Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een mooi gebaar Ziva en Pulletje! En zeker omdat jullie de wensouders van te voren nog niet kenden. Wat fijn dat het dan ook nog in een keer gelukt is! Ik denk soms ook wel eens waarom sta ik niet tijdens mijn eigen ICSI poging wat eicellen af, ik heb er meestal genoeg. Maarja dat ligt nu nog wat moeilijk omdat we zelf nog zo graag een kindje willen en dat maakt onze kansen kleiner denk ik.

Weet iemand of dit mogelijk is? Eicellen afstaan tijdens je eigen IVF/ICSI behandeling?

Geplaatst

Hanneke: Wat lief van je dat je zo aan anderen denkt.

Als je eicellen afstaat kan het zijn dat een ander alleen zwanger raakt. Zou je dat aankunnen? Heel mooi en onbaatzuchtig van je.

Misschien heel egoïstisch van mij maar dat zou emotioneel te zwaar voor mij worden.

Ik hoop zo en duim voor je dat jullie wens snel realiteit zal worden.

Ziva: Stopt het kontact nu tussen jou en de ouders? Of ga je na de geboorte nog een keer langs of andere vorm van kontact?

Geplaatst

@Hanneke, dat kan wel ja...eicellen tijdens je eigen behandeling afstaan. Maar ik persoonlijk zou dat denk ik niet kunnen als je zelf ook nog in behandeling bent...want stel: zij raakt zwanger en jij niet? Lijkt me erg zwaar.

@Pulletje, volgende week gaan de wensmoeder en ik nog een keertje lunchen samen, maar daarna zal er inderdaad geen contact meer zijn.

Dit is echt even om het hele traject nog ff rustig door te nemen en afscheid te nemen zeg maar.

Wel zal ik af en toe wat lezen op het forum waar we elkaar hebben ontmoet, maar echt persoonlijk contact zal er niet meer zijn.

Alleen het geboorte kaartje ontvang ik dan wel als ze bevallen is.

Dit is een keuze waar we allebei gewoon volledig achter staan :)

• 1 maand later...
Geplaatst

@Pulletje, was eigenlijk wel benieuwd hoe het met jou eiceldonatie traject staat? Kan er zo gauw niet iets over vinden.

Hier verder weinig nieuws te vertellen, behalve dat de zwangerschap voorspoedig verloopt en ze de 3 maanden grens voorbij is :)

Geplaatst

Ik ga als het goed is einde van deze maand beginnen.

Ik hoor niet zo veel van de wensouders. Volgens mij hebben zij eerst rond de 20e een psych gesprek en daarna ga ik.

Wat goed dat de zwangerschap goed verloopt en de 3 maanden grens gepasseerd is. Wordt jij ook op de hoogte gehouden?

Geplaatst

@ Pulletje: ik wil je ff via deze weg heel veel succes wensen voor de

komende periode. ( ik weet anders niet waar ik je het anders

moet wensen).

Liefs Corina.

Geplaatst

Corina: Lief van je.

Ik hoop zo dat het bij jullie nu alleen maar voorspoedig zal gaan.

Zoveel tegenslagen en zo sterk blijven.

Zegt wel wat over jullie als mens en jullie relatie.

Dikke knf vanaf hier!

Geplaatst

@ pulletje: thanks erg lief berichtje van je.

Ik hoop ook zo voor jou dat het doneren je mee valt, en dat de

wensouders een heel lief wondertje mag krijgen mede door jou

hulp.

Liefs Corina.

Geplaatst

Nou ik kom haar nog gewoon tegen op het forum waar ik d'r heb leren kennen, ik kom daar al jaren en zij blijft daar gewoon nog af en toe posten omdat zoveel mensen toen hebben meegeleefd, dus op die manier blijf ik idd nog op de hoogte.

Nou hopen dat het bij jullie ook voorspoedig verloopt en snel kunnen beginnen!

Vind je het niet jammer dat je zo weinig hoort?

Wij hebben toen echt veel (mail) contact gehad, en na de punctie nog vrij veel sms contact.

Geplaatst

Ja dat vind ik idd jammer. Ik heb vaak het idee dat het meer van mijn kant af komt.

Ik had voorgesteld om al aan het foliumzuur te gaan antwoord: Ja dat kan.

Weinig respons.

Ze gaan ergens in de 20 augustus beginnen en ik weet nieteens wanneer.

Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat ze me zien als persoon om de eicellen heen die hun niet veel zegt.

En dat snap ik aan een kant ook echt wel. En ik houd mezelf voor dat waar het om gaat dat ze goede ouders zullen worden. En als je zo diep moet gaan zal dat echt wel het geval zijn.

Geplaatst

Tuurlijk gaat het uiteindelijk erom dat ze goede ouders zullen worden, had je ze al een keer ontmoet of niet?

Maar zoals het bij ons ging leer je ze in feite ook wel wat beter kennen, ze leefde ook echt met me en zou het erg hebben gevonden als ik op het hele traject niet op een prettige manier zou kunnen hebben terug gekeken.

Ze zou zich ook een beetje machteloos hebben gevoeld zei ze als ik bijv van de behandeling heel beroerd zou zijn geworden.

Het is toch een ivf traject wat je helemaal doorgaat, en we gingen natuurlijk regelmatig gezamelijk naar afspraken op de IVF afdeling, en ze liet ook heel erg vaak blijken hoe erg ze dit waardeerde en hoe blij ze was.

Ook al zal er straks geen contact meer wezen (behalve dat we elkaar dan weleens op dat forum zullen tegen komen) is het toch prettig geweest dat je elkaar wat beter leerde kennen, zij zodat ze weet waar 'het eitje' echt vandaan komt (karakter etc, we klikten vrij goed met elkaar) en andersom ook.

Ik twijfel er totaal niet aan dat ze goede ouders zullen zijn, en ben er erg blij mee dat ik ze deze kans hebben kunnen geven :)

Tuurlijk is het in sommige gevallen 'zakelijk' en misschien ziet jou ontvanger dat ook zo wel?

Maar het is prettig om te weten dat ze meeleefde en ook echt waardeerde wat ik deed, dan weet je extra goed waarvoor je het hebt gedaan :)

Geplaatst

Ziva: Helemaal waar wat je zegt.

Het is ook jammer dat we niet klikken.

Ze zijn wel een keer hier thuis geweest. Zeker geen onaardige mensen.

En we kennen elkaar niet goed. Wie weet hadden we anders wel een klik gehad.

Maar ik heb mijn woord gegeven. En als ik terug trek en voor iemand anders zou gaan doneren is het voor hun het verliezen van waarschijnlijk de laatste kans op een kindje. En het gaat om hun kindje niet de mijne.

Gisteren heb ik haar gemaild ben benieuwd of ik snel reactie krijg. Vind het toch wel fijn te weten wanneer het traject nu start. En mogelijk zijn ze met nog een donor in gesprek dat ik weinig respons heb.

Ik zie het wel maar ben wel benieuwd naar haar antwoord.

Geplaatst

Hey Pulletje,

Het doet mij pijn om te lezen hoe ze met jou omgaan jij gaat zo iets geweldigst voor ze doen vind gewoon dat jij beter verdiend, jij bent altijd zo aanwezig voor een ander dat de ander ook wel is aan jou mag denken.(ook al hebben jullie deze afspraak gemaakt) maar ik kan mij niet voorstellen dat ik zo weinig contact zou hebben met de donor het is net wat Ziva zegt toch een ivf traject waar jij in terecht komt en ook al is het je eigen keus om te doneren vind ik dat ze je wel beter op de hoogte kunnen houden van hoe en wat.

misschien een idee om haar is te mailen met jou gevoelens betreft het contact en hun reactie hierop.

meis onthou een ding je bent een echte Engel!!!!!!!!

@ ziva fijn dat jij nog wel is iets leest over de wensmoeder en hoe het met haar gaat kan mij goed voorstellen dat dat een fijn gevoel geeft en natuurlijk vooral de waardering die je krijgt ik vind gewoon dat een stukje van respect en je hebt wat mij betreft gewoon nog meer verdient.

Dus meiden voor jullie:positive energie::thumbup::hugg:

Geplaatst

Heb je al iets gehoord Pulletje? En vind Chantal's idee zo slecht nog niet :)...een mailtje kan geen kwaad toch.

Ik vind het ook wel fijn om te weten hoe het ervoor staat (in elk geval tot aan de geboorte dan, via het forum) het lunchen werd 2x verzet (door beiden) dus dat wordt nu eind deze maand. Maar de weken vliegen voorbij zeg.

Maar dan nemen we gewoon 'afscheid' vind dat zelf ook gewoon het fijnste. Mijn 'taak' zit er nu gewoon op en ik weet hoeveel ze het waarderen en dat laten ze ook weten, maar dat is voor mij voldoende..straks kunnen ze gewoon (nu ook al natuurlijk) lekker genieten als gezinnetje en daar hoef/wil ik verder ook niet van op de hoogte worden gehouden :)

Maar idd Pulletje..ik vind ook wel dat ze wat meer waardering mogen geven eigenlijk. Wie weet komt dat nog?...

Geplaatst

Na een mailtje, door jullie advies. Is het nu gelukkig beter. Ik ga binnenkort beginnen. Ik heb een lief mailtje van ze ontvangen. Wel vond ik het jammer dat ze al het trajet in waren gegaan en dat ik het pas later hoorde via mail. Maar wel echt een lief mailtje van haar gehad.

Mocht ik hierna nog een keer doneren, wat ik in principe wel van plan ben dan klijk ik eerst beter of er echt een klik tussen ons is. Een leermoment:love2:

Geplaatst

inderdaad beetje jammer dat je dat pas achteraf hoorde....maar goed, je hebt in elk geval iets gehoord en hopelijk kunnen jullie nu snel van start gaan :)

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoe is het intussen Pulletje?

Al begonnen? Elkaar al ontmoet?

Hier gaat alles goed met de a.s moeder...net over de helft. Dus alles komt dichterbij :)

Geplaatst

Wat goed zeg. Hoe sta jij er nog steeds in?

Wordt je op de hoogte gehouden?

Zal je op kraamvisite gaan?

Wat gaat het hard zeg al over de helft.

Ik stuur je verder een pb.

Geplaatst

Ziva en Pulletje

wat geweldig dat jullie dit doen, top. Ik reageer een beetje laat want ik heb het forum wat gemeden na een mislukte poging.

groet Wensmam

Geplaatst

Ja kan me voorstellen dat je dan even geen behoefte meer aan het forum hebt..hopelijk mag het ook bij jou snel succesvol zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden