Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He goedemorgen,

De moed zakt mij zo'n beetje in de schoenen!

Gisteren zat er links 1 van 12. Omdat die vorige in een keer van 12 naar 17 ging moest ik vandaag weer komen. Nu zit links niets meer en zit er rechts een van 11/12! Dus ik mag morgen weer, dan is het al dag 20. Even een dipje dus hier.

Sissy, was jij met je man vanochtend? Liep jij net weg bij het lab rond 8:45 uur?? toen stond ik net in te checken bij de balie.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé Karin:

ja, ik was er inderdaad vanmorgen om die tijd met mijn man. Wat grappig dat je ons gezien hebt. Jammer dat ik het niet wist dat jij er ook zou zijn, heb ik je nog gemist....

En jij moet morgen dus weer? Ik zaterdag, dus dan zien we mekaar denk ik niet, tenzij je zaterdag ook weer mag...

Wel balen zeg dat het bij jou zo lang duurt. Ik had al even een baalmomentje vanmorgen toen die eitjes gewoon helemaal niet gegroeid waren. Dat vond ik al stom, maar zoals bij jou is gewoon echt heel stom! Het ene ei verdwijnt gewoon weer. En nu dus afwachten wat dat eitje rechts doet. Wel irritant dat je nu zo vaak al heen moet zeg! Dat is ook echt wel een nadeel van eigen cyclus, elke keer weer die gang naar kamer 9.

Hoop echt voor je dat het eitje rechts nu wel netjes zijn best doet. Zal hem even streng toespreken: 'eitje, kom op, niet langer karin pesten, gewoon netjes groeien zodat ze kan beginnen met de spuiten!'.

Zo, ik hoop dat het helpt. Succes morgen weer meis! Ik duim voor je,

liefs,

sissy

Geplaatst

He Sissy,

Het blijft lastig vergelijken met de hyve foto's natuurlijk maar dacht al dat het zo zou kunnen zijn.

Hoop dat jouw preek helpt. Grote kans dat ik er zaterdag ook weer ben.

Geplaatst

Och meiden karin en sissy balen zeg gvd ja dat je de moet in de schoenen zakt kan ik me wel voor stellen bah niks aan maar meiden hou moed hoe moeilijk ook toi toi toi en dat jullie supper eitjes krijgen.

Liefs xxxx Jessica

Geplaatst

Karin en Sissy, balen zeg dat die eieren niet willen groeien!! bah wat een gedoe weer, ik hoop dat ze bij het volgende bezoekje hun best hebben gedaan.

liefs stiertje

Geplaatst

Wat balen zeg dat het zo langzaam gaat bij jullie beiden.

@Karin: ik heb de laatste eigen cyclus poging hetzelfde gehad toen. Toen was het follikel ineens gekrompen dus zou die poging misschien verloren gaan. Bij het bloedprikken bleek toch dat de waarde was gestegen dus werd ik gebelt dat ik toch weer moest komen de volgende dag en ja hoor toen zat er ook een aan de andere kant.

Een lichaam zit maar vreemd in elkaar.

Tsjongejonge ik had toch wat. Ik had op hyves bij mijn www een lachende smiley gezet maandag toen ik hoorde dat er een tp was en misschien zelfs cryo's. Kreeg ik toch allemaal reactie' s van mensen die helemaal niet weten waar we mee bezig zijn. Ik kreeg meerdere inboxjes en zelfs mijn vriend kreeg een paar telefoontjes met de vraag of ik zwanger ben.

Jee zeg wat een simpele smiley wel niet kan doen pfff

Geplaatst

Bah, gaat niet snel met jullie eitjes zeg! Ik hoop dat ze nog een groeispurt gaan maken.

Linda, fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad. Nu maar duimen. Fijn dat je ook nog twee cryo's hebt. Dat van die smiley's op hyves herken ik. Toen we onze eerste terugplaatsing hadden had ik er een smiley met een klavertje 4 op gezet, nou toen stroomden de reacties ook binnen haha. De mensen die het moeten weten weten het en voor de rest verzon ik gewoon dat het voor wat anders was. Gaat ze niks aan haha

Liefs

Geplaatst

Nou, mijn ei neemt er de tijd voor. Vanmorgen was er nog 1 eitje te zien van 12 mm. Nog niet echt wat opgeschoten dus. Maandag maar weer kijken.

Sowieso wordt maandag ons dagje, want we krijgen 's middags de sleutel van ons huisje!!!

Karin: hoe was het bij jou gisteren? Nu wel een groter eitje? En moest je vandaag weer of morgen weer?

Meiden: fijn weekend!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames.

Sissy balen dat het niet opschiet ik hoop dat het eitje snel 14 mm mag zijn succes meid

karin hoest bij jou?

Linda en kan je het wachten nog aan.

Nou ik mag weer ben gister ongie geworden dus volgende week zaterdag weer naar umcg.

Liefs Jessica

Geplaatst

Dag dames,

Het schiet nog steeds niet op. Vrijdag geweest, en toen nog steeds rechts en niet echt gegroeid, gisteren ook niet. Mocht vandaag weer maar ze verwachtte niets dus maandag was ook goed. Dus ik ga morgen weer. Ze zeggen dat het normaal is en nog niets om je zorgen over te maken maar ik heb er niet heeel veel vertrouwen in. We zullen zien.

Jessica, jij bent wel altijd volgens het boekje ongeseld of niet. Wat heerlijk.

Linda, spannend zeg, wat duren die twee weken dan lang.

Geplaatst

Hey dames.

Ja linda je hebt niet veel keus haha.

Karin balen meid ik hoop dat het eitje morgen groot genoeg is.

Voor dat ik aan de pil ging was ik ook altijd regelmatig maar toen ik stopte met de pil was ik altijd eerder ongie en na de mk ben ik weer op regel en op de dag af of iets later.

Maar wel fijn zo want al eerder is ook niet alles.

Nou meiden succes en dat alles nu eens goed mag gaan;)

Liefs en nog een fijne zondag

Geplaatst

Karin: jemig meis, dat schiet gewoon niet op bij jou. Kamer 9 moet zo langzamerhand ook je neus uitkomen of niet. Zou er ook echt moedeloos van worden, elke keer maar weer heen en het schiet niet op. Kan me voorstellen dat je er niet zoveel vertrouwen meer in hebt. Zou het ook kunnen dat deze poging nog wordt afgeblazen en dat moet gaan wachten tot je ongie wordt en dan maar weer verder met een nieuwe maand? Zou wel balen zijn.

Morgen ben ik er ook weer, dus dan zie ik je misschien nog wel. Heb je al even pb-tje gestuurd over de tijd dat ik er ben.

Minoes: jeetje, alweer ongie dit weekend en dan volgend weekend starten! Dat gaat snel. Hoop dat we nu allemaal gewoon een TP krijgen van een toppertje deze maand!

liefs,

sissy

Geplaatst

Goedemorgen,

Sissy en ik heb elkaar gezien vanochtend! Grappig he.

Nou, het is een dwarse maandag. Er zat nu weer links eentje van 12! Vlg mij dag 22 vandaag. Morgen ga ik weer. Ze zeggen dat het nog kan maar wanneer dit nog een paar dagen doorgaat moeten we misschien deze poging voorbij laten gaan. Manlief wil dit wel. Ik eigenlijks niet want ik heb niet heel veel vertrouwen in het eigencyclus gedoe en wil wel zo snel mogelijk de 6 pogingen wegwerken. Vorige week zei de arts ook dat er gemiddeld maar 2 tp zijn van de 6 keer! Lekker opbeurend of niet. Maar ja, later krijg je natuurlijk spijt dat je de 6 pogingen over de balk hebt gegooid. Ik laat het even bezinken en vanavond maar even met de man bespreken.

Hoe was't met jouw ei Sissy, ook nog zo dwars?

Geplaatst

Wat grappig dat jullie elkaar hebben gezien. Jullie hadden ellkaar nog nooit eerder ontmoet dus?

Wat balen joh Karin dat het zo raar verloopt deze maand.

Ik kan me wel voorstellen dat je de ec pogingen er zo snel mogelijk door wil hebben maar dit zijn wel echte kansen hoor. Ik heb het ec traject als heel positief ervaren. Ik heb 3 tp's gehad van de ec. Dus best een goede score. Jij hebt ook nog 3 kansen! En het kan echt hoor ik ken meerdere mensen die wel van de ec zwanger zijn geworden.

Bovendien had ik bij mijn vorige hyper behandeling ook maar 1 embryo. En dat gebeurt veel vaker dus zo veel groter is die kans ook niet altijd.

Ik snap best hoor dat je er niet veel vertrouwen meer in hebt maar wel positief blijven hoor.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Karin balen zeg dat het dus gewoon niet wil groeien dat ei!! Ik heb het ook een keer gehad maar toen bleef ie echt steken op 14 zeg maar dus ik was al wel aan het spuiten dus de poging werd wel mee geteld, wordt deze bij jou dan niet als poging gezien?

Kan me voorstellen dat je niet zo veel vertrouwen hebt in het eigen cylcus gedoen, heb ik ook niet meer ik vind het veels te zwaar en met veels te weinig kansen. Maar goed de arts zei ook tegen mij dat er beste veel zijn die een paar keer eigen cyclus proberen en dan gewoon overstappen naar de hyper, maar als je het op kunt brengen dan kun je natuurlijk gewoon de 6 pogingen doorstaan.

Ik heb donderdag middag de voorlichting voor de hyper, dan ook even de pil ophalen en alle andere medicijnen...dan ligt de koelkast weer vol haha. Ik heb natuurlijk geen zin in al die medicijnen en het gedoe maar ik ben wel reuze benieuwd hoeveel eitjes er geoost worden en wat de score qua bevruchtingen gaat zijn met de hyper dus ik kijk er wel een beetje naar uit!

Jessica, meid fijn dat je ook weer mag beginnen en u hopen op een mooi bevrucht embryo!!

Sissy, hoe staat het bij jou ervoor?

Dough geniet je nog steeds lekker van je zwangerschap? jij bent voor ons natuurlijk wel de succes story heh! Hoop dat nog meer van die story's bij komen!!

Ansje wanneer ga jij precies verder?

Linda hoe voel je je?

veel liefs stiertje

Geplaatst

Karin: grappig dat we mekaar nu eindelijk eens hebben gezien. Het blijft wel balen zoals dat ei zich bij jou gedraagt zeg. Kan me goed voorstellen dat je niet zoveel vertrouwen meer hebt in de eigen cyclus behandeling. En als ik dan lees dat een arts wel eens heeft gezegd dat er maar gemiddeld 2 TP zijn, denk ik tsja. Ik heb er al 2 gehad, dus heeft het dan nog zin. Maar goed, ik heb er zelf nog wel een positief gevoel bij dat we deze maand wel weer een TP gaan krijgen. Dus daar vertrouw ik nog maar op.

Jij moet morgen weer. Ik ook! Eitje was nu 15mm, netjes gegroeid dus deze keer. De eerste spuiten zitten er weer in. Omdat ze vorige maand mijn eisprong hebben gemist, willen ze me morgen weer zien om te voorkomen dat ze anders mijn eisprong weer missen. Dus misschien zien we mekaar morgenochtend weer!

Linda: hoe is het met jou? Houd je het wachten nog beetje vol?

Stiertje: zo, straks een volle koelkast. Ben echt heel benieuwd hoe je de hyper gaat ervaren. Ik hoop natuurlijk dat ik die zelf gewoon niet nodig heb. Maar ik hoop wel dat die jou veel bevruchtje eitjes gaat opleveren!

Janis: succes deze week bij de info-bijeenkomst.

Nou meiden, ik ga zo naar de notaris: sleutel ophalen!!!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames.

Wat lachen sissy en karin dat jullie elkaar gezien hebben.

Sissy super dat je spuiten er in zitten succes en op na een tp.

Karin meid balen zeg pfffffffffff ik hoop dat die op schiet.

Stiertje spannend zeg hyper succes en ik hoop op een leuke bijeenkomst.

Nou ik moet zaterdag half 10 weer heen dus we gaan weer ik ga er nu wat nuchterde in.

We zien wel weer.

Iedereen heel veel succes eens moet het toch goed komen????????????????

Ps janis succes morgen

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier gaat alles oke, we hebben morgen de prikinstructies moet wel zeggen dat ik wel wat zenuwachtig ben hoor.

Sissy, eindelijk de eerste spuit er in!!!

Karin, kom op meis, laat je niet wegblazen!!!!

Linda, terk je het wachten nog wat?

Jessica, super dat je weer zaterdag heen mag, en dank je.

Stiertje, jij ook heel veel succes van de week met de instructie's

Ansje, hoe gaat het met jou?

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: succes vanmiddag. Nogmaals ik vond die hele bijeenkomst weinig voorstellen. Als je helemaal nieuw bent op ivf/icsi gebied dan is het wel interessant maar als je dat gehad hebt hoor je niks nieuws.

Ik voel me wel goed. Ik begin sinds gisteren toch wel de zenuwen te krijgen merk ik. Ik was de eerste week zo ontspannen maar nu word het minder. Af en toe heb ik wat menstruatie achtige krampjes en dat word je natuurlijk heel onzeker van.

Nog 1 week en dan zullen we het weten.

Geplaatst

Stiertje en Linda, bedankt, vind het wel spannend want het is nu voor het eerst dat ik me zelf moet prikken en dat vind ik bezt erg eng.

Linda, je lichaam gaat ook van allerlei dingen met je uithalen he, omdat je bang bent omdat je ongi krampjes hebt, die krampjes kunnen ook zenuwen zijn, het hoeft niks te zeggen! Kom op meis, je kan het en laat je lichaam geen loopje met je nemen.

Ik laat vanmiddag als ik nog puf heb jullie wel weten hoe ik het allemaal heb ervaren.

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden