Ga naar inhoud

Ik ben hier ook nieuw! (Myron 29)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Denise!

Hmmm, nope sorry, ik kan je ook niet herinneren. Ik snap dat je de hormonen eng vind. Wat ga je eigenlijk spuiten? Ik spuit al 7 maanden puregon/ pregnyl. En ik heb er amper last van. Beetjes misselijk en pijnlijke boobs, that's it. Van de decapeptyl kan je wel wat meer last hebben. Toevallig weet ik dat, ben zelf apothekersassistente. Maar lees vooral: HET KAN, dus dat hoeft niet. Probeer je gewoon te ontspannen, en leuke dingen blijven doen. Als was het alleen lekker van de zon genieten! En het allerleukste verhaal is natuurlijk je doel, een babytje, ja toch?

Waarschijnlijk lopen we wel tegelijk op, da's wel fijn, kunnen we in ieder geval contact houden, als jij dat ook leuk vind? Ik heb aankomende donderdag een voorbereidingsgesprek. Ik heb volgens mij eerder van iemand, volgens mij van Jessica, begrepen dat mei vol zit. Dus dan wordt het juni. Wel jammer, want is zou na het komende weekend ongie worden. Had het echt heel fijn gevonden om gelijk te beginnen. Weeeeer dat wachten, bah! Maarja, dat geld voor iedereen hier. Daarom is dit forum ook heel fijn!

Ik lees ook dat je gastouder bent? Vind je dat niet moeilijk? Ik bedoel, op kindjes passen die niet van jouw zijn? Ik persoonlijk kan even geen zwanger iemand meer zien. En laat nou net iedereen in mijn omgeving zwanger zijn, of kinderen hebben. Vorig weekend was ik in center parcs, ik weet niet hoor. Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik zie alleen maar dikke buiken, tel ze dan ook gewoon. Elf op 1 dag, grrr! Heb jij, of jullie die dit ook lezen, hier ook ervaring mee? Af en toe denk ik wel eens, Myron, doe 's normaal!! IMaar, aan de andere kant vind ik het voor degene die zwanger zijn wel heel leuk. Tot snel he!

Liefs Myron

Hoi Myron,

Het is een beetje een laat bericht terug maar ik had even niet de behoefde om over de ivf of icsi na te denken. Het lijkt mij ook heel leuk om contact te houden ik vind het allemaal erg moeilijk vooral omdat mijn vriend niet wil dat ik er ronduit over praat en dat wil ik ook niet maar soms als het over kinderen gaat voel ik de tranen prikken en denk ik oooo.... En ja ik ben idd gastouder het is niet heel moeilijk omdat ik naar de kinderen toe ga en het dan al minder prive maakt verder ken ik de oudste al vanaf dat ze 9 maanden was ze is nu 2 jaar de jongste is net 4 maanden en ik heb er geheel vrede mee, ik kan vast oefenen. Verder heb ik er dan wel moeite mee als ik hoor dat oude klasgenoten hoor dat ze ongewenst zwanger zijn en dan toch het kindje houden ( ook wel logisjch) maar dan toch zeuren dit dat pfff verman je!!!

Ik zou verder wat vaker ff kijken voor een berichtje dat zou wel moeten als we een beetje contact willen houden.. en ik las dat je al 7 maanden spuit :book1: dat is wel heel lang, ik heb geen idee wanneer en hoe lang ik moet spuiten ik zet het ook allemaal een beetje van me af.

Hoop je snel te horen.

Liefs Denise :bye::bye:

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Myron

Ja men vriend vond het wel bijzonder dat er een stipie te zien was op de echo tijdens de terugplaatsing ja afwachten nu,nu nog 10 dagen,pfff wachten duurt wel lang

Ja hoe men vriend tegen over het welbekende potje stond,ja hij deed het gewoon zonder veel te poespas

Maar we hadden ook het voordeel dat het gewoon thuis kan,omdat we 10 min van het ziekenhuis af wonen dus hij kon het gewoon thuis doen,alleen mocht ik wel het potje in men jaszak doen en het afgeven aan de laborant haha

dat vond ie maar niks,hij was bang dat ie het zou laten vallen

Ja ik vind het forum ook wel fijn ondanks dat we velen persoonlijk niet kennen maar toch alles kunnen delen want we zitten immers in het zelfde schuitje

Een aantal fam leden vinden het spannend en anderen weer denken en zeggen van ach je bent jong kan altijd nog etc dus dat vind ik wel vervelend

En vrienden vinden het stoer dat we het aandurfen en hopen ook allemaal dat het lukt

Tot zover nog niet echt zwangerschapsverschijnselen,maar wel last van men boobies en met vlagen menstruatiekrampen het schijnt er bij te horen ook ivm de punctie en men buik is ook nog steeds opgezwollen dus blijf me trouw dagelijks wegen ben nu wel iets aangekomen 1 kg en 3 ons dus dat moet ik even in de gaten houden

Nou super dat je ongi is doorgezet en dat je in juni kan beginnen moet je eerst van te voren de pil slikken of hoeft dat niet

Maar ik hoor snel weer van je een fijne avond nog

Gast Myron29
Geplaatst

Hi Denise,

ik snap wat je bedoeld. Het valt ook allemaal niet mee, en die prikkende tranen, pfff regelmatig. Fijn dat je niet met je beroep vervelende gevoelens krijgt. Ben zelf apothekersassistent, elke dag heb ik te maken met zwangere vrouwen, testen, zwangerschapskwaaltjes, of zelfs vrouwen die heeeeel veel medicijnen gebruiken, per ongeluk zwanger zijn geworden en het kindje niet willen. En in onze omgeving, pffff. Maarja, iedereen is onze leeftijd, dus dit houden we wel in ieder geval de komende 8 jaar ofzo. Maar uit zelfbescherming gaan wij niet meer naar kinderfeestjes of kraamvisite. Zelfs niet die van mijn zwager.

Het is heel goed dat je het van je af wilt zetten, dat geeft wat rust in je lijf! Kijk maar wat je doet, in ieder geval heel veel succes. Hoop echt dat alles goedkomt!

Liefs Myron

Gast Myron29
Geplaatst

Hi Elvira!

Tja, wij wonen 45 minuten van het ziekenhuis af, en 's morgens is het door de files soms wel anderhalf uur rijden! Als wij om half 9 in het ziekenhuis moeten zijn, zitten we al om 7 uur in de auto. Dat is echt heel vervelend, daar gaat zoveel tijd inzitten! Want wij wonen in Amersfoort, het ziekenhuis is in Utrecht, en ik werk in Baarn. Dus ik ben vaak pas om half elf op mijn werk. En alles gaat nog ook van mijn eigen uren af. Dus mijn man en ik werken heel veel over om de uren te compeseren. Dat kost wel heel veel energie. Afgelopen februari hield mijn lijf er ook even mee 'op' . Ik kreeg nierbekkenontsteking, vette griep, en mijn darmen waren ontstoken, totaal geen energie meer over. Jemig wat voelde ik me beroerd. Achja...

Dus, over dat potje, mijn man moet dat echt in het ziekenhuis doen, en ziet er super tegen op. Want het moet allemaal op dat moment, en kan gewoon niet falen, want die eitjes moeten die dag met de zaadjes gezet worden. Teminste, dat begrepen wij van de gyn.

Mijn familie reageerd en steunt ons heeeeel goed, ook mijn vriendinnen, en mijn collega's. Alleen mijn hubbie zijn fanilie totaal niet. Of mijn schoonmoeder claimt ons zo verschrikkelijk erg, dat we letterlijk tegen de muren oplopen. En als je er iets van zegt, laat ze ons keihard vallen. Mijn schoonouders vragen er nooit meer naar, maar laten wel vaak genoeg doorschemeren dat het raar is dat we geen kinderen hebben. Zo ook afgelopen Pasen. Mijn zwager was daar met zijn kinderen, en onverwachts kwamen een vriendin en vriend met hun pasgeboren baby en hun andere dochtertje langs. Mijn schoonmoeder, liet ons duidelijk merken dat zij het idioot vond dat we geen kinderen hebben, en heeft ons zwaar genegeerd, en rotopmerkingen gemaakt. Was ook huilend naar huis gegaan. Dus het is heel dubbel.

Ja, volgens mij had onze gyn ook gezegt dat die menstruatiekrampen erbij horen, het schiet al opzich op toch? Nog 9 dagen, die zijn zo voorbij! Ik hoop het echt voor je!!

Nee, ik hoef niet met de pil te beginnen, ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom sommige vrouwen daarmee moeten beginnen? Weet jij dat? Als het goed is beginnen we over 3,5 week. Pff, wel heel spannend...!!!!!! Vooral die punctie, aaahhh!!! Ik ga om dormicum vragen. Geweldig spul is dat! Ik heb ook mijn medicijnen opgehaald. Wat kost dat veel geld he? Onze medicijnen waren een dikke 1200 euro!! Pfff....En dan het idee dat ivf maar 3x wordt vergoed. Hmm...Achja, komt wel goed!

Hoe lang heb je nog vakantie? Fijne dag nog vandaag! En we we duimen! :goodluck:

Liefs Myron

Geplaatst

Hi Myron

Ik moest ook de pil slikken een maand van te voren,de pil zorgt ervoor dat de hypofyse stil komt te liggen zodat hormoonhuishouding stil ligt,en dan de decapeptyl erbijen de gonal en daarnaast doen ze het ook,zodat ze alles beter kunnen inplannen,want anders zouden ze 10 puncties op een dag moeten doen en dat redden ze nooit ivm de 35 uur vanwege de pregnyl dus vandaar de pil,maar het blijkt zo dat niet ieder zkh het doet en dat heeft wel zen voordelen want als je het in combinatie met de pil moet doen dan duurt het ook gewoon langer voordat je echt kan gaan stimuleren

Ja logisch dat je man er tegen op ziet,het is een vreemde omgeving en idd er staat druk op je als man,voornamelijk zitten ze ermee van wat als het niet lukt etc,dus dat lijkt me idd zwaar voor je partner,maar mocht het niet lukken als ze alleen zijn in het kamertje dat je als partner er wel bij mag zijn om evt te helpen (klinkt een beetje gek),althans zo is het hier wel want het potje moet vaak ingeleverd zijn voordat je zelf de punctie krijgt,zodat het vrijwel direct onderzocht kan worden,nou hopelijk mag het lukken

Ja naar is dat he als je schoon/fam zo naar doet,wij hebben dat ook een beetje met de fam van men vriend de laatste keer dat we ze gezien hebben was in dec en daarna er ook niks meer van gehoord,men vriend had gisteren ook op zen hyves gezet van fijn he fam je hoort er niks van en ja hoor vrijwel direct een reactie van zen zus dus hij was behoorlijk boos ook omdat ze weten dat we er mee bezig zijn en het komt steeds ook van onze kant uit hun wonen in duitsland maar ik vind het geen reden dat ze daardoor weg blijven men vriend is er toen een keer spontaan heen gereden zonder te bellen ,maar bij hun zal zoiets nooit spontaan opkomen

Ik las ook dat je nierbekkenontsteking hebt gehad,jeetje heftig zeg!!ben je er wel helemaal nu van hersteld,want vaak duurt het zo lang voordat het helemaal over is ook aangezien je gaat starten met de ivf

Ik heb nog vakantie tot 14 mei en dan heb ik men vrije weekend er bij en dan begin ik maandag de 17e weer,zal wel even wennen zijn denk ik en mocht de behandeling gelukt zijn bij ons dan moet ik ook even overleggen met een collega of zij 2 patienten extra erbij neemt in haar ronde want hun moeten steunkousen aan en ik moet altijd zo hard aan dien dingen roppen om ze aan te krijgen en ik zou het niet aandurven ivm een evt zwangerschap ben dan zo bang dat er iets met die beeb zou gebeuren,en voor de rest van de clienten is het allemaal douchen,bloeddruk meten infuuspompen instellen etc. dus dat is allemaal super licht werk om te doen,ja toch alvast een beetje vooruit kijken hihihihi,

En vandaag ben ik een beetje aan het rommelen in men huis,even de kledingkasten uitsorteren men kast die is helemaal uit zen voegen vanwege aan overschot aan kleding en de men vriend moet ook steeds meer planken missen omdat anders men kleding er niet in past,dus alles even uitzoeken en misschien zet ik de rest wel op marktplaats is ook zonde om het zo weg te gooien vrouw eigen he hihihi

Maar jij ook een fijne dag ga je nog naar een bevrijdingsfestifal

Liefs Elvira

Gast Myron29
Geplaatst

Hi Elvira!!

Hoe gaat het nu? Nu 6 dagen he? Spannend? Voel jij je al anders, of ben je erg zenuwachtig? Ik hoop dat het is gelukt!

Hier alles hetzelfde, was vandaag naar mijn schoonouders geweest, alles is kennelijk weer okay...tja, weet niet wat ik er mee aanmoet. Maar, jullie situatie, met jouw schoonouders is ook erg vevelend. Ene kant erg rot dat ze in Duitsland wonen, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel heerlijk, geen gezeik!

Wij hebben nog een tegenslag te verwerken, maar op een andere manier. Mijn schoonvader heeft blaaskanker.....en wordt woensdag geopereerd, pffff. En dan horen we ook pas hoe erg het is, hopelijk valt het mee. Sowieso ook, omdat wij over 3 weken met ivf beginnen. Het fijnst is natuurlijk dat je je koppie erbij kan houden, en niet nog eens zorgen maakt om wat anders. Helaas gaat dat waarschijnlijk niet lukken....Maar hopen op het allerbeste.

Ja, ik heb geen last meer van die nierbekkenonsteking, was wel 3 weken goed ziek zeg! Maar verder heeft het geen gevolgen!

oja, heb ook nog een verpleegkundige van het umc gesproken, ik mag ook met mijn man mee. Ik denk dat we dat wel doen, anders gaat het vrees ik niet goed komen. Stom is dat he? En nu al helemaal niet omdat zijn vader ziek is.

Nou, ik hoor graag van je, ben erg benieuwd. Fijn weekend nog, en lekker genieten van de laatse vakantie daagjes!

Liefs Myron

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden