Jump to content

wekelijks echo onderzoek...

Recommended Posts

Posted

Ik ben even een beetje onzeker geworden... Denken/weten jullie of een inwendige echo slecht kan zijn voor je embryo'tje?

Wij hebben onze behandelingen bij het Erasmus mc gehad, en nu we het geluk hebben dat we zwanger zijn, zijn we uitgenodigd om mee te doen aan 3-D echo's wekelijks. van week 7 t/m week 12 omdat ze de ontwikkeling van de jonge embro'tjes willen bekijken.

Wij dachten, goh.. das nog eens een 'leuk' onderzoek! We kunnen gewoon iedere week onze beebie bekijken en we krijgen nog een foto'tje mee naar huis ook! :)

Vanmiddag de eerste echo gehad. Gewone controle 7 weken echo en de eerste 3 D echo. Was heel bijzonder beide!

Nu belde mn zus vanmiddag en een vriendin van haar had ook haar eerste inwendige echo gehad vanmiddag. Maar de gyn had gezegd dat dat maar heel kort moest omdat het niet goed zou zijn voor het vruchtje?

Wat denken jullie? (ik ga morgen natuurlijk even bellen, want ik wil helemaal niks riskeren nu!)

ooit zoiets gehoord??

bedankt en groetjes!

Posted

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zelf heb ik heelveel inwendige echo's gehad omdat ik zwaar suikerpatient ben en ze het vruchtje goed in de gaten wilden houden. Ik zou lekker genieten van die extra mogelijkheden om jullie beebje te bewonderen.

Guest estrhalita
Posted

He Saaab, ik kan me ook niet voorstellen dat het gevaarlijk zou zijn hoor. Anders zouden ze het toch niet doen.

Even een ander vraagje aan je. Jij hebt je behandeling in het EMC gehad he. Ik loop ook al jaren in het EMC maar ik heb begrepen dat ze vanaf januari de punctie met volledige pijnstilling doen? heb jij de punctie op die manier gehad? En?????

Groetjes

Esther

Posted

Bedankt voor de reacties meiden!!

@ esther; Ik heb een soort morfine infuus gehad bij de eerste punctie. En dat was echt vreselijk! Echt veel te pijnlijk. ( en ik vind mezelf echt geen mietje) Maar door endometriose en litteken weefsel is het weefsel te stug waar ze doorheen moeten prikken.Toen ik voor de 2e keer aangaf dat ik meer pijnstilling nodig had, kwamen ze zelf met algehele narcose. Dat was echt super! Wel iets meer na pijn gehad. Maar verder natuurlijk helemaal pijnloos. echt ideaal.

groetjes.

Posted

sorry, voor esther wil ik nog wat toevoegen... Ik heb wel heeel veel goede verhalen gehoord over het infuus! voor heel veel meiden was dit echt dé oplossing voor een pijnloze punctie! Dus ik hoop dat dit voor jou ook zo is!!

Posted

Hee hallo,

gefeiliciteerd met je zwangerschap! Ik zou me ook niet druk maken, het zh zou zo'n onderzoek nooit doen als het mogelijk schadelijk zou zijn.. Kan me eerder voorstellen dat de andere gyn een excuus zocht voor een korte echo omdat hij weinig tijd had ofzo..

Enjoy!

Liefs Pien

Posted

Saab,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Zo'n echo lijkt mij onschuldig. Als er risico's aan zouden zitten zijn ze dat verplicht te melden volgens mij zodat jullie een weloverwoge keuze kunnen maken.

Het lijkt erop dat de gyn van de vriendin van je zus iedereen zo snel als het kan de deur uit wil werken.

Als ik jou was zou ik heerlijk iedere week naar je beebje gaan kijken en vooral genieten!!

Lfs Sanne

Posted

Saab, het lijkt mij ook niet dat dit schadelijk is.

Zelf heb ik ook mijn behandelingen in het EMC gehad maar ik kon toen helaas niet meedoen aan die studie omdat er op dat moment geen plek was.

Uiteindelijk heb ik tussen mijn 7e en 13e week bijna wekelijks een echo gehad omdat ik vanwege een eerdere miskraam goed in de gaten werd gehouden.

Dit is helemaal goed gegaan want die kleine man ligt nog steeds lekker in mijn buik te trappelen.

Ik zeg, genieten dus van al die momentjes!

Liefs, Dorine

Posted

als ik die kans had had ik hem met beide handen aan genomen, het lijkt me veilig genieg anders had het ziekenhuis dit echt niet gedaan'

en zoveel echo's en foto's krijg je anders nooit toch wel byzonder hoor

geniet ervan

Posted

Je kent natuurlijk niet de omstandigheden van de bewuste vriendin. Misschien bedoelde ze niet de schadelijk invloed van de echo opzich maar heeft die vriendin wel last van een geirriteerde baarmoedermond of andere vaginale zaken. (Sorry, ik weet niet goed hoe ik dit anders moet omschrijven.)

Bij mij zei de gyn. ook wel dat te veel echo's niet goed zou zijn, storend element. En hij zei erbij dat er nog onvoldoende onderzoek naar gedaan is. Maar ik zou zelf de keus maken of het een zinvolle zaak is. Bij mij zou de wijzer dus negatief uitslaan maar....aan jou de keus. Voel je er lekker bij of niet.

Tuurlijk is het interessant. Maar ....eigenlijk niet nodig. Zij willen iets in kaart brengen en hebben andere uitgangspunten dan jou maar ze hebben jou wel nodig....of eigenlijk..je baby. En ziekenhuizen en artsen verschillen enorm van visie en adviezen dat merk je al op het forum.

Je kunt denken het voorstel wordt gedaan dus een kwalijke zaak zal het wel niet zijn.

Ik ben geen arts , ik hoor er verschillende verhalen over en dan weeg ik voor mijzelf af. Succes met je keuze wat het ook wordt, als jij erachter kan staan is het goed. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geweldig voor je. Joy1

ps. Ik heb het dus niet over dat een zwangerschap in de gaten gehouden moet worden d.m.v. echo's om medische/gezondheidsklachten!!!!!!

Posted

@ joy, dank je voor je eerlijke reactie! Het is idd. heel erg dubbel. Het is bij mij niet noodzakelijk om iedere week om de medische reden te kijken of het goed. Dat het wekelijks een bevestiging is wat natuurlijk wel heel prettig kan zijn is de andere kant.

Bij mij sloeg de wijzer eerst alleen maar positief uit, maar hoe meer ik er over na denk en dit soort dingen hoor. Nogmaals ik wil natuurlijk niks riskeren...

Moeilijke stof tot nadenken. Want zoals de andere meiden zeggen, het is natuurlijk heel bijzonder om je kindje iedere week te zien...

Er staat ook duidelijk in de beschrijving van de folder dat het niet schadelijk is voor je kindje...

simona; waren dat bij jou ook inwendige echo's?

Posted

Saaab ik ken iemand die aan het onderzoek meegedaan heeft en inmiddels geniet van een kerngezonde dochter. Er zullen ongetwijfeld omstandigheden zijn waarbij het beter is niet te vaak inwendig de boel te 'verstoren', maar als het echt algemeen slecht zou zijn, zou het onderzoek nooit zo worden gedaan.

Vraag het na om jezelf gerust te stellen en geniet verder gewoon heel erg van die wekelijkse blik op je kleintje!

Posted

Saab, Succes met je keuze! Iedereen maakt zijn afweging en wat je ook doet, het is goed en natuurlijk wil je niets riskeren dat begrijp ik en als jij het idee hebt dat je niets riskeert op grond van de folder en de vraag om je medewerking en je voelt je er goed bij, doen! En ik merk dat ik het toch lastig vindt om op basis van mijn ervaringen een reactie te geven want je komt al snel in een discussie en dat is niet mijn bedoeling. Groetjes Joy1

Posted

Ik weet wel dat ik in het begin ZO ongerust was de hele tijd, dat een wekelijkse echo mij echt veel goed gedaan zou hebben en veel zorgen en stress zou hebben weggenomen. En dat weegt dan misschien wel weer op tegen de mogelijk slechte kant van zo'n onderzoek.

Ben benieuwd wat je besluit.

Posted

Hey hoi,

Reageer ook nog even. Tegen mij is het ook wel eens gezegd dat de kleine het wel mee krijgt... die radiogolven, en dat het dus inderdaad onrust veroorzaakt. Maar goed... jouw humpie is nog zo klein... weet niet of het dan ook al het geldt.

Groetjesssssssssssssss

Posted

Hoi,

Sinds het moment dat wij weten dat ik weer zwanger ben, hebben wij elke week een echo op de IVF-afdeling (soms ook twee, eenmaal extra na bloeding en eenmaal voor afspraak met gyn). Met name gezien onze historie is het voor ons geruststellend om Frummel elke week even te zien en vooral te zien dat alles ok is.

Ik ga ervan uit dat ze dit niet elke week zouden doen als het niet volledig veilig zou zijn! Althans dan neem ik aan dat ze het advies hadden gegeven hier terughoudend mee te zijn.

Voorlopig geniet ik van die wekelijkse blik op ons ieniemienie mensje! Veel succes met het nemen van je beslissing.

Groetjes,

Posted

Misschien een gekke gedachte maar als zo'n inwendig echoding al schade zou geven aan de baby dan kan sex al helemaal niet meer zou ik dan denken. Als sex gewoon mag dan lijkt het me dat een keer per week zo'n echo ook geen kwaad kan. Dus dan zouden het alleen de geluidgolven zijn die kwaad zouden kunnen voor de baby. Maar ook dat geloof ik eigenlijk niet want het is maar geluid en niet bijvoorbeeld radioactieve straling of rontgenstraling of zo. Op zich is het mooi als je deze kans krijgt om iedere week je baby te zien. Aan de andere kant zou ik er misschien niet meer zoveel zin in hebben na alle behandelingen om weer in zo'n stoel met je benen wijd te liggen als je begrijpt wat ik bedoel! gefeliciteerd ook nog met je zwangerschap!!

Guest estrhalita
Posted

Haha Zwaan, volgens mij toch wel iets anders hoor sex of een echo. Een echo is toch een electronisch apparaat wat golven afstraalt en sex is puur natuur hahaha. Moest er wel om lachen hoor.

Posted

daarom geven ze ook aan dat het dus niet schadelijk is. Omdat er geen rontgen straling oid langs het kindje gaat, maar enkel geluids golven. Toch ga ik het navragen aan gyn. En als dit antwoord te onzeker naar mn zin in, dan stop ik ermee.

Maar ik snap wel wat zwaan ermee bedoeld. Tussen vrijen en sexen kan een groot verschil zitten ook.

We zullen zien, a.s woensdag is het weer.

Posted

Oh, en nog even een toevoeging. Het is dus gewoon een bed waarop ze het doen. (nee, niet sex ;) hihi)

Dus niet weer met je benen wijd in die stoel. Is heel gek want na zovaak in die stoel is zo'n bed met een kussen onder je heupen een soort ongemakkelijk juist.

Dat is om het vrouw-vriendelijker te maken. Het onderzoek wordt ook gedaan bij vrouwen die spontaan zwanger zijn geworden, en die kunnen nogal schrikken van zo'n stoel en het inwendige echo apparaat. Maar dat zijn de meesten hier wel gewend natuurlijk...

Meiden, nogmaals erg bedankt dat er reacties komen en dat jullie je meningen/ervaringen hierover delen!

groet, saab

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use