Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi hoi meiden

Toch maar een topic geopend.

Voor degene die er behoefte aan hebben en gezellig mee willen babbelen

Met mijn kleine meid gaat het erg goed ze is ruim 5 kilo en ruim 57 cm.

Ze zit nog op 5 voedingen per dag en slaapt de nacht heerlijk door.

Morgen gaat ze voor het eerst naar het kdv om te wennen want volgende week moet ik er weer aan geloven en wacht het werk weer op me, kan nou niet echt zeggen dat ik er zin in heb haha.

We horen van elkaar

Posted

Hmmmm...had vanmorgen ook al gereageerd maar mijn berichtje is foetsie...:(...

Nog maar een keertje proberen dan...

Owww Lonki...voor het eerst weer aan het werk..bleh...!

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, laat je ons ff weten hoe de wendag op het KDV is gegaan? Lijkt me zooo spannend! Ik hoef gelukkig 9 juni pas weer aan het werk maar kan er nu al als een berg tegenop zien...Momenteel zit hub werkeloos thuis dus als hij dan nog niet aan het werk is kan hij ook 2 dagen voor z'n prinsesje zorgen (om het werkeloos zijn maar even van de zonnige kant te bekijken....).

Onze Sarah doet het verder ook heel goed. Ze weegt nu zo'n 4,5 kilo en is 57 cm. De eerste keer op het CB zat ze op -1 (je weet wel, in de groeicurve) en nu hartstikke mooi op het midden, helemaal goed dus. De krampjes zijn gelukkig ook zo goed als over, dat was zoooo zielig! En doorslapen....hmmm...ja, gemiddeld tot een uur of 6/ 6.30 maar dat vinden wij al heerlijk na al die weken dat ze nog midden in de nacht kwam.

Ben benieuwd hoe het met de andere mama's en hun ukkies gaat...

En Lonki, mag ik vragen hoeveel dagen jij weer gaat werken?

Posted

Hoi hoi

Nou de wendag is errug goed verlopen ze had het erg naar haar zin

donderdag mag ze weer en dan weer iets langer we bouwen het langzaam op.

Sann fijn dat dat de krampjes zo goed als over zijn bij Sarah.

Onze Sara krijgt nog infacol telkens en doet het er goed op

wil binnenkort eens kijken hoe het gaat zonder.

Ik ga trouwens 4 dagen in de week werken in totaal 25 uur dus dat is nog te doen maar idd zie er erg tegenop ben inmiddels bijna 19 weken thuis maar de tijd is echt voorbij gevlogen heb het gevoel dat ik nog maar een paar weken thuis ben.

Nou meiden ik hoop dat jullie je er snel bijvoegen.

Posted

He dames,

leuk om in deze topic te lezen hoe het met de mama's gaat die tegelijkertijd moeder zijn geworden! Met Jasmijn gaat alles super! Ze slaapt ook al door, maar ik vond het ook wel gezellig om midden in de nacht met haar op de bank te zitten. En ik ben zelf geen goede slaper, dus had er overdag ook geen last van. Ik heb nog vakantie achter mijn verlof aangeplakt en begin 17 mei. Ik heb er totaal geen zin in, maar het is maar 3 dagen (ik werke er 4), dus dat valt mee.

Volgende week krijgt Jasmijn een rontgen om te kijken of ze geen afwijking aan haar heupjes heeft i.v.m. de stuit. Ik hoop zo dat alles goed is, want anders moet ze zo'n tuigje/spreidbroekje aan. En ze is erg beweeglijk, dus dat gaat ze dan niet leuk vinden.

Dit weekend gaan we met de kleine naar de Ardennen. Haar eerste tripje naar het buitenland. Ongeveer 2,5 uur met de auto, dus ben benieuwd hoe ze dat vindt!

Groetjes,

Neel

Guest Nora
Posted

Hee Pien, dat dacht ik ook toen ik de topic zag! Niet te geloven....

Posted

Hey meiden

Vandaag de kleine meid weer naar het kdv geweest.

Deed het minder goed als dinsdag maar ja ze luisterden ook niet naar mij ze moest er om half 1 zijn dus om 12 uur nog ff een bvtje tegenaan gegooid zodat ze daar ws niet hoefde (ze moest tot half 5) normaal red ze dat makkelijk maar ja eigenwijs dat ze zijn om 3 uur een fles gegeven en je raad het al ze heeft meer dan de helft laten staan. Volgens mij vindt ze de fles niet zo lekker of ze heeft echt geen honger gehad al valt het me wel op ze drinkt bij mij vaak maar 1 borst leeg en als ik die afkolf komt er maar 60 a 70 ml uit lijkt me niet genoeg maar ze doet het er wel goed op ze slaapt de nacht ook gewoon door valt niet af dus tja. ach het komt vast wel goed met haar.

Morgen ook nog ff de huisarts bellen (als ze er zijn ) want Sara heeft last van spruw.

Hoe is het met de rest van de meiden en hun meissies want je ut zijn wel meiden maanden geweest.

Posted

Hoi allemaal,

Vandaag is Abigail alweer 12 weken oud....zucht...de tijd gaat inderdaad snel. Abigail is een lekkere stevige meid die goed borstvoeding drinkt en dat probeer ik voorlopig vol te houden omdat ik tot volgend jaar hoop ik niet hoeft te werken. Van buikkrampjes heeft ze geen last meer gelukkig want dat was echt heel zielig. Binnenkort gaan we naar Holland op vakantie om daar Abigail aan de familie voor te stellen, oma kent ze uiteraard al! Ik geef dan ook een feestje want anders zitten we elke dag met de "kraamvisite" thuis en is dan zonde van onze vakantie. Ik ben benieuwd hoe Abigail het vliegen gaat ervaren want er zal in de toekomst wel meer gevlogen moeten worden!

Abby slaapt door tot ongeveer 6 uur s'ochtends, dan geef ik haar weer borstvoeding en slaapt ze nog ff verder tot 10 uur. Inmiddels slaapt ze al op haar eigen kamertje wat hier in Spanje bekritiseerd word als onaarde moeder maar ik vind het perfect want het wiegje vond ze maar niks veel te krap en in het ledikant slaapt ze als een roos! Ze heeft inmiddels al haar eerste inentingen gehad en deze maand moet ik weer voor gewicht en lengte meten, ik ben benieuwd hoeveel ze is gegroeid!

Lonki wat balen dat je weer moet gaan werken en Sara dan naar het dagverblijf moet, wat voor voeding geven ze daar, wat jij kolft of poeder? Ik wens je heel veel sterkte met je eerste werkdag...

Neel, hoe is je eerste mini-vakantie met Jasmijn verlopen, leuk gehad? Ik wens je veel sterkte met de heupjes van haar en wens voor je dat ze geen spreidbroekje aanmoet, zo zielig voor zo'n kleintje. Hou ons òp de hoogte....

Heel leuk deze topic, hoop dat meerdere meiden gaan schrijven...

Groetjes van Abigail en Dinky

Posted

Hoi allemaal,

met Janine gaat ook alles goed. Ze is inmiddels al weer 10 weken. Ze slaapt lekker door en is een aardige lachebek. Kletsen gaat ze ook al aardig doen.

De eerste prikken heeft ze ook gehad, dus volgende maand ga ik lekker met haar naar babyzwemmen. 29 mei ga ik voor het eerst naar de cussus babymassage. Met mijn andere kinderen heb ik dat ook gedaan.

Over 2 weken ga ik weer beginnen met 2 dagen werken. Allebei de oma's passen 1 dag op. Ze kunnen niet wachten.

Van Janine haar heupjes wordt ook een foto voor de zekerheid gemaakt. Zelf heb ik vroeger namelijk een spreidbroek gehad. Maar het ziet er gewoon goed uit hoor.

Nou weer ff bijgekletst hier.

Groetjes, Linda

Posted

Wat leuk dat er al zoveel meiden meekletsen :D.

@Lonki, hoe is je eerste werkdag gegaan? Ben zoooooo benieuwd, zie er namelijk zelf ook een beetje tegenop...

Wel vervelend dat ze bij het kdv niet naar je luisteren...gewoon volhouden hoor! En voor Sara is het natuurlijk ook even wennen dat ze nu door heel iemand anders wordt gevoed...die spruw zal ook niet meewerken denk ik, daar hebben die ukkies echt last van hoor...

@Neel, wanneer krijgt Jasmijn de scan? Ik hoop dat er verder geen afwijkingen in haar heupjes op te zien zijn, succes iig! En hoe was het weekendje weg?

@Dinky, wat leuk dat je met de kleine naar NL komt...geef je een soort van kraamfeest?

@Linda, wat leuk, Janine is maar een paar daagies ouder dan onze Sarah. Ook al zo'n onwijs vrolijk kletskontje! Ook jij succes met de scan, hopelijk ook voor jullie geen afwijkingen.

Hoe is jullie moederdag gegaan? Ik ben heerlijk verwend door paps en ons poppedijntje. Paps was zelf ook jarig dus alles maar in 1x gevierd...zo bijzonder, mijn eerste moederdag!

Posted

Hoi hoi

Mijn eerste werkdag zit er weer op en moet eerlijk zeggen dat het me is meegevallen, ben wel moe en heb zere benen maar dat is maar tijdelijk.

Sara was vandaag bij mams en morgen gaat ze naar het kdv hopelijk gaat het dan wat beter, vrijdag is ze ook nog geweest en toen ging het al welwat beter ligt ook wel een beetje aan wie er op dat moment op de groep staat.

Ik vind het leuk om te lezen dat alle dametjes van die lachebekjes zijn, als wij Sara op het aankleed kussen leggen dan komt er meteen een lach op haar gezicht en gaat ze hele verhalen vertellen.

@Dinky op het kdv krijgt Sara gewoon kunstvoeding al dat gedoe met bv zag ik zelf niet zitten plus dat ik allerlei papieren moest tekenen zodat hun bv kunnen geven.

Maar voor de rest krijgt ze gewoon bv wil het zolang mogelijk volhouden.

Vind het gewoon lekker samen met Sara ff een intiem momentje.

@Linda en Neel

Veel succes met de foto's en scans van de heupjes hopelijkis er nietsaande hand met de meisjes en kunnen ze gewoon verder spartelen met de beentjes..

Heb een leuke moederdag gehad mijn oudste had een spiegeltjes met daarop een tekening van mij haha had ineens stekeltjes en geen mond meer want hij vond dat ik teveel praatte hihi.

Groetjes

Posted

Hallo allemaal

Tis hier een beetje rustig dus dacht zet er weer een berichtje op

Met Sara is alles goed ze is inmiddels krampjes vrij dus hoeven we ook geen infacol mee te gebruiken wel heeft ze nog steeds last van spruw maar dat wordt ook al minder gelukkig.

Nou dat was het voor even weer ze gaat nu lekker in bad lekker spartelen haha

Posted

He allemaal,

we hadden afgelopen dinsdag de echo en alles is helemaal in orde! Dus geen spreidbroekje voor Jasmijn. Ik ben wel opgelucht, want ze is nogal beweeglijk en dat zou dan wel beperkt worden. Verder gaat alles goed; ze heeft eindelijk haar duim gevonden (ze was al een tijdje aan het zoeken volgens mij), dus ik denk dat we binnenkort geen speentje meer nodig hebben:-)

Goed weekend allemaal! Eindelijk weer een beetje wandelweer...

Neel

Posted

@Neel, wat heerlijk dat Jasmijn geen spreidbroekje hoeft! Kan me voorstellen dat dit een hele opluchting voor jullie moet zijn!

@Lonki, wat goed dat Sara geen Infacol meer nodig heeft. Reageerde zij er goed op? Mijn vriendin heeft dit ook geprobeerd bij haar dochtertje, maar die kreeg juist enorme last van haar buikje daardoor.

Wij hebben vandaag de intake op het KdV gehad. Gelukkig een heel open en ontspannen gesprek. De leidster op de babygroep is een ontzettend lief mens, we brengen Sarah dan ook met een goed gevoel naar haar wenochtend op 2 juni. Ben wel benieuwd hoe zij (en ik...) dat gaan ervaren...nog 3 weekies verlof, dan moet ook ik er weer aan gaan geloven *zucht*...maar goed, dat zal ook wel weer wennen. T is inderdaad weer superwandelweer meiden. Ik probeer ook iedere dag minstens een uurtje met Saar te wandelen, meteen ff boodschappen doen enz...

Morgen lekker even proosten met de fam want dat zijn hubbie en ik 5 jaar getrouwd!!

Nou tot snel!

Posted

Hoi hoi allemaal

Wat is het rustig hier zeg

Hopelijk is alles goed met iedereen en met de kleintjes natuurlijk

hier gaat het als een speer Sara is lekker vrolijk en trappelt er heel wat op los.

@Sann

Sara reageerde in het begin ook op de Infacol toen ik die ging afbouwen maar moet eerlijk zeggen dat het nu een stuk beter gaat ze heeft er af en toe nog wel eentje maar die nemen we maar voor lief.

Spannend he zo'n wendag op het kdv moest er ook wel erg aan wennen maar nu gaat het eigenlijk heel goed.

Wanneer moet je weer beginnen met werken?

@Neel

Fijn voor jullie dat Jasmijn geen spreidbroekje hoeft te hebben, want ik geloof graag dat ze lekker beweeglijk is ( dat is die van mij ook ).

Nou we horen van elkaar

Posted

Hoi,

inderdaad rustig hier. We hebben natuurlijk onze handen vol en minder tijd om op het forum te zijn. Met Jasmijn alles goed! Ze rolt al alle kanten op; ook op haar buik, alleen kan ze dan nog niet terugrollen. Ik ben nu de 2e week aan het werk en ik moet wel echt weer wennen. Gelukkig doet Jasmijn het supergoed op de kinderopvang, dus dat scheelt een hoop. Maar ik mis haar ontzettend en zit de hele tijd stiekum fotootjes te kijken...

Hebben jullie dat ook?

Neel

Posted

Moet volgende week vrijdagmiddag voor overdracht naar m'n werk en dan woensdag 9 juni weer voor het 'echie' aan het werk...vindt het nog een beetje dubbel. Enerzijds weer even wat anders dan poepluiers en voedingen lijkt me wel fijn (is dat slecht?) maar anderzijds de hele dag m'n poppedijn moeten missen...*zucht*...daar kijk ik bepaald niet naar uit!

Gisteren weer op het CB geweest, ons meisje meet ondertussen 60 cm en weegt 5750 gram. Ze is haar achterstand (ruim 3 weken te vroeg geboren) flink aan het inhalen.

@Neel, ik vrees dat ik je 'fotomomentjes' met je ga delen...hihi...!

Posted

Hoi hoi

Ben gister met Sara naar het cb geweest en de kleine meid weegt nu 5620 gram en is 61,3 cm groot.

En die foto momentjes waar jullie het over hebben heb ik ook wel ik heb mijn kids op de achtergrond van mijn telefoon dus kan telkens ffkes kijken haha.

Posted

Hoi!

Zit op mijn werk en heb ff geen zin meer. Gaat alles goed bij iedereen? Zo lang ik genoeg te doen heb gaat het goed, maar ik ben blij als ik weer thuis ben.

Sanne; ik noem mijn dochtertje ook vaak poppedijntje! Het is ook echt een poppetje. O, wat mis ik haar!

Groetjes,

Neel

Posted

O meiden, herkend iemand dit? Moet over een week weer gaan werken en zie er nu zoooooooooo tegenop...zit de hele dag te piekeren...'Doe ik het wel goed', 'zal ze me nog wel lief vinden', 'zullen ze wel goed voor haar zorgen', 'wat als ze huilt' en zo kan ik nog wel duizend dingen noemen...pfffff, was er helemaal klaar voor om weer aan't werk te gaan, maar nu puntje bij paaltje komt...ik hoop maar dat het even een fase is...hoe hebben jullie het weer aan het werk gaan en je uk bij het KDV brengen ervaren?

• 2 weeks later...
Posted

Hoi Sanne,

ik ben al voor de 4e week aan het werk en kan mijn draai nog steeds niet vinden. Ik zou het liefste thuis zijn bij mijn kleine meisje. Het is wel minder aan het worden, maar ik ben erg blij dat ik tijdelijk 24 uur werk ipv 32!! IN ieder geval tot 1-1-2011.

Hoe is het nu met je? Want volgens mij ben je nu begonnen met werken. Hopelijk valt het mee.

Neel

Posted

Hey Neel,

Ben afgelopen woensdag weer begonnen met werken, ben met 2 dagen begonnen deze week (ben vrijdag's altijd vrij) maar die twee dagen zijn eigenlijk wel goed gegaan. Moet helaas doordat hub werkeloos thuis zit voorlopig 32 uur blijven werken, als hub weer aan het werk is hoop ik een dag te kunnen minderen.

Moet zeggen dat ik er enorm tegenop zag maar dat het (tot nu toe dan he) meeviel. Het scheelt dat ik een hele leuk baan met dito collega's heb. M'n meisje mis ik wel de hele dag enorm! Toen ik woensdag wegreed bij het KDV heb ik wel even zitten grienen in de auto...bah...da's echt helemaal niets om van je kind weg te rijden, voelt zo onnatuurlijk! Het eerste wat ik op m'n werk heb gedaan is een prachtige foto van onze prinses op m'n bureaublad zetten, kan ik toch de hele dag naar haar kijken op een van m'n twee schermen, dat scheelt.

Wat balen dat je nog steeds je draai niet hebt gevonden. Komt dat puur omdat je je meisje zo mist of is het meer de combinatie gezin/werk? Wel fijn dat je voorlopig 24 uur in de week kan werken!

Posted

Hoi Hoi

Ik heb er inmiddels ook alweer 4 weken opzitten met werken en moet zeggen dat het me erg meevalt.

In het begin is het altijd moeilijk om weer aan de slag te gaan want tja je leven is compleet veranderd en op je werk is het leven gewoon doorgegaan.

Verder is hier alles goed mijn meisje doet het erg goed ze is lekker vrolijk.

Ben eigenlijk helemaal klaar met de bv maar ja om nu te stoppen vind ik ook zo iets, ben wel gaan afbouwen inmiddels want door de warmte is de productie erg terug gelopen.

nou dit was het wel voor vandaag

Ga maar eens verder met het huishouden.