Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank voor je reactie Esk, fijn om te horen! Lijkt me echt leuk als ze steeds beter contact gaat maken.

Ik heb Milou zojuist even laten wegen. Ze is nu 4600 gram en 56 cm. In 2 weken tijd 400 gram en 0,5 centimeter gegroeid! Helemaal goed dus.

Ik heb overlegd over het eten, omdat ze tegenwoordig vaak nadat de fles leeg is nog honger lijkt te hebben (huilen!). Ik geef nu 140/150 per fles en mag naar 180. Mag zelfs in 1 keer zoveel meer gaan geven, maar weet nog niet of ik dat ga doen. Misschien liever geleidelijk, heb ik eigenlijk steeds gedaan.

En over 3 weken staat weer een normale afspraak, als ze dan nog/weer hongerig lijkt gaan we overleggen of voeding voor hongerige baby's wat is. Maar voorlopig zijn grotere flessen natuurlijk al een behoorlijk verschil.

Hoe is het bij iedereen??

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi

heerlijk even een weekje er tussen uit geweest. anna-lisa vond het ook leuk ze was erg rustig en lief kwam door de boslucht denk ik.

even wat anders ik ben afgelopen zaterdag ongi geworden voor de 1ste keer. einde strip de pil. gister ochtend heftige buikpijn wat normaal is dacht ik. gister middag vond ik een vreemd stukje weefsel (zakje?) met wat bloed. vind het nog steeds raar had de vk gebeld die zei dat het nog wel eens voorkwam . maar ik heb zoiets van nu nog na zoveel weken. moest het wel in de gaten houden als er meer kwam moest ik weer bellen. vind het een beetje raar en eng.mijn gevoel zegt dat het misschien wel wat anders was . ik vind het allemaal wat vreemd. moest het even kwijt.

anna-lisa is ook een erg hongerige baby ze krijgt van mij nu 5 keer 150 ml. ze weegt rond de 4200 gr. dus ze zit ook boven het gemiddelde . ze word trouwens ook wakker als ik sta te koken dan begint ze te smakken het moet niet erger worden.

groetjes silvia

Geplaatst

@Silvia, als je het eng vindt (kan ik me goed voorstellen), kun je dan geen echo laten maken om te zien of er nog iets is achtergebleven? Of denk je dat het iets anders was?

@Annelies, nog steeds jaloers op die nachten van je!!!:-P

@Esk, Omneo voeding..... zucht. Dat is dus een heel andere substantie en smaak. Julian vindt het niets in ieder geval. De buikrampen zijn dus wel aanzielijk minder, maar deze voeding is dikker. Ik heb dus 2 gaatjes moeten bijprikken en dan nog doet hij 45 minuten over de fles omdat hij het volgens mij gewoon h�l vies vindt. OOk heeft hij na een grote fles dan nog honger.

Dus ik Nutricia bellen. Ze zeggen "ja het is dikkere voeding, dus minimaal Avent 4 speen, de voeding smaakt veel meer bitter dan normale voeding en de voeding is licht verteerbaar dus dat hij honger houdt is wel aannemelijk". Zegt ze dat ik het anders moet mengen met standaard. Dus ik vraag logischerwijs, "dan krijgt hij toch weer krampjes?". Zegt ze "ja, dat is dan wel het risico" ARGHHHHHH. Dat is toch niet logisch?!?!

Verder heeft Julian gisteren zijn eerste prikken gehad. Omdat we meedoen aan de PIM studie komen ze daarvoor aan huis. Wat moest hij hard krijsen!!! Zielig. Maar het was gelijk na de prikken weer over en toen heeft hij heerlijk bij zijn papa op de buik geslapen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst
@Esk, Omneo voeding..... zucht. Dat is dus een heel andere substantie en smaak. Julian vindt het niets in ieder geval. De buikrampen zijn dus wel aanzielijk minder, maar deze voeding is dikker. Ik heb dus 2 gaatjes moeten bijprikken en dan nog doet hij 45 minuten over de fles omdat hij het volgens mij gewoon hééél vies vindt. OOk heeft hij na een grote fles dan nog honger.

Dus ik Nutricia bellen. Ze zeggen "ja het is dikkere voeding, dus minimaal Avent 4 speen, de voeding smaakt veel meer bitter dan normale voeding en de voeding is licht verteerbaar dus dat hij honger houdt is wel aannemelijk". Zegt ze dat ik het anders moet mengen met standaard. Dus ik vraag logischerwijs, "dan krijgt hij toch weer krampjes?". Zegt ze "ja, dat is dan wel het risico" ARGHHHHHH. Dat is toch niet logisch?!?!

Het is inderdaad een gedoe met voeding op deze manier. Ze zeggen dat kleintjes er ook wel 2 weken aan moeten wennen... hou vol dus!

Ik heb ook gedoe met de spenen... difrax small is nu te klein, met de difrax 1,2,3-speen heeft hij de fles in minder dan 5 minuten leeg, met de avent 2 gaat het beter, maar dan verstopt de speen steeds en ook duurt het minstens een half uur per voeding... de avent 3 is weer binnen 5 minuten fles leeg... *zucht*. Ga straks de difrax medium maar 's halen, misschien gaat dat wel goed en anders ga ik verder zoals ik het nu doe: eerst de avent 2 totdat de fles bijna leeg is en dan verder met de avent 3. Heel gedoe, maar dan hebben we de fles in ieder geval binnen een redelijke tijd leeg. Er zou eigenlijk een 1-2-3speen van Avent moeten zijn die nét kleiner is als de 1-2-3-speen van Avent die wel op de markt is...

Ik heb dus niet echt tips, maar ik kan me voorstellen dat als hij 45 minuten over een fles doet, hij niet echt een verzadigd gevoel krijgt. (in mijn redenering is het eerste eten alweer verteerd voordat het laatste uit de fles in z'n maag komt...). Veel succes ermee!

Geplaatst

Even inbreken, wat bij mij kleintje uiteindelijk goed werkte was de standenspeen van Dodie, op het doosje staat wel vanaf 4 maanden maar ik heb hem (na een tip van het cb) gebruikt vanaf dat hij 2 maanden was, deze ging niet te snel en niet te langzaam.

Hoop dat je er iets mee kunt,

Groetjes Lamijo

Geplaatst

@Silvia ... ja, dat klinkt wel een beetje raar. Als je verder geen klachten van buikpijn of koorts hebt, zal het wel niet ernstig zijn, maar vreemd is het wel.

@Nienke .. haha ... ik zal je maar niet vertellen hoe lang ons meisje de laatste 2 nachten/ochtenden heeft geslapen :P En ze ligt nu alweer te maffen in de box, ze is een echte slaapkop, lijkt wel steeds meer te worden. Tussendoor is ze wel goed alert en in een goede bui, dus het zal wel goed zijn.

Echt sneu voor Julian, die voedings en krampjes ellende. Hoe verzinnen ze het om die voeding dan meer bitter te maken? Hoe moeilijk kan het zijn om dat niet zo te laten zijn?

Gelukkig duren krampjes als het goed is tot ongeveer 3 maanden, maar het lijkt me echt heel lastig voor jullie allemaal, houden jullie het wel vol? Heb je nog overlegd of het niet met een allergie te maken heeft? Dat dacht je toch misschien?

@Esk ... ik ben voor Milou al een paar weken geleden over gegaan naar de Difrax Dental Medium. Bij de 1-2-3 speen had zij ook de fles in 5 minuten leeg. De Dental Small was een hele tijd prima, maar op een gegeven moment duurde de (steeds grotere) flessen toch te lang. Echt richting 25/30 minuten. Eerst nog even zelf het gaatje groter gemaakt met een cocktailprikker (hielp best), maar later toch over op de medium. Ook al staat daarop vanaf 3 maanden, dat zijn maar richtlijnen. De speen is verder ook precies hetzelfde als de small, alleen het gaatje is groter. Ze doet er nu tussen de 15/25 minuten over. Ze knoeit er wel veel bij, maar ja.

Ik had nog met Difrax gemaild en die wilde me ook wel een speen zonder gat opsturen, zodat ik die zelf kon prikken. Maar was dus niet nodig.

Ik zat op een gegeven moment ook te klooien met 2 flesjes met verschillende speen erop.

Ik heb trouwens wel dat ze af en toe de speen vacuum zuigt. Wat dan helpt is de ring met de speen ietsje pietsje losser draaien. Ook moet je af en toe het gat in het ventiel onderin met een cocktailprikker doorprikken, dan werkt de fles beter.

Past zo'n Dodie speen dan ook op de Difrax fles? Want het is ook zo wat om weer een heel andere flessenset te kopen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Kan het zijn dat er bij sommige berichten de tekst wegvalt?? Ik zie nl. een aantal berichten zonder tekst.

Ben weer even snel bijgelezen.

Annelies, alvast bedankt voor de fotootjes, moet ze nog even op de computer zetten, maar ben zoooo druk!

Puck heeft nog erg last van krampjes en de reflux, dit is inderdaad het omhoog komen van maagzuur in de slokdarm. De slokdarm kan dan erg gevoelig en/of ontstoken zijn.

Ze krijgt hier wel medicijnen voor maar het lijkt soms niet te helpen. Verder zitten we al op de Omneo omdat ze ook niet goed kan poepen... Ze groeit verder heel goed, ze was 5750 gram en 58 cm lang (met 8 weken). Ze lacht erg lief maar kan ook heel moeilijk kijken als ze weer last heeft, net een gillend speenvarkentje (en niet eens een magere...;-))

Slapen doet ze zo tussen de bedrijven door, het moppie heeft het te druk met alle voedingen te verwerken. Meteen na de fles begint de ellende en gaat soms van voeding tot voeding door.

Ze heeft wel al 2X doorgeslapen! Yes! Toen heeft ze wel 8 uur achter elkaar geslapen, ik was als een kind zo blij... En ze heeft net weer sinds 3 dagen een poepluier gehad dus nu ligt ze daar van uit te rusten. Moet haar wel zo weer oppakken want ik ga naar de manueel therapeut en ventlief kan niet op tijd thuis zijn helaas. Hoop dat ze stil blijft...

Morgen hebben we een borrel hier in de straat en wij hebben leuke buren, dus ik heb er zin in! Ben wel met lijnen begonnen en dat gaat goed, uniform past al bijna weer, maar morgen dus even niet lijnen, wel veel wijn drinken haha! De kids gaan uit logeren dus ik ga even helemaal los!

Nou dat was het even voor nu, later meer. Veel liefs van mij en Puck!

Ze stond overigens niet in de Vriendin met de buurvrouw! Althans, niet dat ik weet. Maar ze zou zo op de cover van de Cosmo kunnen staan, zo mooi is ze! Nou ja, dat vind ik dan en dat is misschien niet zo heel erg objectief ;-)

Dag meiden, tot gauw!

Marije

Geplaatst

@Marije, inderdaad is de tekst van mijn bericht in ieder geval weggevallen en ik weet dus ook niet wat Esk geschreven heeft. Wat een gedoe met Puck en haar voedingen. Ik moet zeggen dat het wel allemaal erg herkenbaar klinkt. Julian heeft ook heel veel moeite met het verwerken van elke voeding. Hij kan zijn fles nooit rustig leegdrinken, maar begint even over de helft al te huilen en spartelen. Ook heeft hij een moeilijke stoelgang, ik ben elke keer weer blij als hij gepoept heeft. Het duurt nu ook al 2,5 dag :-(.

@Annelies, maar uiteindelijk heb je in ieder geval meer langere slaapnachten dan kortere, bij ons is dat net andersom.

Ik ben vandaag weer ongesteld geworden :-(. Ik baal er zo van, ik haat ongesteld zijn. Niet dat ik er nu zoveel lichamelijke last van heb, maar ik was net 1 kleine week van mijn vloeien af. Bah. Ook is Julian na zijn prikken niet in zijn hum. Gisteren verhoging en vandaag ernstig verkouden. 1 rood traan oog en de hele dag huilen huilen huilen.

Kortom, een milde baaldag, komt ook wel weer goed.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hei!

Hier een reactie van een trouwe lezeres van jullie topic.

Marije, fijn om te lezen hoe het nu met jullie gaat. Ik vind het zo sneu voor puck die rot reflux maar ik moet zeggen dat jij jezelef er erg goed doorheen slaat. Petje af!

Nienke, Jij doet het ook super. Dat breekt op, al die korte doorbroken nachten. En als julian dan ook nog eens moeite heeft met eten is het moeilijk om te genieten maar toch lukt jullie dat! Merel komt ook nog steeds snachts om voeding maar ik geef bv dus dat is iets dat erbij hoort. Ik hoop dat hij snel wat beter eet en poept en slaapt, hopelijk binnenkort met de naderende drie maanden grens!

Geplaatst

@Annelies, maar uiteindelijk heb je in ieder geval meer langere slaapnachten dan kortere, bij ons is dat net andersom.

Mij hoor je niet klagen! Ik bedoelde juist dat ze die nacht nog beter had geslapen, dat wil ik maar niet inwrijven. Wij hebben echt geluk gehad, geen onvertogen woord van mij.

Ik ben het met Ursela eens hoor, jullie doen het super. Ik weet niet of ik het zou kunnen.

Milou is sinds een week ontzettend aan het kwijlen. Echt behoorlijk en ze wil nu ook steeds overal op sabbelen wat voorbij haar mondje komt (ze kan er natuurlijk nog niet zelf bewust iets instoppen). Echt een beetje vreemd. Zit al te kijken op internet, maar is meestal bij wat oudere babies. Maar volgens mij is het niet erg ofzo.

Wennen he het nieuwe forum! Ik hou nooit zo van veranderingen, maar het zal wel wennen. Het lijkt nu meer op een ander forum waarop ik actief ben, dus dat scheelt.

Geplaatst

@Annelies: kan het zijn dat ze al een tandje krijgt? Ze zal niet de eerste zijn die daar veel te vroeg mee is... Klinkt nl wel alsof ze een tandje krijgt!

@Nienke: ja ik heb bij jouw verhalen ook altijd veel herkenning... Ze zijn niet alleen op dezelfde dag geboren maar hebben ook nog eens dezelfde soort klachten... Wat een droppies toch he!

Gewoon volhouden hoor, alles is een fase, als ie 18 is is het vast over ;-).....

En dan hier de fotootjes van de babykamer zoals beloofd, met dank aan Annelies!

img1214m.jpg

img1218x.jpg

img1223g.jpg

img1228m.jpg

img1229q.jpg

img1244yf.jpg

Nou, ik hoop dat het gelukt is...

Veel liefs, Marije

Geplaatst

HOI HOI

@SJSL HET KAN ECHT HOOR TANDJES ANNA-LISA HEEFT HET OOK WAS AL BIJ CB GEWEEST.

ZE IS WEL MEER HUILERIG GEEF NU DRUPPELS GAAT IETS BETER.

WAT EEN MOOIE KAMER MAAR OOK VOORAL DIE LIEVE BABY HAHA.

GROETJES SILVIA

Geplaatst

Een tandje zou kunnen, maar dat is dan wel belachelijk vroeg toch? Mijn man heeft al in d'r mondje gevoeld (sabbeldesabbel), maar voelde niks geks. Ik zal het van de week in de gaten houden. Ik las ook dat kinderen erg kunnen gaan kwijlen als de speekselklieren gaan werken, maar dat is pas met 3 maanden, dus dat zou helemaal gek vroeg zijn.

Ach, het maakt verder niet uit. Alles gaat verder prima!

Milou wil overdag niet zo graag in haar bedje slapen en ik denk dat ze daardoor overdag te weinig slaap krijgt, ben vanaf vandaag toch aan het proberen haar wat consequenter in bed te leggen en te houden (het is zo gezellig overdag met haar beneden, vaak haalde ik haar er al bij 1 huiltje weer uit ... hihi). Nu slaapt ze gelukkig (tenminste ... het is stil ... het zou ook maar zo kunnen dat ze rond ligt te kijken, kan ze zo een uur volhouden) en vanmiddag heeft ze ook een uurtje op bed geslapen. Ze was vanochtend pas om 9.00u wakker! Terwijl ze er om 23.30 inlag (22.45 de laatste fles). Volgens mij komt dat ook doordat ze gisteren zo slecht geslapen had overdag. Prima voor mama en papa, maar toch niet helemaal normaal en goed voor haar denk ik. Straks de laatste fles geven en dan kijken hoe het morgen gaat, nu ze vandaag wat meer geslapen heeft.

Ik voel me bijna schuldig dat ik mijn luxe-slaap-problemen hier van me af schrijf ... hoop dat het voor iedereen gauw deze kant op gaat!

Geplaatst

Thanks meiden! Het is dan nog wel redelijk hommeles met die voeding van Julian inderdaad. Hij spuugt dagelijks een hele fles gewoon weer uit, maar ik moet zeggen dat Julian het met al zijn lachjes, gekke bekken, gewoon met Julian-zijn, hihi, weer helemaal goed maakt. Het is zo'n droppie. Of muppet noem ik hem nu maar ;-)

Ik hoop wel echt dat hij die krampen na de beloofde drie maanden achter zich laat, want hij heeft er altijd nog veel meer last van dan wij. Poepen is nog steeds moeilijk. Nu zelfs nog maar 1 luier per 3 dagen en dat terwijl die Omneo voeding ook voor kindjes zou moeten zijn met een moeilijke stoelgang?!?! De afgelopen 3 nachten zijn voor ons doen weer erg goed verlopen. Hij krijgt rond 23.30 uur een fles en dan komt hij rond 04.30 uur weer en daarna om 08.00. Ik slaap zowaar meer dan 4,5 uur per nacht!! Gisteren is hij met mij in het grote bad geweest, heel erg leuk! Aanstaande zaterdag gaat hij voor het eerst een nachtje bij zijn opa en oma slapen. Dan kunnen zijn papa en ik even lekker een zondag uitslapen en zaterdagavond even quality-timen :-D.

@Annelies, kan toch, een tandje?? Die kleine van mijn zus had ook al een volledige tand met 12 weken. Julian slaapt ook meestal beneden overdag. Hij heeft het zo naar zijn zin in zijn wagen, slaapt hij erg goed in. Waar leg je Milou dan normaal? Ook in de wagen?

@Marije, wat een prachtige kinderkamer! Klassiek en zacht, echt heel mooi. En wat is Puck lekker spekkig! hihi.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

He Nienke, wat fijn dat je al 3 redelijke nachten hebt gehad! Dat geeft de burger moed. Hopelijk blijft dat zo en lekker vooruitzicht zaterdat/zondag! Ook wel spannend en gek lijkt me, dat ie dan een nachtje weg is. Hoeveel flessen/voeding geef je Julian nu? Lijkt hij het al iets minder vies te vinden?

Bij ons is het ritme nu zo:

8.00: wakker worden en 1e fles, mama ontbijten met Milou in wippertje gezellig beneden, dan samen in het grote bed even spelen (dat wordt steeds leuker!)

9.00: Milou terug haar bedje in, hier ging/gaat het vaak al mis dat ze niet wil slapen, dan haalde ik haar er vaak weer uit en gaan we samen dingen doen (ik douchen met haar in het wippertje of zij beneden in de box ofzo). Dan sliep ze altijd nog wel een tijdje in de box, maar niet best. Maar gisteren en vandaag ging het goed. Ze sliep een heel uur, toen even wakker nog even spelen en ze sliep nog een heel uur. In die slaaptijd kan ik mooi douchen en wat huishoudelijke dingetjes doen.

12.00: 2e fles en beneden blijven, vaak gaan we 's middags boodschappen doen ofzo. Dit is ook het moment dat ik haar pyjamaatje uitdoe en meestal even was of in bad doe. Ze ligt daarna beneden dan in haar box, waar ze soms wel even slaapt. Ik ga dan misschien maar ook proberen haar in de wagen te leggen zodra ze moe wordt, misschien dat ze daar wel beter slaapt. In de box slaapt ze maar licht.

16.00: 3e fles en daarna naar haar bedje. Ze ligt dan eigenlijk altijd 30/60 minuten wakker in haar bedje, maar daarna vaak even gejengel, waarbij ik haar meestal er te snel uithaalde. Gisteren en vandaag even laten huilen (en speentje 2 keer gegeven) en toen sliep ze 1,5 uur. Vond ik heel goed!!

19.30: 4e fles, daarna even spelen/knuffelen dan pyjame aan en weer naar bed. Weer hetzelfde als in de middag ... eerst een tijdje wakker liggen en daarna vaak jengelen. Eerder haalde ik haar eruit en sliep ze de avond bij mij op de borst. Nu al een paar keer laten liggen, speentje en dan valt ze echt in slaap.

23.00: wakker maken voor 5e fles en meteen daarna terug naar bed. Volgens mij valt ze dan vrij snel in slaap ... ik in ieder geval wel smile.gif

Dus eigenlijk wat er mis ging, was dat ik haar zelf te snel uit haar bed haalde. Dat is nu al 2 dagen beter gegaan, dus dat blijf ik proberen. Al met al heeft ze dan best een paar uurtjes slaap overdag dus dat is helemaal goed! En het is nu 23.00u, dus ik ga haar wakker maken!

Geplaatst

hoi hoi

het zijn precies de zelfde tijden dat ik geef.

ik leg haar overdag terug in de reiswieg.

om 12 uur is ze altijd 1,5 tot 2 uur wakker verschild per dag en om 16 u vaak nog langer etens tijd he haha.

ik speel met haar of leg haar in de box tot ze huilerig moe word dan, leg ik haar neer meestal slaapt ze dan tot de volgende voeding. maar ze word ook wel eens met 1 uurtje wakker en dan is het feest niks is goed ze wil niks alleen maar krijsen hmm. het voordeel daarvan is is dat ik haar 's avonds niet meer hoor. ze wil dan ook wel eens langer doorslapen.

groetjes silvia

Geplaatst

@Annelies, Julian krijgt nog steeds 6 a 7 voedingen. Nu geef ik hem vaak 150 ml water en daarbij 1 schep normale voeding en 4 scheppen stinkvoeding, haha. Hij drinkt het de ene keer helemaal op en vaker eigenlijk niet. 's-Ochtends krijgt hij rond 07.00 uur een fles waarna we samen in het grote bed nog 2 uurtjes slapen (hij op papa's plek die dan naar zijn werk is). Rond 11.00 uur weer een fles en dan is hij vaak wakker (hazeslaapjes daargelaten) tot zijn volgende fles om 14 a 15 uur. Gedurende zijn wakker-zijn-periode hou ik hem lekker bezig of hij ligt te trappelen in de box. Daarna komt zijn papa thuis en die speelt dan even met hem, hij gaat dan ook weer slapen tot zijn fles van 18.00 uur. Hij slaapt in de avond eigenlijk niet meer, dan huilt hij alleen maar omdat hij zo moe is. Dus dan loop ik vaan een have marathon door het huis omdat hij dan stil is ;-). Zo rond 22.00 uur valt hij dan weer in slaap, ik geef hem nog een fles om 23.00 a 23.30 uur en dan slaapt hij de afgelopen paar dagen tot 4.30 uur. Wat een kleine luxe!!.

Vandaag zit ik daarentegen al de hele dag op bed met hem. Ik ben aangekleed en met de laptop bezig en hij lacht veel en slaapt een groot deel van de dag heerlijk.

Julian is echt een kind van zijn papa:

Foto-OIDSEYXY-D.jpg

@Silvia, Ben je inmiddels alweer van je ongi af?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hoi hoi

ja gelukkig wel 1 dag voor ik weer de pil moest slikken was het weg.

ik wou dat het langer weg bleef bah vind het helemaal niks.

was wel grappig dat ik ongi was was anna-lisa ook uit haar hummetje .

zal ze het gevoelt hebben. morgen voor het eerst weer werken vreemd hoor.

ben benieuwd hoe het zal gaan .

groetjes silvia

Geplaatst

Silvia, hoe ging het werken? En hou vond Anna-Lisa het?

Ik heb er nog niks geen zin in hoor. Nog 5 weekjes thuis. Ik word steeds handiger om met Milou op stap te gaan. Soms in de draagdoek naar het winkelcentrum hier op de hoek en soms met de kinderwagen in de auto naar het centrum. Helemaal leuk. En haar in de draagdoek is echt zo gezellig!

Verder gaat het hiet zijn gangetje. Ik geef haar nu toch 180cc voeding per fles en die gaan telkens op. Wel kwamen we daardoor gisteren op 4 voedingen uit ... op zich juist goed, want 4 * 180 is precies de hoeveelheid voeding die ze "mag" officieel. Ook fijn dat ze daardoor een minder late voeding had (22.30), die helemaal op ging. De laatste tijd maakte ik haar om 23.00 / 23.30 wakker voor een fles, maar die ging steeds slechter op ... dat voelde ook zo zielig en nutteloos.

Maar het schema zal nu wel een tijdje gaan wisselen, soms 4, soms 5 en steeds andere tijden. Zo ging het ook van 6 naar 5 flessen, dus dat is prima. Hopelijk komen we wel over een paar weken echt op 4 flessen uit, zou wel heel vroeg zijn (normaal met 4/5 maanden volgens mij) maar goed, als zij het zelf zo aangeeft ga ik me er niet druk om maken.

Nienke, leuke foto van Julian!! Poker he?

Hier een paar recente foto's van Milou, klik voor groter als je zou willen.

th_IMG_1486-L.jpg in slaap gevallen op de bank en toegedekt met de draagdoek

th_IMG_1525.jpg de kleine poes en Milou zijn echte vriendjes aan het worden!

th_IMG_1502.jpg lekkere bolle!

th_IMG_1542.jpg lekker in de draagdoek, het knopen gaat steeds beter

th_IMG_1543.jpg haar 1e jurkje!

Geplaatst

Wat leuk al die foto's weer. Prachtige kindjes!

Maar wat gaat het dan al weer snel hè? Het hele kleine is er zomaar af.

Geplaatst
Wat leuk al die foto's weer. Prachtige kindjes!

Maar wat gaat het dan al weer snel hè? Het hele kleine is er zomaar af.

Echt wel he! Lijkt ook ineens gebeurt te zijn, heel gek. Het gaat allemaal zo snel, ik geniet echt van alle momenten.

Vandaag zitten we weer op 4 voedingen. Gisteren 22.30, vanochtend 7.15, 12.00, 17.00, om 18.00u naar bed en ze slaapt nu nog. Is dus om 18.00u al aan haar lange slaap begonnen, moet haar dus alsnog zo wakker maken ... ben benieuwd. En vooral benieuwd hoe het dan vannacht en morgenochtend gaat.

Zit wel te googlen en lees dat je het echt niet kan maken zo jong al naar 4 voedingen ... *zucht* ... ik ga proberen me er niks van aan te trekken hoor en toch te doen wat voor ons goed voelt. Maar deze zeurmama vind dat wel een beetje moeilijk ... hihi.

Morgen een drukke dag met 2 verjaardagen. Wel leuk om Milou mee te nemen en te showen!!

De andere juli-mama's zijn zeker druk?

Iets anders. Als je het wilt vertellen. Hoe denken jullie eigenlijk over een 2e / volgend kindje? Ik zou het heeel graag willen en snel ook. Het gekke is dat ik al bijna vergeten ben wat een lange weg er aan deze zwangerschap vooraf gegaan is en ik steeds denk/voel dat een 2e zwangerschap er voorspoedig zal komen ... echt niet slim, want we zullen gewoon weer de molen inmoeten met alle mogelijke teleurstellingen (maar ik denk dat dat heel anders zal zijn, omdat er al zo'n mooi kindje is). Mijn man zegt zeker te weten geen 2e te willen overigens ... en voorlopig gaan we sowieso eerst lekker genieten. Maar ik voel nu alweer diep van binnen dat verlangen ... echt gek.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja het is hier druk dus niet zoveel berichtjes van mijn kant helaas!

@Nienke: stoere foto van Julian! Echt een lekker kereltje! Hoe gaat het met zijn krampjes? Puck heeft er nog erg veel last van. Ze poept ook maar weinig (1x in de 2-3 dagen) en als ze poept dan is het een hele dikke donkergroene klei (sorry voor de details...;)) Hoop dat het snel beter gaat met haar. De reflux is er ook nog steeds, ze spuugt nog veel en niet alleen melk maar ook zuur. Ze heeft er wisselend wel en niet zoveel last van. Heel gek, de ene dag krijst ze het uit na de voedingen en de volgende dag is het weer wat minder. kan niet wachten totdat ze weer een tevreden blije baby wordt. Ze kan gelukkig ook nog lachen hoor! Echt heel lief...

@Annelies, ik heb ook een paar dagen 4 voedingen gegeven maar heb voor de zekerheid wel even het CB gebeld met de vraag of het medisch gezien wel verantwoord is (verder boeien hun regels en schema's me niet zoveel), maar ze raadden het echt af ivm een mogelijke dip die ze dan kunnen krijgen. Ik weet het ook niet hoor want 's nachts is de tijd tussen de voedingen natuurlijk soms veel langer dan die 5 uurtjes, maar toch is het risico dat ze dan een suikerdip krijgen en dat is niet goed voor die kleintjes. Tja, ik geef je ook alleen maar de info die ik van hen heb gehoord... Maar van alle adviezen is dit de enige die ik met tegenzin toch wel ga opvolgen. Wel jammer want ik had het idee dat Puck het er beter op deed omdat ze die voedingen nog zo lang erna aan het verwerken is...

Ik ben trouwens weer teruggegaan van 180 ml per voeding naar 165 ml. Puck drinkt het wel erg makkelijk weg allemaal maar ze spuugt nog meer na zo'n volle fles dus toch maar weer wat kleinere hoeveelheden. Ze komt dan wel wat eerder maar ik probeer het toch te rekken. En 's nachts rek ik het ook tot 07.00 uur. Ze wordt wel altijd rond 04.00 uur wakker maar een paar keer haar speentje erin doen en dan ligt ze weer efkes te slapen. Dan kan ik haar medicijnen geven om 06.30 uur en dan huppetee weer een fleske om 07.00 uur. Tja, ik probeer het ritme een ietsiepietsie te forceren toch maar...

Ik begrijp trouwens heel goed dat je nu alweer graag een tweede wilt! Wij zijn na de geboorte van ons zoontje alweer heel snel begonnen met een nieuwe poging! Eigenlijk na 9 maanden alweer, en ik was direct ook weer zwanger van 2! kindjes maar helaas zijn ze alletwee tot een miskraam gekomen. Achteraf vond ik het qua timing niet zo erg, ben nu wel blij dat er 2 jaar tussen zit. En het verlangen is nu na de tweede nog niet weg...!

Nou dat was het wel weer voor vandaag. Fijne dag nog allemaal en tot gauw weer.

Lfs, Marije

Geplaatst

hoi meiden ,

ben hier een tijd niet geweest , maar ik moet helaas het verlies , overlijden verwerken van mn broer 27jaar...

enorm moeilijk...

joke

Geplaatst

@Joke, wat verschrikkelijk voor je... wat kan het leven dan soms ondenkbaar hard zijn. Heel veel sterkte meis.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Jeetje joke, ik schrik bij het lezen van je bericht. wat erg! Verschrikkelijk, zijn geen woorden voor. Hoe kan dat nou?

heel veel sterkte voor jou en je familie!!!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden