Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

1ste Echo

Celeste 05-3-2010

Oena 10-03-2010

Bettyboopke 15-03-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Wilma82 18-3-2010

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

3e echo

Celeste 19-03-2010

Een aantal nieuwe dames erbij: welkom! Leuk dat jullie mee gaan schrijven.

De 2e echo gisteren liet een gegroeide vruchtzak zien met een héél klein frummeltje erin van bijna 5mm... Nog geen hartje zichtbaar maar aangezien ik gisteren precies 6 weken, is dat ook wel logisch (hoewel we natuurlijk stiekem gehoopt hadden dat we het wel zouden zien!!). Volgens internet (www.babybites.nl) lig op schema qua grote van het frummeltje;-) Volgende week weer terug!

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Moe moe en nog eens moe, en vooral 's avonds en 's nachts erg naar. Erg herkenbaar van mijn zwangerschap bij Daan*! Momenteel werk ik dan ook halve dagen zodat ik niet elke dag mijn grens over ga (bekaf thuis komen, slapen, beetje eten, ellendig worden tegen 21u, niet kunnen slapen want ellendig en dan om 7u weer opstaan...). Vind ik erg moeilijk maar ik merk wel dat ik me wat minder ellendig voel in de avond. Dus maar even aankijken zo.

Ik wens jullie allen een fijn rustig weekend toe!

Groetjes,

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Celeste, mooi dat de echo goed was. Wel jammer dat het hartje nog niet te zien was. Wij mochten ook al eerder voor een echo, maar we wilden graag meteen het hartje zien, omdat daar vorige keer afwijkingen op te zien waren. Dus vandaar nog even geduld en hebben wij de echo bij 6 weken en 5 dagen.

Goed trouwens dat je momenteel erg goed luistert naar je lichaam. Deden ze moeilijk op je werk wat betreft minder werken? Ik zal komende week ook eens kijken hoe het gaat op het werk. Die dip van dinsdag heeft me wel laten schrikken, maar na een paar dagen vrij te hebben gehad is het allemaal wel heel verklaarbaar. Misschien moet ik de komende weken ook maar wat rustiger aan doen. Ik heb in ieder geval 's avonds weinig afspraken staan, zodat ik op tijd naar bed kan.

Verder heb ik het vandaag rustig. Mijn beste vriendin heeft een begrafenis is Friesland en komt straks na afloop mijn kant op. Ze woont in de buurt van Haarlem, dus we zien elkaar niet zo vaak. Zij is vandaag zonder man en kinderen op pad en mijn man is in Eindhoven aan het basketballen vandaag. Even meiden onder elkaar dus. Heeeeeeeeerlijk!!!! Ik heb lekker appeltaart gekocht (voor zelf maken was ik gisteren veel te moe) en we gaan vanmiddag lekker theeleuten en appeltaart eten.

Ik draaf weer door. Tijd dus om dit berichtje af te sluiten.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

hallo allemaal

celeste wat fijn dat je echo goed was!! en al 5 mm hihi best al groot als je bedenkt hoe klein het was bij de tp.

ik heb ook pas de 1e echo met 6 weken en 3 dagen.

chrissy, lekker hoor appeltaart!! gezellige dag samen.

ik heb lekker uit kunnen slapen vanmorgen, na een drukke week. was er ook echt aan toe, maar heb te vast geslapen, dat ik nu hoofdpijn heb. bah.

ik ga vandaag lekker aanklooien in huis,

groetjes wilma

Geplaatst

Hier net geschrokken:sweat: Niets vermoedend naar het toilet en daar zie ik ineens wat bruinige afscheiding en vervolgens wat oud donker bloed... Totaal onverwacht dus. En hoewel ik weet dat dit kan gebeuren en het niets hoeft te betekenen, voel ik mijn vertrouwen in deze zwangerschap in korte tijd een heel stuk minder worden. We kunnen niets anders doen dan afwachten, hopen dat dit met de innesteling te maken heeft en dat het geen voorbode is van datgeen waar we diep in ons hart zo bang voor zijn... Ik hoop mijn goede moed weer snel te vinden.

Chrissy, op mijn werk is wel meteen gevraagd om een zwangerschapsverklaring van mijn arts zodat mijn afwezigheid wordt vergoed via het UWV. Die verklaring kun je gewoon vragen als je komende week voor de echo mag komen. Er werd niet moeilijk gedaan want ze weten daar van ons verleden en dat we bezig waren met ivf. Ze weten hoe kostbaar deze zwangerschap is voor ons en zien ook dat ik 's middags zo ongeveer omval!

Was de appeltaart overigens lekker?! Maar vooral gezellig bij kunnen kletsen?

Lieve meiden, ik wens jullie een relaxtere zaterdagavond toe dan wij nu ingaan! En ik laat jullie morgen uiteraard weten hoe het er hier voor staat...

Groetjes,

Geplaatst

Och Celeste....spannend zeg. Wat zul je geschrokken zijn.

Maar wat je zegt; hoeft het niets te betekenen.

Wilma hartelijk welkom!

Leuk dat je mee komt schrijven..

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Saaab 19-11-2010

1ste Echo

Celeste 05-3-2010

Oena 10-03-2010

Bettyboopke 15-03-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Wilma82 18-3-2010

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

3e echo

Celeste 19-03-2010

Goedemorgen meiden,

wat heerlijk om in dit lijstje plaatst te mogen nemen! Natuurlijk is het allemaal nog heel pril en hopen we heeeeel erg dat alles blijft gaan zoals het gaat. Maar toch erg blij! Als ik het lijstje zie moet ik helemaal lang wachten op de eerste echo! pas in april!

@ bengel, wij zijn echt de jonkies hier hoor, ik ben ook 28

Veel geluk iedereen hier!!

groetjes saab

Geplaatst

Maar de onzekerheid van 'is dat wat ik voel wel goed' blijft toch, omdat ik niet weet wat ik wel of niet zou moeten voelen. Volg je het nog???

Chablis, dat herken ik idd heel hard! Merk ook dat de spanning toch een beetje toeneemt voor de echo morgen. Was deze ochtend al om 5u wakker en raakte niet meer in slaap. Ik had dat ook voor de 1e BN... Denk dus toch wel onbewust b.tje zenuwachtig. Hoewel ik het verder helemaal niet negatief f stressy ervaar, heb eerder een 'verheug-gevoel', je weet wel, zoals je je als kind kon verheugen op sinterklaas :) Maar toen sliep ik er ook slecht van...hihi...

Wilma en Saab, van harte welkom hier!!!!! Het is hier suuupergezellig en fijn, ik hoop dat jullie er even veel aan hebben als ik!

Celeste, hoe is het er nu mee? Moet idd ongelooflijk schrikken zijn. Kan me voorstellen dat je dat helemaal niet verwacht had, zeker niet zo kort na die mooie echo! Laat je nog iets weten hoe t met je is?

Lieve groetjes xxx

Geplaatst

hoi allemaal

celeste das schrikken zeg!! hoe is het nu?? ik hoop van harte dat alles goed is!!

ik ben ook ruim een week aan het vloeien geweest en dat is nu sinds vrijdag avond gestopt, de zwangerschaps kwaaltjes lijken met de dag erger te worden, was vanmorgen toch flink misselijk, lag nog ik bed, booby's knapten zowat uit elkaar, pff heb nog ff geslapen en daarna was het weer beter.

ik kijk erg uit naar donderdag, de 1e echo, heel naief, maar heb gewoon een goed gevoel, en daar wil ik van genieten, ondanks de angst die er ook wel is hoor.

liefs wilma

Geplaatst

Bettyboopke en andere kaaseters..

Heb even gezocht op http://www.gezondheid.be naar de precieze boodschap omtrent rauwe kazen.

Als vegetariër en kaas-eter (ook brie) wist ik van mijn vorige zwangerschap dat de meeste brie geen kwaad kan.

Hieronder de info geplakt.

Welke kaas mag ik tijdens mijn zwangerschap eten?

Harde kaas en kaas die is gemaakt uit gepasteuriseerde melk kan tijdens de zwangerschap zonder problemen worden gegeten. Het is echter beter zachte schimmelkazen van rauwe melk te vermijden omdat deze besmet kunnen zijn met de listeria-bacterie. Listeria kan schadelijk zijn voor het kind en zelfs een miskraam tot gevolg hebben. In de praktijk is de kans op een listeriabesmetting, vrij klein. Daarom is er geen reden voor paniek als er per ongeluk een ‘fout’ kaasje is gegeten.

Verreweg de meeste kaas die in België en Nederland wordt verkocht, kan veilig worden gegeten tijdens de zwangerschap. Zachte kaas van Belgisch en Nederlands fabrikaat is bijna altijd gemaakt van gepasteuriseerde melk. Dat geldt ook voor de meeste buitenlandse kaassoorten die in België en Nederland te koop zijn. Nederlandse boerenkaas is weliswaar gemaakt van rauwe melk, maar omdat dit een harde kaas is, kan de listeria-bacterie hierin niet overleven of groeien. Kwark, cottage cheese, Hüttenkäse, feta, smeerkaas en kruidensmeerkaas zijn geen schimmelkazen en dus veilig.

Bij voorverpakte kaas staat op het etiket vrijwel altijd of deze is gemaakt van rauwe of gepasteuriseerde melk. Bij Franse schimmelkaas, zoals brie, camembert, roquefort en gorgonzola, staat er ‘au lait cru’ op de verpakking als de kaas is gemaakt van rauwe melk. ‘Au lait pasteurisé’ betekent dat de kaas is gemaakt van gepasteuriseerde melk. Deze is veilig, omdat bij pasteurisatie van de melk alle ziekmakende bacteriën inclusief de listeria-bacterie, worden gedood. Bij onverpakte zachte schimmelkaas is het verstandig bij de fabrikant of in de winkel navraag te doen.

Geplaatst

Ik zit hier heerlijk aan de toastje met kaas. Had ik zo'n zin in. Ik heb keurig het etiket bekeken en de kaas is van gepasteuriseerde melk. En het smaakt me heeeeeeerlijk.

Wilma, heel goed dat je probeert toch alvast te genieten van je zwangerschap. De kwaaltjes blijven bij mij ook wat hangen en dat geeft mij ook een goed gevoel. Ik heb ook zin in donderdag. Hopelijk zal het hele UMCG na 11:40 donderdag weten dat 2 meiden na allebei 10 ICSI behandelingen zwanger zijn.

Saaab, welkom hier. Het is echt een leuke club mensen hier die allemaal wat langer hebben moeten wachten op een zwangerschap. Dat schept een band en werkt erg verslavend, want ik blijf steeds controleren of er weer nieuwe berichtjes staan.

Hoe is het met het vloeien vandaag Celeste? Ik hoop echt dat het kortdurend was. Het is en blijft voor mij ook nog steeds mijn grootste angst dat ik naar de wc ga en dat er opeens afscheiding of zelfs bloedverlies is. Dat heeft te maken met de allereerste miskraam. We hadden toen op 31 aug. een echo gehad en het hartje zien kloppen. Dolgelukkig zijn we de dag erna op vakantie gegaan naar Zuid Duitsland. Op 3 sept. ging ik naar de wc en het was echt flink foute boel. Meteen naar de supermarkt geracet om maandverband te halen, want ik vloeide echt enorm. Die herinnering zit dus nog zo hoog, dat dat me momenteel flink blijft achtervolgen.

Ik ga weer een toastje smeren met kaas.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Kyra, heeeeeel fel bedankt voor de info van de kaas! Lief dat je dat opgezocht hebt :) Nadat gelezen te hebben, èn het berichtje van Chrissy loopt me het water weer in de mond! Van zodra ik dit berichtje geschreven heb, duik ik nog eens de koelkast in voor een lekker toastje brie!!! Mmmmmmmm

Verder gaat het hier op en neer, gelijk met de golvende beweging van mijn hormonen...hihi

Al 2 dgn behoorlijk sjaggie tegenover mijn ventje (die toch ècht zoooo lief, geduldig, attent, zorgzaam, schattig ec is). Na wat bitsige opmerkingen eindigt het dan in een huilbuitje uit schuldgevoel...zoooo emo...

Overdag heel moe, 's middags oogjes toe, middagdutje. Heb dat echt nodig, kan dan geen pap meer zeggen. Maar het vervelende is dat ik daardoor afgelopen nacht niet veel kon slapen (van 00:30 - 05:00 en nog een napje o de bank van 07:30-09:00).

grrrr..vervelend! Ben maar één of andere stomme film gaan kijken (lang leve digi tv). Voel me nu alsof ik een nachtje ben weggeweest. Vervelend, want mijn zusje komt dadelijk op visite met haar man! Voor de eerste keer in ons nieuwe huis :)

Geen middagdutje vandaag, slaap ik hopelijk goed vanacht :)

Hoe is het met de rest van de zwangeren onder ons? En de bijbehorende perikelen?

En Celeste, ik blijf intussen duimen voor je dat het allemaal goed is hè!!!

xxxx

Geplaatst

Bettyboopke, het is zo herkenbaar dat verhaal van kunnen slapen op de meest vreemde tijden. Ik ben 's avonds bekaf maar kan dan ook midden in de nacht opeens een uur klaarwakker zijn. En vanochtend was ik best op tijd wakker en eruit, maar ik heb van 10:30 tot 11:30 alweer een uur op de bank liggen slapen.

Gezellig dat je zusje langskomt vanmiddag. Woont ze bij je in de buurt?

Ik had gisteren mijn beste vriendin hier en dat was super gezellig (en ja de appeltaart was heerlijk). Mijn vriendin zit in een rolstoel, net als mijn man en ze heeft 2 kinderen. Ze heeft me heel veel tips gegeven, dus dat was echt heel zinvol.

Geplaatst

Ha ik dacht ik de enige was met de vreemde slaapperikelen. Lijkt wel alsof mijn hele slaapschema overhoop gehaald is.

Bij mij begint nu ook de misselijkheid toe te slaan. Ik heb sinds vanmorgen een constant misselijkheidsgevoel. Naar dus.

Gisteren een zeer lange dag gehad. Neefje jarig, zijn we naartoe geweest (130 km verderop) en was gewoon helemaal op toen ik weer thuis was. Merk het een dag later nog steeds. Het is wel duidelijk dat het gisteren teveel van het goede is.

@Celeste, jeetje meid. Dat is wel heel erg schrikken. Ik hoop dat de bloeding intussen ook alweer gestopt is.

@BettyB

Hoe gaat het met de spanning voor de echo morgen?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Alle nieuwkomers van harte welkom en gefeliciteerd!

Ik wil jullie kort even zeggen dat ik hier even de komende tijd niet zal zijn, het voelt voor mij nu allemaal een beetje dubbel, sinds afgelopen vrijdag het kleine jochie van mijn zus is overleden. Te vroeg geboren, twee weken gevochten voor zijn leventje, maar zoveel schade opgelopen in zijn hersentjes dat ze besloten hebben de beademing te stoppen. Dit moet een forum zijn voor blije berichten en dat vind ik nu even moeilijk.

Vanaf zaterdag ben ik een weekje in Davos en daarna ben ik er denk ik wel weer aan toe om met jullie over baby-dingetjes te babbelen. Dus tot dan weer.

Voor alle meiden die de komende weken echo tegemoet gaan, heel veel succes, hoop op allemaal mooie kloppende hartjes voor jullie, en geniet!

Liefs, henkie

Geplaatst

Hè Henkiepenkie, wat vreeeeselijk naar!!!

Pfff...wordt je wel ff heel stil van hè...

Chablis en Chrissy, ben wel een bt.je blij dat jullie ook van die 'rare' slapers zijn! Waarschijnlijk toch die hormonen weer?!

Zenuwen spelen soms een beetje op, maar ik heb afleiding:

Mijn zusje is nog altijd mijn kleine zusje. Ze is nl 7 jaar jonger dan ik (zij 28 en ik 35) en zoals ik vroeger voor haar vaak zorgde, zo voelt dat eigenlijk nog steeds wel zo. Ze woont helaas niet echt dichtbij, ze woont vlakbij Maastricht -NL (waar de rest vd familie nog steeds woont) en ik woon in Mechelen (tss Antwerpen en Brussel - BE). Ik zie haar dan ook niet zo heel vaak en ben altijd blij als ik haar zie :) :)

Zeeeker als ze van die ongelooflijke overheerlijke granache taart meebrengt!!! Das echt de bovenstebesteallerlekkerste taart van de heeeeeele wereld!

Nog een 10tal minuutjes en dan zullen ze er zijn! Smikkelen en smullen maar ;)

Geplaatst

Henkiepenkie, wat een vreselijk naar nieuws zeg. Begrijpelijk dat je gedachten er dan niet bij zijn om hier naar alle die gezellige praatjes te luisteren. Heel veel sterkte toegewenst.

Bettyboopke, eet smakelijk. Klinkt heerlijk die taart!

Geplaatst

sjonge henkiepenkie, wat een afschuwelijk bericht, word je idd even stil van. Heel veel sterkte!!

en dames hoe smaken de toastje brie? bah dat vind ik nou echt niet lekker, geef mij maar een zak chips haha.

hebben jullie ook de hele dag trek ik lekkere dingen???

ja en dat vreemde slapen, ik ben een echte slaapkop maar sinds de laatste wachtweek werd ik elke nacht rond een uur of 3 wakker, en heel erg dromen, ook ik doe vaak een middag dutje haha

ik zit nu lekker aan de paaseitjes haha

liefs wilma

Geplaatst

@BettyB

De kans is erg groot dat het de hormonen zijn. Kun je nagaan wat een invloed die op van alles en nog wat hebben he.

Hoe laat heb jij morgen jouw echo?

@Wilma

Qua eetlust.... vreemde dingen valt op zich wel mee. Ik was wel altijd iemand van de hartige hapjes en ik merk dat ik nu wel meer trek heb ik zoet.

Nou moet ik zeggen dat ik gisteren in Duitsland wel een heel lekker broodje bratwurst op had. Ik zou er nu best nog wel 1 op kunnen.

Geplaatst

Hier ook vreemde en gebroken nachten. Maar dat was al vanaf de start van de hormonen en dat is niets veranderd, slecht dus.

Ik heb steeds zo'n zin in zout en heb de oplossing om dan bouillon te drinken. En momenteel heb ik elke dag zin in patat en vette hap, maar daar geef ik niet aan toe.

De hele ivf heeft me al ruim 10 kg opgeleverd, ik wil me niet overeten, maar dat is wel moeilijk.

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 24 kg aangekomen, maar dat was ik nu niet van plan!! (ben ook minder beweeglijk en sportief dan 10 jaar geleden)

Geplaatst

....twee nieuwsgierige vragen:

chrissy zat jouw man al in een rolstoel toen jullie elkaar leerden kennen? Of zijn jullie samen een zwaar traject doorgegaan? Natuurlijk geen probleem als je vind dat ik te nieuwsgierig ben en je niet wil antwoorden.

...wilma en chrissy 10x icsi??

Waauww, wat heb ik een bewondering voor jullie doorzettingsvermogen, zeg!

Hebben jullie vanaf de 3e poging alles zelf moeten betalen?

Hadden jullie zoiets van; we gaan door tot het lukt? Wat maakte dat jullie door zijn gegaan? Ik heb er echt enorme bewondering voor!

Geplaatst

Hey meiden,

Kom even inbreken!

Henkie heel veel sterkte voor jou je zus en natuurlijk de hele familie met het verwerken van het ergste wat een een mens kan overkomen.

Meis denk aan je!

Liefs

Geplaatst
Hier ook vreemde en gebroken nachten. Maar dat was al vanaf de start van de hormonen en dat is niets veranderd, slecht dus.

Ik heb steeds zo'n zin in zout en heb de oplossing om dan bouillon te drinken. En momenteel heb ik elke dag zin in patat en vette hap, maar daar geef ik niet aan toe.

De hele ivf heeft me al ruim 10 kg opgeleverd, ik wil me niet overeten, maar dat is wel moeilijk.

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 24 kg aangekomen, maar dat was ik nu niet van plan!! (ben ook minder beweeglijk en sportief dan 10 jaar geleden)

Die zin in vette hap is hier ook aanwezig, maar ook ik geef er niet aan toe.

Dat gaat dan vast fout.

Geplaatst

Henkiepenkie, wat een ongelofelijk verdrietig bericht lees ik net. Ik wens jou, je zus en haar man en familie héél veel sterkte toe de komende tijd. En wat moet dat voor jou nu dubbel aanvoelen met een klein wondertje in je buik! Ik hoop dat we je over een tijdje weer gaan lezen hier.

Lieve meiden, hier is het gelukkig rustig gebleven sinds gisteravond. Natuurlijk met grote regelmaat naar de toilet om te broekloeren maar niets meer gezien. Nu maar wachten tot de echo van a.s. vrijdag en hopen dat alles inderdaad ok is! Maar het is inderdaad zoals Chrissy beschrijft, door de eerdere miskramen ben je erg alert...

Nu lekker slapen en morgen weer een paar uurtjes werken!

Lieve groetjes,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden