Jump to content

even voorstellen:op naar de eerste ivf/icsi

mayanaise

Recommended Posts

hallo ik ben maya en ik ben 26 jaar.

ik ben samen met mijn partner al meer dan 3 jaar aan het proberen zwanger te worden, tot op heden nog nooit resultaat gehad.

na heel wat onderzoeken en ziekenhuisbezoekjes werd er in eerste instantie geen reden voor de onvruchtbaarheid gevonden, maar werd ons wel aangeboden om met iui te starten.

na een half jaar te hebben gewacht hebben we besloten om met iui te beginnen.

na twee lichamelijk niet belastend maar wel slopende iui-s werd er toch een reden gevonden namelijk dat mijn vriend zulk slecht zaad had dat iui niet meer mogenlijk was.

die ene keer dat het goed was was een enorme uitzondering geweest en van de 4 keer onderzoek waren er drie erg erg slecht.

nu werden we doorverwezen naar de ivf en misschien zelfs icsi.

hier hebben we weer even over na moeten denken maar hebben nu toch de beslissing genomen om er voor te gaan en hebben een afspraak in het ziekenhuis gemaakt.

zoals velen van jullie misschien ook wel hebben is het feit dat je met ivf gaat beginnen aan de ene kant positief en aan de andere kant heel eng.

aan de ene kant ben ik blij want dit geeft ons een echte kans om zwanger te raken en die hebben we dus nog niet echt gehad.....maar aan de andere kant dekt de verzekering er maar drie dus komt het einde wel akelig dichtbij en dat maakt mij heel bang.

welkom hier! Het is zeker eng, maar laat het maar op je afkomen... lichamelijk is het zowieso voor iedereen anders, en geestelijk is het gewoon zwaar. Als het zaad heel slecht is en jullie twijfelen voor ivf of icsi zou ik voor icsi gaan. Hierbij wordt het zaad al in de eicel gebracht, en heb je dus "een stapje voor" , mocht de bevruchting moeilijk gaan, heb je alweer een kans weggegooid.

veel succes met alles!

Hoi en welkom!

Begrijp heel goed wat je bedoeld. Ook ik vindt t een beetje eng.....normaal kan je 'onbeperkt' zwanger raken en wij krijgen maar zoveel kansen.....maar van de positieve kant bekeken, we hebben tenminste nog een kans.

Ik ben het Amanda eens, gewoon alles lekker op je af laten komen, dat is het beste. Heel veel succes met alles!

Halllo Maya,

Welkom. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt en stem volledig in met de reaktie van beide dames boven mij.

Zelf ben ik nu met de tweede poging bezig en heb vandaag de terugplaatsing gehad van 2 embryo's.

Vanaf nu blijft het naar mijn mening een Gods wonder of we zodadelijk een kindje in onze armen mogen sluiten.

Ik wens je in ieder geval veel succes (ik zou als ik jou was ook aan voor ICSI).

Liefs van Floor

fijn dat jullie allemaal zo meeleven...t is aan de ene kant jammer dat we allemaal min of meer in het zelfde schuitje zitten want ik gun het iedereen om zonder medische ingrepen zwanger te kunnen worden.

maar als het niet anders kan is het fijn dat er mensen zijn die je begrijpen.

mijn vriend en ik verwerken de dingen allebei op een andere manier..hij wil er niet over praten en ik juist heel veel, om hem wat ruimte te geven de dingen op zijn eigen manier te verwerken ben ik daarom hier terecht gekomen....dan kan ik het lekker van me af praten.

alvast bedankt voor het luisteren.

Welkom Maya,

Nou dan zit je goed hoor hier...lekker van je af praten zonder je vriend ermee lastig te vallen kan hier heel goed hoor!

Geef hem maar lekker de ruimte en klets maar lekker tegen ons!

Wanneer moet je naar het ziekenhuis?

zoals velen van jullie misschien ook wel hebben is het feit dat je met ivf gaat beginnen aan de ene kant positief en aan de andere kant heel eng.

aan de ene kant ben ik blij want dit geeft ons een echte kans om zwanger te raken en die hebben we dus nog niet echt gehad.....maar aan de andere kant dekt de verzekering er maar drie dus komt het einde wel akelig dichtbij en dat maakt mij heel bang.

Welkom hier, en wat je schrijft is exact zoals ik het ook ervaar, soort zwaard van Damocles hangt er boven je hoofd.

Het kan 2 zeer extreme kanten op,er is geen tussenweg, tevens zijn er geen enkele garantie's . Doodeing inderdaad meid.:waiting:

ik sta ook aan de vooravond van mijn behandeling, en ga het positief in, als ik ff angst heb: stel ik behoor tot de groep waarbij het niet lukt, slaat de paniek mij om het hart, maar ik probeer snel die knop weer om te zetten, want nu is het nog niet te laat en voor jullie ook niet meid:sunny:

Hier nog 1, ben nu met de 1e ivf poging bezig, vanmorgen de punctie gehad.

Geestelijk vond ik het allemaal nog wel meevaleen, maar nu wordt het toch wel spannend hoor.Ik blijf positief, er is nog niks verloren.

Verschil is denk ik dat er bij ons niks afwijkends gevonden is, dus ik hou me vast aan de strohalm dat het spontaan nog steeds mogelijk is.

Ik wil je heeeel veel suces wensen!

Hoi Maya

Weet hoe ik denk, als je niets doet wordt je waarschijnlijk niet zwangerdus aktief met de behandelingen bezig zijn geeft een goed gevoel.

Hopelijk wordt jullie droom snel werkelijkheid!

Robin

• 4 weeks later...

lekker met de honden op vakantie geweest!!

we hebben samen met een stel (dat net een kindje heeft) een huisje in italie.

samen met hun gaan we al niet meer op vakantie want onze levens lopen nu wel heel erg uit een. zij hebben het geluk gehad om na een maand al meteen zwanger te zijn en wij hebben natuurlijk ons verdriet waar zij zich absoluut niet in kunnen verplaatsen (wat op zich raar is omdat juist zij moeten weten hoe mooi het is om een kindje van jezelf te kunnen hebben)

wij hebben onze twee honden/kinderen. de honden zijn ons alles!!we moeten er soms wel dingen voor laten maar dat hebben we graag voor ze over, dat zou je ook voor je kinderen doen.

maar als we naar het huisje gaan dan krijgen we meteen allemaal regels opgelegd waar de honden allemaal niet mogen komen....daar word je toch zo kwaad van.ik ben een dieren moeder en aan mijn honden kom je niet....

dus deze vakantie zijn de honden werkelijk in elke hoek en op elk bed van het huis geweest (als reactie op hun onbegrip in onze situatie)....ik heb het daarna allemaal weer heel goed schoon gemaakt....maar het voelde wel goed!

mijn honden zijn mijn babys, maar ze nemen niet het verlangen naar een eigen kindje weg.

vanavond is het zover!!!!2008!!!!

hoop dat 2008 een vruchtbaar jaar wordt!!!!

iedereen heel veel plezier vanavond en een gelukkig 2008

Hai Maya,

Ik herken je verhaal ook..........

Wij gaan binnenkort voor een tweede kindje via IVF.

Wij hebben (gelukkig) al een dochter van 5 mnd. via de derde IVF behandeling.

Dus het kan echt meid!

Maar ik weet hoe je je moet voelen.

Toen de tweede behandeling op niets uitliep, dacht ik ook: jeetje, nog maar 1 kans......

En er was ook nog maar eens 1 eitje bij de laatste keer!!!!!

Toen dacht ik ook dat alle hoop verloren was, want ik had niet verwacht dat dat ene eitje het zou gaan redden.

Maar je ziet het, het kan echt allemaal.

Ik wens je veel sterkte toe in de aankomende periode, en misschien kun je toch een heel klein beetje positief zijn.

Toi toi, en alvast een fijne jaarwisseling.

Groetjes Liesbeth

Maya, wat een teleurstellende vakantie zeg. Ik kan niet begrijpen hoe mensen zo hard kunnen zijn, zeker als ze het geluk wel zelf mogen ontvangen.

Tot een tijd geleden hoorde ik ook bij het groepje van mensen dat snel zwanger werd. Van mijn dochter was ik in de eerste maand zwanger. Maar dat neemt niet weg dat ik niet kan begrijpen hoe pijnlijk het is als het niet lukken wil.

In die groep sta ik nu, we zijn er een paar maanden geleden achter gekomen dat mijn vriend geen zaadcellen heeft. Helemaal niets, dus IVF of ICSI is niet eens mogelijk. En toch is er hoop. In dit geval door mannen die zaaddonor zijn.

Dus blijf hoop houden en hopelijk brengt 2008 jullie een 3e kindje.. (2 honden + 1 baby)

Liefs, Elin

Hey Mayanaise...

Hm, vergelijkbare verhalen van mijn kant over de vakantie... Hoewel ik onze 2 honden niet zie als kinderen, ben ik wel reuze gek met ze! En ze moeten normaal met ze omgaan.... anders wordt ik er niet gezelliger op.

Maar helemaal balen dat er van die vrienden helemaal geen begrip is! Maar... misschien is het ook moeilijk voor te stellen als je spontaan zwanger wordt?

Sterkte... Hopelijk kan je binnenkort ook blij en zwanger zijn!

Groetjessssssssss

Guest estrhalita

Jeetje wat erg zeg dat je eigen vrienden zich niet in jullie kunnen verplaatsen. Ook ik ben een honden moeder en ook een mensen moeder. Onze hond was ons eerste kindje en zo zien wij het nu ook nog steeds. Als wij bij vrienden op visite gaan dan nemen wij ook altijd onze hond mee en als hij niet mag komen, komen wij ook niet. Dus ik snap je dubbel zo goed.

Meid ik hoop voor je dat het gaat lukken in 2008.

Groetjes Esther

Hoi Maya,

Herkenbaar hoor je verhaal. Ook ik start een dezer dagen met de eerste ivf-behandeling. Ik moet wel zeggen dat hoe dichterbij het komt, hoe meer 'zin' ik erin krijg en hoe minder de angst wordt. We hebben goede moed dat onze wens eindelijk uit zal gaan komen. Weet je al wanneer jullie ongeveer met de behandeling kunnen gaan beginnen? Heel veel succes gewenst en hou me/ons op de hoogte van je ervaringen!

liefs Micky

• 1 year later...
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Al bijna drie jaar zit ik in de medische molen. Eind augustus heb ik mijn laatste IUI gehad en ik ga nu aan IVF beginnen. Vanwege PCO krijg ik geen eispong uit mijzelf waardoor ik dus ook niet ongesteld wordt. Morgen ga ik beginnen met het opwekken van mijn ongesteldheid (kuurtje van 7 dagen en dan na 3-5 dagen ongesteld). Daarna beginnen met Decapeptyl en de rest.

Nu merk ik aan mezelf dat ik heel erg gespannen ben (lichamelijk en emotioneel) en zelfs bang ben voor wat er gaat komen. Hebben jullie dat ook zo ervaren bij je 1ste IVF en zo ja, hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Chantal, Tuurlijk is het spannend. Soms ook wel bang of ik het allemaal wel aan kon.

Hoe ik er mee om ben gegaan. Veel gelezen wat me technisch te wachten stond omdat dat voor mijzelf al en stukje spanning weg nam. Vragen die ik had ook te stellen aan de gyn. of verpleegkundigen. En voor de rest mezelf ook voorhouden dat de 1e keer zwanger worden voor veel echtparen een kleine kans is, wel hopen hoor, en toch ook veel ontspanning te zoeken. En ja dat is voor iedereen weer verschillend. Bij de 1e behandeling wisten maar 1/ 2 personen het en die belden dan/ of ik hun na elke stap in het icsi gebeuren. dat was soms fijn maar soms ook niet. Ik wens je in iedergeval heeeel veel succes en een kind!!!!!!Joy1

• 3 months later...

Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw hier. Na 6 x iui die zijn mislukt moet ik nu door voor IVF. Heb maandag 15 febr. mijn eerste gesprek hierover.Ik vind het enorm spannend en lees hier dan ook zoveel mogelijk ervaringen ! Zaad van mijn vriend is voldoende en bij mij is niks afwijkends gevonden. Alleen de samenlevingstest was niet goed. Maar dat noemen ze dan toch onbegrepen infertiliteit. Ben nu 34 en mijn vriend is 44. Ze zeggen dat de kans met IVF groter is maar ik ben na dat hele iui verhaal wat ruim een jaar heeft geduurt toch een beetje de hoop op een kindje kwijt. Terwijl dat mijn grootste wens is. Ik hoop dan ook dat ik hier heel veel succesverhalen kan lezen, en misschien zelf ook een succesverhaal kan worden ! In ieder geval al bedankt voor het " luisteren" en als er eventuele tips zijn ..graag !

HEE kikistan

je bent vast heel welkom in dit topic maarhet is mss makkelijker als je je zelf even voorsteld bij wie is wie

en dan de topics er uit pikt waar je interesse in hebt

zoals een onderwerp over het ziekenhuis waar je loopt en een startren topic waar je je fijn bij voelt

Hi Kikistan,

Welkom hier. Bij mij was de diagnose hetzelfde en ook ik heb weinig succesvol 6xiui doorlopen. Doordat men met IVF / ICSI toch weer meer kan zien/beeordelen kom je misschien toch ook weer wat verder met een diagnose. Bij mij zijn ze daarom na de eerste IVF overgegaan naar ICSI en die was voor mij dus erg geslaagd!

Kortom... geef de moed niet op.. het gaat nu pas echt beginnen!

Succes!