Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik lees (en schrijf) alweer een tijdje mee op dit forum. Ik hoor alleen nooit iemand over ovulatie inductie. Zijn er meer meiden die hier mee bezig zijn?

In het ziekenhuis (EMC) waar ik onder behandeling ben beginnen ze meestal met ovulatie inductie (indien mogelijk natuurlijk)

Ik ben 19 april gestart met 187,5 IE Menopur.

25 april 1e echo, nog geen reactie, verder met dezelfde dosis

2 mei 2e echo....

De ovitrelle en de pregnyl liggen in de koelkast

Ik zou het fijn vinden om wat ervaringen te delen!

Groetjes Alice

Posted

Hoi Alice,

Na de komst van onze zoon Daan* ben ik gestart met ovulatie inductie. Doel was om door het laten rijpen van twee folikels de kans op een zwangerschap groter te maken. Van de 4 behandelingen (3x met Clomid en 1x met Gonal-f) ben ik uiteindelijk 3x zwanger geraakt. Helaas zijn deze zwangerschappen allemaal geeindigd in een miskraam (2x vroeg en 1x missed abortion).

Vanwege deze miskramen zijn we vorig jaar zomer gestart met IVF. Op die manier kon men in het lab de kwaliteit van de eicellen bekijken en uiteraard ook de kwaliteit van de ontstane embryo's. Uiteindelijk ben ik na de 3e IVF inmiddels 13 weken zwanger...

Ik vond de ovulatie inductie behandelingen goed te doen, hoewel ik van de Clomid wel de nodige bijwerkingen had. Helaas was het resultaat niet goed!

Heel veel succes gewenst bij je behandeling en als je vragen hebt dan stel ze gerust!

Groetjes,

Posted

Hoi Edenal,

Ook ik heb ovulatie-inductie gedaan in het EMC. Aanvankelijk werd bij mij gedacht aan een vervroegde overgang waarvoor geen behandeling is, maat het AMH bleek bij nadedr onderzoek volledig normaal en is dus gestart met ovulatie inductie. Eerst met Clomid maar dat werkte bij mij niet. Daarna met Gonal F 37,5 EH en ben de 2e robde zwanger geworden van een tweeling. Dus voor ons zeker een succes verhaal. Als het zaad van je partner goed is en eicelrijping optreedt dan is er alle kans. Heb je toevallig een HSG gehad om te kijken of je eileiders doorgankelijk zijn?

Veel succes!

Henkie

Posted

Ow Edenal..,

Ik lees nu pas goed je handtekening en zie dat je een hypofysetumor hebt. Dat zal ws wel een prolactinoom zijn die vaak voor anovulatie zorgt. Hiervoor heb je ook bepaalde medicijnen maar die zul je ws al wel geprobeerd hebben, niet? Vaak krijg je dan ml wel weer een spontane eisprong terug...

Liefs, henkie

Posted
Hoi Alice,

Na de komst van onze zoon Daan* ben ik gestart met ovulatie inductie. Doel was om door het laten rijpen van twee folikels de kans op een zwangerschap groter te maken. Van de 4 behandelingen (3x met Clomid en 1x met Gonal-f) ben ik uiteindelijk 3x zwanger geraakt. Helaas zijn deze zwangerschappen allemaal geeindigd in een miskraam (2x vroeg en 1x missed abortion).

Vanwege deze miskramen zijn we vorig jaar zomer gestart met IVF. Op die manier kon men in het lab de kwaliteit van de eicellen bekijken en uiteraard ook de kwaliteit van de ontstane embryo's. Uiteindelijk ben ik na de 3e IVF inmiddels 13 weken zwanger...

Ik vond de ovulatie inductie behandelingen goed te doen, hoewel ik van de Clomid wel de nodige bijwerkingen had. Helaas was het resultaat niet goed!

Heel veel succes gewenst bij je behandeling en als je vragen hebt dan stel ze gerust!

Groetjes,

Hoi Celeste,

Gefelciteerd met je zwangerschap!!!!! Super.... Na alles wat er gebeurd is! Dat geeft weer hoop!

Clomid deed bij mij ook niets! Ik spuit menopur, omdat ik geen enkel hormoon aanmaak. Daarom Menopur 187,5 IE behoorlijk hoog....

Morgen 2e echo nu 13 dagen aan het spuiten!

Ben benieuwd!

Geniet van je zwangerschap! Of is die nu minder onbezorgd????

Groetjes Alice

Posted

Hoi Henkie

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat super.... en dan door ovulatie inductie, ik hoop dat het bij mij ook snel raak zal zijn!

Paar vraagjes.... Wat is AMH? Die prolactinoom ga ik even opzoeken.... Ze hebben het bij mij over een adenoom...... Ga dat wel even navragen. Ik was daarvoor naar de endocrinoloog gegaan, met het idee het zo op te lossen, maar die zei dat het zo simpel helaas niet werkt!

Wat is een HSG? Ik heb wel een laparoscopie gehad, daaruit bleek dat alles goed is, geen verklevingen etc. Het zaad van mijn man is ook goed, daarom ook de ovulatie inductie en geen IUI.

Ik moet wel een behoorlijke dosis spuiten.... 187,5 nu al 13 dagen morgen controle, en als er nog niets groeit, verhogen naar 225.

Spoot jij ook Ovitrelle en daarna pregnyl 5000 3x?

Als ik vragen mag..... Wanneer hedden jullie gemeenschap? De dag van de spuit(ovitrelle) of de dag erna of allebei:tongueP:

Hadden jullie ook 2 eitjes???? Of waren het er meer?

Sorry dat ik zoveel vraag, maar je bent op dit moment de enige die ik ken die op die manier zwanger is geraakt!

Liefs Alice

Guest Paula
Posted

Succes vandaag Alice!

Ps: een HSG is een Hystero-Salpingo-Gram => hierbij maken ze de baarmoeder en eileiders zichtbaar dmv een röntgenfoto nadat contrastvloeistof in de baarmoederholte is ingebracht via de baarmoedermond.

Posted

Hey Paula

Vroege vogel.... Hoe ist? Ben je al misselijk?

Heb je ook een HSG gehad? Wat weet je toch veel he....:icon_study:

Helaas nog geen reactie vandaag bij de echo. We gaan nu verhogen naar 225 IE.

Donderdag weer terug op controle.

Ben bang dat het toch een beetje vervelend uit gaat komen.... We gaan 10, 11, 12 mei een paar dagen weg naar duitsland met mijn ouders. maar ja, het is niet anders, we zien het wel!

Liefs Alice

Guest Paula
Posted

Hahaha nee heb het niet gehad maar wist wat het was.

Toch de dosering maar omhoog dus.

Hummmm... wachten maar weer!

Succes dan weer donderdag en ik hoop dat het een beetje gunstig uitkomt met je paar daagjes weg in Duitsland. Daar moet toch wel een mouw aan te passen zijn?

Ps: nee niet misselijk!

Posted

Hoi Alice,

Een paar antwoorden op je vragen...

1. AMH is anti mulleriaans hormoon en zegt wat over je eicelvoorraad, aangezien bij mij eerst werd gedacht aan een vervroegde overgang. Bij jou is dat onwaarschijnlijk omdat een andere oorzaak gevonden is voor de anovulatie.

2. Een prolactinoom is hetzelfde als een adenoom. Een adenoom produceert vaak hormonen oa het prolactine (dus waarom je het dan een prolactinoom noemt), waardoor je geen eisprong krijgt. Ik weet dat daarbij vaak de medicatie dostinex gegeven wordt en dat dit goed kan helpen.

3. Een HSG is idd een hysterosalpingogram en dus een baarmoederopspuitfoto om dit te bekijken en je eileiders. Een laparoscopie is dacht ik hiervoor nog beter dus dat lijkt me allemaal prima. Als het zaad ook goed is zoals bij ons ook het geval was dan is idd IUI niet nodig.

4. Je ovulatie is in principe 20 tot 36 uur nadat je de ovitrelle hebt gezet. Ik zette deze dus vaak rond een uur of 11 a 12 's ochtends en dan hadden we 's avonds en de volgende dag sex. Dan weet je zeker dat je goed zit :-)

Moest in het begin wel even wennen aan zo'n "moetje", maar ach het is voor het goede doel toch!

5. De laatste keer hadden wij 2 grotere eitjes en 2 iets kleinere, dus idd ook wel meer kans. De assistent van de gyn moest ook eerst overleggen met de gyn of ik de ovitrelle wel mocht zetten, maar dat had ik anders ook zowieso gedaan hoor. Ben een beetje eigenwijs :-)

6. Ik heb na de ovitrelle verder geen pregnyl meer gespoten maar dat is denk ik alleen maar extra ondersteuning en dus goed.

Heel veel succes! Hopelijk ben je snel zwanger!!

Liefs, Henkie

Posted

Hey Paula

Ben ook benieuwd morgen.... Ik heb al aangegeven dat ik ma, di en woe weg ben. Ik denk wel dat er een mouw aan te passen is! Misschien ma weer een echo, en als hij dan nog niet groot genoeg is, donderdag weer ofzo....

Zie het eigenlijk ook niet zo zitten om daar een poging te wagen, wetende dat mijn ouders in de kamer ernaast liggen..... haha

Zo'n moetje is toch al niet zo relaxt, en dan voor ed helemaal niet met z'n schoonouders ernaast.... whahahahaha....:lachu:

Maar laten we nog maar niet op de zaken vooruit lopen....

We wachten rustig af!

Liefs Alice

PS Waar is je echo 25 mei? Spannend..... kun je al een beetje genieten?

Posted

Hoi Henkie

Bedankt voor je antwoorden!

Ik had nog even het woord prolactinoom in google gegooid, en gevonden wat jij ook schrijft! Ik heb geen prolactinoom, want mijn prolactine gehalte is niet verhoogd! Verder heb ik ook nog een groeihormoontekort, dat vervelende tumortje doet dus meer dan alleen mijn eisprong in de war schoppen! Nu eerst mijn ovulatie aanpakken, en later moeten we wat doen aan dat groeihormoontekort!

Mij is verteld dat de eisprong 36-40 uur na ovitrelle optreedt, maar wat jij zegt klopt beter denk ik. Ik had zelf het gevoel dat ik sneller dan 36 uur later een eisprong had! Wij hebben het eigenlijk alle keren een beetje op dezelfde manier gedaan. Het moetje is inderdaad niet zo leuk, maar gelukkig lukt het goed op commando! En alles voor het goede doel. Ik ben wel blij dat we het nog op deze manier kunnen doen, is het toch nog een beetje natuurlijk!

Ik weet niet of mijn AMH gecontroleerd is, maar ik neem aan van wel, als ik menopur spuit groeit er uiteindelijk een eiblaasje. Ik vind het alleen raar dat we nooit een samenlevingstest hebben moeten doen. In het ziekenhuis zeggen ze dat dat geen garantie geeft omdat er regelmatig zwangerschappen ontstaan uit negatieve samenlevingstesten!

Ik had alle vorige keren maar 1 eiblaasje groot genoeg, ik hoop deze keer ook op 2, dan zijn mijn kansen toch groter. En een tweeling zou ik helemaal niet erg vinden!

Weet je nog hoe groot je eiblaasjes waren?

Ik neem aan dat je zwanger bent van een tweeëige tweeling?

Lekker genieten ervan....

Liefs Alice

Guest Paula
Posted

25 mei hopen we voor de laatste keer (wat betreft deze ICSI) naar het Radboud te moeten. Als de echo positief is dan mogen we naar de verloskundige of gynaecoloog hier in Roosendaal!

Nee, dat "moetje" is niet zo prettig met paps en mams naast je, hihi.

Succes hoor meid!

Xxx

Posted

Hey Paula

Dan dus waarschijnlijk nog 1 keertje naar het radboud! Spannend hoor. Kun je al een beetje genieten nu? Gan je naar een gynaecoloog erna of een verloskundige? Als er verder geen complicaties zijn kun je naar een verloskundige toch?

Mijn echo vanochtend was helaas nog niet goed, 1 eiblaasje nog maar 9 mm, en verder helemaal niets! Mijn rechter eierstok was trouwens helemaal niet te zien! We hebben het nog gehad over waarom ik zo slecht reageer, en ze vond het ook wel een beetje vreemd dat er verder geen andere eiblaasjes to zien zijn!

Mijn AMH nog een keer gecontroleerd in de PC van eerdere bloedonderzoeken, maar dat is normaal. Verder kon overgewicht ook een oorzaak zijn, maar mijn BMI is ook onder de 25 dus, daar kon ze ook niet echt een reden voor geven.

Ze zei wel dat het misschien toch verstandig is om verder te gaan met IVF mocht deze poging niet lukken.

Maar we gaan er gewoon vanuit dat deze keer raak zal zijn! Misschien bellen ze me vanmiddag dat we toch nog verder verhogen naar 262,5 IE (niet normaal zo hoog) Maar dat moest ze nog even overleggen.

Verder maandag weer de volgende echo!

Een voordeel, ik hoef niet bang te zijn dat we daar aan de slag moeten met mijn vader en moeder ernaast! haha

Liefs Alice