Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey dames

Cherry balen meid op naar zondag.

Ik heb de test gedaan weet niet wat ik gedaan heb maar ging niet goed dus ga maandag gewoon naar de dokter en zie dan wel weer heb ook afspraak in het ziekenhuis om weer te bginnen dus die kunnen ook wel zien of er een eitje groeit haha.

Ik heb vanaf feestje joehoe.

Fijn weekend liefs jessi

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Cherry-ann, heel veel succes vandaag weer in het ziekenhuis, hoop nu voor je dat je ietje goed is gegroeid en dat je vandaag mag beginnen met spuiten.

Jessica, dus de test niet goed gegaan....Nou maar ff afwachten wat de huisarts zegt dan. Wanneer heb je de afspraak in het ziekenhuis? Gister lekker een feesje gehad gezellig.

Dough, hummm ik denk zelf dat ik gewoon mijn nickname zou blijven gebruiken, je weet nooit of er nieuwschierige mensen meelezen, en we praten toch ook over andere dingen dan alleen de behandeling. En we hebben elkaar ook op hyves dus dan heb ik zoiets van kunnen we daar ook de naam lezen (of het kaartje) en foto's zien toch?

En ehh fotoshoot helemaal geweldig, dat wil ik ook wel.

Ansje & Sissy hoe gaat het met jullie?

Stiertje, hoe gaat het met jou?

Voor de rest dikke knuffel.

Liefs Janis

Geplaatst

Hé meiden:

Cherry-ann: hoe was het vanmorgen? Eitje nu wel gegroeid? Hoop het voor je.

Dough: ja lastig, kan me voorstellen dat je de naam hier op het forum niet neerzet of hooguit op de manier zoals Ansje het schrijft. Ik zou ook niet willen dat mensen uit mijn omgeving meelezen op dit forum en misschien googlen ze de naam wel. Wij lezen wel op het kaartje hoe jullie mannetje heet! Vermaak je je nog een beetje? Of alle boeken al uit en dvd's al gezien? Of ben je een Tour-fan, want dan kan je nu nog je lol op met de tv?

Minoes: wat jammer dat de test verkeerd is gegaan. Hopelijk kan de huisarts je morgen wat meer duidelijkheid geven en anders ga je dus starten weer in kamer 9. Hoop zo dat het nu gewoon goedkomt, moet toch haast wel met al die positieve vibes nu in de lucht... En hoe was het optreden van je neefje?

Linda: hoe is het met jou? Wanneer ga je precies op vakantie, direct als de schoolvakantie begint? Dan is dat al over 2 weken! Wel lekker vooruitzicht voor jullie om lekker weg te gaan. Hopelijk is het gips dan ook van de arm van Julian weg, zodat hij lekker vrij is.

Stiertje en Janis: hoe is het met jullie en de kwaaltjes? De misselijkheid nog weg bij Stiertje? En Janis: voel jij je nog beetje lekker?

Karin: hoe is het met jou? Bijna op de helft zeg, gaat ook al hard. Heb je al afspraak staan voor de 20-weken echo? En willen jullie dan ook weten wat het wordt?

Ansje: hoe is het met jou? Beginnen de kwaaltjes al een beetje? En begin je al iets meer aan het idee te wennen? Ga je nu ook weer opbouwen wat werk betreft? Wat meer ochtendjes per week?

Bij mij begint het besef steeds meer te komen. Vanmorgen nog een test gedaan, had er nog 1 liggen. En gelukkig, gaf al heel snel 'zwanger' aan. Vond het toch wel beetje spannend, ben af en toe best onzeker. Maar probeer vooral veel te genieten, nu al van elk moment. Het is heel leuk om te zien hoe mijn familie er op reageert: zo kreeg ik van mijn broer gister speciale thee die hij had gekocht. Hij in een winkel waar ze gigantisch veel soorten thee verkopen gevraagd om thee voor een zwangere vrouw. Dat klinkt nog zo raar dat hij nu daar mij mee bedoelt. Maar ik heb nu dus twee hele lekkere theesoorten....

Morgenavond komt MvM langs, dus zal dan wel horen of ik dan ook direct mag beginnen met verzamelen. Voelt goed om iets terug te kunnen doen, zodat meer vrouwen in de toekomst pregnyl kunnen spuiten om dan ook uiteindelijk dat zo gewenste wondertje te verwachten.

Oh ja, en ik heb donderdag 28 juli de eerste echo. Gewoon bij de IVF-arts. Blijkbaar heeft het UMCG het beleid verandert, want eerst was dat nog bij de nurse practicioner. Dit is toch veel leuker om een bekend gezicht te zien.

Fijne zondag nog!

liefs,

sissy

Geplaatst

Cherry Ann, Was ei al gegroeid vanmorgen??

Minoes, wat jammer dat het misging met de test. Misschien kan de dokter nog een (bloed)test doen.

Sissy, wat leuk he al doe reacties die je krijgt. Ik kan me voorstellen dat je je af en toe onzeker voelt hoor. Weer een positieve test geeft dan even weer een prettige bevestiging. Wat lief van je broer om speciaal voor jou op pad te gaan voor 'zwangeren'thee.

De kwaaltjes beginnen hier wat toe te nemen. Vanmiddag voor het eerst echt misselijk geweest. Gelukkig nog niet hoeven overgeven, verder sneller moe en nog steeds gevoelige (.)(.)

Hoe is het met de andere meiden?

liefs

Geplaatst

Hello!

Nou mijn ei heeft er geen zin in, 1 mm groter. Ik moet nu morgen gaan spuiten en woensdag pas terug.... Ik had niet verwacht dat ik al moest gaan spuiten nu, maar morgen ochtend zal ik weer even moedig zijn, ik blijf het lastig vinden die eerste spuit weer na een lange tijd zetten.

Minoes, wat jammer dat de test niet goed ging, gaf hij geen resultaat aan? Hou je taai he!

liefs

Geplaatst

Cherry, wat shit zeg dat je ei niet meewerkt maar in ieder geval al wel beginnen met spuiten, hopelijk komt er dan een beetje snelheid in!

Sissy, ja grappig dat het besef er op een gegeven moment is heh?! Had ik ook alleen nu is het weer een beetje weg...ik heb het zo druk op mijn werk en nog twee weekjes om alles af te maken en daarbij voel ik me zeeeer slecht dan bedoel ik vooral oververmoeid en misselijk. Soms red ik het einde van de werkdag niet en dan ga ik op een bed van de fysiotherapeut op het werk liggen om bij te komen.

Dus al met al...hoop ik snel dat de drie maanden voorbij zijn en ik weer wat meer energie krijg.

Ansje dus ook al begonnen met klachten van misselijkheid, join the club haha!

Minoes vandaag naar de dokter?

liefs stiertje

Geplaatst

Hey meiden

Ik moet van middag umcg bellen die heb ik net ook gebelt ik krijg een bloed test omdat dat betrouwbaarder is en echo ik kan ook weer cystes hebben zei de vrouw dus weer afwachten moet tussen half 3 en half 4 bellen pfff ben zo verdrietig weet niet waar ik het zoeken moet maar ik had zoizo nog niet mogen testen omdat het mischien innesteling is geweest rot toch op kijk me nou maar na d=kan ik weer beginnen bleh sorry voor mijn geklaag grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik reageer later op de rest heb even de puf niet meer ga mijn bed wee in

Liefs mij

Geplaatst

Jessica, man wat een ellende allemaal, en maar weer wachten pffff heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Cherry-ann, humm eitje die niet zo snel groeit, maar je mag iig spuiten. Op naar woensdag.

De rest, dikke knuffel.

Ben vandaag ook niet in mijn hummetje, ben echt toe aan vakantie, zit er werkelijk waar totaal doorheen.

Liefs Janis

Geplaatst

Cherry ann even voor jou wat balen dat je eitje niet groeit zeg pfff moeilijk hoor we gevven heb nu duim kracht om snel te groeien succes

En ik weer lekker wachten pfffffffff grrrrrrrrrrrrrr

Geplaatst

Hai meiden,

Minoes: nou zeg meid, je wordt wel heen en weer geslingerd zeg. Ik hoop dat je vanmiddag het UMCG nog gesproken hebt en dat er iets meer duidelijkheid is. Heb je misschien al kunnen bloedprikken of gebeurt dat morgen? Ik hoop dat je snel weer waar je aan toe bent.

Cherry-ann: nou, dat ei van jou neemt er de tijd voor. Maar het zegt niets hoor, vraag Karin maar. Haar ei heeft er toen volgens mij 3 weken ofzo overgedaan en uiteindelijk bleek dat de topper te zijn! Morgen dus in elk geval beginnen met spuiten. Kan me voorstellen dat dit weer even gek is na zo'n lange tijd. Succes!

Janis: vervelend dat je vandaag niet je dag hebt/had. Heb je veel last van kwaaltjes? En wanneer heb je vakantie? Ik hoop al bijna voor je. Volgens mij zijn een heleboel van ons eraan toe. Als je ook kijkt wat voor jaar we achter de rug hebben met z'n allen....

Stiertje: jij ook al moe en misselijk dus de hele tijd, vervelend. En dan ook nog heel druk op je werk, dat komt dan helemaal niet goed uit. Gelukkig heb je bijna vakantie, kan je weer even op adem komen. Heb je daarvoor nog een echo in het UMCG?

Met mij gaat het goed. Vanmorgen bij de fysio geweest en ik heb wat tips en oefeningen gekregen om te voorkomen dat ik veel last krijg van mijn bekken. Moet meer als een kerel gaan zitten haha. Niet zo netjes met mijn benen over elkaar, maar gewoon wat wijder uit elkaar zetten... Oh ja en mijn schoenen met hakken moet ik in de kast zetten. Hmmm, dat wordt dus ook nog maar een extra paar platte schoenen kopen voor onder die nieuwe jurkjes op de trouwerijen van mijn broer en zusje.

Vanavond komt MvM langs. Vind het toch wel beetje spannend hoor. Moet ik ook weer testen. Nou ja, het zal wel goed gaan. Gistermorgen was ie nog positief.

Liefs,

sissy

Geplaatst

@sissy; hoe was het met mvm?

Haha als een kerel zitten ! Vervelend hoor dat je nu al zo'n last van je bekken hebt.

Ben je ook al misselijk?

Wij gaan trouwens 5 augustus op vakantie dus duurt nog even. Julian heeft dan al 2 weken er op zitten maar kan dan naar opa en oma.

Het gips blijft sowieso tot 27 juli en dan moest het eigenlijk nog een keer. Even afwachten dus. Misschien kan hij zwemgips krijgen? Of anders een brace.

@Minoes: wat zei het UMCG?

Geplaatst

Linda: jouw vakantie duurt dus nog even. Ik ga nu komende zaterdag weg, 1 weekje naar Frankrijk. Heerlijk! Heb er echt zin in. Verder was MvM prima gister, test was uiteraard positief. Stom dat ik me daar dan weer zo druk om had gemaakt. Verder leuk armbandje gekregen en mocht meteen beginnen met vullen van de flessen. Voelt goed om dit nu terug te doen. Wel onwerkelijk nog soms hoor, deze stapjes in de zwangeren-wereld. Ben nog niet misselijk trouwens. Ben benieuwd of dat zo blijft.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo meiden,

Wij gaan 30 juli weg, lekker uitwaaien op de eilanden, wij blijven daar twee weken heerlijk, heb er echt zo'n zin aan.

Sissy, dat je misselijk bent, kan aanhouden, maar het kan ook zo over gaan. Bij mij is het de ene dag erger dan de andere dag.

Linda ik hoop dat Julian nar 27 juli geen gips meer hoeft.

Ansje, mijn fysio heeft me altijd al verteld dat hakken dragen niet goed is, want je veranderd je stand, ik heb wel hakken, maar niet zo hoog en die draag ik alleen als ik ergens heen ga op visite waar je toch niet veel er op hoeft te staan haha. Hoop voor je dat het mee zal vallen met je bekken en dat je er niet al te veel last van zult hebben.

Voor de rest dikke knuffel,

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames.

Ben niet zwanger dat wist ik al.

Maar mag ook niet beginnen kut zooi grrrrr ik baal heel erg moet zoizo mijn volgende menstru afwachten.

Ik heb even geen zin om verder te reageren maar dan weten jullie waarom sorry daar voor.

Liefs jess

Geplaatst

Minoes, wat balen weer meid! He weer een maand wachten, daar had je vast niet op gerekend.

Wat was het mooi geweest als je een mooier bericht had gehad. Neem maar even weer de tijd om dit weer te verwerken want het is en blijft loeizwaar dit traject en als je lichaam dan ook nog niet meewerkt...Bah! Dikke knuffel!

Linda, nu maar hopen dat Julian zijn gips af mag voor dat jullie op vakantie gaan.

Janis, jij kan ook al lekker aftellen tot de vakantie, heerlijk hoor, welk eiland gaan jullie naartoe?

Sissy, ook al bijna op vakantie, heerlijk vooruitzicht meid. En de tijd gaat dan lekker snel. Voor je het weet heb je dan ook de eerste echo al.

Karin, Stiertje en Dough, hoe gaat het met jullie?

Cherry, ik hoop dat ei een groeispurt heeft gemaakt! Succes morgen!

Hier alles oké. Af en toe al wat misselijk en erg moe, vooral in de middag en avond. Maakt me niks uit zolang ieniemieni (zo noemen we onze kleine kruimel) het maar goed doet! Nog een weekje en dan de eerste echo. Spannend!

Liefs Ansje

Geplaatst

begrijpelijk Minoes, sterkte...

@ ansje, grappig ieniemienie! wij noemde onze dochter ook zo toen ze nog in de buik zat en dat werd later mini. Spannend de eerste echo komt in de buurt!!!!!!

:icon_flower:

Geplaatst

@minoes: balen zeg. Waarom mag je deze maand niet beginnen dan?

@sissy wel begrijpelijk hoor dat je zenuwachig was voor de test. Gelukkig was deze ook positief! Moet je nou die flessen ook mee nemen op vakantie? Dus lekker naar Frankrijk. In een hotel of app?

@Dough: bevalt je verlof nog ? Vast wel he haha. Hoe voel je je verder? Begin je al zenuwachtig te worden voor de bevalling? Ga je trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen? Ik weet het even niet meer.

@ansje: tuurlijk heb je de misselijkheid er voor over. Gaat werken al weer wat beter?

@cherry-ann: hoe ging het spuiten?

Ik heb vanmiddag een primolut kuur aangevraagd bij de huisarts. Als het namelijk goed is dan word ik in Turkije ongesteld en daar heb ik natuurlijk geen zin in.

Morgen weer met Julian naar het ziekenhuis. Dit gips zit wat ruim en daardoor krijgt zijn duim teveel beweging en krijgt hij weer pijn. Dus ik ben weer benieuwd.

@Janis: dus lekker uit waaien op de eilanden? Naar welk eiland gaan jullie? Ik word altijd misselijk op de boot dus hopenlijk word het bij jou niet nog erger.

Geplaatst

Minoes: jeetje meis, dat is weer een teleurstelling voor je zeg. Je had er zo op gehoopt dat je deze maand weer kon starten. En nu dus weer afwachten. Ik hoop dat je leuke dingen gaat doen, dan gaat de tijd ook weer sneller.

Janis: lekker even naar de eilanden, even uitwaaien. Hoop dat het je goed doet en de misselijkheid een beetje verdrijft (wishfulthinking i know). Maar ja, wie weet...

Linda: vervelend dat het gips te los zit bij Julian waardoor hij weer pijn heeft, dat is niet de bedoeling. En straks dus aan de medicijnen zodat je niet ongesteld bent tijdens de vakantie. Dat zou wel fijn zijn.

Ansje: grappig dat je jullie hummel ienieminie noemen. Ik heb nog niet echt wat bedacht eigenlijk. Begin wel een beetje meer te beseffen dat ik zwanger ben, maar merk dat ik eigenlijk nog helemaal niet echt hardop durf te zeggen. Vind het allemaal nog zo gek.

liefs,

sissy

Geplaatst

@ Linda, hoe was het in het zh gegaan???

Mijn ei was vanochtend al goed! dus ik wordt zo gebeld voor hoe laat ik de pregnyl moet zetten... spannend hoor.... weet een van jullie misschien hoe vaak het voor komt dat een follikel al is gesprongen, ik ben zo bang dat ik daar lig en dat hij al weg is. Ik heb al veel verhalen gelezen daarover en dat lijkt me zo ontzettend verschrikkelijk teleurstellend moment..... ik ben echt zo type dat over alle scenario's nadenkt...

Good luck voor iedereen!

Geplaatst

Hallo meiden,

Cherry-ann, het is en blijft afwachten of je ei er nog zit en of die als hij er nog zit mee wordt gezogen. Probeer er niet te veel bij na te denken, het is al spannend zat, maar mijn duimen gaan overuren voor je draaien dat je vrijdag een hele mooie pinctie zal krijgen men dat ze een eitje te pakken krijgen.

Linda, ongi op vakantie is niet leuk, vooral als je lekker wilt zwemmen. Ik vind het persoonlijk nooit zo erg, want normaal was ik maar 3 dagen dat ik bloede. En ik deed er een kurk in en had nergens last van.

Pff, morgen hebben we onze tweede echo, moet wel zeggen hoor dat ik het wederom spannend vind. Als alles goed likt dan mogen we ons aanmelden bij de verloskundige.

We gaan naar Terschelling toe, kunnen lekker de honden mee, auto mee, daar alles in. En dan vermaak ik me lekker twee weken. ohhh als ik er nu aan denk, wil ik nu al wel heen. Onee, eerst de echo.

Liefs Janis

Geplaatst

Cherry, wat fijn dat er nu wat schot in de zaak komt! Tja hoe vaak komt het voor dat een ei al is gesprongen? Bij mij is dat twee keer gebeurt maar toen zagen ze in mijn bloed ook al dat mijn lh piek al heel hoog was. Ik zou me er net zoals Janis al zei niet al te druk om maken, je weet het toch niet. We duimen in ieder geval voor je dat het ei er nog zit vrijdag!

Janis, Terschelling is een mooi eiland, ik ben er ook al vaak geweest. Spannend dat je morgen weer een echo hebt, maar gezien al je klachten denk ik dat het wel goed zit.

Lekker dat je het ziekenhuis straks achter je kan laten en je gewoon net als ieder ander zwanger bent!

Sissy, bij mij heeft het ook wel even moeten bezinken hoor. Maar zo'n beetje iedereen in onze omgeving is al op de hoogte gebracht dat we zwanger zijn waarvan de meesten door mij persoonlijk. Door het heel vaak hardop te zeggen wordt het ineens wel heel echt.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hello dames,

Minoues wat een vervelende berichten zeg! Dat je niet zwanger was oke maar dat je nu nog weer een maand moet wachten..getverdegetver!! Sterkte meid en een dikke digiknuffel voor jou!!

Cherry wat goed dat je ei al klaar ligt joh! Toppie, en inderdaad niet te veel bij stil staan want voor het zelfde geld heb je gewoon een prachtig ei te pakken en heb jij je twee dagen zorgen liggen maken voor niks. Bij mij persoonlijk is het nog nooit gebeurd maar ja ik had weer andere problemen zoals geen bevruchting.

Ansje wanneer ga jij op vakantie?

Sissy ik begrijp helemaal dat je een slag om de arm houd dat doe ik namelijk ook nog steeds en ik ben al bijna 10 weken maar nog steeds houd ik in mijn achterhoofd dat er dinsdag bij de echo een teleurstelling kan zijn, stukje zelfbescherming dus.

Ik weet ook niet wanneer ik het allemaal echt ga geloven, denk als ik ze voel bewegen en eerder niet haha.

Janis, meid..morgen weer een spannende dag voor jou. Ik ben benieuwd hoe groot je hummel al is gegroeid, wederom duim ik voor een mooie echo.

Vandaag en gisteren thuis gebleven, uitgeput...volgens mij eten die kippetjes mij van binnen op...heeeey laat ook nog wat energie voor moeders over!!!haha

zegeuh waar is Dough eigenlijk..? zou ze aan het bevallen zijn?

liefs allemaal

stiertje

Geplaatst

Stiertje daar zeg je wat. Dough waar ben je!!!!!

Ik snap je zelfbescherming heel goed voor komende dinsdag, die heb ik voor morgen namelijk.

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: dus morgen al weer een echo. Voo mij al weer maar voor jullie waarschijnlijk 'nu pas weer'.

Terschelling ben ik nog nooit geweest.

Nee ik heb geen zin om in Turkije ongi te zijn. Ik bloed namelijk altijd als een rund en ook wel 10 dagen lang dus daar zit ik niet op te wachten met die hitte.

@Cherry-ann: Hoelaat moet je de pregnyl spuiten? Het komt helaas weleens voor dat de follikel al is gesprongen. De anderen hier hebben het wel meegemaakt ik niet. Wel 2 keer dat er geen eicel is gevonden. En 1 keer geen bevruchting. Maar van de ec toch 3 tp's dus daar ben ik heel tevreden over.

@Stiertje: dat zit bij jou vast ook helemaal goed joh. Met zo'n hoog hcg kan er gewoon niks mis gaan volgens mij haha maargoed ik begrijp je bezorgheid wel hoor.

Dus je bent niet aan het werk gegaan. Is ook belangrijk hoor om nu goed aan jezelf te denken. Begin je al te groeien?

Willen jullie weten wat het word?

@Dough: je bent al een paar dagen stilletjes .... ik vroeg me ook al af waar je was. Je bent toch niet stieken aan het bevallen he. Moet ook nog niet eerst nog even lekker van je verlof genieten.

Vanmorgen dus weer met Julian naar de gipskamer geweest. Het gips zat inderdaad veel te ruim doordat hij er te veel mee doet. Hij had nu minder gips dan de vorige keer en is nu weer helemaal in het gips gezet zodat hij er bijna niks mee kan. Hij heeft nu groen gips gekozen. Fc Groningen kleur groen dus hij is helemaal blij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden