Jump to content

Is het er 1, of zijn het er 2?

Lisette

Recommended Posts

Meiden,

Twee weken geleden heb ik een terugplaatsing gehad van twee verse emmy's. En ik ben zwanger! Hoera.:bf_new:

10 mei is de eerste echo, maar....ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig of er 1 of 2 zijn blijven plakken....Kan ik daar achter komen? Bijvoorbeeld op een of andere manier m'n hcgwaarde testen of zoiets?

Wie weet raad?

Groet

Lisette

Er is een topic met vroegtesters waarin ook de hcg waardes vermeld staan. Volgens mij hebben enkele meiden ook erbij vermeld of ze zwanger van 1 of 2 zijn? Misschien wel leuk om daar dan bij te kijken? En natuurlijk gefeliciteerd, geweldig nieuws hoor. Joy1

Meiden,

Twee weken geleden heb ik een terugplaatsing gehad van twee verse emmy's. En ik ben zwanger! Hoera.:bf_new:

10 mei is de eerste echo, maar....ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig of er 1 of 2 zijn blijven plakken....Kan ik daar achter komen? Bijvoorbeeld op een of andere manier m'n hcgwaarde testen of zoiets?

Wie weet raad?

Groet

Lisette

Joy ik denk dat je hier op doelt: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?p=135516#post135516

Zoals je ziet: mijn waarden waren erg hoog en zwanger van een tweeling, maar Meiske74 startte laag terwijl zij ook zwanger was van een tweeling. Gerda is overigens ook zwanger van een tweeling.

Ik denk dat een alleen een echo rond de 6 a 7 weken echt uitsluitsel kan geven.

Van harte Lisette!

Lisette, proficiat met je zwangerschap !!!!

Ik denk dat je de 1e echo moet afwachten, spannend hoor.

Was jij het waar je zus zwanger was terwijl jij weer ongesteld werd na een poging? zoja, toch nog samen zwanger dus een stuk makkelijker.

He Lisette, goede vraag...ik zit in hetzelfde schuitje en met dezelfde vraag! Helaas hebben wij onze 1e echo pas op 28 April (ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger). Onze TP was op 16 Maart, dus bij de echo ben ik dan al 8 weken en 5 dagen! Ik hoop dat het wachten "dubbelop" wordt beloond:) Helaas doet ons ziekenhuis geen HCG-check middels bloedtesten, dus hier heb ik geen ervaring mee.

Wel zijn mijn borsten hard gegroeid; op de 1e dag van week 5 ben ik van een 70D naar een 75E gegaan. En vandaag heb ik al mijn 1e positiebroeken moeten kopen zodat ik mijn buik s'middags niet afknel. Ik ben slank van mezelf, 1.70 lang, dus dit buikje komt echt van de zwangerschap. En s'middags heb ik bijna elke dag wel rond 15:00 uur een moeheidsdip. Ik val ook wat moeilijker in slaap. En ik heb al 2x een harde buik gehad. Verder voel ik me TOP!

Vandaag ik een boekenwinkel stond ik even door een "Tweelingen-boek" te bladeren. Juist omdat ik wilde weten of er NU al tekens zijn welke een meerlingen-zwangerschap zouden kunnen aangeven. Wat er werd aangegeven waren eigenlijk dezelfde symptomen als bij een eenling-zwangerschap. Wel stonden er wat quotes bij van moeders, zoals "ik voelde me heerlijk, alleen had k wel elke dag rond 2 & 8 uur even een extreme moeheidsdip"... Dat komt bij mij dan wel weer overeen. Maar ja, ik HOOP zo op 2!

Tja, we zitten weer gewoon op opnieuw op een wachtbankje :) Succes!!!

Hoi Louke,

Klopt inderdaad :-), en ze is nu een heel eind op weg. Vandaag even samen naar de Prenatal geweest. Dinsdag gaan we op vakantie met de familie; met TWEE zwangere mutsen dus. Voelt heel goed, en inderdaad heel leuk zo samen.

Annema, ik denk inderdaad dat de echo ons de uitkomst moet bieden, als ik alle reacties zo lees.....(weer) even geduld dus....Maar die kan ik NU wel opbrengen hoor. 10 mei in de eerste echo voor ons. Ik zou ook al lang blij zijn met 1. We hebben nog 4 cryo'tjes, dus er is een beetje 'voorraad' :icon_profileleft:

Maar twee....tja, zou helemaal te gek zijn natuurlijk.....

Groet

Lisette

Guest estrhalita

Wouw Lisette super man dat je zwanger bent. Enorm gefeliciteerd. En 1 of 2, ach je bent zwanger dat is toch al super mooi. Laat je nu weer een vruchtwaterpunctie doen?

Ik laat ook 2 embryo's terug plaatsen. Lijkt mij heel raar om bij de echo 2 hartjes te zien. Ik hoop ook echt op 1, maar het is onze laatste poging dus wil er echt 2 laten terugplaatsen. En als het er 2 zijn is het ook goed, zal wel super druk worden.

Ben benieuwd hoor bij je.

Ha ha ha Esther, ja stel je voor een tweeling erbij.

Supergaaf zou het voor jullie zijn, maar natuurlijk ook SUPERDRUK....4 kids!

Voor ons is dat natuurlijk anders....wij zijn nu nog zonder.

Ik denk dat ik eerst maar weer een combinatietest laat doen met 13 weken. Afhankelijk daarvan en vlokkentest(ik had een vwpunctie, maar een vlokkentest). Ik weet het eigenlijk nu nog niet zo goed, maar ik denk dat ik geen aanvullende test doen als er geen aanleiding voor is....

En jij?

Groet

Lisette

Guest estrhalita

Ik doe een combinatietest om iets gerustgesteld te zijn, maar ik doe ook zeker een vruchtwaterpunctie. Bij Robbie had ik ook een combinatietest gehad en daar kwam geen verhoogd risico uit. met mijn leeftijd toen kans van 1:495 en na de combinatietest 1:1000. Dus vandaar dat ik altijd nog een punctie doe.

Ja, kan ik me voorstellen. We hebben de tijd nog om er over na te denken. Ik kan me voorstellen dat mijn man het zo wie zo wel wil. Denk ook dat we advies van het ZH daarin willen horen tzt. De vlokkentest is mij heel erg meegevallen. Het staat me alleen een beetje tegen om een onnodig risico aan te gaan van een miskraam als dat niet nodig is. Ik hink dus echt op twee gedachten....

Komt misschien ook wel omdat ik laatst hoorde van een miskraam door een vwpunctie, terwijl achteraf bleek dat het kind kerngezond was....

Hmmm...dillema. Ik heb ook wel eens gedacht om juist de combinatietest over te slaan omdat dat 'slechts' een kansberekening is, en het zoveel spanning en extra wachten oplevert. Van de andere kant is die juist weer risicoloos...

Ach, eerst maar eens de eerste echo afwachten nietwaar? Het is allemaal nog zo pril...

Heb ik inderdaad ook al eens gehoord. Heb je wel een andere test gedaan? Of ga je nog iets dergelijks doen?

Ik denk niet dat ik het op kan brengen om het ' gewoon' zo te laten eerlijk gezegd, gezien de eerdere ervaring.

Lisette,

wij hebben helemaal geen test gedaan. We wilden het risico tot miskraam ook voorkomen, deze angst was voor ons groter dan het krijgen van een kleine met een handicap. (na 6 jaar mmm waren we eindelijk zwanger)

Natuurlijk blij dat Saar en Mees zonder handicap geboren zijn.

lfs, Stéphanie

Hey Lisette,

We zitten in hetzelfde schuitje..... (ook twee teruggeplaatst) Ik mag donderdag voor de echo.

Afgelopen vrijdag was de dame van moeders voor moeders er en zij doet dan ook nog een zwangerschapstest, de streep was super donker (net zo donker als de teststreep). Zij gaf aan dat ze dat niet heel vaak zag (voor mij weer een geruststelling gezien mij BBZ, toen pas na 6 weken een positieve test) dus misschien wel een tweeling. Maar volgens mij zegt het niets.

Moontje

Moontje,

Zo'n snelle knalrose had ik ook bij MvM en ik ben zwanger van één.

Estrhalita,

Mag ik je vragen of jij een combinatietest hebt laten doen ivm je leeftijd?

Of liep jij verder anderszins een verhoogd risico?

Heb trouwensnet de foto's gezien van Robbie, maar wat een prachtig ventje!

Heb je ook een 20 weken echo gehad destijds? (dat was nl nog niet bij de zwangerschap van mijn dochter)

Met mijn 37 zou het ook alleen leeftijd zijn en we laten de test volgende week uitvoeren.

Lisette,

Heb jij een vlokkentest gedaan omdat je verhood risico liep vanuit de combinatietest?

Kortom, wanneer loop je een verhoogd risico en wanneer besluit je tot een vlokkentest? Dat zijn toch wel dingen die me momenteel puzzelen.

Klopt inderdaad Moon,

Na de combinatietest kwam de kans uit op 1:2

Vandaar de vlokkentest. En helaas bleek het inderdaad Down syndroom.

Ik de 15e week hebben we de zwangerschap laten afbreken.

Groet

Lisette

Klopt inderdaad. Sorry, ik zie net dat ik je met Moon aansprak, ik bedoel natuurlijk Kyra.

Ik hoop dat als je de combitest doet, dat ie gewoon goed uitpakt. Dan is er natuurlijk niks aan de hand.

Het komt al met al niet vaak voor. Ik was 36 toen, dus had m'n leeftijd niet echt mee, en voor de rest is het hele domme pech volgens de deskundigen.

We gaan er dus weer voor, al zal deze zwangerschap beslist niet zorgenloos zijn...

bij mijn test van afgelopen vrijdag was de test streep veel donkerder dan de controle streep maar weet niet als je hier wat van op aan kunt

heb ook tp gehad van 2 topemmies hoop echt dat we een 2-ling krijgen

heb ik altijd al van gedroomd maar als we 1 mogen hebben mag ik mijn handen al dicht knijpen en zal ik ook dol gelukkig zijn hoor

ik heb 27 april de 1e echo, ik heb geen bloedtest gehad dus weet niet hoe hoog mijn hcg is

nog dikke 2 weken spannend dus

Geeft niets! Begreep je.

Ik ben nu 37 en kom dus ook in aanmerking. Maar idd hoor ik het ook wel dat er geen verhoogd risico uit de combinatietest komt en dat er toch iets over het hoofd gezien wordt, zoals bij estrhalita.

Geloof direct dat het niet meer zorgeloos zal zijn. Daarvoor heb je teveel meegemaakt.

Ik mag morgen dus bloedprikken en de maandag daarop nekplooimeting.

Succes met alles!!

Guest estrhalita

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar hier ben. ik.

Ik heb ook een 20 weken echo gehad en ook een pretecho zeg maar. Niks weer erop dat Robbie down heeft. De combinatietest heb ik laten doen omdat ik dat wilde. niet gezien mijn leeftijd (toen). Nu kom ik overal voor in aanmerking omdat ik Robbie al heb en ook gezien mijn leeftijd. Ondanks dat Robbie de niet erfelijke vorm van Down syndroom heeft heb ik een verhoogd risico.

Ik kan je dit vertellen dat heel veel vrouwen die een kindje met het Down Syndroom hebben het niet wisten van te voren, ondanks combinatietest en diverse echo's. Dus daarom heb ik geleerd niet meer van de combinatitest uit tegaan. Bij jens heb ik dus de vruchtwaterpunctie gedaan en de combinatitest. Ik doe geen vlokkentest omdat ze uit de vruchtwaterpunctie net iets meer kunnen halen en ik hoe dan ook niet nog een gehandicapt kind wil. Ik weet nu hoe zwaar het is. Ik snap ook wel dat mensen zeggen het maakt mij niet uit als het gehandicapt is, maar dat komt vooral omdat ze niet weten waar ze over praten. Robbie mankeert niks, behalve dat hij Down heeft maar het is echt zwaar. Hij telt echt voor 3 kinderen. Maar dit alles even ter zijde.

Sorry Lisette dat we je topic nu over een andere boeg gooien....... :)

Nee hoor Esther, ik vind het heel belangrijk om te weten hoe je hier over denkt. Jij spreekt uit ervaring over een heel belangrijk onderwerp, en dat gaat ons allen aan. Ik heb het al eens eerder tegen je gezegd; ik waardeer je openheid en eerlijkheid hierover heel erg. Want ondanks dat ik nog steeds 100% achter mijn (onze) keuze sta, valt het mij ook wel eens op hoe 'makkelijk' veel mensen zeggen het kind te willen houden als de combitest slecht uitpakt, want dan heeft het heeft het 'slechts Downsyndroom'.

Goed om te weten, van jou, hoe zwaar dat in de praktijk is.

Ik wil absoluut niet oordelen hoor, maar daarom vind ik het zo goed dat jij er duidelijk over bent.

Groet

Lisette

Estralitha,

Bedankt voor je open- en eerlijkheid. Dat betekent veel voor mij.

Nu ik 37 ben, heb ik wel angst hiervoor. Juist ook omdat ik 'weet' (niet wezenlijk, maar via ouders en werkervaring) hoe zwaar het kan zijn.

Vanmorgen huilend bloed geprikt, omdat ik zo'n schijtert ben. Toch wil ik idd een kansberekening om te weten of het gezond is. Mede gezien mijn leeftijd wat de opvoeding eenvoudigweg ook zwaarder maakt in vergelijking tot 10 jaar geleden (mijn dochter is bijna 10)

Maar hoe zit dat eigenlijk? Als straks uit de combinatietest komt dat ik (zoals jij bv) een te verwaarlozen kans heb van 1:1000 mag ik dan alsnog een vruchtwaterpunctie doen?

Kortom; moet je een medische indicatie hebben voor een vruchtwaterpunctie?

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use