Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Janis: wat goed dat ie 14mm is en de eerste spuiten er alweer in zitten. Hoe ging het spuiten vandaag? Iets minder moeilijk nu je iets meer ervaren bent?

Op naar vrijdag en dan misschien de pregnyl 's avonds.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Janis,

Zag ik nou op hyves dat je jarig bent? Gefeliciteerd! :birthday:

En super dat de eerste spuit er weer in zit, een beetje actie in de tent! Ik hoop dat er een mooi eitje komt en een geweldige bevruchting.

Geplaatst

haha Karin, klopt ben vandaag jarig. Dank je.

Sissy, deze keer spuiten ze zaten er zo in, moet wel zeggen dat de cetrotide wel zeer deed de naald, komt ook omdat ik de naald er te langzaam in prik denk ik, zal morgen wat sneller doorprikken.

Liefs Janis

Geplaatst

@Karin: Super dat jullie het hartje hebben zien kloppen. Is het besef er nu dan? Wat goed zeg dat jullie nog steeds niks hebben verteld. Dat kan ik dus echt niet.

@Sissy: hopeloos he al die seintjes van je lichaam. Het frustrerende is dat het gewoon helemaal niks zegt. Het blijft afwachten.

@Janis: Gefeliciteerd met je verjaardag! Jammer dat het vandaag niet zulk mooi weer was als de afgelopen dagen. Maar we mogen nog niet klagen. Dus de eerste spuiten zitten er weer in! Hopen dat vrijdag de punctie gepland kan worden.

@Stiertje: fijn om weer iets van je te horen. Gelukkig gaat het weer iets beter met je. Het hele traject is als een achtbaan. Het allerergste vind ik dat je machteloos staat.

Hier nog steeds geen ongi te bekennen. Ik zit nu op cyclusdag 36. WE wachten maar weer af. Iemand vroeg of het mogelijk was om op de natuurlijke manier zwanger te raken voor ons en ja dat is mogelijk. Maar ik weet vrijwel zeker dat dat nu niet zo is hoor omdat die ovulatie testen ook steeds negatief waren wist ik al van te voren dat dit een lange cyclus ging worden. En dan hou je stiekem nog in je achterhoofd misschien was de IVF toch wel gelukt omdat ik niet zo heel hevig heb gebloed ( normaal wel door de endo) en helemaal omdat mijn cyclus voor de poging ook al zo lang is onderdrukt. Maar ik ga mezelf alleen maar gek maken want de test was ook negatief.

Heeft iemand trouwens al gereserveerd voor 8 mei?

Geplaatst

:wav:Joehoe een kloppend hartje van het beebje van Karin:wav:

Janis, gefeliciteerd met je verjaardag die inmiddels al weer bijna voorbij is. Ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt. De eerste spuiten alweer gezet. Deze cyclus lijkt gelukkig beter te verlopen dan je vorige.

Stiertje, wat ben ik blij te horen dat je je iets beter voelt. Het valt niet mee he waar we allemaal doorheen moeten. Voor jou is het natuurlijk extra spannend of er bij de hyper bevruchtingen komen. Wij hebben allemaal het geluk gehad dat het in de ec al is gelukt maar bij jou niet en ik snap dat dat je onzeker maakt.

Ik hoorde op de bijeenkomst dat de kans op een terugplaatsing bij de hyper 95% is, daar móet jij gewoon bij zitten!!

Ben jij al begonnen met de deca?

Ik ga morgen starten met de pil. Vanaf 21 mei moet ik dan beginnen met het spuiten van de decapeptyl.

Ik sta op zich wel positief in deze behandeling. Ik heb altijd meer vertrouwen gehad in de hyper dan in de ec, maar dat is persoonlijk. Ik heb echt zo'n rust over me van het komt wel goed...al zie ik wel op tegen de bijwerkingen van de hormonen.

Zaterdag neefje bewonderd, wat een schatje en zoooo klein nog. Het liefst had ik hem mee naar huis genomen, maar ja dat kan natuurlijk niet. haha.

Maar toch doet het best een beetje pijn om zoveel geluk van zo dichtbij te voelen, iedereen in de familie is natuurlijk blij en ik ook hoor, maar het doet me wel beseffen hoe diepgeworteld mijn kinderwens is. Wij moeten er allemaal zo hard voor vechten en wat Karin al zei, je krijgt geen garanties dat het gaat lukken. Als ik dat toch eens zeker wist dan wilde ik wel duizend puncties ondergaan...

Sissy, gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor. De vraag over (zwaar) tillen werd ook nog gesteld bij de bijeenkomst. Arts zei dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en anders gewoon niet doen. In ieder geval niet over je grenzen gaan. Succes met de laatste wachtweek, die is altijd het ergst.

Linda, wat vervelend dat je menstruatie zo lang op zich laat wachten, zo kun je niet echt verder. Ik geloof trouwens dat Stiertje zou reserveren voor 8 mei.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje: dus vanaf vandaag aan de pil. En dan over paar weken starten met de spuiten. Ik hoop echt dat de hyper jullie eindelijk ook dat zo gewenste kindje gaat brengen. Grappig dat jij altijd al een beter gevoel hebt gehad bij de hyper dan ec. Ik heb juist een heel goed gevoel bij de ec. Manlief trouwens ook, die zei altijd al dat wij de hyper niet nodig hebben. Wie weet?

Dubbel gevoel he zo'n kraamvisite. Het is zo iets moois, zo'n nieuw kleintje op de wereld, maar het confronteert je ook wel even heel sterk met je eigen wens. Wel knap dat je er zo mee om kunt gaan. En je bent vast wel een hele trotse tante! Ben je nu voor het eerst tante?

Linda: wat lastig ze dat die ongie op zich laat wachten. Je gaat dan idd jezelf nog gek maken ook door te denken dat je misschien toch wel zwanger bent. Maar helaas niet dus. Hoop dat de ongie nou snel komt, zodat je je kan richten op de cryo-tp.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo meiden,

Bedankt voor de felicitaties. Heb gister wel een leuke dag gehad.

Morgen weer heen, ben benieuwd, denk dat ik morgenavond de pregnyl wel zal moeten spuiten.

Linda, wat vervelend dat je zolang op je ongi moet wachten, kan me voorstellen dat je je best onzeker voelt van zou het dan toch?????? Hoop dat je snel ongi zult gaan worden, zodat je duidelijkheid krijgt.

Sissy, hou je het wchten nog wat vol? nog lekker druk bezig in je huis te klussen?

Stiertje en Jessica, dikke knuffel.

Ansje, zal echt keihard voor je duimen.

Liefs Janis

Geplaatst

Hoi meiden,

Sissy, ik duim voor je hoor dat jij in de ec zwanger mag worden! Ik hoop dat je gevoel klopt. Dat hoop ik voor mijzelf bij de hyper ook.

Ik was al een keertje tante, van mijn vriend zijn zus 6 jaar geleden. Dat vond ik ook leuk, maar dit voelt toch specialer, dit voelt gelijk al als familie, zal de bloedband wel zijn, ik weet het niet, maar je voelt zeg maar zo'n onzichtbaar lijntje van jij hoort bij ons. Heel speciaal.

Ongelooflijk ook dat je gelijk al van zo'n kleintje houdt. En dan is het nog niet eens je eigen kind....hoe moet dat wel niet voelen als je je eigen kindje vasthoudt, overweldigend denk ik!

Janis hoe was het in het ziekenhuis? Mag je vanavond al pregnyl spuiten?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey hallo,

Follikel was bijna 16mm en bms was 7.2. Ik moet morgen terug komen, tenzij ze aan mijn bloed zien dat het snel gaat, dan wordt ik vanmiddag gebeld, en wordt de punctie gepland. Vind het eigenlijk wel geruststellend dat het nu wel langzamer gaat, en niet zo supersnel als de vorige keer.

Ga nu snel aan het werk, ben wel moe en voel me een beetje blehhhh niet depri of zo, alleen wat blehhhh

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames.

Ooo sissy wat spannend nog een week succes en op naar een mooi test

Ik heb geen puf om op iedereen te reageren.

Ben ziek zware keel onsteking ook dat nog pfff.

maar ben bij maatschap geweest wou dat ik anders naar beatrix oord zou gaan niet dus ik ga niet van huis heb met heel veel mensen hier over gesproken je word daar niet beter van en uiteinderlijk moet IK het zelf doen!!!! met een beetje hulp van psyg dus ik ga weer de goeie kant op en heb ook een super bevesting van mijn man gekregen IK KAN NIET ZONDER JOU !!! zei die hier ga ik nu voor knokken en als ik me mezelf weer ben ga we weer van start met isci we zien wel wanneer.

Iedereen heel veel succes met jullie nieuwe pogingen en stiertje voor jou een knuffel

Liefs en een fijn weekend jessi

Geplaatst

Janis: wat spannend, maar inderdaad wel fijn dat het nu allemaal iets rustiger gaat met je cyclus. En mooi dat ze je goed in de gaten houden, dat geeft vertrouwen. Het moet nu gewoon goed gaan hoor, de punctie gaat slagen! Succes morgen weer in kamer 9!

Minoes: wat goed om te horen dat je jezelf aanpakt en dat je knokt. Het gaat je lukken en het is inderdaad het belangrijkste dat jij en je mannetje het volhouden!

Ansje: ja, kan me voorstellen dat het nu anders voelt om tante te worden van een kind van je eigen broer. Dat is dan toch die bloedband. En gek he, hoe zo'n klein hummeltje je zoveel kan doen. Laat staan als het je eigen kind is. Daar kan ik ook zo naar uitkijken, volgens mij is dat zo'n heerlijk gevoel. Ik hoop zo dat we dit allemaal gaan meemaken!

Met mij gaat het nog goed. Voel van alles in mijn lijf, maar ja, kan ook door de pregnyl komen. Ik zal gewoon moeten afwachten...

Gaan jullie nog iets met Koninginnedag doen? Ik ga, hoe verrassend, klussen in mijn nieuwe huisje. We hebben net onze verhuisdatum anderhalve week naar achteren opgeschoven. We kregen telefoontje van het kozijnenbedrijf dat ze de kozijnen pas later komen leveren dan was afgesproken, grrrr. Gelukkig hebben we nog wat speling voordat we uit ons oude huis moeten maar toch.

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal,

sissy

Geplaatst

Even snel meiden,

Follikel was 18 mm, de punctie staat voor maandag gepland, hoe laat hoor ik vanmiddag. Omdat mijn ei met 18/19 mm al aardig ver is, kan de punctie misschien morgen ook gebeuren, ik moet vanavond dus een ovutest doen, en als die positief is, moet ik bellen en dan gebeurt de punctie morgen.

Iedereen een fijne Koninginnendag

Liefs Janis

Geplaatst

Dag dames,

Spannend Janis, wat grappig dat je een test moet doen, had ik nog niet eerder gehoord. Ik hoop dat het gewoon normaal gaat, niet te snel. Op naar een geslaagde punctie.

Sissy, nog even volhouden, spannend hoor. Veel plezier met klussen en speel maar vooral voor koffietante!

Jessica, jeetje dat klinkt wel heftig zeg. Ik hoop dat je wel veel steun hebt aan het gesprek, ga je nog een keer? Hoezo wilde ze je naar beatrixoord? Fijn dat je kerel er voor je is, pas goed op jezelf!

Ansje, tante Ansje, fijn dat je er van kan genieten! Ben benieuwd hoe het met jou en de pil gaat.

Linda, nog steeds geen actie in de tent?

Stiertje, jij mocht toch gaan spuiten vanaf de 30e? Hoop dat het goed met je gaat.

Geplaatst

Ze hebben gebeld iets voor 12.00 uur en ik moest direct pregnyl spuiten, de punctie wordt morgen. Ik moest eerst nog naar huis toe en om 12.10 zat de pregnyl er in. Op naar de punctie morgen.

Oja de ovutest hoef ik nu niet meer te doen.

Karin hoe gaat het verder met je?

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: succes voor morgen. Goed dat ze je zo extra in de gaten hebben gehouden anders was hij straks al weer gesprongen.

@Sissy: kun je het wachten nog volhouden?

Balen zeg dat de kozijnen later komen. Er is altijd wel iets wat tegen zit he.

Wij zijn vandaag naar Haren geweest naar de vrijmarkt. Dat doen we al jaren met mijn vriend zijn familie. Dit jaar was voor het eerst zonder zijn tante die in december overleden is dus het was erg raar nu zo zonder haar.

Daarna naar Hoogkerk want daar had de dochter van mijn vriend zijn neef een dansoptreden. Daarna met hun mee naar huis gegaan en daar ook meteen blijven eten.

Dus een gezellige dag gehad. En jullie?

@Jessica: Balen dat je ziek bent zeg. Heb je iets aan het gesprek met de maatschappelijk werker gehad? En hoezo naar Beatrix oord? Tuurlijk kan je man niet zonder je. Had je daar dan twijfels over?

@Karin: hoe voel je je? Al wat last van kwaaltjes?

@Ansje: dus met de pil begonnen. Het gaat nu straks echt beginnen.

Dus je hebt al lekker met je neefje geknuffelt. Het is ook moeilijk om niet op slag van zo'n wonderlijk mensje te houden vooral als het van je eigen broer of zus is. En ja dan realiseer je je dan nog eens extra hoe graag jij het wil. Maar het komt goed hoor voor jullie!

Geplaatst

Janis: zo, punctie morgen. Maar goed dat ze je goed in de gaten hebben gehouden en dat je nu morgen punctie hebt. Ik duim heeeel hard voor je dat de punctie gewoon een succes is morgen. En dat je dan dinsdag nog op de valreep naast mij op het wachtbankje mei komt te zitten.

Linda: leuk, vrijmarkt in Haren. Kan me voorstellen dat het wel even vreemd voelt zonder een dierbare die er normaal altijd bij was.

Heb vandaag weer rustig aan geklust. Beetje plintjes staan verven, boodschapjes doen voor manlief die nog wat nodig had, en beetje stofzuigen. Doe inderdaad lekker rustig aan, voel me daar nu ook goed bij. Wil heel graag die emmy aan boord alle kansen geven, dus daar heb ik het wel voor over. Alle zware dingen mag manlief tillen haha.

He meiden, fijne avond nog en alvast goede zondag!

liefs,

sissy

Geplaatst

Oeh Janis spannend hoor, gaat het toch in een keer nog snel. Ik hoop dat de punctie je meevalt en natuurlijk dat ei er nog zit.

Dat van die ovu testen is voor mij ook nieuw, maar aan ons topic te zien hebben we bijna allemaal al eens meegemaakt dat we te laat waren voor punctie. Goed dat ze het zo kunnen voorkomen en extra in de gaten houden.

Sissy, beetje klussen geeft wel afleiding, groot gelijk dat je manlief nu de zwaardere dingen laat tillen. Dat is sowieso mannenwerk haha:laugh:

Hoe voel je je verder?

Linda jij hebt wel een gezellige koninginnedag gehad lees ik. Wij zijn met mijn schoonouders naar de braderie in Sappemeer geweest. Vind ik altijd wel gezellig.

Stiertje jij bent als het goed is al begonnen met spuiten. Ben zo benieuwd hoe je het allemaal ervaart.

Minoes, waarom moest jij naar Beatrixoord dan? Om tot rust te komen?

De pil gaat goed hier, de eerste dagen was ik wat prikkelbaar maar ik heb nu nergens last van.

Ben 's avonds wel wat vermoeider dan anders maar of dat van de pil komt weet ik niet.

So far so good. hihi

Liefs Ansje

Geplaatst

Hallo Dames,

We hebben vanmorgen wel een punctie gehad, wat mij erg mee is gevallen gelukkig. Alleen is mijn ei niet meegekomen, wat wel weer een domper was. Moet wel zeggen dat de klap minder hard is aangekomen dan de vorige keer, maar voel me wel weer erg leeg en ik wil huilen maar dat wil niet.

Ik heb nog wel een goed gevoel dat het ons toch zou kunnen lukken.

Meiden fijne dag, ik ga vandaag even vet balen.

Liefs Janis

Geplaatst

Jeetje Janis: dat is zeker weer een gigantische domper. Eerst ben je blij omdat je ei er nog zit zodat de punctie door kan goed. Dan bouw je toch spanning op voor de punctie, zeker zo'n eerste keer en dan wordt er geen ei gevonden. Zwaar k.t dus! Kan me voorstellen dat je je nu erg leeg voelt en wilt huilen. Wel gewoon aan je gevoel toegeven hoor, laat het er maar lekker uitkomen. Wel knap dat je ook vandaag nog een goed gevoel hebt dat het gaat lukken. Vasthouden dat gevoel, Dough en Karin zijn onze voorbeelden!

Een hele dikke knuffel voor je meid! Had heel graag nog 1 dagje met je op het wachtbankje mei gezeten...

liefs,

sissy

Geplaatst

Ohh Janis,

Wat kut voor jullie! Je hebt nu al twee slecte scenario's gehad, wat dat betreft kan het alleen maar beter worden, maar ja.... Ben blij dat de punctie op zich meeviel, dan hoef je daar de volgende keer niet tegenop te zien. Gek is dat als je tranen op zijn, je bent gewoon wat verdoofd. Hoop dat je er niet teveel last van krijgt en weer moed kan verzamelen voor de volgende ronde. Dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

O nee wat balen zeg Janis! Huil maar lekker uit hoor. Je hebt nu de 2 erge scenario's meegemaakt en je weet 3 maal is scheepsrecht dus het komt goed!

Ik had na de 1e punctie geen tp omdat er geen bevruchting was opgetreden. Daar had ik dus totaal geen rekening mee gehouden dat dat kon. Heel veel vervelend allemaal en dat is het nadeel van de eigen cyclus. En toch zou ik het zo weer gedaan hebben als ik er 1 hyper voor in mocht ruilen.

Hier nog steeds geen ongi te bekennen. Wel al iets van een week gevoelige eierstokken zoals je de eisprong voelt. Ik wacht nog een paar dagen af en dan ga ik toch maar even bellen.

@Ansje: het was lekker druk zeker in Sappemeer? Wij gaan daar nooit meer naar toe. Voor Julian is daar ook niks aan veel te druk en hij ziet toch niks.

@Sissy: dus lekker aan het klussen geweest. Hoe gaat ie? Spannend he die laatste dagen.

Geplaatst
Ohh Janis,

Wat kut voor jullie! Je hebt nu al twee slecte scenario's gehad, wat dat betreft kan het alleen maar beter worden, maar ja.... Ben blij dat de punctie op zich meeviel, dan hoef je daar de volgende keer niet tegenop te zien. Gek is dat als je tranen op zijn, je bent gewoon wat verdoofd. Hoop dat je er niet teveel last van krijgt en weer moed kan verzamelen voor de volgende ronde. Dikke knuffel voor jou!

Karin je hebt het eccht helemaal goed verwoord, ik voelde me gister echt helemaal verdoofd, en vanmorgen zijn dus de tranen gekomen.

Ik heb echt nog goed vertrouwen er in dat het zal gaan lukken, en jah drie maal is scheepsrecht.

Ik denk nu ook zo van, we zijn eigenlijk nog maar net begonnen en dit was de tweede keer in EC, je hebt natuurlijk wel de hoop dat het zal lukken, maar bij mensen die normaal zwanger kunnen raken wil het ook niet altijd even snel. Denk dat ik me daar maar aan vast moet houden, we zijn nu pas net begonnen.

Wil nog niet zeggen dat ik niet enorm baal en er geen verdriet van heb, dat heb ik dus wel, en die tranen kan ik niet tegen houden.

We blijven positief we hebben nog 4 x in eigen cyclus toch?

Linda, mooi rot dat je nu nog niet ongi bent geworden.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, wat balen voor je dat de tweede poging ook niet gelukt is.

Huilen mag, móet zelfs, je verdriet moet een plekje krijgen en huilen lucht vaak wel op.

Gelukkig kan je ook al weer positief zijn en vooruit denken. Wat Karin ook al zei, je hebt al twee slechte scenario's gehad, bij de volgende poging zetten we in op een terugplaatsing.

Sissy, wordt je het wachten al zat? 4 mei komt nu wel erg dichtbij. Ben je zenuwachtig?

Linda ik hoop voor je dat je menstruatie nu toch snel komt. Het rommelt al wel in de buik dus, misschien is dat wel een goed teken.

Nog een weekje dames en dan zien we elkaar in het echt. Heb er wel zin in.

Ik hoop dat iedereen mee kan en wil. Moeten we al even wat af gaan spreken wie wie ophaalt enz.?

Liefs Ansje

Geplaatst

Janis: knap dat je alweer positief denkt. En idd, je hebt nou 2 beroerde scenario's achter de rug. Nu op naar een super 3e poging!

Linda: gek zeg dat lijf van je, nog steeds geen ongie. Hoop dat het snel doorzet.

Ansje: alweer aan de pil, hoop dat je er niet teveel last van hebt zoals Stiertje had. En idd, bijna high-tea. Heb er echt zin in, heel gezellig om mekaar eens te zien. Ik wil jou en Linda wel ophalen hoor. Ik heb een auto tot mijn beschikking. Anders even in een pb-tje de adresgegevens uitwisselen.

Moet iemand van ons nog gaan reserveren trouwens? Stiertje wilde dit in eerste instantie doen, maar ik weet niet of het haar nog lukt.

Is het ook nog een idee dat iemand van ons haar telefoonnummer in een pb-tje aan de anderen geeft? Zodat je, mocht het nodig zijn, op het laatste moment kan laten weten of er iets tussen komt. Dan hoeven we ons niet ongerust te maken als iemand niet komt opdagen. (sorry, ben beetje controlfreak in dit soort dingen, dus als het wat jullie betreft niet hoeft, ook prima)

Ja, het wachten is nu bijna afgelopen voor mij. Heb er nog steeds heel goed gevoel over dus hoop dat dit me niet in de steek laat woensdag. Heb wel al dagen heel veel last van mijn onderrug. En gisteravond ineens heel veel pijn in mijn onderbuik. Dat zeurt nu ook nog steeds. Voelt wel anders dan als ik ongie moet worden. Dus, wie weet.... Vind het wel heel spannend nu.

liefs,

sissy

Geplaatst

O Sissy dat klinkt dan toch wel heel hoopvol he dat je nu andere klachten hebt dan dat je normaal hebt. Ik hoop het zo voor je!!!

Ik heb geen idee of stiertje nu gereserveerd heeft.

Ik ga in elk geval mijn nummer even doorgeven via hyves in een pbtje;.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden