Ga naar inhoud

Corina's dagboek eerste ivf d.v.m eiceldonatie.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Corina,

Ik lees dat je volgende week al wordt geopereerd. Gelukkig iets sneller als wat ze gezegd hebben. Ik wens je veel sterkte.

Liefs Maya

• Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reactie's tot nu toe zodra ik weer in staat ben om achter mijn laptop te kruipen na woensdag, laat ik jullie weten hoe het afgelopen is.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ben ik weer ik ben nog wel niet veel maar goed genoeg om jullie ff te laten weten hoe het nu met mij is.

Wij moesten i.p.v 11.30 uur melden ons om 10.30uur melden terwijl de operatie gepland stond om 13.00uur dus zat niets anders op dan wachten wachten en zenuwachtiger te worden.

Maar goed het liep niet uit dus ik werd netjes om 12.30uur naar boven gebracht voor de operatie.

Toen ik weer een beetje bij kennis was was het rond 15.00uur maar eer dat ik naar de zaal werdt gebracht was het tegen 17.00uur maar goed ik viel toch regelmatig in slaap.

Toen kwam de gyn langs en die vertelde dat het toch wel lastig is geweest omdat de cyste gedraaid was + ontstoken maar mij eierstok heeft hij laten zitten, en dat ik voor de zekerheid 1 nachtje moest blijven.

Nou dat was achteraf geen overbodige luxe want wat was ik 'savonds beroerd zeg heb tot 2x toe flink moeten spugen.

Maar gelukkig ging het gisterochtend beterder en mocht ik gelukkig naar huis.

Nu is het thuis rustig aan doen heb het gevoel bont en blauw te zijn in mijn buik en ze hebben 4kl. sneetjes gemaakt waarbij 1 bij mij navel en die doet verschrikkelijk zeer gelukkig de andere 3 niet die zitten tehoogte van mijn bikinilijn.

Zo nu zijn jullie weer een klein beetje hoogte.

Liefs Corina,

Geplaatst

Hoi Corina,

Voor mijn vakantie wist je net dat je geopereerd moest worden en inmiddels is het allemaal alweer achter de rug! Wat fijn dat ze je eierstok hebben kunnen sparen. Hoe gaat het nu? Heb je al een idee wanneer je nu weer kunt beginnen bij Geertgen of is dat nog even helemaal niet aan de orde?

Sterkte in elk geval!

Liefs,

Leora

Geplaatst

Hoi Leora,

Hier gaat het elke dag beter, waar ik heel blij mee ben.

Ik moet 24 aug terug naar het z-h voor cô dus voor die tijd zal ik maar niet naar Geertgen gaan lijkt mij verstandiger, eerst maar eens luisteren wat ze in het ziekenhuis zeggen.

Liefs Corina.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hier weer ff een korte update van mij.

Hier gaat alles prima en ik ben al weer 3wkn aan het werk en bevalt me weer goed.

Aankomende dinsdag door de mri-scan voor de grote bloedvaten dat vond de cardioloog beter om alles nog eens goed te bekijken voor de zekerheid, nou niiets mis mee.

Verder is het afwachten tot 24aug, wat de Gyn in mijn eigen z-h zegt, ben benieuwd.

Verder hebben we besloten om eerst nog ff op vakantie te gaan voor dat we weer naar Geertgen gaan eerst ff alles een plekje geven en ff goed bijtanken zodat we met volle goeie moed en met 100% er weer tegen aan kunnen met hopelijk goed resultaat.

Zodra ik wat meer weet hou ik jullie op de hoogte.

Liefs Corina.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo Corina

Hoe gaat het met je?

Uit je verhaal begrijp ik dat je wacht. Klopt dat?

Blijft de afspraak met st geertgen eind augustus staan?

groeten

Geplaatst

Hoi Kera,

Het klopt idd dat ik nu wacht totdat ik 24 aug bij de gyn ben geweest in mijn eigen z-h voor na de na cô van mijn operatie.

Ik hoop dat ik daar niet meer terug hoef te komen en groen licht krijg om weer naar Geertgen te mogen, dus ik heb daar nog geen afspraak staan op dit moment.

Maar wij hebben besloten om eerst ff op vakantie te gaan om alles ff te laten bezinken en daarna Geertgen te bellen om een afspraak te maken.

Want vooral ik merk dat het allemaal niet in mijn koude kleren is gaan zitten ( de stap nemen om hieraan te beginnen, de schrik van de cyste en de onverwachtse snellere operatie i.v.m complicatie).

Dus eerst ff bijtanken en relaxen om daarna met vol goeie moed en volop energie aan de eerst poging te beginnen.

Gr.Corina.

Lief dat je hiernaar vraagt.

Geplaatst

Hoi Pulletje,

Klopt wij doen aan wederkerigheid.

Na de laatste keer dat ik bij Geertgen ben geweest mog ik gewoon verder gaan met de med.schema om mijn bms op en af te bouwen, ondanks eerst de cyste weg moest zijn voordat we verder konden.

Dus de volgende keer als we gaan horen we wel hoe we verder gaan.

Ik denk hoop te horen dat de bms goed is en dat we op de donormatch lijst mogen.'

Maar goed das allemaal ff afwachten want zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Liefs Corina.

Geplaatst

Dankje wel pulletje ik hoop het ook zo, maar goed het lot moet het beslissen.

We kunnen ons lichaam niet regelen/ sturen, het is enkel hopen, duimen en geluk hebben dat het blijft zitten en uitgroeit tot een mooi wondertje.

Maar we blijven positief.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Corina

Vindt het echt geweldig dat je zo nuchter en positief blijft!

Wanneer gaan jullie op vakantie? Kan me wel voorstellen dat je onwijs geschrokken bent van alles wat zo ineens op je pad komt!

Vanaf hier ga ik in ieder geval heeeeel hard voor je duimen dat alles goed is de 24e en dat je snel weer naar Geertgen mag en kan! en dat jullie traject weer verder kan!

Gr Mylo

Geplaatst

Hoi Mylo03,

Hoe is het met jouw??

Bedankt voor je lieve reactie.

Wij gaan vrijdag over 2wkn heerlijk op vakantie 10dgn Cyprus met nog 2 personen.

Dan gaan we heerlijk relaxen en bij tanken van alles.

Daarna hoop ik snel weer naar Geertgen te mogen om er weer voor de volle 100% ervoor te gaan.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey!

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben geduld aan het kweken!! haha

Heeel veeeeel plezier op vakantie! geniet er lekker van! Hoop dat jullie weer uitgerust en vol goede moed terug komen! Geniet ook lekker van elkaar!!!

En onze duimen draaien voor groen licht de 24e!!

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi Meiden,

Zo ik ben nu al weer een week terug in het land en de vakantie zit er weer op, morgen weer aan het werk eerst nog ff lekker thuis heb nl nachtdienst.

Op Cyprus was het heerlijk, goed weer, goed appartement en goed eten.

Alleen voor mij persoonlijk waren er een paar dingen niet zo leuk.

- vrijdag aangekomen maar zondag zaten we al bij een privekliniek want zaterdag ziek geworden vreselijke keelpijn conclusie keelontsteking een kuur gekregen voor 8dgn dus

op de dag dat we 's avonds terugvlogen heb ik de laatste tablet van de kuur ingenomen dus geen cocktail voor mij.

- kreeg ik omdat ik waarschijnlijk toch koorts heb gehad + de zon een grote flinke koortslip.

- en tot overmaat van ramp verloor ik nog een contactlens die speciaal is gemaakt in het Oogziekenhuis in Rotterdam dus daar vandaan een nieuw besteld die ik tot op de dag

van vandaag nog niet heb hoop op morgen of dinsdag, Zit dus al die tijd met 1 lens in wat best wel iriritant is maar wel beter dan een bril daar zie ik helemaal niets door.

Gelukkig ondanks alle tegenslagen hebben we ons best wel vermaakt.

En nu aftellen naar 4okt. dat is nu over 2wkn ik ben zo benieuwd wat ze gaan zeggen en wat er afgesproken wordt, maar ff nog wachten maar voor dat je het weet is het zo want wat is nou een week die is zo om.

Gr. Corina

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Ik weet ik schrijf actief mee met het schrijgroepje ECD maar ik wil toch ook hier ff mijn verhaal kwijt.

Wij zijn afgelopen maandag bij Geertgen geweest en alles was positief, ik ben vanaf nu onvankelijk!!!!!

Dus het zijn nu spannende wkn of er wel of geen donormatch is.

Dr. Ruis heeft afgelopen woensdagavond gebeld om te melden dat we officieel op de wachtlijst staan en dat hij mij aankomende vrijdag ( 15-10) voor de eerst keer hierover gaat bellen.

Ik vind het zo spannend en eng tegelijk er gaat vanalles door mijn hoofd, zowel positief als negatief.

Liefs Corina,:positive energie:

Geplaatst

Corina: Misschien heel stom hoor. Maar selecteren ze een donor op? Waar baseren ze een donor match op? Uiterlijke kenmerken? Hebben jullie specefieke voorkeuren op gegeven?

Ik hoop zo dat het nu snel voor jullie mag gaan. Veel geluk!

Geplaatst

@ Pulletje: Ik denk dat ze een donor selecteren op uiterlijk qwa ogen, haarkleur en huidskleur.

Wij hebben geen voorkeur op hoeven geven want dr.Ruis heeft ons alleen aangekeken hoe we eruit zagen en dat heeft hij opgeschreven, verder is daar niet over gepraat.

Dus ik denk dat ze het zo doen anders zou ik het niet weten eigenlijk sorry misschien stom van mij.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Pulletje en Corinna

de donor wordt ook geselecteerd op bloedgroep en rhesus factor, die moet nl hetzelfde zijn, zodat het zo best mogelijk matcht.

groet wensmam

Geplaatst

Oké dat wist ik niet.

Het kan dus ook zo zijn dat ik wordt afgekeurd als donor voor wensmoeder?

Alles ziet er tot nu toe super goed uit en na de psych-gesprekken gaan we beginnen.

Al waren de bloeduitslagen ook goed. MOgelijk hebben ze het daar al getest.

Maar hier had ik nog nooit van gehoord.

Ik zal er volgende keer eens naar vragen.

Geplaatst

@ Pulletje: fijn om te lezen dat het bij jou/ jullie soepel verloopt. Idd een tip om er naar te vragen bij een volgende bezoek. Wanneer hebben jullie een vervolg afspraak??

@ Wensmam: bedankt voor de info wist ik ook idd niet .

Liefs Corina,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden