Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Eindelijk heb ik weer puf om te schrijven. Zijn jullie ook zo moe? Ik doe de hoogst noodzakelijk dingen maar plof daarna op de bank om dan tegen 21:00 al in mijn bed te liggen en daar echt helemaal knock out te gaan.

Judith en Chantal, welkom bij de club. Fijn dat jullie je ook aan kunnen sluiten bij dit topic. Chantal, ik had ook zo'n onwerkelijk gevoel toen ik hier mijn eerste berichtjes typte. Mijn man zegt ook "wie had dat ooit kunnen denken".

Bettyboopke, je hebt het echt flink te pakken. Ik hoop dat je wel snel weer opknapt, want hier is niks aan zo.

Chablis, hoe gaat het met jou? Hoe voel je je? Ik hoop dat je toch vertrouwen hebt in een goede afloop. Ik ga heel hard voor je duimen en hoop dat je over een week gewoon weer een happy, onbezorgde zwangere bent.

Celeste, wat fijn dat de echo weer goed was. Lijkt me fijn om steeds weer die bevestiging te krijgen.

Oena, wat goed van je dat je even weer bezig bent geweest met de "normale dingen in het leven". Ik moet dat ook snel weer gaan doen, want mijn gedachten zitten echt alleen maar bij het wondertje in mijn buik.

Henkiepenkie, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt. Hoe is het verder met jullie en met je zus?

Kyra en Denise, voor jullie deze week ook een spannende week. Ik hoop dat jullie ook een mooie echo gaan krijgen. Kyra, jij bent al iets verder wat zwangerschap betreft, dus ik denk dat jij al wat meer kunt zien dan het frummeltje wat wij afgelopen donderdag in beeld hadden.

Wilma, ben je nog steeds zo misselijk of heb je al een manier gevonden om die ergste misselijkheid te voorkomen?

Met mij gaat alles goed. Ik ben door de echo redelijk tot rust gekomen. Ik had de nacht voor de echo akelig gedroomd dat ze niks konden zien en toen ze uiteindelijk wat in beeld hadden bleek de vorm helemaal niet goed te zijn. Gelukkig zijn dromen bedrog. Gisteren ben ik nog even bij mijn eigen arts geweest voor het bespreken van de medicijnen. Ik kreeg nog op mijn kop dat ik pas zo laat weer op controle bij hem kwam. Ik ben natuurlijk bij hem onder behandeling gekomen i.v.m. de 3 miskramen. Maar ik dacht dat het bloedprikken en de instructies van de assistentes voldoende waren. En aan een miskraam kan zo'n arts toch niks doen. Er is nog bloed geprikt gisteren en mijn HCG is nu gestegen naar 40.391. Moeders voor moeders zal blij zijn met zoveel HCG!!! Ha ha ha. Verder ben ik net als Celeste de hele dag door wat misselijk. Ik ben nooit wagenziek, maar heb wel het idee dat het zo voelt als wat ik ervaar. Als mijn maag maar gevuld is dan gaat het wel. Ik probeer dus ook de hele dag door kleine beetjes te eten. Ik weet verder niet of ik afgevallen ben of aangekomen ben. Ik was in ieder geval door alle stress sinds november 7 kilo afgevallen. Ik zal dus wel moeten kijken dat er niet al te veel meer af gaat.

En verder zijn mijn man en ik vanmiddag naar de Babyplanet geweest. Wat een leuke spullen!!! We wilden eens oriënteren wat er te koop is en wat voor ons handig is. Misschien moeten er wat meubeltjes aangepast worden, dus daar moeten we rekening mee houden. Maar ik geloof dat we vanmiddag al ver gekomen zijn in de keuze van een maxi cosy, kinderwagen, box en kinderkamer, ha ha ha. Durven jullie ook al een beetje om je heen te kijken of wachten jullie tot na 12 weken?

Nou, ik ga zo maar weer wat eten, want ik begin me weer wat weeig te voelen.

Groetjes,

Chrissy

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chrissy ik vind het een goed teken dat je lekker naar Babyplanet bent geweest, gewoon er van uit gaan dat alles goed gaat is het allerbest! wij beginnen ook voorzichtig aan te praten over de kinderkamer, welke creche, etc. Super leuk toch!

Judith, ik heb op 13- 2 de tp gehad, en ben de 3e november uitgerekend, klinkt goed dat jij dus de 2e bent uitgerekend!

Linda ik zou zeggen lekker toegeven aan je vermoeidheid, doe ik inmiddels ook.

Geplaatst

Iets heel anders; wij moeten nu gaan nadenken over combinatietest, vlokkentest en vruchtwaterpunctie. AHHHHHHHHHHHHH wat is dat moeilijk. Voor de zwangerschap had ik een duidelijk idee dat ik zo een test zou laten uitvoeren. Ik ben daar nu helemaal niet meer zo zeker van. het idee om de kans (1 o p 200 of 1 op 300) op een miskraam aan te gaan voelt heel naar. Aan de andere kant ben ik 37 en heb ik wel een icsi behandeling achter de rug.

Ben heel benieuwd of jullie ook met dit dilemma worstelen en of het ook anders voelt nu je zwanger bent.

Geplaatst

hoi allemaal

chrissy dus jij begint ook al wat misselijk te worden??

geloof dat het hier wat erger word, ik moet zeker elke dag wel 1 of 2 keer spugen, moet heel erg om denken dat ik steeds wat eet, maar ook dat komt er soms direct weer uit, zeker het drinken is een probleem, dat wat juist zo belangrijk is, dus steeds kleine slokjes.

wat leuk dat jullie zijn wezen kijken bij babyplanet, ik neus veel op internet , marktplaats enzo. de baby kamer hebben we al een paar jaar op zolder liggen, hebben we overgenomen van vrienden, voordat we in de mmm belandden.

oena, wij doen de combinatie test niet, gezien mijn leeftijd is er geen risico en mocht het niet goed zijn, ik laat het niet weghalen. We twijfelen ook nog over de 20 weken echo.

groetjes wilma

Geplaatst

Chablis, hoe gaat het nu met je? Weet dat ik veel aan je denk!

BettyB, hoe vergaat het jou? Al weer wat bijgekomen?

Oena, ook ik ben 37 en vind het een lastige beslissing, moet ik zeggen. Ik laat me hierin nog wat beter voorlichten door de arts, want ik wil graag weten wat ze precies kunnen ontdekken waardoor ik een zwangerschap zou overwegen af te breken. Ik ga er gewoon de hele tijd van uit dat alles goed is, ik voel me in die zin zorgeloos. En dat maakt dat ik het een lastige keuze vind. Want wat zou ik willen weten, wat niet.

Maar ook juist vanwege mijn leeftijd wil ik hierover wel nadenken..ben mijn werkend leven begonnen in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Wat ik heb gezien is hoe moeilijk het is om de zorg van je kind uit handen te moeten geven, omdat je het (vanwege je leeftijd) niet meer aan kunt. Wie zorgt er voor mijn afhankelijke kind als ik er niet meer ben. Ik wil ook mijn oudste (nu enige) kind daarvoor niet de volledige verantwoordelijkheid geven. Dat is dus wel wat me puzzelt.

Chrissy, ik heb nog heel veel dierbare spulletjes van de geboorte van mijn dochter, maar ik heb mijn wandelwagen destijds verkocht dus die zal ik nieuw moeten aanschaffen. Daar heb ik zo weinig gebruik van gemaakt de eerste keer, dat ik daar nu niet veel geld aan uit ga geven. Was wat betreft prijs-gebruik verhouding een miskoop. Veel geld voor weinig gebruik.

Ik voel me tot nu toe erg goed. Woensdag idd de echo. Ben er niet zo mee bezig, moet ik eerlijk zeggen. Ben nog druk het dagelijks leven vorm te geven met deze enorme vermoeidheid en te wennen aan het idee dat ik zwanger ben en de consequenties daarvan. Want meiden, wat een verantwoordelijkheid gaan we (weer) krijgen!

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik kom hier ook af en toe even spieken hoor! Ik ben dan officieel wel 30 oktober uitgerekend, maar ik acht de kans groot dat het november gaat worden, hahaha.

Chablis, ik heb bij de eerste echo ook te horen gekregen dat ons ukkie een achterstand heeft. Bij de echo was ik 7 weken en de meting gaf 6+2 aan.

Week later weer een echo gehad en ukkie loopt nog steeds iets achter op schema, maar volgens de gyno is dat echt helemaal niet zo gek in het begin.

Ik ben gerustgesteld en ik hoop jij inmiddels ook!

Liefs Diana

Geplaatst

Kyra, wat goed om even te horen dat je de wandelwagen erg weinig gebruikt hebt. Als je ziet wat een geld je kunt uitgeven aan allerlei spullen dan loont het dus zeker om heel goed na te denken over hoe vaak je spullen zou gaan gebruiken en of er misschien een andere oplossing is.

En wat goed dat je toch redelijk ontspannen naar de echo toeleeft. Het moet voor jou trouwens ook lastig zijn om met deze vermoeidheid ook nog de zorg voor een kind te hebben. Laten we hopen dat die vermoeidheid snel wat wegtrekt, zodat je weer meer energie hebt voor alle andere dingen.

Ook wij hebben informatie meegekregen over de combinatietest. Wij weten ook nog niet wat we doen. Wat betreft mijn leeftijd (bijna 37) zit ik ook al in de groep die een verhoogde kans heeft op een kindje met een afwijking. Maar als je dan weet dat er een verhoogde kans is, moet je dan de keuze gaan maken om je zwangerschap te laten afbreken? Zijn we eindelijk zo ver gekomen en dan moet je je bezig houden met dat soort keuzes. En het weghalen van je kind is een keuze die ik niet zal maken. Dus wat schiet je dan op met zo'n test. Maar dan zit je ook weer met de 20 weken echo, dan moet je die misschien ook niet laten uitvoeren. Lastig al die keuzes.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Ben nog altijd niet echt oké... Keelpijn is zo goed als weg, maar ik blijf lichte koorts maken (37,5) en veel spierpijn hebben (alsof ik hoge koorts heb) en licht gezwollen klieren en doooooodmoe! Gisteren voor alle zekerheid bloed laten nemen vr toxoplasmose... De dokter vindt het waarschijnlijker dat ik gewoon trager genees als anders, juist door de zwangerschap (vermoeidheid, misselijkheid, beebietje,...kosten allemaal veel energie). Kans op toxo acht ze klein, maar wilde toch zekere voor het onzekere nemen (ik heb nl geen antistoffen). Morgenvroeg mag ik bellen voor de uitslag...

Probeer positief te zijn, maar mijn hartje gaat morgenvroeg toch wel wat sneller slaan.

Oh ja, heb vanochtend mijn eerste wc-dropping gehad ;)

Tip van mijn schoonzusje: citroen of limoen persen en drinken. En het helpt!

Wat betreft die testen, daar ben ik helemaal nog niet mee bezig. Ik lees graag jullie ideeën en meningen daarover, want heb zelf nog geen gedacht! Misschien wel, als er reele twijfels zijn? Pffff...

Babyplanet :) Leuk!!!

Zelf gaan we ons spulletjes bij elkaar verzamelen: één en ander van vriendinnen & 2ehands spullen (via kringloop, rommelmarkten). Het is bij ons echt een (milieubewuste) levensstijl om zoveel mogelijk met 2dehands spullen te doen, zowel qua kleren als qua inrichting. Mijn papa, die van een redelijke chique familie komt snapte daar in het begin niks van, vond dat marginaal (nou ja!). Totdat hij de ontdekte dat al mijn kleren effectief 2dehands zijn, en hij een paar jaar geleden ons huis ingericht zag, toen draaide hij volledig bij.

Heeft er trouwens iemand tips tegen maagzuur? Liefs geen medicatie, maar meer de huis-tuin-en-keuken-tips?

xxx

Geplaatst

Hallo meiden,

Even een teken van leven van deze kant. Eerlijk gezegd ben ik de hoop een beetje aan het verliezen wat betreft het kloppen van het hartje nu ook nog eens de zwangerschapsklachten die ik had aan het verminderen zijn. Ik vrees het ergste.

@Diana79

Qua de groeiachterstand maak ik me totaal niet druk, helaas wel over de hartslag.

Geplaatst

Heej Chablis,

In welke mate zijn je symptomen aan het verminderen? Het gaat sowieso altijd in vlagen hè, soms wat meer, dan een tijdje minder.

Mijn borsten bijv zijn sinds gisteren veel minder gespannen. Maar dat zegt echt niks.

Bij deze een grooooooote portie geluk voor jou!!!!!

:goodluck:

Kom op meid, hoop niet opgeven hoor!

Dikke knuf XXX

Geplaatst

BTW:

Als de groei een beetje achterstaat, dan is het toch ook volstrekt logisch dat het hartje nog minder hard/vaak klopt! Dat gaat toch samen?!

Vertrouw erop meid!

Geplaatst
BTW:

Als de groei een beetje achterstaat, dan is het toch ook volstrekt logisch dat het hartje nog minder hard/vaak klopt! Dat gaat toch samen?!

Vertrouw erop meid!

Zoiets hadden wij ook, maar de arts in het VU zag dat toch anders.

Geplaatst
Heej Chablis,

In welke mate zijn je symptomen aan het verminderen? Het gaat sowieso altijd in vlagen hè, soms wat meer, dan een tijdje minder.

Mijn borsten bijv zijn sinds gisteren veel minder gespannen. Maar dat zegt echt niks.

Bij deze een grooooooote portie geluk voor jou!!!!!

:goodluck:

Kom op meid, hoop niet opgeven hoor!

Dikke knuf XXX

Het hongergevoel, de obstipatie (hoewel ik veel meer vezels eet dus dat kan ook daardoor komen), minder gespannen borsten......

En dan het algehele gevoel.

Geplaatst

Ach Chablis, wat een afschuwelijke dagen zijn dit zeg! Ik hoop zo dat je woensdag andere berichten krijgt te horen....(ik ben trouwens ook van de obstipatie af)

BettyB, wat geweldig he? De reactie van je vader als je er een andere levensstijl op na houdt dan hij kent. Geweldig dat ie dan ook bijdraait.

Chrissy, het is idd lastig die enorme vermoeidheid, niet alleen in combinatie met dochter, maar ook in combi met een intensieve baan en een studie..Vind uiteraard het gevoel dat ik mijn dochter iets te kort doe een vervelende gedachte. Maar ach, aan de andere kant ook de teugels ietsje losser (meer op de nintendo) en het gaat prima. Maar dit moet niet te lang duren hoor, meiden:censored2:ben wel een beetje klaar met die vermoeidheid!

Wist trouwens niet dat je de info meekrijgt. Zal er eens goed over na denken en navraag doen waarop ze precies testen.

Meiden, fijne zondagavond...en slaap lekker!

Geplaatst
Het hongergevoel, de obstipatie (hoewel ik veel meer vezels eet dus dat kan ook daardoor komen), minder gespannen borsten......

En dan het algehele gevoel.

Hongergevoel is bij mij intussen een 10tal dagen weg. De misselijkheid heeft langzamerhand zijn plaats overgenomen.

Obstipatie, kan idd zoals je zegt door je vezels komen, kan ook omdat je lichaam intussen aan alles wat begint te wennen.

Minder gespannen borsten, bij mij is dat samen met het hongergevoel gepaard gegaan. Wel zijn ze nog altijd gevoelig en zie je die adertjes allemaal en heb ik nog steeds wat puistjes. Mijn gynae vertelde me dat dat heel normaal was dat die borsten minder gespannen gaan staan! Komt later in de zwangerschap wel weer terug ;)

Tja, dat algehele gevoel, kan dat niet ook komen omdat je je ongerust voelt? Omdat de roze wolk ineens wat grijzer is geworden? Sinds ik een grijze wolk heb (met dat stomme ziek zijn), heb ik nl veeeeel minder het gevoel dat ik zwanger ben. De misselijkheid duidt van wèl, maar het gevoel is helemaal anders dan een kleine 2 weken geleden.

Oh Chablis, ik wou dat ik je onzekerheid kon wegnemen!!!! En/of de tijd even vooruit kon draaien nr een volgende echo!!! Want hoeveel bemoedigende woordjes ook, er is maar 1 ding dat een zwangere vrouw dan ècht gerust kan stellen: een goeie echo!!

xxx

Geplaatst

Chablis, heel veel sterkte met het wachten tot woensdag!! Wat zullen de dagen lang duren voor je. Ik hoop op een super positieve echo voor je!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Chablis, ik hoop dat je echo goed is woensdag, heb zo met je te doen.

Alhoewel ik nog niet eens een echo heb gehad voel ik mij geloof ik ongeveer hetzelfde..

Ik heb zooo het gevoel dat het niet goed is..

Maar dat zal wel onzekerheid zijn..

Ik heb even een rare vraag..

Ik verlies wat slijmachtig iets.. niet echt van dat witte vloed, maar echt slijm.

Is dit normaal en zijn er meer die dit hebben?

Ik hoop dat dit normaal is.

Oooh..en morgen de echo. Zooo bang voor negatief bericht..

Is dit normaal zoveel angst? en onzekerheid?

En je gevoel heeft het toch vaak juist als je zwanger bent?

Liefs Denise

Geplaatst

Hai Mensen,

Zo te zien is het rijtje al wat langer geworden. Hartstikke goed.

De mensen die de komende tijd naar de echo's gaan, wens ik heel erg veel succes.

groetjes Bengel

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 02-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Josee 26-11-2010

1ste Echo

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 1-4-2010

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

2e echo

Chablis 24-03-2010

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

3e echo

Celeste 19-03-2010

Oena 26-03-2010

4e echo

Celeste 25-03-2010

Hallo allemaal!

Heel voorzichting mag ik mij hier ook aanmelden !!:goodnews:

Na de bloedtest vorige week, gaf de "huistest" vanochtend ook positief bericht!! Ik ben inmiddels 4 weken en 3 dagen zwanger.....Uitgerekend op 26 november dus.

Ik heb mezelf erbij gezet in de lijst, en kon ook meteen de eerste echo invullen.....Spannend!!De korte versie van mijn verhaal staat op de hangplek, voor als jullie meer willen weten. Ik zal proberen me snel in te lezen in de verhalen! O ja, ik hoor bij de 35+-ers hier op het forum: tot het eind van het jaar ben ik 37 jaar.

Heel veel succes voor degenen die het nu wel heel zwaar hebben met de twijfels! Ik duim voor jullie dat de twijfels niet bewaarheid worden, en kan me de onzekerheid goed voorstellen.

Iemand schreef het al eens: denk je uit de onzekerheid te zijn van IVF, krijg je de onzekerheid van de zwangerschap! Kan ik me helemaal bij aansluiten... Maar dat we al tot hier gekomen zijn, pakt niemand ons nog af! (Voor wat het waard is, maar dat moet iedereen voor zich bepalen.)

Op naar de volgende mijlpaal....

Groetjes, José

Geplaatst

Heb net uitslag gekregen van bloed: géén toxoplasmose en géén klierkoorts icon_biggrin.gif Zooooo opgelucht dat ik ben!!!! CMV waren ze nog aan het onderzoeken in t labo, uitslag morgenavond. Maar die kans is wel heel klein, aangezien ik het vroeger al eens gehad heb en dus antistoffen in mijn lichaam heb.

Ik moet dus 'gewoon' geduld uitoefenen en veeeeel rusten icon_confused.gif En aangezien het nu overgeslagen is op mijn snotproducerende-klieren, kan het nog wel eens een tijdje duren...grrrrr.... icon_evil.gif

Voel me zo'n vervelende zielepotige zeueueueueueur: 's nachts is t gekreun, gesteun, gehoest en geproest, overdag sleep ik mijn lichaam van bed naar zetel naar bed (met uitstapjes nr t kleinste kamertje voor boven- of onderwaarste dropping), en tussendoor dwing ik mezelf ook eens iets anders te eten dan dafalgan en consorten icon_wink.gif

Ik ga een spanzakdoekje maken: ik wil een roze wolk icon_mrgreen.gif

En dan dat maagzuur...Tot in mijn mond komt dat brandend goedje omhoog:evil4:

Rennie helpt, maar is dat wel oké voor zwangeren? In bijsluiter staat van wel...

Josee, heeeeeeel hartelijk welkom!!

Ik ga zeker je verhaal eens lezen op je hangplek (als ik die vind...).

Denise, dat slijm, kan normaal zijn. Sommige vrouwen verliezen meer slijm als ze zwanger zijn. Ik zou me zeker niet te veel zorgen maken voor je echo morgen!! Zwangere vrouwen en iets aanvoelen? Ik denk dat je daar de eerste 12 weken niet altijd op kunt afgaan hoor! Ik voel normaal alles heel goed aan, maar heb mezelf nu toch al 2x flink verbaasd! Die echo komt dik in orde!

Angst en onzekerheid alom de eerste weken. Het is immers een heel onzekere periode, het kan nog alle kanten op. Als je hier een tijdje meeleest, zie je dat we het allemaal wel eens last hebben van die vervelende angstmonstertjes! We proberen ze hier dan gezamenlijk uit te drijven :evil6:

Veel plezier en succes morgen !

Geplaatst

hoi allemaal

hier nog zo'n onzekere muts, heb sinds afgelopen maandag elke dag wel een keer overgegeven, (gister zelfs de auto aan de kant moeten zetten) maar vandaag helemaal niet, heb vanmorgen heel ff dat weeeige gevoel gehad maar verder niet, ook voel ik mijn borsten minder,

dat spugen was niet fijn, maar hoop wel dat ik morgen weer mag spugen!!!

erg he!

groetjes wilma

Geplaatst

Bettyboopke, erg vervelend én herkenbaar dat maagzuur. Soms zo erg dat ik midden in m'n slaap ineens zittend wakker wordt met die vieze smaak in m'n mond, bah! Rennies mag je inderdaad gebruiken maar droge cornflakes helpen ook erg goed tegen maagzuur en misselijkheid.

Succes ermee!

Groetjes,

Céleste

Geplaatst

Ola,

Ook hier weer vette onzekerheid, ik was net in de relax mode toen in gister rood bloed had. een flinke dot. Was echt tot tranen toe compleet overtuigd van een miskraam. enig google werk leerde me dat bloed ook kon komen bij harde poep en door niezen, (waar ik beide veel last van heb gehad, dus lekker drukken zeg maar) waarbij bloedvaatjes van de baarmoedermond kunnen springen. Daarbij komt dat het zonder hevige buikkramp ook waarschijnlijk niet ernstig is. het bloeden is ook snel weer gestopt, maar echt gerust ben ik er niet op. Ik wordt echt zo gek van het bloeden... vrijdag echo 11 00 uur

Denise veel succes he morgen!

Chablis hoe laat ga jij woensdag, voor jou zo spannend, sterkte!

Kyra ook succes he woensdag! laten jullie allmaal wat horen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden