Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stefanie & Sabine, succes met de punctie morgen!!!

Zie ook deze link - een topic welke ik ooit heb aangemaakt met de vraag hoe een punctie precies verloopt en wat de ervaringen waren. Er staan ook wat goede tips van dames bij (bijvoorbeeld muziekje mee, alvast s'ochtends thuis maandverband in doen, etc)... http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8115. \

En Stefanie, wij lopen allebei in t UMC Utrecht - ik krijg ook morfine bij mijn (1e) punctie einde deze week aangezien mijn baarmoeder wat naar achter ligt waardoor ik me niet zo goed kan ontspannen omdat het geroer van de echo zo gevoelig is. Is er bij een specifieke reden dat je morfine krijgt? Ik denk dat de morfine het al en stuk draaglijker maakt. Oja, hoe vond jij de Pregnyl injectie gisteravond? Daar hoor ik nog wel eens vervelende dingen over :(

En over zieken mannen? Ja..., zie: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8310.

Stefanie, Witje jij & ik gaan mooi gelijk op - spannend!!!

Geplaatst

Hoi Stefanie,

Nou de punctie heb ik gehad.

Hoe is het jou vergaan?

Ik moet zeggen dat het achteraf mij wel mee viel.

Ik voelde het wel maar het voelde als menstruatie pijn.

Er waren 7 eicellen en nu maar hopen dat ze bevrucht worden.

Ik hoop dat het voor jou ook goed is verlopen en dat de uitslag positief zal zijn.

Groetjes Sabine

Geplaatst

Er zijn vijf eitjes van de 7 bevrucht.

Ik ben erg blij op naar de terugplaatsing.

Ik hoop dat het voor jou ook goed is gegaan.

Groetjes Sabine

Geplaatst

Hallo,

gister heb ik de punctie gehad. Ik zag er heel erg tegenop. Dit omdat ik ook een buikfoto heb ondergaan dat ze de eileiders "proberen" door te spuiten. Dit was zeeeer pijnlijk.

De punctie daarin tegen was ook niet fijn, maar minder pijnlijk. Het aanprikken gaat zo snel, meer het "wroeten" als ze er even niet bijkomen doet zeerder.

Al met al viel het me erg mee, maar het zal idd ook liggen aan de hoeveelheid etc. en je pijngrens.

Succes ermee allemaal. Ik hoop dat het jullie ook meevalt!!

Ik krijg morgen telefoon en ws zondag tp. Heeeel spannend.

Groetjes,Marlijn

Geplaatst

Sabine fijn dat het je is meegevallen, gelukkig ook een mooie score.

Marlijn hopelijk morgen goed telefonisch bericht, succes!

Geplaatst

Hoi hoi!!

Er zijn gewoon 12 eitjes bevrucht

Morgen om kwart over 12 terugplaatsing. Super spannend. Voel me nog steeds niet helemaal lekker na punctie.

Sabine ook mooie score voor jou, is de terugplaatsing al geweest.

Spannende weken!

Duimen maar

x

Geplaatst

Marlijn, 12 dat is een hele mooie score! Nu op voor de tp en hopelijk gelijk een plakkertje, ik hoop het voor je.

Groetjes Dani

Geplaatst

Bedankt Dani en Marlijne voor de bemoedigende woorden.

Er zijn 3 embrio's ingevroren en de beste is teruggeplaatst.

Ik heb donderdag de terugplaatsing gehad.

En nu afwachten tot 23 maart of het is gelukt.

Groetjes Sabine

Geplaatst

Hoi Stefanie, wij lopen ook in het UMC-Utrecht, ik heb daar in totaal al 3 puncties ondergaan, de eerste was in 2007 en deed erg veel pijn, maar ik wist toen niet dat je een roesje kon krijgen, dus zonder verdoving zeg maar, daarna 2 keer met een licht roesje, heerlijk! Dat ging prima, bijna geen pijn gevoeld, wel denk ik dat het belangrijkste is om te proberen te ontspannen, is heel moeilijk natuurlijk, maar hoe relaxter je erbij ligt hoe beter en sneller het gaat, dr Prak deed de laatste keer gewoon gezellig de radio aan, hahaha!

Heel veel succes!

Liefs Marielle

Geplaatst

Marlijne, inderdaad, ik heb ook eens een baarmoederfoto en doorspuiten van de eileiders gedaan met contrastvloeistof, alleen al het kapje dat ze op je baarmoedermond plaatsen is mega pijnlijk, ik ben het met je eens dat de punctie dan heel erg meevalt!!

Geplaatst

hoi marielle

leuk dat je heb gereageerd

ja de volgende keer wil ik idd vragen om een roesje want dit was echt niks

ik heb echt 3 dagen op bed gelegen en over gegeven

ik heb afgelopen donderdag de tp gehad en er zijn er 2 ingevroren

dus nu 2 weken wachten

hoe is het nu met jou dan?

liefs stefanie

Geplaatst
Marlijne, inderdaad, ik heb ook eens een baarmoederfoto en doorspuiten van de eileiders gedaan met contrastvloeistof, alleen al het kapje dat ze op je baarmoedermond plaatsen is mega pijnlijk, ik ben het met je eens dat de punctie dan heel erg meevalt!!

Mijn ervaring is precies andersom! Ik vond het doorspuiten van de eileiders echt een makkie vergeleken met de punctie. Sterker nog, ik wil nooit meer 'bij bewustzijn' een punctie meemaken, het was de meest vreselijke ervaring van mijn leven. En dan heb ik toch al het nodige meegemaakt (bv acute alvleesklierontsteking en een gebarsten eileider).

Gelukkig ben ik wel een uitzondering.

Geplaatst

Laika:

Zo zie je maar dat het verschilt per persoon, maar wat erg voor je wat je allemaal hebt meegemaakt!

Zijn er meer mensen die toch na de punctie een aantal dagen niet lekker zijn, vandaag voelde ik me gewoon echt ziek,spierpijn. Nu gaat het wat beter gelukkig.

marlijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden