Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

na een aantal dagen meegelezen te hebben op dit forum heb ik me ook maar aangemeld. Wij gaan namelijk ook beginnen in het UMCG. Vorige week zijn we bij de voorlichtingsbijeenkomst geweest en afgelopen weekend werd ik ongesteld. We hebben de eerste afspraak dus nu al staan voor komende zaterdag. Het wordt voor ons onze eerste behandeling: ICSI in eigen cyclus. In januari zijn we in het UMCG terechtgekomen en na alle onderzoeken bleek dat ICSI voor ons de enige geschikte behandeling is.

De medicijnen heb ik nu thuis liggen, dus het gaat beginnen. Vind het allemaal heel spannend, probeer me voor te bereiden op wat komen gaat, maar merk ook dat dit eigenlijk niet te doen is. Al julie verhalen zijn ook weer zo verschillend en hoe het bij ons gaat verlopen, is nog maar afwachten.

Ik merk dat het me wel al goed doet om te kunnen merken dat we niet de enigen zijn (wist ik ook wel, maar toch) en dat jullie echt weten wat voor spannende tijd het is.

Groetjes,

Sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen Sissy,

Welkom hier. Het wordt een aardig clubje noorderlingen!

Ik schrik er een beetje van dat jij vorige week de bijeenkomst hebt gehad! Wij zitten al een aantal weken te wachten op een uitnodiging! Misschien dat wij dus nog een maand moeten wachten?... Hoe was de bijeenkomst, heb je er veel aan gehad? Wat spannend dat je nu eindelijk gaat beginnen! Heel veel succes en houd ons op de hoogte!

Groet Karin

Geplaatst

Sissy fijn dat je mee komt kletsen en wat spannend voor jullie. En inderdaad het is moeilijk om je voor te bereiden op zoiets en moeilijk in te schatten wat er allemaal op je af komt. Het is gewoon bekijken tijdens het traject zelf en wat er dan allemaal op je afkomt en hoe jullie er mee om kunnen gaan. Ik wens je in iedergeval heel veel succes en sterkte.

Karin bel jij anders even met het UMCG hoe dat zit met die bijeenkomst, kan geen kwaad toch? wie weet zijn ze je vergeten? Weet je misschien ook meer en kom je misschien te weten of je voor een volgende bijeenkomst al staat ik gepland.

Ansje ben blij voor je met dit goede nieuws, wat een opluchting meid!!

Debsie

Geplaatst

Hey meiden!

Ansje, wat goed zeg!! Dit heb je maar weer! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent hoor!

Debsie, Wat een ervaring zeg! Erg leuk om je verhaal te lezen. Zou leuk zijn als ze jullie uitkiezen. Ben benieuwd hoor! Wanneer krijgen jullie het te horen?

Sissy, welkom hier! Het is inderdaad erg spannend allemaal. Wij hebben geprobeerd alles stapje voor stapje te doen. Dat voelde voor ons het beste. En net wat Debsie schrijft het is erg moeilijk in te schatten hoe het allemaal gaat. In ieder geval heel veel succes meid!!

Karin, als ik jou was zou ik ook even bellen hoor. Weet je precies waar je aan toe bent! Is voor jezelf ook beter hoor!

Missd, hoe gaat het?

Hier gaat verder alles zijn gangetje. Ben druk aan het werk en heb zaterdag vrijgezellenfeestje van mijn beste vriendin. Dus nog een hoop geregel dus lekker veel afleiding! En dan nog een weekje.......

Fijne dag nog dames!

Geplaatst

Hoi meiden,

dank jullie wel voor de berichtjes. Zaterdag hebben we de eerste afspraak. Ben benieuwd wanneer ik mag gaan spuiten. Hoe hebben jullie de hormonen trouwens ervaren? Veel bijwerkingen? Ik zie er nogal tegenop, maar maak me er misschien ook wel te druk om.

Karin: ik zou zeker even bellen. Wij hadden namelijk 3 augustus een intake met de IVF-arts en die gaf aan dat we een uitnodiging zouden krijgen voor de bijeenkomst. Op 6 augustus hadden we de uitnodiging al in de bus! En tijdens de bijeenkomst was er ook een stel dat pas de dag ervoor te horen hadden gekregen dat ze naar de bijeenkomst konden komen. Dat was telefonisch geregeld. Dus ik zou als ik jou was maar even bellen. Of heb je dat inmiddels al gedaan?

De bijeenkomst was trouwens prima. Alles werd heel helder en rustig uitgelegd, serieus maar ook af en toe met een grapje. Voelde goed. Daarna kregen we de prikinstructie en dat ging ook heel goed. Heb een keer moeten prikken dus zie daar nu niet meer tegenop.

Hoop dat je snel naar de bijeenkomst kan en dan direct kan beginnen.

Groetjes,

Sissy

Geplaatst

Hallo meiden,

Sissy welkom bij ons kletsclubje. Klets gezellig met ons mee. Spannende tijd ga je tegemoet. Heel veel succes!

Karin, zoals de andere meiden al zeggen, ik zou toch even een telefoontje doen naar het UMCG. Kan geen kwaad en dan weet je ook wat meer.

Yvonne, fijn dat je wat afleiding hebt. Zo'n vrijgezellenfeest organiseren is best wat werk. Toen mijn vriendin ging trouwen heb ik het ook georganiseerd, maar het is wel leuk om te doen het geeft lekker wat afleiding en dat kan je vast wel gebruiken!

Hier zitten de eerste spuiten er weer in. Moest ik op mijn werk doen omdat ik al vroeg moest werken vanochtend. Vond ik toch niet zo prettig. ik heb wel 10x gecheckt of ik niet per ongeluk wat had laten liggen. Hoezo dwangmatig?:biggrin:

MissD nog twee dagen.......spannennndd!

Liefs

Geplaatst

Hey iedereen,

2 dagen geen internet gehad daarrom dat ik nu pas reageer.

Ik vind het erg moeilijk de laatste dagen. Mag eigenlijk pas vrijdag ochternd testen maar ik heb net 2 test gekocht en ga denk ik morgen ochtend testen. Hou het niet meer hahahaha..

Ben beetje klaar met het wachten.. er is gewoon geen pijl op te trekken en wil het gewoon weten. Nu weer beetje last van mijn buik, geen echte pijn maar aanwezig zeurderig gevoel weet niet waar het vandaag komt dus ben er gewoon helemnaal klaar mee met het wachten.

Ik ga dus gewoon mogren ochtend lekker testen en dan doe ik er vrijdag ook nog 1.. goede deal toch :) Als de test morgen negatief is zal die vrijdag ook wel negatief zijn maar ik kan het maar beter weten!!

Jullie horen nog van mij.. de rest allemaal veel succes mety alles!!!

ciao

Geplaatst

Dag allemaal,

Wat spannend missd! Ben benieuwd.

Monthe, veel plezier met het feestje, altijd leuk voor de afleiding.

Sissy, veel succes in het ziekenhuis. Eindelijk beginnen!

Ansje jij ook veel succes met deze poging! Ik hoop voor je dat het de laatste is!

Vanochtend zijn we nog voor een echo van manlief geweest, ze lieten niet veel los maar volgens mij niet veel bijzonders.

Ik zal morgenochtend even bellen voor de bijeenkomst. Wil niet zeuren en een zeikwijf (sorry) zijn, moet immers nog een tijdje met ze door een deur. Maar moet toch maar even voor me zelf opkomen. Dank voor de tips, ik laat het wel even weten.

Groet Karin

Geplaatst

hoi meiden

wat spannend ook allemaal ik wete niet of ik iemand vergeet daarom in het al gemeen

ik heb zelf niet veel last gehad van de hormonen.

de gene die nieuw zijn welkom.

iedereen heel veel succes met de behandelingen.

ik moet volgende week naar het ziekenhuis kijken of ik goed schoon ben.

en wij willen ook gewoon weer verder met icsi dus dan zullen we daar ook wel antwoord op krijgen.

het gaat hier wel goed met ups en downs voor al s'avonds.

liefs jessica

Geplaatst

Hoi,

Minoes, ik hoop voor je dat je goed schoon bent en volgende week weer van start kan. Ben blij dat het goed gaat. Ups en downs horen er bij. Je hebt ook nogal wat meegemaakt. Overdag kun je nog afleiding zoeken maar 's avonds is dat soms veel moeilijker.

MissD heb je nog getest of kon je je nog inhouden. Nou morgen weet je het!

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest., Ei was al wel gegroeid maar nog niet genoeg om een punctie te plannen. Morgen moet ik weer heen en ik hoop dat hij dan verder gegroeid is, maar dat verwacht ik wel.

Omdat het allemaal wat langer duurt, moest ik nog een keertje gonal f spuiten en ja ....die had ik natuurlijk niet bij me. Gelukkig heb ik een hele fijne begripvolle colllega die liever had dat ik toch maar eventjes naar huis ging om de spuit te zetten. Besef wel dat ik mijn handen dicht mag knijpen met zoveel begrip op mijn werk. Van de week vertelde een verpleegster dat ze regelmatig meiden aan de balie heeft staan die helemaal in tranen zijn omdat de werkgever zo weinig begrip toont en soms zelfs dreigt met ontslag.

Pfff doen we dit voor onze lol ofzo? Het is toch geen vakantietripje?

Zo heel wat heen en weer gereisd dus vandaag, ben nu ook kapot en ga vanavond lekker op tijd mijn bedje in.

Meiden tot morgen!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey meiden!

Ansje, hoe is het gegaan vanmorgen? Eitje nu groot genoeg voor de punctie? Dan zit je in het weekendmet je punctie of niet? Is het er wel lekker rustig! Heel veel succes alvast!

Missd, je houd ons wel in spanning hoor!!!

Kom vanavond wel weer even kijken!

liefs yvonne

Geplaatst

Hoi meiden,

nou ik word echt getest deze dagen.. wat een klote zooi..

eigenlijk mocht ik vanochtend pas testen maar donderdag ochtend hield ikhet niet meer.. heb ik een test gedaan.. Die was negatief.. Dus ik heel de dag verdrietig en vond het echt super klote. ik dacht; mislukt..

Omdat vandaag toch de testdag was wilde ik toch nog een test doen; na 2 minuten verscheen er niks dus ik dacht, ik ga weer ff in bed liggen want ik ben toch niet zwanger.. 15 minuutjes later kwamen we toch het bed uit zegt mijn partner; hee ik zie een streepje.. was er dux een licht streepje te zien..

dus ik niet meteen blij want geloofde er nog niks van. ik heb het ziekenhuis gebed en die zeiden, doe zondag maar weer een testg en kijken of ie dan nog steeds positief is.. begon toch weer een beewtje hoop te krijgen..

heb vanochtend heel de ochtend buikpijk gehad, soort steken afgewisseld met een zeurderig gevoel.

Vanaf vanmiddag uurtje of 2 zat er opeens een druppeltje bloed in mn maandverband.. ik heb bijna elke uur verwisselend en het is niet veel maar het blijft bloed..

pfffffff ik trek het niet meer, ik weet niet meer wat er is.. ben ik zwanger ben ik niet zwanger, ben ik ongesteld...

Ik voel me behoorlijk kut.. ga vanavond maar lekker opde bank liggen en niks doen.. hopen dat morgen het bloeden gestopt is...

dus wat vinden/denken jullkie???

Geplaatst

hey missd

ik kan niet zeggen of het goed of slecht is een druppeltje zegt niet zoveel ik denk dat je gewoon even moet afwachten?

heel veel sterkte.

uit eigen ervaring ik had op de test dag een plus na 2 min ik hoop het voor je zal voor je duimen.

liefs jessica

Geplaatst

Hoi meiden,

MissD, spannend hoor, bloed kan natuurlijk nog innestelingsbloed zijn en ja die test...pff moeilijk hoor. Ik weet niet of het nog betrouwbaar is om af te lezen na 15 minuten. Ik zou nog even in de bijsluiter kijken als ik jou was daar staat het vast wel in.

Wat je nog zou kunnen doen is een predictor test. Deze is wel wat prijziger maar dan staat er wel zwanger of niet zwanger in het venstertje en zit je niet met het gedoe van vage streepjes. Succes en ik hoop op goed nieuws voor jou!

Yvonne, hoe is het met wachten? Ik wens je alvast veel plezier morgen met het vrijgezellenfeest van je vriendin! Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt. Wat gaan jullie doen?

Ik ben vanmorgen weer heen geweest. Ei was weer gegroeid. Zondag punctie om 10.15. Vannacht om 0.15 pregnyl spuiten. Ik hoop dat ik wakker kan blijven, ben nu al moe. Die hormonen ook. Dat ik daar nou zo'n last van heb.

Ik ben zo moe steeds, ik kan de hele dag wel slapen.

Fijne avond allemaal

Liefs Ansje

Geplaatst

@ansje.. heel veel succes met de punctie het weekend.

Ik heb nu al vanaf 18.00 uur geen bloed meer dus ik vind het allemaal maar een vreemd verhaal...

ik heb een test liggen en die ga ik zondag maar even doen zoals het ziekenhuis al zei om te doen..

Tot nu toe heb ik dus nog geen zekerheid..

Het feit dat ik een streepje krijg moet toch betekenen dat het hormoon in mijn urine zit??

Weet wel dat dit qua emotie best heftig is..

Nou hou jullie allemaal op de hoogte..

ciao

Geplaatst

Oooooh wat een spaning missd. Ik had ook een keer zondag test dag niets te zien en de woe getest en toen was er wel een vage streep te zien pffff om gek van te worden. Doe lekker rustig aan en doe gewoon anders morgen weer een test of zondag. Ik hoop nog steeds op een goede test uitslag.

Ansje super dus zondag de punctie, wens je veel succes zondag en ja de hormonen zijn slopen ik was ook altijd heeeeeeeeeeeeeeel erg moe.

Ik had een wat mindere dag, weer overgeven en last van de buik. Het hoort er allemaal bij. Het is de eerste dus je hebt ook geen flauw idee wat je moet verwachten. Ik schiet dan vaak in de stress een beetje als mijn buik niet goed voelt. Ik ga het rustig aan doen.

Minoes ik vind het heel knap van jullie dat jullie gelijk doorgaan. Ik hoop dat het weer snel raak mag zijn, want je weet nu dat het kan. Ik had dat ook na mijn miskraam, dan denk je verdomme ben je er zo dichtbij en dan.... het verdriet. Toch gaf het me ook hoop en dat ik ging denken het kan toch.

Sterkte voor jullie dames en dat jullie ondanks alles een fijn weekend mogen hebben en van elkaar kunnen genieten.

Kus Debsie

Geplaatst

hey debsie

heb jij ook mk gehad hoelang erna ben je weer begonnen dan?

ook iedreen een heel fijn weekend

liefs jessica

Geplaatst

ik heb vanacht goed gebloed.. dus ik ga ervan uit dat het over en uit is..

Maar zet me schouders eronder en ga maandag gelkijk het ziekenhuis bellen want ik wil gelijk door!! We hebben nog 3 embryo's ingevroren dus ik wil gelijk weer een terugplaatsing.

iedereen hier verder veel succes :)

Geplaatst

MissD Meid wat klote dit! Ik wens je heel veel sterkte. Mag je gelijk de volgende maand al de cryo's laten terugplaatsen dan?

Doe in ieder geval rustig aan en neem de tijd om dit een plekje te geven.

Debsie, wat vervelend dat je een wat mindere dag had. Ik kan me voorstellen dat dat je onzeker kan maken. Je maakt het voor de eerste keer mee en dan is het natuurlijk superspannend. Doe rustig aan en denk om jezelf en je kleintje!

Minoes weet je al wanneer je voor de eerste echo naar het ziekenhuis mag?

Zo, ik ga vandaag lekker rustig aan doen. Heerlijk, zeker nu ik zo moe ben kan ik daar extra van genieten. Ik hoef pas vanavond de deur uit om op de dochters van mijn vriendin te passen, tot die tijd ga ik heerlijk onderuit op de bank met een boek en de tv.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hoi Minoes, ja wij hebben ook een miskraam gehad alleen dat was al na een maandje en alles kwam er zo uit en ik was gelijk schoon. Dat was trouwens ook in eigen cyclus. Dat verbaasde mij toen zo, want ik had echt zoiets van nou geef mij de gestim maar toch bleek in toen even zwanger te zijn in eigen cycl dus het kan. Wij kregen in nov een miskraam vorig jaar en in dec deden de toen niet ivm met kerst en oud en nieuw. Eind jan konden we toen wel weer een poging doen de laatste was dat van eigen cyclus. Zonder resultaat toen en daarna zijn we in april aan de hormonen gegaan voor de gestim cycl. Even een tussen stop gehad om tot me zelf te komen.

Missd wat kut zeg. Dat is zo wrang aan dit alles dan krijg je weer hoop omdat je toch een streepje ziet en dat boem alles wordt weer weg gevaagd. Voorzichtig met je zelf meid en doe het rustig aan.

Ansje succes morgen.

En hoe gaat het met de andere dames?

Debsie

Geplaatst

hey missd k*t zeg heel veel sterkte elke terleurstelling is weer 1 houd het dan nooit op?

@ansje ik moet woensdag heen kijken of alles goed weg is ben ik niet bang voor na alles wat ik heb verloren

@debsie het maakt niet uit wanneer je mk krijgt het is en blijft je kindje

gelukkig ben ik heel vruchtbaar en was ik na de eerste tp zwanger dus het kan!

hoe gaat het met de rest van de meiden.

iedreen heel veel succes liefs jessica

Geplaatst

Hai meiden,

vanmorgen eerste FM gehad. Was 11 mm, dus ik hoef nog niet te beginnen met spuiten. Maandagmorgen weer naar het ziekenhuis, wellicht kunnen we dan beginnen. Vind het wel spannend allemaal, zo'n eerste behandeling.

Missd: jeetje wat naar dat het niet gelukt is. Weet niet zo goed wat ik tegen je kan zeggen, maar sterkte in elk geval nu.

Ansje: spannend morgen een punctie. Hopelijk zitten wij volgend weekend in het UMCG voor de punctie. Succes morgen en doe lekker rustig aan vandaag.

Karin: heb je het UMCG nog gebeld en weet je al iets meer over wanneer je naar de bijeenkomst kan?

Goed weekend verder voor alle meiden! De zon begint alweer een beetje door te komen, hopelijk blijft ie een tijdje. :sunny:Begin een beetje zat te worden van de regen...

Groetjes,

sissy

Geplaatst

hey meiden..

het is niet anders, je kan er heel lang verdrietig over zijn maar dat heeft geen zin.. ik ga maandagt het ziekenhuis bellen en kijken wat ze zeggen; ik denk zelf dat het beter is als ik nog even een maandje ongesteld wordt en daarna verder,, merk wel dat mn lichaam beetje van slag is!!!

ik vind het in ieder geval helemaal super dat iedereen hier zo fijn met elkaar kan praten..

Ik hoop voor degene die nog niet zwanger zijn ( waaronder ik) dat het snel gaat gebeuren!!

we keep in contact..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden