Ga naar inhoud

Corina's dagboek eerste ivf d.v.m eiceldonatie.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb hier al het 1 en ander geplaatst maar ik vind het nu leuk om een dagboek bij te houden om zo af en toe van mij af te kunnen schrijven, en voor andere misschien leuk om te volgen.

Ik zal eens bij het begin beginnen 33jr geleden werd ik 10wkn te vroeg geboren en was het allemaal spannend of ik wel zou halen, maar ik bleek een doorzetter en mocht ik na 13wkn

z-h naar huis.

Ik bleef wel onder controle bij een kinderarts en toen ik 9jr was bleek ik onder de groeicurve te blijven en werd ik naar het Sofia kinderziekenhuis in Rotterdam doorverwezen, waar uit onderzoeken bleek dat ik het Syndroom van Turner te hebben.

Ik ben toen gestart met een groeihormoon behandeling wat ik 7jr heb volgehouden en wat resulteerde in 10cm extra lengte.

In de puberteit kreeg ik toen hormoon tabletten voor de vrouwelijke ontwikkeling en werd er mij en mij ouders verteld dat ik geen kinderen kon krijgen, goed toen op dat moment ben je er totaal niet mee bezig dus leg je dat naast je neer.

In 1996 heb ik toen nu mij man leren kennen en vanaf het begin ben ik gelijk eerlijk tegen hem geweest.

In 2002 zijn wij getrouwd en 2jr later kwam bij mij man de vraag is er echt geen optie???

Een afspraak gemaakt in het Z-H en toen kregen wij te horen dat alleen eiceldonatie de enigste optie was.

Wij ging toen naar huis met het idee van wij worden geen papa en mama want wij hadden geen idee aan wie wij konden vragen ons te helpen en wij konden het ook niet over ons hart verkrijgen om het te vragen want er zitten risico’s aan vast zoals onvruchtbaarheid en aangezien mij vriendinnen iets jonger zijn als mij konden wij dat dus niet.

Begin van het jaar begon mijn geweten toch te knagen en leek het mij verschrikkelijk om geen mama te mogen worden.

Heb dit toen met mij man besproken en besloten er 100% voor te gaan maar HOE??

Ben toen op internet gegaan en via een andere forum op deze forum terecht gekomen waar ik veel aan heb. Hier kreeg ik als tip kliniek Geertgen en hebben wij toen hun site bekeken en het sprak ons aan. Met nu als resultaat dat wij nu nog in de gespreksfase zitten met de psycholoog. ( zie handtekening)

Ook moet ik donderdag as nog naar de cardioloog om controleren hoe mij grote vaten zijn want als je Syndroom van Turner heb kunnen die iets vergroot zijn en dat kan risico’s met zich meebrengen bij evt een zwangerschap maar goed ik ga ervan uit dat alles goed is.

Ik hou jullie ervan op de hoogte.

Groetjes Corina.

• Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Corina,

wat een verhaal zeg, jeetje, fijn dat jullie samen de stap hebben genomen om verder te gaan met eiceldonatie!

Heel veel succes met de voorbereidende fase en ik hoop dat jullie snel verder kunnen

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi hoi,

Zo donderdag eindelijk naar de cardioloog om groen licht te vragen om met ECD te starten ( heeft 6wkn geduurt eer ik terecht kon). Vind het aan de ene kant heel spannend, maar aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat het allemaal goed is.

Dit omdat ik een paar jaar geleden bij een andere cardioloog ben geweest te controle op advies van de internist en toen was alles PRIMA.

Dat heb ik toen ook aangegeven aan Dr.Ruis in het Geertgen maar die wilde geen risico nemen dus vandaar dat ik weer ga.( Waar trouwens niets mis mee is, beter 1x teveel dan 1x te weinig)

Maar blijft toch spannend.

Groetjes Corina.

Geplaatst

Jeetje Corina wat spannend voor jullie.

Ik hoop dat jullie snel mogen starten.

In ieder geval alvast heel veel succes!

Gr.

Martha.

Geplaatst

Hey Corina,

Wat fijn dat jullie nu eindelijks bij de cardioloog terecht kunnen en het gaat vast helemaal goed komen zodat jullie snel kunnen beginnen met jullie traject.

Ik wil je dan ook heel veel succes wensen en ik ga je zeker volgen.

liefs

Geplaatst

Hoi hoi,

Teneerste fijn om te lezen/zien dat mij stukje wordt gevolgd doet me goed.

Ben net terug van de cardioloog en hij heeft mijn verhaal qwa rede waarom ik bij hem was aan gehoort, en mij hart en longen beluisterd.

Hij verwacht geen gekke dingen maar een hartfilmpje+ echo vond hij toch wel belangrijk om het definitief te bevestigen.

Heb toen een afspraak gemaakt hiervoor, kan ik pas 25mei terecht en 7juni hoor ik dan telefonisch de uitslag, ik vroeg of dat niet eerder kon maar dat ging helaas niet PFFFF jeetje dat duurt dus weer ff dat ik van de cardioloog de definitieve groene licht krijgt, baal hier verschrikkelijk van maar goed ik kan geen ijzer en met handen breken he?? ( Ik was hier al een klein beetje bang voor)

Nou op naar de volgende afspraak as. maandag bij geertgen ben benieuwd.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey Corina,

Dat is wel even een tegenvaller dat je nu weer zo lang moet wachten voor dat je dus daat werkelijk kunt gaan beginnen maar wel fijn dat hij geen gekke dingen verwacht dat moet toch ook wel een beetje geruststelling geven.

Meis heel veel succes maandag en hopelijk geeft de psyg jullie wel groenlicht maandag.

Geplaatst

Hoi hoi,

Je heb ook wel gelijk chantal het is ook gerustelend dat hij niks bijzonders verwacht, maar ik baal er zo van dat het pas 7juni wordt eer dat hij groen licht kan geven :sad1: maar goed ik zeg maar zo veiligheid voor alles.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Corina

Ik lees hier ook mee

Il volg je hihi

Zo wel balen idd dat het zo lang moet duren eer jullie groen licht kunen krijgen.

weer zo lang wachten!

maar idd veiligheid voor alles je wilt toch dat er niets gebeurt met jou tijdens een zwangerschap of bevalling!

En ook fijn dat er nu geen aanleidingen zijn dat er iets mis zou zijn en dat de echo ws goed zal zijn en je dus groen licht voor ECD.

sterkte met wachten!!!

je hebt iig maandag een afspraak bij geertgen dus je hebt ws een klein beetje een idee dat je wel bezig blijft met de ECD en het niet helemaal stil staat het traject!

Liefs claudia

Geplaatst

Hoi allemaal,

Gisteren zijn we weer naar Geertgen geweest wat ik toch altijd weer spannend vind.

Eerst naar de psycholoog geweest en toen naar dr.Ruis, daar liep het even anders dan we verwacht hadden.

Toen we bij hem waren gesproken over wanneer we de uitslag krijgen van de cardioloog, het was geen probleem dat we het pas 7juni wisten bij geertgen zouden we gewoon verder gaan.:bf_new:.

Ik moet gaan stoppen met mijn hormoon preperaat en volgende week moet ik terug om de med.schema te bespreken voor een proefstimulatie om te kijken hoe mijn lichaam reageert. nou prima natuurlijk.

Toen zag hij staan intake zaaddonor voor mij man en zei toen dat dat niet klopte dat moet pas als ik medisch goed gekeurt ben.

Wij zeiden dat wij dat ook niet wisten waarom die afspraak was gemaakt de vorige keer, maar mij man legde uit dat het ons wel goed uitkwam omdat mij man internationaal vrachtwagen chauffeur is en niet makkelijke vrij kan krijgen+ niet veel vrije dagen heeft, en alleen in het weekend thuis is.

Toen besloot dr.Ruis toch het intake gesprek te doen en dat we dan voor mijn man volgende week een 3dubbele afspraak moest maken ( Psycholoog, dr.Ruis+ bij het lab). Nou oke prima helemaal blij dat het zo opgelost kon worden.

Wij naar de medische assistente voor een afspraak en toen begon het van nou dat gaat niet lukken hoor voor volgende week alles zit vol, maar goed daar kunnen wij niets aan doen maar uiteindelijk ging ze weer naar dr.Ruis voor uitleg en wij moesten maar naar het lab om bij mij man bloed te laten prikken, en dan maar weer wachten tot we afspraak konden maken.

Toen we dat hadden gedaan en weer bij haar terug was voor een afspraak had ze super goed nieuws voor ons we konden gelijk bij de psycholoog terecht want er was er 1 uitgevallen en dat er wel een afspraak te maken viel voor maandag as. bji dr.Ruis + bij het lab om zaad in te leveren.

Dus eind goed al goed.

Ik ben nu gisteren gestop met mij hormoonpreparaat ik ben benieuwd hoe ik hier op ga reageren.

En ik begrijp heel goed dat geduld een schone zaak is wat ook heel logisch is in dit traject maar soms is dat heel lastig.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou ik ben al vanaf maandag gestopt met mij hormoonpreparaat en gelukkig heb ik nergens last van. ( ik was hier een klein beetje bang voor, maar waarvoor wist ik eigenlijk ook niet.)

Dit omdat ik deze al heeeeeel lang slik en er nog nooit gestopt mee ben.

En nu op naar maandag ik vind het zo spannend en eng allemaal, maar ik realiseer/ verwacht wel na maandag dat het allemaal voorlopig dan weer op een laag pitje staat.

Wat achteraf wel ff goed is want na maandag kwam het wel ff allemaal op mij af, dat het allemaal heel snel ging en op eens met de proefstimulatie mag beginnen wat ik nog heel niet had verwacht.

Maar wel heel blij natuurlijk want het is toch weer een stap verder in het traject is.

Liefs Corina.

Geplaatst

Corina: Ik duim voor je.

Ik ga trouwens in augustus beginnen. Duurt ook erg lang. Maar dat is de wachttijd. Het had van ons wel eerder gemogen maar helaas hebben wij het niet in de hand. Hier ook wachten.

Geplaatst

Lief Meiske: Wat verschrikkelijk dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie KANJERS. 2 van zulke mooie mannetjes. De mannetjes die jullie papa en mama hebben gemaakt. De mannetjes die zo gewenst en geliefd zijn. 2 Mannetjes die nooit vergeten zullen worden! Wat een gemis.

Lieve Lars en Nick ikk hoop dat jullie snel grote broers worden. Ik weet zeker dat deze mannetjes trots boven zitten en zeggen zie je die kanjers dat zijn mijn papa en mama.

Dikke knuffel.

Geplaatst

@Corina, goed te horen dat alles voorspoedig gaat, nog maar 3.5 week en dan is het hartfilmpje alweer, kom vast goed, is onze trouwdag :toothy4:

@Pulletje, dank je wel voor je lieve berichtje, ik hoop inderdaad dat ze net zo trots op ons zijn als wij op hen!! bedanktvoor je mooie woorden

dames, heel veel succes met deze heel bijzondere manier van zwanger raken, gelukkig zijn er heel wat mooie succesverhalen hier te vinden!!!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Hey hey.

Pulletje en Meiske bedankt voor jullie lieve berichten doet me goed.

Meiske ik heb jou ook gevolgd en ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd, ik vind jullie heel dapper en moedig om weer de kracht te vinden om na die verschrikkelijke tijd, de behandeling weer te starten voor een broertje of zusje voor lars en nick.

Pulletje heel veel succes morgen en tja wachten is een schone zaak maar komt allemaal goed, en mocht het allemaal goed gaan zullen de ouders voor wie jij het doet erug dankbaar voor zijn.

Kom ik vandaag thuis uit mijn werk ligt er een brief van het ziekenhuis op de mat.

Er is een extra onderzoek gepland een MRA scan om goed naar de aorta te kunnen kijken. Nou prima natuurlijk wat ik al eerder had geschreven veiligheid voor alles.

Ga ik kijken voor wanneer ze de afspraak hebben gemaakt is dat op 10 augustus SLIK.

Nou moet ik maandag toch terug naar Geertgen dan zal ik aan dr.Ruis vragen of dat geen probleem opleverd voor het verdere verloop van het traject, zoniet laat ik het staan, en als dr.Ruis het ook te lang vind duren dan ga ik toch maar ff het ziekenhuis bellen of het evt niet eerder kan PFFF dat is gewoon pas over ruim 3mnd.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi hoi,

Afgelopen maandag bij Geertgen geweest en ik ben nu met de med. begonnen voor een proefstimulatie vind het best spannend allemaal.

Ook zijn de laatste formulieren ingevuld en vorige week zijn de gesprekken met de psycholoog afgerond dus die stappen hebben we nu gehad, en nu dus de volgende fase in het traject.:yeswink-1:

Dr. Ruis vond het geen probleem dat de scan pas 10aug. is hij vond het niet zo belangrijk om hierop te wachten, hij vond de echo en hartfilmpje belangrijker, nou prima dus ik laat de afspraak maar staan.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Corina,

heb net je verhaal gelezen, en dat is nogal wat.

Wat moeten we er toch een hoop voor doen.

Veel succes!

Groet Sylvie

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Bedankt voor je reactie, Tja we moeten er idd veel voor doen, maar ik denk maar zo; alles om onze wens uit te laten komen toch??

Voor de 1 iets moeilijker/makkelijker dan de ander, zo hebben we ieder zijn eigen rugtas bij ons.

Liefs Corina.

Geplaatst

lieve corina...

is een ganse weg dat je moest en nog moet afleggen...ik vind je echt dapper....

zelf ben ik drager (en mozaïk) van ts...mijn dochtertje is doodgeboren (hartje en nieren functioneerden niet zoals het moest)....daarom doe ik ivf/pgd...

ik vind het prachtig te horen dat er een oplossing is om je kinderwens te vervullen en ik hoop echt van harte dat het allemaal goed verloopt voor jullie....

ik volg met je mee....dikke knufs en duims...leeuwke

Geplaatst

Hoi Leeuwke,

Bedankt voor je lieve reactie doet mij goed.

Wat verschrikkelijk dat jullie, jullie dochter hebben verloren.

Ik las bij jou topic dat je vandaag een negatieve uitslag hebben gekregen heel veel sterkte om deze vreselijke bericht te verwerken.

Nadat bij mij TS geconstateerd was zijn ze in het ziekenhuis gaan onderzoeken, waaruit bleek dat mijn moeder ook drager is.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Corina,

Ik heb net je verhaal gelezen. En wil je heel veel succes wensen met het traject.

Ik zit er zelf ook middenin, dus ik kan mij er wel wat bij voorstellen. En dat lange wachten, het is vreselijk maar het hoort erbij. Geduld is een schone zaak...

Toi toi toi en ik ga je volgen. Liefs Maya

Geplaatst

Hoi Maya,

Bedankt voor je bericht, tja geduld is idd een schone zaak en het is niet anders en daar heb ik ook alle bergrip voor, en misschien ook maar beter zo.

Jij ook heel veel succes en moge hopen dat voor jullie, jullie wens ook moge uitkomen.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier weer ff een update van mijn kant.

Ik ga nu mijn 3de week Estradiol 2mg tabletten gebruik in en voel mij prima, alleen heb ik het idee dat mijn boops (.)(.) voller worder en ik qwa gewicht iets aan gekomen ben zijn er misschien hier meerdere die bekend zijn met deze hormoonsuplament en dit ook herkenen??

Verder gaat het prima hier zoals ik beschreef en wat gaat de tijd snel zeg pff volgende week dinsdag terug naar Geertgen voor cô ben benieuwd!!!

Ik blijf het toch altijd spannend en een beetje eng vinden als we weer terug gaan, maar goed ik heb het er dol graag voor over.

Liefs Corina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden