Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heej jess, leuk dat ik je nog even tegen kwam int ziekenhuis! wilde jullie nog even veel suc6 wensen.

Ik hoor graag hoe het maandag gegaan is!!

(met julian gaat het nu een stukje beter, hij eet wel goed pap en geven hem drinken via een spuit,zonder naald natuurlijk)

liefss

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dees, heel veel beterschap met Julian, dat hij maar snel beter mag worden. Ligt hij nog in het ziekenhuis of is hij lekker thuis bij jullie aan het opknappen?

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames

Dees ja was echt leuk je even tegen te komen.Hoe gaat het nu met Julian.

Wanneer mag hij weer naar huis heel veel sterkte met jullie ventje en dat die snel weer beter is.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie

Geplaatst

Hey Jessica,

Heel veel succes zo in het ziekenhuis, denk dat je er alweer weg bent. Hoop dat je goed nieuws hebtHoe gaat het met de rest van de dames? Stiertje wanneer heb je het gesprek met de arts?

Hier gaat het goed, heb gister heerlijk geslapen, was wel weer erg vroeg wakker, omdat ik in de ritme zit, maar ik voelde me gister echt super relaxed, even niks aan je hoofd. Het weer heeft gister ook echt wel mee gewerkt het was wel erg koud, maar net als vandaag zulk mooi weer, daar wordt je ook een stuk vrolijker en energieker van.

Liefs Janis

Geplaatst

Ha meiden,

Minoes: super dat zaterdag je al 2 eitjes van 11 mm hebt, hopelijk is er eentje nu al 14mm. Kan je direct beginnen met spuiten! Duim voor je.

Ansje: wat goed dat jullie voor jezelf hebben besloten wanneer je weer wilt gaan beginnen. Dat betekent dat jullie weer samen er voor willen gaan, wat goed dat jullie uit het dal zijn geklommen. Hoop dat april jullie maand gaat worden!

Janis: goed om te horen dat het lekker met je gaat en goed je rust neemt.

Dees: veel beterschap met Julian!

Stiertje: heel goed dat je gesprek met IVF-arts hebt gepland. Kan me goed voorstellen dat je wil weten waar je aan toe bent en of de eigen cyclus behandeling wel de goede vorm voor jullie is. Jullie moeten wel een reele kans hebben. Zou je dan willen overstappen op de gestimuleerde behandeling?

Heb zelf even dipmomentje. Gisteravond een van mijn beste vriendinnen aan de telefoon gehad en ze is zwanger. Vorig jaar heeft ze miskraam gehad, maar nu lijkt het goed te gaan. Vind het echt superleuk voor haar, maar oh, wat vind ik toch soms ook zo hard om te horen. Ik wil ook zo graag zulk mooi nieuws kunnen vertellen aan iedereen. Gelukkig was mijn vriendin heel lief en ze vond het ook echt lastig om te vertellen, maar wilde ook graag dat ik het weet.

Merk wel dat het nu behoorlijk nog in mijn hoofd zit. Komt ook wel beetje omdat voor mijn gevoel deze poging mislukt is. Ik weet wel dat er een klein kansje is, maar toch. Vind het wel lief dat jullie voor me duimen! Wie weet helpt het! Manlief zei zelfs vanmorgen dat hij niet weet of hij na 6 pogingen ec wel voor een gestimuleerde behandeling wil gaan. Lijkt hem misschien wel te zwaar. Merk dat ik daardoor ook een soort druk voel dat het dan nog wel in ec moet lukken. Nou ja, ik weet het ook niet precies. Het is in elk geval fijn om het hier even van me af te kunnen schrijven.

liefs en een dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

Hey dames.

Joehoe het eitje was 14 mm mag spuiten brrrr:)

Er zit maar 1 eitje die andere is niet mee gegroeid maar goed ben positief

Lekker janis dat je zo goed voelt:)

Sissy ja die dip momenten zijn zwaar maar kop op he we zijn er voor je moeilijke en leuke tijden.

En dat van die zwangere is heel moeilijk je wil zelf zo graag.

Dikke knuffel en heel veel sterkte.

Hoest met de andere dames?

Liefs Jessica

Geplaatst

Minoes, hoe was het vandaag? Haha ik zag dat je net een bericht getypt hebt dus ik pas de mijne even aan. Wat fijn dat je mag beginnen met spuiten. Nu wordt het weer spannend!

Sissy, wat rot dat je een dip hebt...helaas horen die dipjes er bij maar leuk is anders...je wil je toch het liefst goed voelen.

Dat je vriendin zwanger is is heel leuk voor haar maar heel confronterend voor jou! Tuurlijk ben je blij voor haar maar ondertussen wil je het zelf ook heel graag, dat is erg logisch en ik begrijp dat je het moeilijk vind. Dat mag ook, je kunt tegelijkertijd blij voor iemand zijn maar het ook moeilijk vinden...dat is helemaal niet erg.

Ik kan me voorstellen dat je nu meer druk voelt omdat je man misschien niet de gestimuleerde cyclus wil doen. Is hij daar al echt zeker van of twijfelt hij? Wie weet hoe hij er over een poosje over denkt. Het is ook enorm zwaar allemaal en voor een man valt het ook niet altijd mee, die staan toch vaak wat aan de zijlijn omdat hij niet voelt wat jij voelt tijdens een behandeling. Maar zolang je de leuke dingen samen maar niet uit het oog verliest en ook bewust tijd voor elkaar vrij maakt om je op iets heel anders te richten, kun je dipjes vaak ook beter opvangen. Hoe denk je er zelf over? Zou jij na de ec nog verder willen met hyper?

Goed dat je het van je afschrijft en een hele dikke sterkteknuffel van mij!

Hier gaat alles nog steeds goed en ik kijk enorm uit naar april, kunnen we eindelijk weer van start. Heel gek maar ik heb echt een gevoel van rust over me, zo van het komt allemaal wel goed...ik hoop dat dat waar is.

Janis wat fijn dat je je goed voelt. Geniet er heel bewust van, dat helpt je door momenten heen dat het even wat minder gaat...

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey ansje haha heb ik ook vaak dan zie ik dat iemand al wat getypt heeft

Ja het word weer spannend maar voel me goed ben ook rustiger dan normaal.

En wat fijn dat je weer begint en weer voor uit kan kijken

Liefs Jessica

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb het erg moeilijk gehad de afgelopen tijd en was helemaal klaar met het hele IVF verhaal, ik was zo boos en ongelukkig. Ik wilde er gewoon even niks van weten! Ik merk dat ik nu rustiger ben en ik heb besloten om niet meer mee te doen op het forum. Ik ben er veel te veel mee bezig het beheerst mijn hele leven en dat wil ik niet. Komt het, dan komt het en zo niet dan hebben wij ons mooie wonder waar we zo gelukkig mee zijn! Die instelling hoop ik te houden en daarom is mijn besluit om jullie te verlaten. Sorry dat ik zo lang op me heb laten wachten maar het was echt een klap voor ons. We gaan nu weer op voor een volgende ronde....

Ik wil jullie ontzettend bedanken voor alle steun, deed me zo ontzettend goed!!! Ik wil jullie allemaal heel erg veel geluk, kracht en liefde wensen, zal nog veel aan jullie denken maar moet los komen van het forum dat lijkt nu het beste om weer relax te worden. Zet hem op! We zijn sterker dan we denken.......

Thanks, liefs Cherry- ann

Geplaatst

Dag dames,

cherry Ann, fijn wat van je te horen. Ik begrijp dat het forum niet bijdraagt om er niet mee bezig te zijn en snap je keuze. Ik wens je heel veel succes en wanneer je wel weer eens zin hebt om hier te verschijnen dan zien we het vanzelf. Zet m op!

Sissy, fijn dat het huis verkocht is, dat zal een last van je schouders zijn. Misschien dat je daarom ook wel een beetje in een dip raakt.

Stiertje, wat een heftig bericht van jou. Zit je er aan te denken om te stoppen met de eigen cyclus en dan voor een hyper te gaan? Ik hoop dat ze je wat moed in kunnen praten! We horen het wel. Dikke knuff voor jou.

Ansje, wat klink je goed en verstandig! Fijn dat je er weer zin in hebt!

Janis, ook fijn dat het goed met jou gaat.

Jessica, de spuit mag er weer in na een lange tijd. Zet m op en geef het goede voorbeeld!

Ik ben gisteren net weer ongesteld geworden, 3 mrt. weer voor de 1e echo. Met de pup gaat het goed, wel heel erg spannend allemaal nu we weer het gewone werkritme hebben opgepakt. Ze protesteert nog wel tegen het alleen zijn. Nog even doorzetten maar het vreet energie! Het geeft in ieder geval flink afleiding!

Geplaatst

Minoes: wat goed dat je bent begonnen met de eerste spuit. Op naar een hele goeie punctie en TP!

Cherry-ann: fijn om even wat van je te horen. En heel begrijpelijk dat je afstand neemt van het forum want je kan er anders niet echt afstand van nemen. Ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat je goed met je zal gaan de komende tijd!

Ansje: goed om te horen dat je er al naar uit kan kijken om weer te beginnen. Een goed teken! Dank je voor je lieve woorden.

Karin: wat grappig om te horen dat jullie pup nu wel protesteert nu jullie weer aan het werk zijn. En je hebt de eerste FM alweer gepland. Wat gaat dat alweer snel zeg. Laat maart maar een goede maand voor ons worden.

Dough: ook al lees je dit waarschijnlijk niet, ik hoop dat je lekker aan het genieten bent van je weekje vakantie!

liefs,

sissy

Geplaatst

Cherry kan me voor stellen dat je het zo voeld succes met alles.

Karin supper ga je mooi achter me aan jij ook heel veel succes.

En wat leuk jullie pup en er lekkr van kan genieten.

Sissy ja spannend weer die spuit haha ik zal het goeie voorbeeld geven.

Liefs xxxx Jessica

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Jessica jij gaat goed zeg!! Ik hoop woensdag op een topper van 18mm zodat je de punctie kan plannen!

Karin ook alweer een afspraak staan, gaat snel heh? en een pup..haha tis net een kind heh? gaan jullie ook op cursus? Ik vond dat pas na een jaar onze hond gewend was en ietsiepietsie rustiger werd.

En ik heb inderdaad besloten dat als de ivf arts vrijdag zegt dat het gewoon domme pech is geweest dat er 3 keer niet bevrucht is dan ga ik nog 1 gestimuleerde poging doen en geen eigen cyclus meer. Zegt ze dat het te maken heeft met slechte zaadkwaliteit of dat het erg moeilijk zal blijven bij ons dan stop ik er helemaal mee.

Ik vind eigen cyclus te zwaar en met te weinig kansen, ik schrijf ook op een andere website en de dames die daar IVF doen hebben allemaal gestimuleerde pogingen en dan worden zoveel meer eitjes geoogst en dus meer kans!

Maar natuurlijk blijf ik hier mee schrijven want misschien hebben jullie dan ook wat aan mijn ervaringen.

Sissy, vervelend zo'n dip..ik ken het. Gewoon effe lekker uitjanken helpt bij mij..sterkte meid.

Ansje leuk datje er weer naar uitziet, doet goed zo'n pauze toch?

Cherry, sterkte en succes met de nieuwe poging.

Janis hoe gaatie?

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje, ik begrijp wel dat je het niet zou zien zitten meer als de IVF arts zegt dat het met slecht zaad heeft te maken, maar hou er wel rekening mee dat je man wel koorts heeft gehad.

Als de arts zou zeggen dat het domme pech is dan snap ik ook heel goed dat je het wil gaan proberen met hyperstimulatie. Zodat je meer eitjes aanmaakt, ik denk dat ik dat ook zou hebben. Mijn eerste gyn heeft vorig jaar tegen mij gezegt dat de kans op zwangerschap een lot uit de loterij is, eerst wilde ik het niet aan, maar hoe meer ik er over nadenk heeft hij toch gelijk en nu zeg ik het ook. Dus als je je kansen wilt vergroten zou ik dan ook voor de hyperstimulaie gaan. Ik dacht in het begin ook zo van ga deze keer voor de hyperstimulatie, want dan heb ik meer "kansen" maar heb voor mezelf toch maar besloten dat ik eerst de eigen cyclus wil gaan proberen, want mijn lichaam reageert heel erg vel op hormonen.

Ik wens je heel veel sterkte bij je besluit, en zal zo en zo aan je denken vrijdag. Oja ik zou het fijn vinden als je wel voor de hyper gaat dat je wel hier mee blijft kletsen.

Jessica, voor jou wordt het vandaag ook weer spannend, maar ik heb het gevoel dat er vandaag bij jou echt een mooie grote follikel te zien is en dat de punctie gepland zal worden. Ik denk vandaag ook aan jou.

Karin, alweer ongi, wat gaat de tijd toch snel zeg. Ik verwacht mijn ongi dit weekend.

Leuk dat het zo goed gaat met de pup, die worden in mijn ogen ook altijd te snel groot en volwassen. Ik keek laatst foto's terug van mijn jongste hond, dat was toen nog een heerlijk dropje. (hij is nu nog heel lief hoor)

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Hier gaat het weer aardig goed, heb het nog wel druk, maar ik neem nu iig op tijd mijn rust, vooral 's avonds dan relax ik lekker laat echt de boel de boel.

Hoop dat als ik ongi wordt en het ziekenhuis bel, dat ze snel mijn cyclus gaan analyseren, en dat we dan de uitnodiging krijgen.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey janis

Jeetje wat een verhaal.

Ik zit in de auto pfff:)

Ben benieuwd trouwens hebben jullie ook zo'n rooie plek van cetrotide?

Xxx liefs Jessica

Geplaatst

Hey,

Jah zeg wat een verhaal, zie het nu pas hihihi, is een teken dat ik me weer wakkerder voel hehe.

Wat betreft de rode plek kan ik niet over meepraten, ik zou het even vragen aan de arts zometeen.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames

Mijn vermoeden is bevestigt eitje was nog niet groot genoeg 16 mm en zij dacht dat ik zondag punchtie en wanneer heb tp op de dag dat ik uitgerekend was

Geplaatst

Ha meiden,

Minoes: jammer dat eitje nog niet groot genoeg was, maar nu misschien dus zondag punctie. En het zou wel bijzonder zijn als je dan TP hebt op de dag dat je destijds uitgerekend was. Zou er dan weer een mooie nieuwe zwangerschap beginnen? Ik duim heel hard voor je!

Stiertje: jeetje meis, kan me je dilemma heel goed voorstellen. Ben dan ook heel benieuwd wat de IVF-arts zegt vrijdag. Maar eigen cyclus stop je dus sowieso mee begrijp ik uit je verhaal. Blijf je wel lekker meeschrijven als je voor de gestimuleerde poging gaat? Ik hoop dat je vrijdag een bericht krijgt waar je wat mee kan zodat je een goede beslissing kan nemen. Sterkte meid!

Met mij gaat het nog steeds niet lekker. Heb me uiteindelijk zelfs vandaag ziek gemeld op mijn werk na een gesprek met mijn leidinggevende. Het zat er al een tijd aan te komen en ik ben elke keer maar gewoon doorgegaan, maar het lukt me gewoon niet meer. Het is een combi van heel veel. Ik zit niet lekker in mijn vel op mijn werk, ben ook aan het rondkijken voor ander werk, maar ja, dat is er ook niet 1 2 3. Verder gaat het tussen mijn ouders al een hele tijd niet goed en daar worden mijn broertjes, zusje en ik ook nogal mee belast. Ik probeer zoveel mogelijk afstand te houden, maar ja, het zijn toch mijn ouders, dus dat lukt niet echt goed. En dan het ziekenhuisgedoe. Ik merk dat ik een pittige combi vind en dat ik nu gewoon even wat rust moet nemen. Even lekker veel buiten zijn, sporten, opruimen (letterlijk en dan ook in mijn hoofd). Weer even de batterij opladen zeg maar.

Wat is dit forum dan trouwens heerlijk! Kan ik lekker van me afschrijven en jullie zijn dan ook de enigen die echt snappen hoe zwaar zo'n ziekenhuistraject soms is. Van andere mensen krijg je soms zulke goedbedoelde, maar oh zo onzinnige opmerkingen. Ze zeggen dan doodleuk 'ach en dan zo in je nieuwe huis, dat geeft zoveel afleiding, dan lukt het vast wel ineens omdat je er dan niet echt mee bezig bent'. Ja, tuurlijk manlief krijgt ineens superzaad omdat we bezig zijn met verhuizen! Grrrr, wat moet je met zo'n opmerking?

Nou ja, ik wil niet verder zeuren. Ik ben heel blij dat ik bij jullie mijn verhaal kwijt kan.

Dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

Hey Sissy,

Meid wat shit dat je effe in een dipje zit maar ik kan het me heeeeel goed voorstellen hoor.

Het traject is inderdaad behoorlijk zwaar en als er dan nog meer dingen in je leven spelen die niet op rolletjes lopen dan hakt het er dubbelin. Goed van je om even aan jezelf te denken en even rust te nemen, ga je wel gelijk door met de volgende behandeling?

Jessica, jammer dat je ei er nog niet klaar voor was..maar alle goede dingen komen langzaam..haha zet em op meid jij gaat de successtory van deze maand worden!!

fijne dag allemaal

liefs stiertje

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Sissy wat vervelend dat je je zo voelt, wat een gedoe allemaal. Knap van je dat je even rust neemt, ik hoop dat je weer wat rust vindt in het hoofd. Onvoorstelbaar die goed bedoelde opmerkingen he. Het is maar net hoe je je dan op dat moment voelt. Soms moet ik er in mezelf om lachen en soms voel ik me een zielig geval. Stort hier je hart maar uit.

Jessica, dat zou bijzonder zijn zeg als je zondag je punctie hebt. Ik hoop dat het een voorteken is. Veel succes, allemaal positieve zonnestraaltjes voor jou. O ja, ik heb ook vaak zon irritatieplek, net een muggenprik, meestal na 1,5 uur weer weg.

Stiertje, ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ik houd het forum in de gaten.

Janis, als je nu ongesteld wordt mag je beginnen? Ze hebben nu toch je cyclus inkaart gebracht? Spannend hoor, maar ook leuk om er naar uit te kijken! Succes.

Nou, ik ga weer even lekker aan het werk.... blehhh.

Geplaatst

Hey dames.

Jeetje word er stil van jullie verhalen zo lief en nu met tranen achter de pc :)

Ik hoop het zo haha heb er wel een goed gevoel over.

Ik ha vanmorgen ook weer wat moet nu langer prikken ze gaf wel herhaal recepten voor cetrotide maar niet voor gonal- f ik dacht vanmorgen zit niet genoeg in nee dus moeders van morgen wakker gebeld die naar ziekenhuis ik aan het werk en zij daarna naar mij haha springen vliegen en weer op staan haha maar alles goed gekomen:)

Liefs en jullie horen van mij xxx

Geplaatst

Sissy, goed dat je nu even aan jezelf denkt en je ziek hebt gemeld. Op een gegeven moment is het gewoon klaar en moet je aan jezelf denken. Het traject is enorm zwaar en eigenlijk kan je daar geen andere problemen bij hebben. Ik hoop dat het met je ouders weer goed komt en dat je een andere baan zult vinden. Wil je in hetzelfde werkveld blijven of wil je helemaal wat anders gaan doen?

Mensen kunnen inderdaad stomme opmerkingen maken. Alsof zaad ineens supergoed wordt als je je op wat anders richt zoals verhuizen. Als dat toch eens zou kunnen dames, daar zouden wij allemaal heel blij van worden. Weet je het is gewoon zo dat mensen niet weten wat ze zeggen moeten en dan zeggen ze maar iets stoms alsof dat je troost moet geven. Bleh stomme mensen!

Ik heb geleerd er boven te staan en stomme opmerkingen maar langs me heen te laten gaan. Mensen die dit niet meemaken kunnen nooit weten hoe erg het is. Gelukkig maar voor ze.

Vandaag had ik een gesprek met een collega. Zij heeft 8 jaar geleden een dochter gekregen via ivf.( Bij de 4e hyper was het raak) en ze merkt dat ze nu nog steeds niet heeft verwerkt van wat er in die jaren van behandelingen allemaal gebeurd is. Kan je nagaan..dat is nu 8 jaar geleden. Dat geeft wel aan hoe heftig het allemaal is.

Jessica, morgen weer naar het ziekenhuis? Succes en hopen op een 18mm ei of groter mag ook. hihi. Ik heb met spuiten ook vaak last van een pijnlijke rode prikplek, het is de vloeistof die zo prikt, gelukkig trekt het snel weg bij mij en vaak hou ik nog een beetje jeuk over maar ook dat gaat snel over.

Stiertje, jij hebt morgen telefonisch consult he? Ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen...

Ik ben vandaag ongesteld geworden, nu nog een maandje wachten en dan gaan wij ook weer verder...joehoe

Liefs Ansje

Geplaatst

ow wauw jessica dat is al een groot ei zeg, niet te veel op en neer springen nu heh?!! haha. meid dit wordt een top ei ..ik voel het aan me (flesje) water! Duimen draaien hoor!

Ansje spannend dat jullie over een maandje ook weer gaan beginnen.

Vanmiddag hopelijk een verlossend antwoord...

liefs stiertje

Geplaatst

is dat normaal dan dat die zo groot is ze zei van de week had ik niet veel hormoon nog in mijn lichaam.

maak me zorgen kan iemand me er van af helpen

stiertje succes met je gesprek

liefs jessi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden