Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kaartje..wat een teleurstelling zul je gevoeld hebben! Je had je er min of meer al op voorbereid. Heel veel sterkte. Gun het je dat je op termijn op een ander 'uitgerekend' topic kunt meeschrijven!

Oena, heel veel succes vanmiddag!! Wat blijft ook dit onzeker, he dames? Ik las op diverse plekken dat het normaal is dat je met 6 weken nog geen hartje hoort. Maar wat zal het fijn zijn om 'em nu wel razend snel te horen en zien kloppen. Ik ben paraat vanmiddag voor je positieve bericht..

Chablis, eindelijk mag je dan!! Heel veel plezier gewenst zometeen. Ga er van uit je straks (na 12.00u??) uitgelaten op het net te treffen..

Judith, fijn om wederom iemand te kunnen verwelkomen in deze topic! Wanneer ben je uitgerekend? En wanneer heb je je eerste echo?? Haha, we willen direct alles van je weten..

Wat fijn dat er meerdere meiden aan het piesen zijn voor het goede doel!

Vandaag ben ik 7 weken zwanger, dat betekent dat ik het nu dus 3 weken weet...blijft bijzonder en nog steeds verbazingwekkend en bijna ongelooflijk..

Ik moet zeggen dat ik helemaal niet gestressed of onzeker uit kijk naar de eerste echo. Ik ga er helemaal van uit dat alles goed is. Ik denk dat de belangrijkste reden daarvan is, dat ik één keer eerder zwanger ben geweest en daar een prachtige dochter uit is gekomen. Geen idee.

Tjéé, bij mijn dochter was ik zo onnoemelijk bang voor een hazenlip...en waar ik dat vandaan haalde, geen idee! Zooo raar.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pffff...gaat hier eindelijk wat beter.

Ik wist niet dat je zoooo ziek kon zijn van een keelontsteking... Ik kreeg gisteren met moeite de koorts in bedwang, heb wel wat dafalgannekes kunnen nemen :(

Ook deed heel mijn lijf pijn van die ellendige koorts. Gelukkig was mijn ventje thuis en die heeft mij superverzorgd en vertroeteld: theetje gezet; koele doekjes op mijn voorhoofd, bouillonneke gemaakt; voeten en benen gemasseerd. Jammer genoeg was ik te ziek om ervan te kunnen genieten...maar vind het wèl heel lief van hem!

Nu gaat het beter, mijn koorts is niet meer zo hoog en ik hoef geen pillen meer te nemen (behalve voor mijn keel - maar dat zijn puurnatuur tabletjes). Ik hoop dat het nu effectief beter en beter zal gaan!

Chablis, nog niet terug??? Ben suuuupernieuwsgierig!!! Eén of twee hartjes zien bonken?!

Oena, voor jou draaien mijn duimen nog eens extra hard! Nog even en je bent weer wat gerustgesteld hè. Kunnen we weer op het volgende wb'je zitten :)

Judith, heeel hartelijk en warm welkom! November gaat een serieuze babyboom maand worden :) Leuk!!!!

En de 'moeders-piesen-voor-het-goede-doel', jullie zijn zoals ze dat hier zeggen: straffe madammen!!! Ik ben helaas vergeten te vragen aan mijn gynae of dat in Belgie bestaat... Ik had het niet op mijn lijstje gezet, dus ....vergeten!

Kyra, hoe is het met jou verder? Bij jou duurt het nog even voordat je je eerste echo hebt, vind je dat niet vervelend?

Lieve groet aan iedereen hier xxx

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

1ste Echo

Celeste 05-3-2010

Oena 10-03-2010

Bettyboopke 15-03-2010

Chablis 17-03-2010

Chrissy33 18-3-2010

Wilma82 18-3-2010

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Chablis 24-03-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

3e echo

Celeste 19-03-2010

Daar ben ik dan weer. Het is niet helemaal goed, maar ook nog niet afgelopen.

Het is 1 embryootje wat is blijven zitten. Qua lengte heeft het een afmeting van ca. 6 weken (ipv. de 7+1). De hartslag moest volgens het ziekenhuis op ca. 120 beats zitten en dat zit nu op 67. Het kan dus 2 kanten opgaan. OF het wordt een miskraam of het gaat beter.

Volgende week echo 2.

Geplaatst

Chablis, wat een vervelend bericht voor je.

Tenminste je hoopt toch op een andere echo.

Wie had je in het VU?

Ik ga heel hard voor je duimen dat het volgende week goed is.

liefs

Rachel

Geplaatst

Neeeeee, ze zijn fout!!!!

Chablis, en dan is 'ie misschien n beetje achterop, en wat dan nog? Hij heeft nog zoooooveel tijd om dat in te halen!!!

Ik duim echt de volledige week voor je mee, dat het er volgende week uit ziet naar verwachting! Maar echt de moed nog niet opgeven hè meid!!

Een dikke knuf xxx

Geplaatst

Qua groei maak ik me niet echt druk, maar qua hartslag wel een beetje. Ze zeggen dus dat dat rond 120 bpm zou moeten zijn, maar het was nu 67 bpm (net iets meer dan de helft dus)

Geplaatst

oh chablis ik begrijp precies wat je bedoelt en dit wil je gewoon niet horen!!! Maar ik sluit me aan bij BettyB, dat gaat gewoon goed komen.

mijn embryo ziet er voor zo ver te zien goed uit, hartje zien knipperen, groei is 2 dagen achter op wat het volgens schema zou moeten zijn. Maar mijn arts was heel nugter, ze zei dat het nog zo klein is dat precies meten haast niet gaat, en ook over een hartslag nog niet alles te zeggen is. Ze zei dat het goed is dat je het kunt zien, maar het aantal slagen heeft ze dus niet gemeten ik wist niet eens dat dat kon, misschien ook wel zo relaxt.

ik ga de 26ste weer (kan iemand mij op echo 3 zetten ik weet niet hoe dat moet) en lieve Chablis ik ga heel hart voor je duimen en ben in eens heel overtuigd dat je je niet moet laten gek maken, het zit er en het leeft!!!

Al die info heeft ook wel een nadeel, je wordt er knetter gek van als je niet helemaal volgens de pas loopt! (had ik dus afgelopen week na de vorige echo)

Sterkte en laat alsjeblieft snel wat van je horen!

Geplaatst

Oh Chablis, dit wil je liever nu niet horen ook ik ga er van uit dat het de volgende week gewoon goed is.

Liefs en een dikke hug.

Geplaatst

Lieve Chablis,

Hoewel er nog niets daadwerkelijk aan de hand is, zijn dit geluiden die je simpelweg niet wil horen... Gewoon niet een beetje maar helemaal NIET! Wat een spannende week gaan jullie tegemoet. Uit ervaring weet ik hoe ontzettend slopend dit is. Neem je rust, koester dat kleine levende wezentje in je buik en afwachten maar. En weet dat ik met je mee wacht!

Liefs,

Geplaatst

Hey Chablis,

Jeetje zeg, verschrikkelijk nieuws zeg...

Ik durfde ff een tijdje hier niet te komen, ik moet zelf nml

dinsdag voor de 1e echo en ben zoooooo bang dat het niet goed is.

Toch ff speiken hoe het hier is en lees ik jouw verschrikkelijke berichtje..

Lijkt me erg slopend..

Ik ben inmiddels helemaal gebroken door mijn onzekerheid, kan niet meer, op!!

Jankbuien, zoooo onzeker en zoooo bang dat het niet goed is.

Ik sta normaal zo stevig in mijn schoenen, nergens echt bang voor, niet gauw onzeker... en nu??!!

Mijn lichaam laat me voelen dat ik echt wel zwanger ben, maar waarom dan dit gevoel?

Help, help, help..

Is het normaal trouwens dat mijn buik enorm dik is? Lijk wel 3mnd zwanger..

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Chablis, ik kan vou alleen maar heel veel liefde, sterkte en succes toe wensen.

Ik denk aan je en ik ga voor je duimen!!

Ik weet hoe onzekerheid voelt, en wat mijn omgeving ook steeds zegt; toch positief proberen te blijven en denken dat alles goed is!!

Liefs Denise

Geplaatst

Chablis!

Wat een tegenvaller! Ik ben zo verbaasd dat ik niet weet wat te typen.

Potverdrie, zul je dan toch ergens enigszins voelen dat er extra aandacht nodig is voor je embryootje? Je noemde het toch een aantal malen.

Meid, dit gaat goed!

Dit gaat goed!!

Dat moet!

Daar heb je recht op!

Mijn vriendin vertelde toevallig net vanmiddag dat haar hetzelfde was overkomen. Ze is nu 14 weken. En het zit goed.

Dus het kan wel.

Neem de tijd voor jezelf...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje op mezelf betrek. Nu vind ik het ineens ook spannend over een week...hoop dat dat weer wegebt, want ik maakte me gewoon geen zorgen.

Hoop dat je het kunt opbrengen nog wat van je te laten horen. In ieder geval volgende week.

Ik leef enorm met je mee...denk aan je en brand een kaarsje voor je.

Geplaatst

Denise, ook voor jou nog enorme spanning dus.

Ook ik heb zo'n dikke buik als jij en draag al een tijdje positiebroeken..

Oena, fijn dat je echo goed is verlopen en dat het goed was...wanneer mag je weer?

Geplaatst

Chablis, wat vreselijk balen dat je nog weer een week onzekerheid zult hebben. Het hoeft niet te betekenen dat het mis gaat. In 2007 hebben wij ook een hartje zien kloppen en de arts heeft toen niet gezegd dat het niet snel genoeg klopte, omdat dat nog niet hoefde te betekenen dat het mis zou gaan. Hopelijk is dat bij jullie het geval. Wel heel veel sterkte toegewenst in deze spannende dagen.

Oena, bij jou gelukkig veel minder stress. Een mooie echo en een bevestiging dat alles nog goed gaat.

Ik zag dat er ook weer nieuwe meiden bijgekomen zijn. Ik begin een beetje de draad kwijt te raken wie wie is. Sorry dus, als ik af en toe dingen door elkaar haal.

Bij mij begint de spanning voor morgen toe te nemen. Het verhaal van Chablis is wat ons 2,5 jaar terug overkomen is en dat doemscenario begint steeds meer terug te komen. Ik heb ook erg weinig zwangerschapskwalen. Heel klein beetje zwanger, heel klein beetje last van mijn borsten en wel moe, maar minder dan 2 weken terug. Ik ben er dus nog helemaal niet gerust op. Morgen dus maar afwachten.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Chablis, wat een vervelende onzekerheid voor jullie!

Ga heel hard voor je duimen dat het gewoon een beetje ene trage starter is... Gewoon een diesel, maar als ie eenmaal loopt is ie niet meer te stoppen.

Hoop echt dat het goed komt. Probeer een beetje te ontspannen, maar dat zal nu wel niet meevallen.

Liefs, henkie

Geplaatst

@Chablis wat een vervelend bericht toch wel. Ik wist helemaal niet dat er naar het aantal slagen werd gekeken. Hadden ze het msasr niet gedaan. Stress kan je op dit moment niet gebruiken. Op naar de volgende echo, met een mooie embryo en een super hartslag!

@Chrissy en Wilma, veel succes en plezier bij de echo morgen. Vraag je ook een foto mee?

@Kyra, mijn gewone spijkerbroeken krijg ik ook al niet mee dicht, dacht dat het een beetje tussen mijn oren zat maar dus niet. Ben ook van plan binnenkort een positiebroek te kopen. Nou draag ik een wat grotere oudere spijkerbroek en op mijn werk (ziekenhuis) draag ik een wit pak wat je een beetje kan stellen.

@Denise wij lopen precies tegelijk op, wat leuk. Gelukkig ben ik niet zo emotioneel, het gaat eigenlijk heel goed met me. Ben alleen echt wel super super moe. Om half 10- 10 uur lig ik al in bed.

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 03-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

1ste Echo

Chrissy33 18-3-2010

Wilma82 18-3-2010

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Chablis 24-03-2010

3e echo

Celeste 19-03-2010

Oena 26-03-2010

Lijstje aangepast.

Geplaatst

Thanks iedereen voor de lieve berichtjes!

Wij hopen dat het inderdaad een trage starter is. En dat het allemaal goed komt, maar nu houden we meer in ons achterhoofd dan de afgelopen weken dat het dus ook heel erg fout kan gaan. Daar komt wat mij betreft nog bij dat het broekloeren nu heel erg zal toenemen.

Geplaatst

Kleine aanpassing nog:

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 02-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

1ste Echo

Chrissy33 18-3-2010

Wilma82 18-3-2010

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Chablis 24-03-2010

3e echo

Celeste 19-03-2010

Oena 26-03-2010

Geplaatst

Jeetje Chablis, wat een spanning en onzekerheid voor jou.... Meid ik blijf voor je duimen en hoop dat je deze week een beetje doorkomt. dikke knuf

Geplaatst

Ik wil toch ook nog even Chrissy en Wilma heel veel succes en plezier wensen voor morgen! Vreemd hoe vreugde en verdriet zo dicht bij elkaar kunnen liggen hè...

Meiden, doe dat goed morgen en laat zeker iets weten!

Ik wens jullie een goede nachtrust, zonder te veel zenuwen!

Voor iedereen: sweet dreams xxx

Geplaatst

Hoe is het bij jullie gegaan Chrissy en Wilma?

Ik heb vanmorgen een gesprek gehad met de huisarts. Goed gesprek gehad. Ben ook een beetje gerustgesteld hoewel ik natuurlijk nog wel ook in mijn achterhoofd heb dat het mis kan gaan. Volgens mijn huisarts (die overigens ook uit eigen ervaring spreekt) hoeft het nog helemaal geen drama te zijn. Bij 7 weken werd er bij haar zowel een groeiachterstand als GEEN kloppend hartje gesignaleerd. En haar zoon is inmiddels alweer 1 jaar oud .....

Volgens haar moeten we het zo zien....het hartje gaat kloppen. En die hartslag moet inderdaad uiteindelijk rond de 120 bpm uitkomen. Maar dat gaat natuurlijk niet van het ene op het andere moment van 0 --> 120. Het heeft tijd nodig en bij de 1 duurt dat iets langer dan bij de ander. En de groeiachterstand is al helemaal geen drama.

Geplaatst

hallo allemaal

wij heben vanmorgen een mooi kloppend hartje gezien, alles was precies zoals het zou moeten zijn. onze uk is nu 0,60 cm en ik ben idd op 8 november uitgerekend.

1 april mogen we komen voor de 2e echo.

chablis, wel heel zuur misschien om dit zo te lezen, gelukkig heeft je huisarts je wat gerust kunnen stellen.

ik blijf voor je duimen hoor!!!

liefs wilma

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden