Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Supergoed nieuws!!!!

Wilma, fijn als alles zo goed meezit hè. Geniet ervan, want voor je het weet steekt er misschien weer eens zo'n angstmonstertje zijn kop omhoog ;)

Chablis, told you! Ga vooral op je eigen gevoel af! Zonder erbij na te denken èn zonder monstertjes te laten fluisteren. En je ziet maar, voorbeelden te over dat het helemaal niks hoeft te betekenen :) :)

Nu nog Chrissy!

xxx

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst
Hoe is het bij jullie gegaan Chrissy en Wilma?

Ik heb vanmorgen een gesprek gehad met de huisarts. Goed gesprek gehad. Ben ook een beetje gerustgesteld hoewel ik natuurlijk nog wel ook in mijn achterhoofd heb dat het mis kan gaan. Volgens mijn huisarts (die overigens ook uit eigen ervaring spreekt) hoeft het nog helemaal geen drama te zijn. Bij 7 weken werd er bij haar zowel een groeiachterstand als GEEN kloppend hartje gesignaleerd. En haar zoon is inmiddels alweer 1 jaar oud .....

Volgens haar moeten we het zo zien....het hartje gaat kloppen. En die hartslag moet inderdaad uiteindelijk rond de 120 bpm uitkomen. Maar dat gaat natuurlijk niet van het ene op het andere moment van 0 --> 120. Het heeft tijd nodig en bij de 1 duurt dat iets langer dan bij de ander. En de groeiachterstand is al helemaal geen drama.

Lieve Chablis dat is niet de echo die je wilt zien hè maar niet de moed opgeven hoor, positief blijven. Een hele dikke knuffel van Shanna (van het andere topic).

Geplaatst

Even heel kort een berichtje, want ik krijg zo bezoek. Ook wij hadden een goede echo. Wij zijn ook zwanger van 1. Hartje klopte goed en de lengte was precies op schema. Ik krijg morgen waarschijnlijk nog een echo bij onze eigen arts, maar 1 april gaan we weer naar het UMCG, zodat mijn man er ook bij kan zijn.

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 02-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

1ste Echo

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Chablis 24-03-2010

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

3e echo

Celeste 19-03-2010

Oena 26-03-2010

Geplaatst

@Wilma en Chrissy, wat super om een goede eerste echo te hebben. daar hoop ik natuurlijk ook op. Hebben ze bij jullie ook naar het aantal hartslagen gekeken?

@Chablis, ben blij dat je zo'n leuke en goede huisarts hebt. Zij heeft je beter uitgelegd hoe het zit, dus positief zijn!

Geplaatst

Meiden; SUPER!!!!! Mooi kloppend hartje goede groei..

En Chablis, zo is het maar net! Dit komt echt vaker voor...fijn dat je gerust gesteld bent!

Andere meiden; zet 'em op!

Geplaatst

En nu natuurlijk maar hopen dat het ook echt zo gaat zijn.

@Chrissy en Wilma

Geweldig dat de echo goed was bij jullie! Nu op naar de volgende echo.

Gast Shanna42
Geplaatst

Chablis, trek je het wel een beetje? Dikke knuffel voor jou.

8579102D02D49giraffester.gif

Geplaatst

Ja nu gaat het wel zo'n beetje itt gisteren. Beetje gerustgesteld door de huisarts en maar hopen dat het inderdaad goed gaat komen.

Thx voor de leuke en lieve knuffel!! Die is erg leuk.

Gast Shanna42
Geplaatst

Gelukkig maar, iedereen kan wel zeggen dat het goed gaat komen maar ik kan me voorstellen dat als het jezelf overkomt het toch anders is, eerst zien dan geloven. Ben wel blij dat het goed met je gaat en dat je fijn met je huisarts hebt kunnen praten. Die knuffel heb je gewoon verdiend.

X Shan

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 02-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

1ste Echo

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

Chantal 06-04-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Chablis 24-03-2010

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

3e echo

Celeste 19-03-2010

Oena 26-03-2010

Meiden kom mij hier nu dan toch echt melden Kan het nog steeds niet echt geloven.

Ik heb gelijk even mijn eerste echo erbij gezet en wij mogen gelukkig al op 6-4 voor de eerste echo komen.

Chablis, Fijjn dat je weer een beetje gerustgesteld bent door je huisarts het komt gewoon goed!

voor de meiden die al een echo hebben gehad wat geweldig dat alles goed was en dat jullie hebben genoten van jullie EERSTE echo.

Liefs

Geplaatst

Weer iemand van het hoge fsh-clubje erbij!

Echt geweldig!

Chantal welkom welkom! Je hebt je aan je afspraak gehouden dat jij de volgende zou zijn! Super!

Geplaatst

chantal wat fijn dat je je hier kunt aansluiten!!! gefeliciteerd!!

nu op naar die eerste echo!!!

gezellig dat je hier ook komt mee kletsen, heb je al last van kwaaltjes enzo???

hier de hele dag al misselijk, ik weet nog niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan, als iemand tips heeft, graag!!!

liefs wilma

Geplaatst

Kyra,

Als we dat toch is in de hand hadden dan denk ik dat het hier lekker druk gaat worden.

Wilma,

Ik vind het echt helemaal geweldig om mij hier te kunnen melden ik had het niet meer durfen dromen dat ik ooit zou gaan schrijven in een uitgerekend in......... topic.

Moet zeggen dat ik sins woensdag nacht erg veel last heb van misselijkheid en ook al een paar keer lachend terug ben gekomen van een innige omhelzing met de wc pot.

Ik drink nu geen koffie meer en ik zorg dat ik eerst iets eet voor ik het bed uit komen ik moet zeggen dat het vanmorgen redelijk ging, verder eet ik nu vaker kleine beetjes en niet meer 3x een maaltijd want dan gaat het mis.

En ik ben vreselijk moe ben blij dat ik om 18.00 in huis ben elke avond zodat ik even een dutje kan doen op de bank( heb mijn hub naar de stoel verbannen)

Oja bij mijn hub komt het nu ook echt goed binnen hij wou het deze week nog niet geloven al heeft hij wel zo iets van eerst zien en dan pas echt blij!

Liefs

Geplaatst

Meiden,

Ben een weekje weg de komende week zoals al eerder geschreven.

Voor alle meiden die de komende week een echo hebben, ik duim voor allemaal mooie kloppende hartjes!

Chablis, voor jou een beetje extra :blue_babydust:. Hoop echt voor je dat het gewoon een beetje een trage starter is en dus ook komende week een mooie kloppend hartje voor jullie!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Nog steeds aan het uitzieken, neusspoelingske, zuigtabletjes, dafalgannekes, thee, thee en nog ns thee :achoo:

Ik heb daarbij hetzelfde kwaaltje als Wilma: bijna continu misselijk :tongue1:

en er is niks waar ik trek in heb om te eten...

Echt, wat ik ook maar verzin, als ik er nog maar aan denk draait mijn maag

Dus tips zijn idd heeeel welkom!!

Geplaatst

BTW, klopt het dat na de 1e drie mnd die misselijkheid effectief weggaat? Hoe blij ik ook ben dat ik zwanger ben, die misselijkheid heb ik intussen wel gehad

Geplaatst

BettyB..eeuuhh over het algemeen is het zo dat de ergste misselijkheid na 3 mnd verdwijnt. Bij mijn vorige zwangerschap echter heeft deze zeker 6 maanden geduurd.

Wat je er tegen kunt doen? Tja, in ieder geval is niet eten niet handig! Kleine porties waardoor de misselijkheid (tijdelijk) verdwijnt. En het is zelf onderzoeken wat je beter kunt verdragen dan het andere.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van uitzitten, meiden! En als het te ernstige vormen aan neemt naar de arts.

Succes allemaal!!

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 02-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

1ste Echo

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

Chantal 06-04-2010

2e echo

Celeste 12-03-2010

Oena 17-03-2010

Chablis 24-03-2010

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

3e echo

Celeste 19-03-2010

Oena 26-03-2010

4e echo

Celeste 25-03-2010

Even niet gelezen en ik loop meteen achter! Nieuwe meiden, welkom hier! En super fijn te lezen dat de echo's goed zijn gegaan, meiden! En Chablis, hoe gaat het nu met jou? Is het vertrouwen een beetje terug gekomen na het goede gesprek met je huisarts?

Wij hebben gisteren weer een echo gehad en deze lijkt wederom prima! Een klein kniplichtje te zien, maar te klein om het aantal slagen te kunnen meten. Dit komt ook omdat de vruchtzak helemaal boven in mijn baarmoeder ligt = wat lastiger te zien met de echo. Volgens de meting 6w4d, dus loopt frummel een klein beetje achter. Doc gaf aan dat dit in deze periode veel voorkomt en dat een afwijking van plus of min één week ok is... Op naar de volgende echo a.s. vrijdag!

Misselijk... dat ben ik ook. Eigenlijk heb ik de hele dag het gevoel reisziek te zijn (voor degenen die dat niet kennen, een weeig ellendig gevoel). Ik word ermee wakker, het verdwijnt zo na 10uur om vervolgens weer rond 17.00uur terug te komen met een piek tusssen 21.00 en 1.00uur. Erg herkenbaar van mijn vorige zwangerschap! Regelmatig kleine beetjes eten helpt, evenals wat toast op bed.

Op advies van mijn zus ben ik ook begonnen aan de cornflakes. En dat helpt wel!! Gewoon droog eten, zorgt ervoor dat je maag zich een beetje vult en dat de vieze smaak in je mond verdwijnt... Ook naast m'n bed staan dus ook 's nachts zit ik af en toe te knagen (en nee, cornflakes kun je niet zachtjes eten;-).

Ik wens jullie allen een fijn rustig weekend toe!

Lieve groet,

Geplaatst

Hoi hoi allemaal, ben ook even uit delucht geweest. na het positieve nieuws van afgelopen woensdag voel ik me gerustgesteld en ben ik tijdelijk uit mijn smalle wereld van zwanger worden gestapt. en heb al mijn aandacht gericht op mijn werk en mijn vrienden, die had ik eerlijk gezegd wat verwaarloosd de afgelopen weken:-) kennen jullie dat?

het gaat idd erg snel hier, super allemaal nieuwe meiden welkom, hoe meer zielen hoe meer ervaring en hoe meer we met elkaar kunnen delen.

@ Crissie en Wilma geweldig nieuws jullie echo's fijn die bevestiging!!!

@ Chablis hoe is hetmet je? fijn dat je zo een nuchtere huisarts hebt. Onwijs spannend volgende week, ik ga weer voor je duimen en positive stralen naar je uitzenden (richting het VU toch?) hoe laat ga je?

@ Kyra en Denise, ook spannend voor jullie de eerste echo komende week, hoe gaat het?

@ Celeste heerlijk joh een goed bericht! en volgens mij loopt bijna elke frummel hier een paar dagen achter mijn arts zei ook da je het niet precies kan meten... jij gaat ook vrijdag voor een 3e echo? dat is toch de 26ste?

BettyB Beterschap! en die misselijkheid... bij mij helpt t om vaak een beetje eten... ook als ik geen honger heb.

Overigens ben ik tot nu toe alleen nog maar afgevallen hebben jullie dat ook?

Geplaatst

@Celeste heerlijk om de kleine ienimiene weer te zien. Ik moet nog steeds wachten op de 1e echo, heb jij er ondertussen dadelijk al 4 gehad. Krijg je iedere keer een fotootje mee naar huis? Als ze zo klein zijn is het moeilijk precies te meten of ze achter lopen, daar moeten we ons allemaal geen zorgen om maken.

@Oena, mijn beste vriendin (Zwanger door ICSI) is in het begin ook alleen maar afgevallen, de verloskundige zei dat dat vakk voorkwam. Ik sta momenteel nog gewoon stabiel zeg maar. Wel lijkt het alsof ik een klein buikje begin te krijgen.

@Denise en Kyra op naar jullie echo komende week. Wat gaat de tijd toch langzaam.

@BettyB wat vervelend dat je nog niet beter bent. Blijf lekker op de bak/bed hangen en laat je wederhelft goed voor jou en de kleine zorgen.

@Henkiepenkie fijne vakantie komende week. Waar ga je heen als ik vragen mag? Veel plezier en hopelijk mooi weer.

@Chablis het schit nu al een beetje op voor jullie 2e echo. Hopelijk heeft jullie trage starter en sprintje gemaakt.

Met mij gaat alles eigenlijk wel goed. Ik eet vaker, maar minder, krijg het gewoon niet meer op. Heb wel vaker zin in iets lekkers, dat had ik voorheen veel minder. De weegschaal zegt nog niet echt iets. Wel nog steeds super super moe. na een werkdag ben ik blij dat ik op de bank kan ploffen. Om half 10 naar bed is echt het uiterste. Maar ja beter moe zijn dan misselijk denk ik dan.

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 02-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

1ste Echo

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

Chantal 06-04-2010

2e echo

Chablis 24-03-2010

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

3e echo

Celeste 19-03-2010

Oena 26-03-2010

4e echo

Celeste 25-03-2010

Ik heb de 2 dames weggehaald die de 2e echo gehad hebben.

Geplaatst

hoi iedereen!

Ik ben een paar dagen niet langs geweest en moest weer even bij lezen. welkom nieuwe zwangere dames!

Chablis laat alles op je af komen het komt zoals het komt en we kunnen er niks aan veranderen wat we ook doen. Positief zijn en genieten (das in elk geval ons motto)

Wij hebben dinsdag de 1ste echo en ben waarschijnlijk op 2 november uitgerekend. Hebben jullie tips waar ik dat kan uitrekenen? ik heb op 12-2 de tp gehad? Succes allemaal en lekker genieten van het zwak ziek en misselijk hier hebben we het toch voor gedaan:pukeh:

Greetzzz

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden