Jump to content

snelgroeiende bloedcystes...wie nog meer???

mar2809

Recommended Posts

Ik heb verklevingen van een blindedarm operatie en buikvliesontsteking op 12-jarige leeftijd en endometriose. Voorheen had ik nooit klachten van de endometriose, maar door het stimuleren van de eierstokken tijdens mijn 1e IVF poging is er een cyste ontstaan in mijn linker eierstok (hieraan ben ik in februari geopereerd). Een maand na de operatie bleek de cyste terug nu zowel in mijn linker als in mijn rechter eierstok. Op dit moment heb ik zoladex toegediend gekregen om de groei te stoppen van de cystes en ook moet ik weer geopereerd worden. Deze operatie wordt echter een grote buikoperatie waarbij ze alle verklevingen weg proberen te halen...het risico is dat ik een eierstok kwijt raak en zelfs een stoma krijg omdat ze een stuk darm weg moeten halen....wie heeft ook snel groeiende cystes en heeft dit ook meegemaakt??? of kan mij een succes story vertellen...ben namelijk erg bang dat dit ons einde van onze kinderwens is...

Hallo Mar,

Wat een heftig verhaal. Helaas kan ik geen succes story schrijven en zit in een ander schuitje. Wil je wel heel veel sterkte wensen bij de operatie en dat je hartewenswens daarna snel in vervulling mag gaan!

Lfs Sanne

Hi Mar,

Wat balen zeg! Heb je al eens gekeken op de site van de endometriose stichting? Ik weet niet of je lid bent maar daar staan heel veel verhalen en ook veel successtories! Maar dat is wel een gesloten gedeelte waar je alleen als donateur bij kunt.. Maar ook op de Hyves van de endometriose stichting wordt heel veel geschreven..

Heel veel sterkte ermee, weet hoe het voelt, zit momenteel aan de Deca voor een cyste..

Liefs Pien

Ja ben al donateur van de endometriose stichting....heb alleen nog niet alles bekeken op de site (ben nog niet zo heel lang lid)...ik heb het gevoel geen kans te krijgen door die stomme cystes...heb er nu zelfs 2....het frustrerende is dat verder alles goed werkt...ben keurig op tijd ongsteld en maak veel follikels aan (waar ze dan helaas niet bij kunnen door de cystes)...vroeg me nog af of er nog andere opties zijn behalve een operatie...ze durven nu geen punctie aan ivm infectiegevaar maar in februari is de cyste gaan lekken waardoor ik alsnog een infectie had...dus voor mij maakt het niet uit....of hebben de cystes ook invloed op de innesteling???

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use