Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

nou ik val net nog een beetje buiten de boot dan, ik ben nog 34 maar wordt in juni 35 dus dan tel ik weer mee, haha.

Langzaam aan begint het hier wat drukker te worden wat een goed teken is!! Oena en bettyboopke welkom! Hopelijk allemaal op naar een mooie echo!!

Ga volgende week een afspraak maken voor moeders voor moeders. Zie wel op tegen de stank want daar hoor je echt iedereen over. Maar ja, voor een goed doel, he.

Liefs, henkie

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb net op de site van MvM gekeken: super!!!

Ik weet idd niet of dat ook bestaat in België, ik zal het maandag eens vragen aan mijn gynae. Vind het een keigoe initiatief!!!

Go go go moedertjes :)

Geplaatst

Hallo lieve mensen,

Ik kom me aanmelden in dit forum.. hihi..

Mag me zwanger noemen sinds maandag..

Ik ben ook nog geen 35 ofzo.. ik wordt volgende maand 30.

Ik heb mij ook opgegeven voor moeders voor moeders.

Dinsdag komt er een informatrice bij mij langs..

Het is mooi om voor de andere mensen die net als ons moeilijk zwanger kunnen worden!!

Maar even over het zwanger zijn.. zoals het nu lijkt ben ik 12 november uitgeteld. Is er iemand ook rond deze datum uitgeteld of allemaal begin november?

Ik ben gisteren nog naar het ziekenhuis geweest. Heb zooo'n buikpijn elke dag. Kan niet eens hele dagen wwerken en het lijkt of ik al 3 mnd zwanger ben.

Maar alles lijkt normaal en goed. Getest op late overstimulatie maar dit was ook niet het geval. Wel over actieve darmen, waarschijnlijk zijn mijn endometriose plekjes wat gevoelig en omdat ik nogal klein ben voel ik het waarschijnlijk meer..

Ik vertrouw hier dan maar op.

Zijn er meer mensen met erge buikpijn klachten?

Nou, ik ben natuurlijk wel blij dat ik uberhaupt op een forum met de titel zwanger zijn zit..

Wie had dat durven dromen..

En hetzelfde geldt voor jullie allen natuurlijk ook!!

Liefs Denise

Geplaatst

Bettyboopke; Welkom!!!

Fijn dat je je bij ons voegt!

Vandaag op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Hele leuke reacties van collegae. Daarnaast wel gezegd dat het heel pril is en dat ik bij een natuurlijk verwekte zwangerschap mijn mond had gehouden.

Ik voelde me een beetje in een kramp zitten. Iedereen ontwijken die me gesteund had in mijn stressy-hormona periode.

We hebben er heerlijk 2 weken samen van genoten.

Schoonouders inmiddels ook op de hoogte; schoonmama helemaal gek (dat belooft wat voor de toekomst.....zucht)

Dochterlief weet het nog niet. En andere familie en vrienden ook nog niet.

We werken in fasen/fases wat is eigenlijk het goede woord????

Hoe voelt u zich over het algemeen, dames??

Geplaatst

Welkom Bettyboopke en Denise, we verjongen hier zo te zien:-)

kyra je vraagt hoe het gaat... nou heb je even?

ik vind het allemaal knap lastig, ben zo blij met eindelijke een zwangerschap, maar ben best onzeker over of het wel blijft zitten. Zit dus om de seconde op de wc om mijn broek te checken...Na de echo gister en dat vreemde bloed vraag ik me af of het wel normaal is dat ik geen hartje heb gezien. Was gister precies 6 weken, iemand een idee? 17 maart lijkt nu heel ver weg, dan is dus de volgende echo (1400 uur)

Verder voel ik me heel zwanger, borsten op springen, bij vlagen flink misselijk, en heel snel moe.

Qua werk is het ook gek, ik ben veranderd van een energieke wervelwind een work a holic (eigen bedrijf dus met gemak 70 uur in de week) naar een zwevende dromer en of eigenlijk tobber. Totaal niet produktief en omdat ik dus eind van de dag moe ben, taai ik em zo tegen vijfen al. Mijn medewerkers beginnen al te informeren of alles in orde is... En eigelijk wil ik dan zeggen, MEER DAN...! want ondanks dit gezanik ben ik natuurlijk overwegend positief en ontzettend gelukkig.

Geplaatst

Heeeeeeeeeeey Denise....welkom welkom!

Fijn dat je erbij bent!

12 november, mooie datum! Je bent idd net weer wat later dan wij. Maar met een beetje geluk komen er weer dames die na jou zijn uitgerekend...

Wat betreft jouw klachtjes; hier wel last van obstipatie (voor het eerst in mijn leven) en dat geeft behoorlijke pijn! Zeker de eerste week wist ik niet waar de pijn vandaan kwam en maakte ik me ernstige zorgen, dat is nu voorbij. Daarnaast ook een buik die zeker uit proportie is. Toen ik op het werk vertelde dat ik zwanger ben zei een collega; dat dacht ik al, het is je aan te zien!! (ggrrr.....6 weken is niet te zien!) Maar dat heb ik sinds de punctie. En dan kom ik tot de ontdekking dat ik toch allemaal wel strakke, korte truitjes, jasjes ed heb en weinig ruim en slobberformaat.

Oena,

Ja, dat vertelde je idd, dat rare zwarte goedje. Heb je daar al uitslag van?

En tja, dat dromerige en niet-productieve herken ik uiteraard! En ook voor mij is dat lastig te combineren met werk, studie en gezin. Maar ik moet ook zeggen dat ik wel weer actiever word.

Ik heb eigenlijk geen idee of met 6 weken het hartje hoor- of zichtbaar moet zijn op de echo en of het erg is als dat nog niet zo is.

Tja..heb vertrouwen, denk ik. Als de artsen zich geen zorgen maken, zul jij de laatste moeten zijn of is dat te simplistisch?

Meiden; voorlopig zijn we wél zwanger!

Hebben

Geplaatst

Chantal...inderdaad een prachtige aanwinst dat boekje!

Ben er heel blij mee.

Prachtig foto's!

Hoop aankomend weekend tijd te maken voor de eerste geschreven letters.

Wat ik er fijn aan vind is dat ik ook alles van de zh-perikelen erin kwijt kan.

Het is echter met het boekje wel zo dat je momenteel goed moet zoeken om er aan te komen. Veel boekhandels verkopen het niet meer. Je moet dus een winkel hebben die er toevallig 1 op voorraad heeft liggen.

Ik had ook een lucky shot!

Geplaatst

Heey Dames,

Ik hoop mij hier ook gauw aan te kunnen sluiten.

Volgens de test ben ik zwanger! En als het goed gaat ben ik eind november uitgerekend.

Ik wacht nog af en dan laat ik het weten.

BTW ben 27 jaar. Ben ik nu het buitenbeentje?

Wat bedoelen jullie trouwens met de stank..stank waarvan??

Liefs

Bengel

Geplaatst

Hallo Bengel,

Moet je ook nog in het ziekenhuis testen? Zo ja, wanneer?

Met de stank bedoelde we de stank die uit de kannen van Moeders voor Moeders komt.

En nee hoor, je bent zeer zeker geen buitenbeentje ;)

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Denise 12-11-2010

1ste Echo

Celeste 05-3-2010

Oena 10-03-2010

Bettyboopke 15-03-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Geplaatst

mmmm...

ben een ietselpietsel ongerust geworden...

heb nu pas door dat rauwe-melk-kazen (brie, camembert,...) niet goed zijn voor zwangere vrouwen...ivm mk... In de eerste 2 weken (week 5 en 6) heb ik zowaar 1,5 punt brie binnengewerkt...(verdeeld over die 2 weken hè, anders zou t wel heeel 'gortig' zijn).

En nu lees ik ook nog eens dat steken thv stuitbeen wel eens op mk kunnen duiden...

Ik heb regelmatig steken zowel in mijn liesstreek, als in mijn billen (onderrug-billen), als in de buurt van mijn poepg..tje (sorry voor t plastisch woord).

Moet ik mij nu zorgen beginnen maken? Brrr...was altijd zo optimistisch en positief, maar krijg nu toch af+toe n klein hartje...

Geplaatst
En nu lees ik ook nog eens dat steken thv stuitbeen wel eens op mk kunnen duiden....

Ik heb de steken af en toe in mijn schaambeen.

Geplaatst

Is stuitbeen eigenwel AN? Misschien beter 'staartbeen'?

Ja, rond mijn schaambeen heb ik dat ook regelmatig. Kan bij het vrijen zelfs plots serieuze kramp hebben..hihi... die spieren zijn daar precies wat op hol ah slaan ;)

Geplaatst

Volgens mij kan het allebei ;)

Laten we er dan maar vanuit gaan dat het ok gaat.

Toen ik pas positief getest had ben ik ook heel veel gaan lezen op internet. En je leest zoveel dat je er zowat gek van wordt en teveel naar allerlei kleine dingetjes bij jezelf gaat kijken. Op gegeven moment heb ik besloten dat ik het lezen van alles en nog wat ging beperken en te gaan genieten van het feit dat ik eindelijk zwanger ben.

Maar de onzekerheid van 'is dat wat ik voel wel goed' blijft toch, omdat ik niet weet wat ik wel of niet zou moeten voelen. Volg je het nog???

Geplaatst

Betty Boopke,

De rauwe melk (lait cru) welke een miskraam kunnen veroorzaken zitten in Nederland in (bijna) geen enkele brie meer.

Vroeger was dat zo, maar dat is er al jaren geleden uitgehaald.

Hoe dat in Belgie is, weet ik niet. Maar je kunt het ook aan de kaashandelaar navragen. Je kunt ook even alsnog op een andere verpakking in de winkel kijken of er rauwe melk in zit. Anders geen probleem.

Ennehh..scheuten,pijntjes, krampjes, steekjes heb ik ook. Die maken onzeker. Het hele lijf moet wennen en aanpassingen doen voor het verblijf van de baby en dat voel je.

Bengel..

Welkom welkom...

Ben je eind november uitgerekend?

Betekent dat dat we dan al bijna gevuld zijn met november-meisjes?

Geplaatst

Nog meer nieuwe meiden erbij. Gezellig!!! Toch fijn dat er zoveel meiden zijn die na allerlei soorten behandelingen gelukkig zich aan kunnen sluiten bij het lijstje zwangeren. Ik hou van iedereen bij wanneer ze uitgerekend zijn enzo, maar dat excel bestand krijg ik niet naar dit forum overgezet. Het gaat trouwens spannend worden volgende week met weer een aantal echo's.

Ik heb trouwens een vriendin van me uitgenodigd om ook hier te komen schrijven. In 2006 zaten we bij dezelfde informatie avond in het ziekenhuis en al die jaren hebben we contact gehouden. Zij is nu ook zwanger na ICSI 10 en we hebben 20 minuten na elkaar de echo komende donderdag.

Hoe is het met de meiden die al aan het plassen zijn voor MvM? Al kotsend boven zo'n container gehangen? Ik mag morgen starten. Ik ben benieuwd.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Heb dinsdag echt een mega dip gehad op mijn werk. De stress van het werk en de stress van de behandeling werd me wat teveel, dus een flinke huilbui was het gevolg. De collega's weten wat er speelt, dus die hebben me prima opgevangen. Ik heb nu 2 dagen vrij gehad. Het plafond is nu weer wit, maar ik denk dat ik wat teveel heb gedaan. Vanmiddag was ik kapot. Ik heb vanmiddag een uur voor pampus op de bank gelegen om weer puf te krijgen om boodschappen te doen. Stond te trillen op mijn benen. Hopelijk heb ik niet iets "stukgemaakt" van binnen, maar goed er zijn zwangeren die gekkere dingen doen, denk ik dan maar. Maar de komende dagen ga ik echt wat meer rust nemen.

Wat de andere klachten betreft gaat het op en af. Gisteren de hele dag wat misselijk, vandaag nauwelijks. Vannacht wel veel last van mijn boobs gehad, maar dat is nu ook weer minder. Ik zal blij zijn als de echo volgende week goed is en ik eindelijk meer rust hoop te krijgen.

Sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

hoi allemaal

nou hierben ik dan, ik las al dat ik werd aangekondigt haha

ik ben wilma, 28 jaar jong . Ik heb in het UMCG mijn 10e icsi behandeling gehad waar ik nu eindelijk zwanger van ben. ik heb donderdag de 18 de eerste echo, sinds vorige weer dinsdag 2-3 ben ik al aan het vloeien, heel weinig en licht bruin, maar het maakt me erg onzeker. volgends het ziekenhuis komt het veel vaker voor.

vanmiddag heb ik nog maar weer eens een test gedaan, deze knalde meteen positief.

ik ben 8 november uitgerekend.

liefs wilma

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

1ste Echo

Celeste 05-3-2010

Oena 10-03-2010

Bettyboopke 15-03-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Wilma82 18-3-2010

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Geplaatst

Welkom Wilma!

Hier het meest recente overzichtje. Wil je jouw ontbrekende info erin invullen?

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Wilma ?

1ste Echo

Celeste 05-3-2010

Oena 10-03-2010

Bettyboopke 15-03-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Wilma 18-03-2010

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden