Jump to content

Even voorstellen

Moontje2

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Zal mij ook even netjes voorstellen, Ik ben Moon, 42 jaar uit Noord Holland. Op het moment ben ik bezig met IVF wat helaas niet zo loopt als ik had gehoopt. Ben op 18 januari begonnen met decapeptyl spuiten en uiteindelijk na 35 dagen een kuur gekregen om een ontrekkingsbloeding te krijgen, mijn lichaam deed dat niet uit zichzelf.

Nu op de 11e dag van 450E Menopur prikken, heb ik maar één eiblaasje die niet erg hard groeit. Vanwege mijn leeftijd en POF kreeg ik maar een kans in het AMC en daarvoor waren minimaal drie follikels nodig van meer dan 18 mm. Nu afgesproken, om al het hormoongebeuren niet helemaal voor niets te zijn geweest, in mijn "eigen" ziekenhuis dit om te zetten in een IUI-poging.

Wel gelijk een heel verhaal in het voorsteltopic, sorry daarvoor! Ga in ieder geval lezen hoe het anderen is vergaan.

Groetjes,

Moon

Guest Sannie66

Hi Moon,

Welcome to the club of over 40 *grin*. Er zijn wat topics onder het hoofdtopic IVF waar een aantal van ons die die mooie leeftijd heeft babbelt. Wellicht leuk om daar eens te kijken en mee te kletsen...

Anyways, jammer dat het een escape IUI wordt, heb ik in januari jl. ook gehad. En jij spuit ook 450... hmmmm.... Maar, niet geschoten is altijd mis.. dus....

:myfignerscrossed:

Hoi meiden,

Bedankt voor het welkom! Ik had het 40+ meiden topic inmiddels gevonden. Heerlijk (misschien fout woord hier, maar toch) om te lezen dat er lotgenoten van mijn leeftijd zijn. Aardig wat om bij te lezen en te gaan reageren en blijven hopen dat de escape IUI gaat lukken :gekruiste vingers 4.

Guest Nienke79

Hoi Moon,

Heel veel succes bij je IUI, misschien heb je ondanks de tegenslagen deze poging toch nog een geluk!

Groetjes,

Nienke

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use