te volgen de komende maanden.

mijn eerste echo stond gepland op 26 maart, maar doordat ik een hele vreemde, gitzwarte afscheiding had (absoluut niet donker bruin) heb ik vanmiddag tamelijk gestressd het ziekenhuis gebeld. Ik kon gelukkig terecht en heb op een echo kunnen zien dat mijn kleine (ja wat is het eigenlijk) zich heeft genesteld. Het is nog super klein; een zakje van 1,14 cm met daar in een nauwelijks waarneembaar embriootje van een paar mm) maar het zit er en volgens de deskundigen zit het vast...

Waar die vreemd zwarte vloeing vandaan komt wordt onderzocht, maar had mijn gynaecoloog nog niet eerder gezien... ben er dus niet helemaal gerust op. volgende week woensdag 17e mag ik terugkomen.

Chablis, mijn schoonzusje heeft enorm veel baat gehad bij yoga ivm zwangerschaps rugklachten.

Geplaatst

Hoi Oena,

Gevonden blijkbaar :)

Uitgerekend

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

1ste Echo

Celeste 05-3-2010

Oena 10-03-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Geplaatst

Oena,

Ja zwangerschapsyoga staat ook op mijn lijstje om te gaan doen. Ik wil alleen daarmee pas beginnen na de eerste 2 echo's.

Geplaatst

Yep ik ben der! was ook een beetje onzeker, zo van is het wel echt, en nu weer die rare zwarte afscheiding, ken jij dat?

Geplaatst

van die yoga snap ik wel, ik ga daar ook mee beginnen na ca 13 weken.

Spannend jouw echo, kunnen er 2 zijn he?

Geplaatst

Ik ken niet die duistere afscheiding, maar natuurlijk wel de onzekere gevoelens. En het is zo moelijk daarmee om te gaan aangezien je ook gewoon van de zwangerschap wilt kunnen genieten. Het feit dat de gyn zoiets ook nog nooit heeft gezien geeft dus ook totaal gen indicatie wat het zou kunnen zijn. Maar volgende week krijg je de uitslag toch?!

Ja het kunnen er idd 2 zijn. Allereest zijn we natuurlijk erg benieuwd of het hartje normaal klopt en de groei op schema ligt, maar ook erg nieuwsgierig of het 1 of 2 zullen worden.

Geplaatst

klopt precies, wordt af en toe gek van dat getob of het wel goed gaat...maar goed we houden ons vast aan de uitspraak dat embryo er goed uit ziet.

logisch dat je eerst wilt weten of alles goed en gezond is en 1 is meer dan fantastisch, 2 is natuurlijk extra. wij konden vandaag geen hartje zien, maar volgende week moet dat meestal lukken zei onze gyn. Spannend we gaan op de zelfde dag...

Geplaatst

Welkom Oena!

Het wordt druk op 3 november! Mooi...

Wat fijn dat er meer meiden aanschuiven, wordt een prachtige maand..Met een beetje geluk krijg ik een prachtig verjaardagskado op mijn 38e..

Henkie en Oena, hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Chablis, wb dat eetsetje. Als je onverwacht een meerling krijgt mag je MvM aanschijven en dan krijg je nog een setje. Dat is leuk he??

Ook ik heb idd kans op een tweeling....haha...kon nog wel eens gezellig worden!

Chrissy, heel benieuwd hoe je het gaat ervaren morgen. En super dat je mee doet!

Henkie en Oena , hebben jullie je al gemeld voor MvM?

Henkie, dat in de wc-pot of op het papiertje kijken doe ik nog regelmatig hoor...

Geplaatst

Kyra, ja ik weet het wat betreft de tweeling. Dat vertelde ze ook nog. Ik heb ook nog een extra testje van haar gekregen mocht het idd een tweeling zijn. Dan kan ik nog een testje doen zodat ik ook voor number 2 een testje als herinnering heb.

Ik denk dat we het kijken in de wc pot of op het papiertje allemaal nog wel doen. Gewoon uit onzekerheid/angst?

Geplaatst

Nou Chablisssssssssssss, wat geweldig van die MvM mevrouw!!

Dat ik dan 2 serviesjes mocht uitzoeken zei ze niet, dat las ik in het boekje...

Geplaatst

Goedemorgen,

Kyra ik ben 37 en deze zomer 38, dus ook ik wordt als alles goed gaat op mijn 38ste moeder!

ik ga me zodadelijk bij MvM melden, heb de verhalen hier gelezen ben dus voorbereid:-)

Chablis Ik wordt vandaag door het secretariaat gebeld voor het maken van een afspraak voor de 17e. Gistermiddag was het secretariaat al dicht.

Geplaatst

Hi Kyra,

Wat leuk dat je ook het boek van Mariel Croon hebt gekocht. Ik ben er nog steeds super blij mee. Ik schrijf er veel in en al m'n echofotootjes heb ik er mooi ingeplakt hihihi. Veel plezier ermee.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Lieve allemaal,

Sommigen kennen me al van het wb van februari... Ben nog steeds zwanger, mèt alles erop en eraan van symptomen JIIIIIHA! Nooit gedacht dat mottig zijn fijn kon zijn ;)

Ik heb me ineens aan het lijstje bijgevoegd.

BTW Ben een 35plusser , nou ja, ben 35 en wordt in december 36.

We wilden ook heeeeel graag 2 emmy's laten terugplaatsen (mijn ventje is nl 49), maar in België mag dat onder de 36 jaar pas bij de 3e poging. Maar goed, we zijn desalniettem uuuuuper blij met onze beeb! Zeker gezien de mm voorafgaand, maar die ga ik jullie besparen ;)

Intussen gaat het hier zijn gangetje, zoals bij jullie allemaal: een broos roos wolkje, met af en toe een grijze wolk die passeert, je opentop zwanger voelen, afwisselend met panisch broekloeren...hihi

Vandaag een goede dag :) weekendje bij papa heeft daar veel goed aan gedaan!! Hij waant zich al een echte-opa-in-spé! Zooo schattig! Mijn zusje zou me het liefst al allerlei zwangerschapskledij aansmeren, zo van die grappige shirts met tekst op. Zelf ben ik daar nog ff heel voorzichtig in...

Meiden, veel succes allemaal de komende dagen, weken en maanden!

Lieve knuf xxx

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

1ste Echo

Celeste 05-3-2010

Oena 10-03-2010

Bettyboopke 15-03-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Geplaatst

Bettyboopke en Oena, welkom bij de club. Echt grappig zo'n clubje met (bijna) 35+ ers. En allemaal binnen 8 dagen van elkaar uitgerekend.

HP, fijn dat je je verhaal met ons wil delen. Ben altijd wel benieuwd wat iedereen voor medische molen verhaal heeft.

Dat zwangerschapsboek waar al een aantal mensen het over hebben gehad klinkt wel heel interessant. Binnenkort maar even een boekhandel in lopen om even te kijken of ze het hebben liggen.

Vanochtend is hier de dame van MvM geweest. Echt gezellig!! Ze woont hier bij mij in de wijk en is zelf 1 augustus uitgerekend. Ik heb haar dan ook meteen het hemd van het lijf gevraagd over de verschillende verloskundigenpraktijken. Maar goed, wie weet worden het er bij mij ook twee en dan zullen we toch naar de gyn moeten.

Ik heb ook het fotolijstje gekregen en een nachtlampje. Verder een kalender en een tijdschrift en als cadeau heb ik gekozen voor het boek. Ik ben ook niet zo'n fan van Nijntje. Zaterdag mag ik gaan starten met in de pot piesen. Het depot waar ik het kan afleveren is echt heel dichtbij. Zo'n 50 meter van de parkeerplaats waar we de auto altijd neerzetten als we boodschappen gaan doen. Dus dat is lekker makkelijk.

Goed, ik ga snel even wat eten en dan verder met het plafond witten in de woonkamer. Vreselijk werk, maar het moet even gebeuren, want we gaan volgende maand de woonkamer opnieuw behangen. Kan ik nu nog even rustig kliederen met de witte verf, ha ha ha.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden