Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Dough: gewoon lekker aan jezelf en de kleine denken hoor. Werken kan altijd nog.

@Janis: jij gaat lekker snel zeg. Hopen dat je morgen al kan beginnen met spuiten.

@Karin: hoe voel je je nu dan?

Nee mijn schoonouders hebben zich nooit geinteresseerd in de behandelingen. Ook niet toen we voor Julian bezig waren. Ze zijn alleen maar met zichzelf en hun dochter en haar kinderen bezig. Ook als een ander familie lid iets heeft zullen ze nooit eens bellen om te vragen hoe het is. Ik weet het ik zou er eigenlijk geen energie in moeten steken maar toch irriteerd het me.

@Ansje: Hoe is het met jou? Zie jij er tegen op om straks weer te beginnen aan de laatste ec poging?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach vergeet ik jou stiertje...

Vervelend zeg oorontsteking. Ik begrijp dat je dat vaker hebt? Hopeloos is het. Onze Julian kampt al vanaf 7 maanden met oorontsteking. Morgen krijgt hij voor de 4e keer buisjes. Dit keer hebben ze er maar 8 maanden ingezeten. Vanaf december is het al weer mis. Aan de lopende band ontstekingen en looporen. De laatste paar weken bloed het dagelijks. Zo zielig.

Helpen de druppels bij jou een beetje? Julian vind ze vreselijk want het doet pijn die druppels zegt hij.

Geplaatst

Hey meiden,

Janis: hoe was het vanmorgen bij het UCMG? Mag je beginnen met de spuiten? Jeetje, dat gaat dan wel snel, gisteren al bijna 14 mm op dag 8. Op naar een goede punctie en een TP volgende week. Kan je de zenuwen in bedwang houden? Lekker hier alle spanning van je afschrijven hoor!

Stiertje: oorontsteking, dat is zeker vervelend. Heb je vaker gehad of niet? Hoop dat het snel weer beter gaat.

Karin: hoe is het met onze wachtende in ons midden? Houd je het nog beetje vol. Je zult wel moeten natuurlijk, er is niet echt een alternatief. Heb nog steeds heel positief gevoel voor je, dus we rekenen gewoon op een positieve test volgende week. We blijven duimen...

Ansje: jij ook alweer bijna beginnen. Misschien gaan we mekaar wel tegenkomen komende maand. Hoop echt dat je de ec-behandeling positief gaat afsluiten.

Linda: vervelend, mensen om je heen en zeker dan schoonouders die zich er niet in interesseren. Herken het wel, mijn schoonvader is net zo. Mijn schoonmoeder durft nu wel af en toe wat te vragen, ze bleek in het begin gewoon niet te weten of dat wel kon. Je komt er sowieso in dit traject wel achter welke mensen meer of minder met je meeleven. Sterkte trouwens met Julian vandaag: alweer buisjes. Hoop dat ze nu gewoon lang blijven zitten en echt helpen!

Dough: doe je wel beetje rustig aan meid? Goed voor jezelf en jullie ventje zorgen hoor! Hij moet nog wel even lekker bij je kunnen groeien voor je hem op de wereld zet.

Minoes: even een dikke knuffel voor jou!

Ik ben zelf gister weer ongie geworden, we hadden vorige keer geen escape-IUI meer gehad, dus zat ook wel te wachten op mijn ongie. We kunnen dus weer gaan voor een nieuwe poging. De 1e FM staat alweer gepland op volgende week vrijdag. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat lopen. Merk dat ik nu wel wat anders in sta, na 2 van die halve pogingen achter elkaar. Moet nu eerst maar eens zien of ze een ei te pakken kunnen krijgen. Maar tegen die tijd is het ook alweer bijna Pasen, misschien brengt dat geluk???

Hé meiden, goede dag vandaag (jammer dat het zonnetje nog weg is, het was gisteren zo mooi...)

liefs,

sissy

Geplaatst

Haai dames,

De eerste spuiten zitten er in, man had er weer moeite mee. Follikel was 15 mm. Ik moet morgen weer terug want ik heb echt een snel goeiende ei, uit mijn bloed blijkt dat ook. Ik heb zelf een vermoeden dat ik zondag als alles goed gaat de punctie zal krijgen, man daar zie ik zo tegen op, en heb het vanmorgen aangekaart, en ik krijg wat voor mijn zenuwen.

Sissy, ik ben zooooo zenuwachtig, niet normaal, denk dat het allemaal te maken heeft met de eerste keer.

Dus vandaag ongi, zal ook voor jou duimen dat het deze ronde sneller zal gaan voor je.

Liefs Janis

Geplaatst

Hé lieve Janis:

jeetje meis, jouw ei groeit idd hard. Wat goed dat je vanmorgen de eerste spuiten erin hebt durven zetten. En dan misschien zondag al punctie. Goed dat je hebt aangekaart dat je er heel erg tegenop ziet en dat je in de zenuwen zit. Dan kunnen ze je erbij helpen. Het is mij alle 2 keren erg meegevallen. Zag er vooral de 1e keer ook heel erg tegenop, maar heb het allemaal gered en het viel mee. Zorg dat je de rest van de dag lekker niets meer hoeft, kan je even bijkomen. Succes morgen weer bij FM en dan op naar punctie.

liefs,

sissy

Geplaatst

He Janis,

Jeetje wat een snel ei heb jij! Kan me helemaal voorstellen dat je zenuwachtig bent. Niet om je de put in te praten maar de eerste keer vond ik ook vreselijk. Je weet niet wat voor een pijn je moet verwachten maar met name de hele emotionele lading er om heen. Waarom moeten wij dit meemaken, lig ik hier, maar ook... eindelijk zijn we een stap dichter bij onze droom. De pijn overleef je absoluut, is kort, een soort stom in je maag. Net zoals Sissy zei plan niets verder die dag en ga dan lekker op de bank onder een kleedje met veel chocola en ander lekker troostvoer o en een lekkere jank vrouwen film en maar huilen. Gewoon de hele ervaring vond ik met name geestelijk slopend, was een labiele dwijl!

Maar... het is uiteindelijk voor een goed doel! Wanneer je hoort dat er een eitje is maakt het helemaal goed. Ik hoop dat het middeltje werkt en dat het enorm meevalt. Sommigen vinden het niets voorstellen, ik hoop dat dat ook voor jou het geval is.

Zet m op en houd ons op de hoogte!

Geplaatst

@Janis: jouw ei heeft er zin in he. Wel fijn dat het zo snel gaat. Ik kan me voorstellen dat je tegen de punctie op ziet. Maar het valt echt reuze mee. Ik zag er de eerste keer ook wel wat tegen op hoor omdat je niet weet wat er gaat komen. En als ze dan ineens doeken over je heen gaan leggen dat maakt het dan ook al zo ernstig. Maar je zult zien dat het best mee valt. Gewoon de rest van de dag lekker rustig aan doen.

@Sissy: fijn dat jij nu ook al weer een datum hebt. En inderdaad in het kader van pasen moet er gewoon een mooie eicel gevonden worden.

De buisjes zitten er in. Het was wel moeilijk volgens de arts omdat zijn trommelvlies al is verkalkt door de vele ontstekingen en buisjes. Het was ook flink ontstoken maar dat verbaasde ons niks nadat het al zo lang bloedde. Antibiotica hielp ook al niet meer. Hij heeft aardig wat pijn dus ligt nu lekker op de bank voetbal te kijken.

@Stiertje hoe is het met jouw oor?

@Karin: hou je het nog vol met wachten?

Geplaatst

Karin, je hebt precies verwoord van hoe ik me voel, heb net een potje lopen janken en zei tegen mijn vriend van jemig loop ik hier te janken terwijl ik blij hoor te zijn dat we zijn begonnen. Het middeltje (ben de naam kwijt) is alleen rustgevend, het haalt de pijn niet weg, ze zei dat ik me wel druk kon maken, maar het me dan beter over me heen kon laten komen, ben dan wel de hele dag onder de pannen want het is officieel een slaapmiddel.

Weet je wat het ook is, omdat mijn ei zo snel gaat kan ik het ook allemaal niet meer bijhouden, maar ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Liefs Janis

Geplaatst

lieve lieve Janis, als ik dit lees is het voor mij weer november 2010..ik was ook zooo zenuwachtig en bij mij ging het ook vreselijk snel op dag 9 al de punctie...maar uiteindelijk vond ik het spuiten pijnlijker dan de punctie zelf. De keren daarna was pijnlijker. Je moet proberen te ontspannen en naar je buik toe te ademen...as dat lukt!

Komt allemaal goed meid!!

Wij hebben het allemaal al tig keer gedan dus voor jou ook appeltje eitje:laugh:

Mijn oor doet nog steeds een beetje pijn maar word alweer iets beter, Linda vervelend zeg voor de kleine dat ie zo vaak last van z'n oren heeft dat is echt geen pretje! wens hem maar beterschap, ook al kent ie me niet haha!

Sissy jij mag ook weer los, nou 5 keer is scheepsrecht..

Karin..duimduimduim

wat een shitweer!

xxxx

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Vanmorgen weer geweest en follikel was 18 mm, zondag is de punctie gepland.

Jemig das echt zo snel gegaan allemaal, nu hopen dat er een goede ei is.

Karin hoe gaat het met je?

Liefs Janis

Geplaatst

He Janis,

Spannend hoor. Vanavond de pregnyl en op naar de punctie. Fijn dat het in het weekend is.

Met mij gaat het wel goed. Gelukkig is het weekend en is het zo dinsdag.

Geplaatst

Jah lekker weekend, kan je lekker je ding doed, en morgen zou het ook nog mooi weer worden dus dat helpt ook mee.

Ik ben ook wel blij dat de punctie in het weekend is, dan hoef ik me ook niet naar te maken om het werk.

Liefs Janis

Geplaatst

yess Janis, zondag punctie! spannend meid ik duim voor je en laat het lekker over je heen komen..tis zo voorbij!

Karin op naar dinsdag!!

liefs stiertje

Geplaatst

@Janis: Super dat zondag de punctie gepland is! Wel lekker inderdaad zo in het weekend. En kan je morgen nog even lekker van het heerlijke weer genieten. Tenminste als wij daar aan mee doen hier...

Geplaatst

Janis, zondag de punctie al, lekker snel hoor! Lekker inderdaad dat je dan niks hoeft te regelen voor je werk, want dat is ook lastig af en toe.

Zie je tegen de punctie op? Het viel mij persoonlijk enorm mee. Het vervelendste vond ik dat ik niet wist wat ik qua pijn kon verwachten en het onbekende is altijd spannend.

Ik las al dat je kalmeringstabletjes had, ik hoop dat je die wat helpen.

Zet hem op zondag! Denk aan je!

Linda, wat sneu voor Julian dat ie steeds zo'n last van zijn oren heeft. Ik hoop dat de buisjes hun werk weer doen. Oorpijn kan echt enorm zeer doen. Veel sterkte voor je kleine vent!

Hoe is het met de andere dames?

Het wordt morgen echt mooi weer, ik hoop ook bij ons.:laugh:

Liefs Ansje

Geplaatst

De kalmering vanuit het ziekenhuis ga ik niet doen, want dan ben ik de hele dag van de wereld, ik heb nu valdispert sterk en heb gevraagd of ik dat mocht nemen ivm de behandeling en dat mocht, ik moet zeggen dat die dingen wel helpen (had ik niet verwacht). dus die ga ik nemen, en ik zie er nu minder tegenop gelukkig, twee uur van te voren mag ik paracetamol nemen, dus dat ga ik wel doen.

Moet vannacht om 00.15 pregnyl spuiten.

Jah het onbekende is erg spannend.

Wanneer mocht jij ook alweer heen?

Ik hoop dat het ook bij ons mooi weer wordt, ga in huis opruimen, en wassen, kan het lekker buiten drogen hummmmm lekker fris.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, sterkte en succes morgen!! ik duim voor je!

Lekker aan zee geweest met man en ouders en hondje heerlijk!! nu kaput!! lekker bankhangen nu!

xxxxxxxxxx

Geplaatst

Janis: veel succes morgen, komt vast goed. Ik duim in elk geval voor je! Na de punctie vooral lekker rustig aan doen en jezelf lekker (laten) verwennen!

Stiertje: oh, heerlijk, lekker aan zee vandaag, was het superweer voor natuurlijk.

Karin: hoe is het met je meis? Blijven de ongie-tekenen lekker weg? Moet hoor, want je gaat gewoon straks een dikke vette positieve test krijgen.

Ansje: hoe is het met jou? Had jij nou al weer 1e FM gehad?

Ik heb vandaag met mijn broer plafonds in het huis weer gemaakt, ook leuk om te doen. Lekker alle ramen en deuren open en lekker kletsen over van alles. Was prima dagje. Nu wel echt moe zeg, heb lekker gedoucht en nu ook op de bank.

liefs,

sissy

Geplaatst

@Sissy: ben jij zo handig dan? Wel zonde om met zulk prachtig weer te klussen maarja dat moet gewoon door gaan he.

@Janis: Heel veel succes voor morgen. Ik hoop dat er een hele mooie eicel gevonden word.

@Stiertje: dus jullie hebben lekker genoten van het weer bij zee? Het was ook super weer he vandaag. Wij hebben lekker geshopt in Assen. Manlief heeft nu personeelsfeest en wou nieuwe kleren. En natuurlijk weer leuke dingen voor onze kleine man gescoord.

@Ansje: het gaat gelukkig al weer wat beter met Julian. Gisteren nog contact met het ziekenhuis gehad omdat hij veel bloed verloor en zijn temperatuur op begon te lopen. We moesten het goed in de gaten blijven houden. Na een middagdutje ( doet ie normaal nooooit hoe ziek hij ook is) was hij ineens weer helemaal lekker. Gelukkig maar want ik had een nare flash back van 6 jaar geleden in dezelfde periode toen hij tot 2 keer toe werd opgenomen in het ziekenhuis ook na een ingreep waarbij hij complicaties kreeg.

@Karin: Hoe is het met je???? Ga je echt wachten met testen tot dinsdag?

trouwens als jullie het vervelend vinden dat ik over Julian 'praat' moeten jullie het eerlijk zeggen hoor.

@Dough"hoe is het met jou? Weet je trouwens al waar je wil bevallen?

Is er al gereserveerd voor 8 mei?

Geplaatst

Het is allemaal k met peren, eitje was al gesprongen, dokter snapte er niks van ivm mijn hormoonwaardes.

Was er helemaal klaar voor, en ging aardig relaxed de stoel in, en toen eenmaal bleek dat hij eitje al weg was, kwam er een giga frustratie naar boven. Het is deze ronde einde oefening, gister had ik al het gevoel dat hij weg was, en mijn gevoel was wederom weer goed.

Janis

Geplaatst

Janis: dat is gewoon zwaar klote zeg! Heb er geen ander woord voor. Weet helaas hoe je je voelt en eigenlijk is voor jou nog tikkie erger. Want zo'n eerste keer bouw je alle spanning op en leef je er eigenlijk een soort van naartoe. En dan gewoon geen punctie. Dat is echt heel frustrerend. Inderdaad dan deze rond einde oefening. Hoop dat je je frustratie vandaag ergens kwijt kunt, lekker afreageren. Baal echt met je mee meis!

Linda: wat fijn dat het met Julian alweer ietsje beter gaat. Hoop dat het nu goed met hem blijft gaan. Tuurlijk vind ik het niet erg als je over Julian praat, gewoon doen hoor! En ik ben niet zo heel handig hoor, haha. Maar met hulp van mijn wel heel handige man krijg ik zo langzamerhand ook het een en ander voor elkaar. Best grappig dat je dan toch meer kan dan je eerst denkt!

Karin: je zult wel moeten wachten tot testen he? Want door de pregnyl heb je anders een vals-positieve test. Hoop dat je dinsdag jullie en onze dag goed gaat maken!

Nou, ik ga maar weer even naar mijn nieuwe huis. Behang afstomen... ook lekker klusje. Is vooral een prima klusje voor de zondag, want dan willen we niet teveel lawaai maken voor de buurt.

liefs,

sissy

Geplaatst

@Janis: jee wat een enorme domper zeg. En dat vooral voor een eerste keer. Dat zijn de nadelen van eigen cyclus he. Sterkte hoor.

@Sissy: succes met behang plukken. Ik vind dat altijd wel leuk werk. Nou ja dan moeten er niet teveel lagen over elkaar geplakt zijn of dat er overheen is gesaust want dan is het altijd een stuk lastiger.

Geplaatst

Janis, wat kl*te meid. Bah gelijk je eerste poging mislukt. Wat raar dat ze aan jouw waarden niet konden zien dat je eisprong al geweest was. Ik hoop dat ze je de volgende keer extra in de gaten houden. Nu eerst maar even tijd voor jezelf nemen en deze teleurstelling verwerken. Heb je nog wel IUI gehad? Dan heb je misschien nog een klein kansje.

Linda, helemaal niet erg hoor dat je het over Julian hebt, daar heb ik net als Sissy helemaal geen problemen mee. Ben blij dat hij zich weer wat beter voelt nu.

Sissy ik vind het wel girlpower hoor dat je zo druk aan het klussen bent en ook al veel kan.

Ik denk ook dat als je het echt kan het ook wel leuk is om te doen. En door het gewoon te doen leer je ook weer veel. Succes vandaag met behangstomen.

Karin, hoe is het nu bij jou? Kun je de spanning nog wat aan, nog maar twee dagen tot je mag testen.

Hier alles oke. Ben gisteren heerlijk met manlief op pad geweest naar de stad. Heb een nieuwe bikini gekocht alvast voor de vakantie. Daarna heerlijk op een terrasje in de zon.

Er zijn maar weinig dingen nodig om je gelukkig te voelen:laugh:

Morgen gaan wij weer van start, dan hebben we de eerste FM in het ziekenhuis. Hoef er pas om 9.30 te zijn, kan ik nog een beetje uitslapen hihi.

Dough, hoe is het met jou?

Stiertje jij bent al weer aan de pil las ik, raar idee he, wil je zwanger worden, moet je aan de pil. Ik ben benieuwd hoe jij de hyper gaat ervaren.

Liefs Ansje

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Janis, dikke knuffel voor jou! Wat een ontzettende tegenvaller zeg, helemaal nu de spanning zo was opgebouwd die eerste keer. Raar lijf zeg ik altijd, je kan er niet van op aan.

Kan me voorstellen als je even in de put raakt. Duurt het ook nog wel even voordat je ongi wordt en weer door kan? Hoe ging het pregnyl spuiten trouwens?

Sissy, succes met behang stomen, kan je lekker bij wegdromen, niet te inspannend. Succes, leuk vooruitzicht dat jullie daar straks je nestje gaan bouwen.

Ansje, jij hebt al lekker de zomer in je bol, super die positieve energie, zet m op morgen. Nummer zes wordt een succes!

Linda, fijn dat het beter gaat met Julian.

Jessica heeft echt even afstand genomen vlg mij, als je nog wel leest: hele dikke knuffel voor jou.

Hier gaat het nog goed, wel lastig dat we dinsdag mogen testen, zo midden in de week. Heb die dag ook nog een tentamen (waar ik nu hard voor aan de bak moet) wanneer het slecht nieuws is wordt dat niets maar wanneer het goed is ook niet natuurlijk want dan zweef ik op een wolk! Misschien dat we morgenavond maar gaan testen, kunnen we het in ieder geval samen even verwerken. En dan dinsdagochtend nog een controle test.

Nou, ik moet even wat nuttigs gaan doen. Tot snel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden