Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Denise en dan vergeet ik helemaal te reageren op het mooie bericht van Denise!! Fijn joh dat alles in orde is. Jammer dat je voor je gevoel te weinig info hebt, wanneer is je vervolgafspraak. heb ook een eerste echo gehad na 6 weken. kon nog geen hartje zien (de week erop wel) en mijn frummel was toen 0,44 cm (voor zover ze het goed kon meten..) Jouw verhaal klinkt dus gewoon goed!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Kossie van harte gefeliciteerd en welkom bij de deze club! Weet je ook hoe hoog je HCG waarde was? Kan je die nog invullen op het aparte forum van Pieneke. De hoeveelste IUI was dit voor jullie?

Ik zet je in het rijtje erbij, ik weet allen niet wanneer je bent uitgerekend.

Hoi Linda,

Mijn hcg was maandag 132.

Dit was onze 3e iui. Vorig jaar juli de 1e (zwanger MK 5wkn), dec 09 2e iui (niks) en dan 3 maart 2010 de 3e iui en gelukkig zwanger.

Vrijdag 2 april gaan we voor de 1e echo. Spannend!!

Groetjes Bianca

Geplaatst

Kyra,

Heel veel succes vandaag met de echo!

Denise,

COOL! Misschien hen bellen en de voor jou ontbrekende informatie even navragen?!

@Judith

Wat een vreselijk nieuws Judith. Ik wens jullie heel veel sterkte voor de komende tijd.

Geplaatst

chablis

vandaag moet het voor julie ook zwaar zijn maar ik hoop enorm dat je ukje's hartje klopt als een dolle en dat je helemaal gerustgesteld weer naar huis komt

ik brandt ook voor jullie een kaarsje

Geplaatst

@ Judith

.......Ben er stil van....wat kan ik hierop nu zeggen....woorden zoals sterkte, kracht, moed, etc lijken zo banaal... Toch wens ik je dat natuurlijk wel, èn zoooooveeeel meer! Laat je maar omringen door veel warmte en liefde!

@ Kyra en Chablis: meisjes, doe dat goed en geniet met volle teugen van jullie echo! Ik ga er gewoon even vanuit dat die dik oké zullen zijn :)

@ Denise: Ik had mijn echo op 7 weken. Mijn gynae heeft toen de lengte gemeten (9,8mm) en vond dat oké, dat bevestigde dat ik effectief 7 weken was. Dan heeft ze naar het hartje gekeken & geluisterd. Hierop zei ze dat het goed klonk. Ik weet ook niet of ze het aantal beats heeft bekeken of geteld. Ook heb ik er niet naar gevraagd, want ik wist niet eens dat belangrijk zou (kunnen) zijn. Ook heeft ze naar mijn eierstokken gekeken, was ok.

Eigenlijk verliep mijn eerste echo dus een beetje gelijkaardig met de jouwe.

Maar ik moet zeggen dat ik haar blindelings vertrouw, ze heeft het in het verleden altijd al bij het juiste eind gehad wat mijn gezondheid betreft.

Gisteren uitslag gekregen van cmv: antistoffen aanwezig van vroeger, maar niks recent ah handje. Aangezien er ook geen toxo of klierkoorts is, maar wèl tekenen van ontsteking/infectie moest ik van mijn huisarts naar mijn gynae bellen.

Mijn gynae heeft dan ook nog eens bloedresults bekeken en zei direct: antibiotica! Het zal waarschijnlijk wel gewoon begonnen zijn met keelontsteking, maar mijn lichaam krijgt het niet overwonnen. Bovendien put ik mezelf nu alleen maar nog meer uit, zeker in combinatie met die misselijkheid. Er zijn versch. antibiotici die totaal geen kwaad kunnen bij n zwangerschap, is overigens veeeel beter dan te lang rondlopen met een infectie.

Ik ben echt suuuuuuuuuperblij dat er nu iets ondernomen wordt en ik me (hopelijk) over een paar dagen al stukken beter ga voelen!

Zie ik daar in de verte-verte al een glimpje van iets dat op een roze wolk lijkt?

xxxx

Geplaatst

Hi Judith,

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van deze droom. Zo dichtbij en dan toch niet... Super dat je ondanks jullie verdriet wel een lichtpuntje ziet, namelijk dat zwanger worden wel lukt! Heel veel succes met jullie volgende stap.

Lieve groet,

Geplaatst

Hi Denise,

Een goede echo! Wat een super gevoel, hé? Geniet van het moment en de wetenschap dat daar in je buik een kleintje héél hard z'n best doet om groot te worden! Enne, als je vragen hebt die niet kunnen wachten tot de 7e dan kun je toch even bellen?!

Groetjes,

Geplaatst

Lieve meiden,

Gisteravond ben ik me compleet wezenloos geschrokken: helderrood bloed én een stolsel... Zo maar, uit het niets, geen buikpijn of wat dan ook. Paniek dus. Een slapeloze nacht volgde maar het is verder rustig gebleven.

Vanochtend meteen gebeld en ik kom zojuist terug uit het ziekenhuis. Alles is ok, frummel is goed gegroeid ten op zichte van vorige week vrijdag en ook het hartje klopte mooi. Dat we opgelucht zijn, spreekt voor zich maar we zijn wel even keihard van de roze wolk afgedonderd... Echo a.s. vrijdag mag gewoon doorgaan zodat we rustig het weekend in kunnen! En volgende week dinsdag een afspraak met mijn gyn en ook nog een echo vooraf. Ik had beter een plakboek kunnen kopen dan een dagboek;-) Maar natuurlijk super fijn dat we zo goed in de gaten worden gehouden!

Groetjes,

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Chablis 02-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Bianca (Kossie) 25-11-2010

Josee 26-11-2010

1ste Echo

Denise 23-03-2010

Kyra 24-03-2010

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Saaab 01-04-2010

Kossie 02-04-2010

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

2e echo

Chablis 24-03-2010

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

3e echo

Oena 26-03-2010

4e echo

Celeste 24-03-2010

5e echo

Céleste 26-03-2010

En hierbij het aangepaste overzicht! Ik hoop dat ik de allerlaatste heb gebruikt!

Geplaatst

Hoi dames, ik kom even bij jullie dromen... Ik mag nog tot dinsdag wachten om DE test te doen maar ik wil even voelen hoe het is als November mama, haha! Vreemd trouwens dat sommige op dit Forum 14 dagen na de punctie mogen testen en anderen 14 dagen na de TP. Onze TP was 4 dagen na de punctie en 30 maart is dus 14 dagen na de TP. Wat is jullie ervaring?

En...30 maart is ook de 1e echo voor jou, Gerreber! Spannend!!! Vooral omdat je dan waarschijnlijk weet of het er 1 of 2 (of 3 of 4) zijn?! Zullen we samen voor goed nieuws gaan op dinsdag de 30e?

Ik voel me trouwens goed. Geen krampen, rugpijn en afscheiding sinds mijn laatste menstruatie en soms lees ik hier dingen dat ik dus denk dat die symptonen nodig zijn om zwanger te worden vanwege de innesteling. Nou, met mijn dochter had ik volgens mij ook nergens last van, dus ik ben rustig & positief. En reeel...weet dat er ook een kans bestaat dat ik binnenkort ineens aan een fles rode wijn zit.

Genieten dames!!! Ik hoop volgende week woensdag mezelf hier ECHT met positief nieuws te kunnen aansluiten!

Geplaatst

Hey Celeste,

Waar kwam dat bloed / die bloedprop dan vandaan?

Ik heb tot nu toe nog niks van bloed verloren, maar elk toiletbezoekje bestaat nog steeds uit broekloeren en paperstudy ;) TiIs mijn grote angste om ineens bloed te zien!

Ik heb wel sinds 2 dagen gekleurde afscheiding, ziet er geelachtig uit, zoals urine die wat aan de donkere kant is....

Ik hoest wel heel veel (door dat vervelende maagzuur èn nog eens griep erbij), misschien zijn het wel druppeltjes urine? Kan dat?

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken? Moet ik mij zorgen maken???

Mijn gynae heeft gezegd dat àls er een mk zou gebeuren, je dat direct voelt door ontzwangeren èn wat later dan ook ziet door bloedverlies. Voel me nog wel zwanger: misselijk, steken in liezen, ongi-achtige krampen, gevoelige boobs, maagzuur.

Maar toch...

Misschien nog n paar dagen aanzien?

Geplaatst

Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Het hartje klopte niet meer en nu is het een kwestie van afwachten of ik op de natuurlijke wijze bloedverlies ga krijgen.

We zijn dan ook erg verdrietig en hadden gehoopt dat het toch een positieve wending zou krijgen.

Het positieve hierin is wel dat we na meerdere pogingen nu wel weten dat we zwanger kunnen worden.

Geplaatst

he chablis

ik had zooo gehoopt dat je goed nieuws zou krijgen

sterkte met verwerken

en hopelijk gaat het af komen zonder heeeel veeel pijn

ik denk aan je

Geplaatst

Even bedrijfscriminaliteit want ik zit op mijn werk en heb de halve ochtend de website in de gaten gehouden ...

Maar Chablis en Judith, wat vreselijk. Na Mob, vallen er weer 2 meiden af die zo gehoopt hadden op dit wonder. Meiden heel veel sterkte en ik blijf aan jullie denken en voor jullie hopen dat er snel een nieuwe zwangerschap mag komen.

Geplaatst

lieve judith en chablis

wat een verdrietige berichten!!! zo ontzettend jammer!!

meiden ik leef met jullie mee!!!

dikke knuffel voor jullie,

sterkte liefs wilma

Geplaatst

He Chablis,

Heel veel sterkte en ik begrijp hoe je je voelt. Ik kan je weinig woorden van troost bieden maar we weten inderdaad dat het kan en dat is toch een gerust stelling.

Liefs Judith

Geplaatst

nééééééééééééééééééééééééééééééééé,

nééééééééééééééééééééééééééééééééé,

en nog eens nééééééééééééééééééééééééééééééééé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Chablis, meisje toch..............

Waarom?! Je verdiende het zo!

.........................................................................................

ik weet ècht niet meer wat te zeggen.........................................................

Geplaatst

"Het blijft toch wreed hoe vreugde en verdriet zo dicht bij elkaar liggen hè! Maar dat is nu eenmaal eigen aan de natuur zeker?!"

Dit mailde mijn 36jarig nichtje, alleenstaande moeder van 4jarig zoontje. Mijn papa had haar verteld dat ik zwanger ben, de dag nadien vernam zij dat ze na 10 jr opnieuw borstkanker heeft....

Dus, niet onbelangrijk:

Kyra, hoe is jouw echo verlopen?

Geplaatst

Lieve lieve Chablis,

Wat een trieste dag voor jullie samen... Het verlies van een zo intens gewenste droom doet simpelweg veel pijn. Ik vind het moedig van je dat je het lichtpuntje durft te zien op deze dag "zwanger worden kan". Het helpt je nu niet maar in de toekomst

wel!

Laat de natuur nu zijn werk maar doen zodat je niet aan andere opties hoeft te denken. Voor nu, een dikke knuffel en heel veel sterkte!

Liefs,

Geplaatst

Hi BettyB,

Doc heeft geen verklaring voor het bloedverlies en het stolsel. Alles ziet er goed uit, niets vreemds op de echo te bespeuren. In mijn zwangerschap van Daan* had ik het ook maar toen pas in week 11. Mijn moeder en mijn zus kennen het verschijnsel ook dus wellicht "hoort" er dit voor ons gewoon bij! Hmmmmm liever niet, als ik eerlijk ben! De schrik om naar de toilet te gaan wordt zo natuurlijk wel steeds groter maar ja, je moet wel! Nu weer op zoek naar een roze wolk om op verder te zweven; ondanks mijn historie wil ik genieten van deze bijzondere tijd.

Wat betreft je afscheiding, ik heb eigenlijk geen raad voor je. Als je het niet vertrouwt dan zou ik gewoon bellen met de ivf-verpleegkundige en het met haar bespreken. Beter bellen en gerustgesteld worden dan onzeker blijven!

Groetjes,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden