Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heey meiden

hoe is het er mee

ik moet zeggen dat ik best zenuachtig ben voor maandag ik hoop dat de echo goed is en dat we door kunne voor de tp ik hoop dat ook allebij de emys goed ondooien tot nu toe is bij alle tp nog goed gegaan ik wil er graag 2 terugplaasten daarom hoop ik ook dat ze allebij goed ondooien

maandag om 10 uur heb ik de echo en dan hoop ik dat ik woensdag of donderdag de tp krijg

ik moet wel het weekend een ovulatie test doen en maandag ochten

nou ga maar even wat in huis rommelen

gr xxx sopje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb vanmorgen gebeld en moest de pillen toch inbrengen. Dus dat heb ik om 09.15 gedaan. We zijn nu 1½ uur verder en er gebeurd nog niks maar dat kan ook wel 3 tot 4 uur duren.Ik vind het doodeng omdat ik niet weet wat er gaat komen. Ik heb net maar even het huishouden gedaan en ga zo maar strijken. Denny is tegen 12.30 thuis dus waarschijnlijk op tijd als het 'feest' begint. Mijn vriendin stuurde net al een berichtje dat ze tot die tijd wel bij me wou komen maar hoe lief het ook is aangeboden ik ben liever alleen nu.

Geplaatst

Lieve Linda: even een dikke knuffel voor jou. Wat een rotsituatie en nou dus toch aan de medicijnen om het op te wekken. Kan me voorstellen dat je het doodeng vindt, zou ik volgens mij ook vinden. Wou echt dat ik meer voor je kan doen, maar kan je alleen maar een grote digitale knuffel geven meis!

Geplaatst

Linda dus toch de pillen moeten inbrengen om de miskraam op te wekken... ik hoop niet dat je al te veel pijn zult hebben. Hadden we maar antwoorden op sommige vragen. Het is zo oneerlijk dat jullie dit moest overkomen en waarom? Heel veel sterkte en we denken aan je!

Geplaatst

Hier nog steeds niet ongi, heb toch maar even een testje gedaan. Ook niet zwanger dus laat maar komen zou ik zeggen!

Die misselijke behandelingen gaan toch echt mijn tripje naar de VS in de weg staan...zoooooo irritant.

Ik heb ALTIJD een cyclus van 28 dagen behalve toen het UMCG met Kerst dicht ging en ik graag nog een behandeling wilde voor de Kerst en nu.

Alsof je lijf het aanvoelt....

Als ik vandaag niet ongesteld wordt dan ga ik het niet meer redden voor ons vertrek. Ga de annuleringsverzekering maar eens bellen. Wil die 6e perse doen anders kan ik weer niet door naar de hyper en komt die middenin onze zomervakantie uit. En dan wil ik toch wel echt heel graag op vakantie!!!

Stom misschien om er al rekening mee te houden maar ja...t is niet anders.

Geplaatst

bedankt voor de lieve woordjes. Het is inmiddels begonnen en het is niet fijn. Hele heftige ongi pijn kun je het mee vergelijken. En bloeden of er een kraan open staat. Door de pillen raak je ook nog in de diarree dus dat is ook leuk om het feest helemaal compleet te maken. Man dit is niet leuk om dit ook nog te doorstaan dan was een curretage tocg fijner geweest denk ik.

Geplaatst

Hier was het gisteren de dag om de miskraam op te wekken. Ik had 's morgens nog even gebeld omdat ik zaterdag en zondag een heel klein beetje had gevloeid en ik vroeg me dus af of ik dus zelf al was begonnen maar nee dat had niks te betekenen zeiden ze. Dus helaas moest ik toch de medicatie gebruiken.

Na 4 uur begon ik te vloeien. Hele lichte krampjes dus ik dacht nou dit is te doen. Maar na 1 ½ uur ongeveer werd het een hel. Heel erg veel pijn en bloedverlies. En in de diarree. Wat een ellende. Na een goed uur trok het weg en verloor ik mega stolsels zo groot als tennisballen. Ik dacht dat dat het was en heb nog gebeld of ik nu 's avonds nog wel weer tabletten moest inbrengen maar dat moest gewoon. 's Avonds begon de pijn weer hevig te worden en ik bloedde behoorlijk. In de papieren stond dat je dan moest bellen maar ik voelde me verder goed dus dacht dat het wel goed zou zijn. Ik keek nog even op internet wat men onder hevig bloeden verstaat en daar las ik tot mijn schrik dat dit medicijn niet thuis gebruikt mag worden als je in het verleden een keizersnee hebt gehad ivm de kans op het scheuren van de baarmoeder. Dit kan namelijk vooral voorkomen bij een afwijkende vorm van baarmoeder!! Nou ja zeg ik schrok toch wel flink omdat bij mij beiden het geval is. Denny en ik hebben toen besloten het nog een uur aan te zien en dan te gaan bellen. Gelukkig werd het tegen 22.00 beter. De pijn zakte weg en het bloedden werd ook minder. Gelukkig erg goed geslapen en vandaag gaat het een stuk beter. Ik bloed nog wel maar heb geen pijn meer. Nu kunnen we ons richten op het een plaatsje te gaan geven.

23 April moet ik komen voor controle en als de baarmoeder dan schoon is dan is het klaar zo niet dan moet ik alsnog gecuretteerd worden maar daar ga ik niet van uit. Ik kan me niet voorstellen dat er nog iets is achter gebleven na wat er gisteren allemaal is uitgekomen. Het leek wel of al mijn ingewanden er bij uit zijn gekomen dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nog iets is achtergebleven.

@Mon: hoe is de punctie gegaan?

2Minoes: dus de cursus was leuk? Hoezo kreeg je prikken in je rug?

Geplaatst

Linda ik ken dat net dat bloed verlies is net of je leeg loopt verschrikkelijk ik ben blij dat je niet naar het ziekenhuis moest gister dan was het helemaal verschrikkelijk geweest

Ik vind je zo sterk en ik wou zo dat het anders was

Onze dokter spuit soort zout oplossing in je spieren zodat je anders gaat bewegen dus vandaar

Wat lief dat je erna vraagt cursus is leuk

Lieve schat heel veel sterkte om dit een plekje te geven

Liefs xx

Geplaatst

hier even een kort bericht, helaas is er geen eicel gevonden, dus poging 4 is voor ons ook voorbij.

de punctie was wel heftig, want ze heeft wel 7x moeten prikken voordat er wat kwam, dus dat gaf ons al een naar voorgevoel en dat was helaas juist.

eindelijk konden we meekijken of ze wat zouden vinden en dan is er niks k.t

nou ja op naar de volgende ronde weer.

Geplaatst

Linda meid, wat heftig allemaal. Pff dat is zeker schrikken wat je op internet las, maar gelukkig dat het bloeden nu minder is geworden. Maar evengoed niet makkelijk wat je nu allemaal moet meemaken....Enh nu moet je het een plekje gaan geven...pff leef met je mee al kan ik natuurlijk niet voelen wat jij voelt.

Hele dikke sterkteknuffel en fijn dat je ons op de hoogte houdt van alles wat je nu mee maakt.

Mon wat ontzettend balen dat ze geen eitje hebben gevonden. En dan is er zomaar weer een poging voorbij. Bah waarom moet het toch zo he? Een ander wordt huppekee zomaar zwanger en wij moeten er heel wat voor doorstaan. Ik hoop dat het geluk voor jullie ook komt. Je hebt nog twee pogingen over.

Ga je gelijk weer door?

Tinkerbell, wat lastig he met die vakanties. Kun je niet nu de laatste ec poging doen en dan de hyper over de zomervakantie heen tillen? Of heeft UMCG langere wachtlijsten inmiddels? Ik zou zeker de vakantie niet annuleren. Je hebt het met dit moeilijke traject écht nodig om tot rust te komen.

Jessica fijn dat je de cursus zo leuk vind.

Liefs Ansje

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat is er weer veel gebeurt.

Linda, heel veel sterkte, vind je heel erg stoer hoor. Neem lekker de tijd om alles een plekje te geven. Las op je facebook je status, echt heel mooi verwoord.

Mon, wat vet balen, dat er geen eicel gevonden is. Jij ook heel veel sterkte!

Tinkerbell, dus nog niet ongi, balen, hoop dat de behandeling niet te veel roet in je eten zal gooien, persoonlijk zou ik de vakantie niet annuleren, maar weet dat het moeilijk is, omdat je zo graag wilt.

Jessica, fijn dat de cursus zo leuk is, lekker er van genieten.

Ansje, Sissy en Stiertje, hoe gaat het verder met jullie?

Liefs Janis

Geplaatst

Hé Mon, jeetje wat vervelend! Ik had dat ook de allereerste keer. Ook 3 a 4 keer opnieuw prikken.

Later hoorde ik dat de eicel dan waarschijnlijk nog niet rijp genoeg zou zijn geweest. En daarom niet gevonden is. Hij blijft dan 'plakken' aan de follikel.

Op welke dag zat je qua cyclus? Je doet er natuurlijk niks meer aan maar toch vind ik het altijd wel fijn om te weten hoe het precies zit.

Sterkte met het verwerken van deze tegenvaller.

Linda, wat een eng verhaal.

Ik ben blij dat het bij jou goed lijkt te gaan. Want dat kun je er ook niet nog eens bij hebben.

Ik vind het erg knap van je dat je ook nog met ons (de IVF-ers in behandeling) meeleeft en schrijft. Kan me voorstellen dat je je buik er vol van hebt.

Ik vind het erg fijn om te horen hoe het met je gaat dus schrijf gerust van je af!

Hier vanochtend éindelijk ongi geworden. Ik denk dat poging 6 niet meer fatsoenlijk gaat lukken voor onze VS reis.

Mijn man en ik hebben het er uitgebreid over gehad. We willen sowieso gaan voor poging 6. Als we die een maand uitstellen door wel op reis te gaan dan komen we in de zomer niet uit met de hyper behandeling. En ik zei al: we willen in de zomer perse lekker een paar weken weg en uitstellen tot na de zomer wordt erg lastig ivm heel veel drukte op mijn werk.

Ik weet het, het is prioriteiten stellen maar mijn werk is echt heel inflexibel....dus we gaan kijken hoe het gaat, wie weet is het een turbo ei...en anders vervalt ons tripje naar de VS het blijft natuurlijk een luxe probleem...

Geplaatst

@mon: bah wat een domper dat er geen eicel is gevonden. Je weet dat het een nadeel is van de ec maar als het je overkomt valt het erg rauw op je dak. Wij hebben het ook 2 keer gehad. De eerste keer was er geen bevruchting en daar hadden we nou dus totaal niet op gerekend.

Trouwens mijn ervaring met een snelle ronde liep beide keren uit op het niet vinden van een eicel.

@tinkerbell: Ik snap dat je heel graag meteen door wil maar is het geen idee om de hyper na de zomervakantie te doen? Ik vraag me af of je je vakantie wel kunt annuleren om deze reden. Wij hadden onze zomervakantie anders ook geannuleerd als de zwangerschap wel goed aas gegaan maar dan was het ook maar de vraag geweest of de annuleringsverzekering daar mee akkoord was gegaan.

Ik voel me trouwens best ok. Heb ineens zin om me op iets nieuws te storten. Ik weet alleen nog niet wat. Heb ook wel weer zin om aan het werk te gaan maar ben bang dat als er nog een klap na komt je dan niet zo makkelijk weer thuis kan blijven. Denny vind het ook beter dat ik tot de nacontrole in huis blijf. Vrijdag belt de bedrijfsarts dus maar even overleggen.

Wil in elk geval als het bloedden wat beter is weer b

verder gaan met hardlopen. Ik zit net met mn zusje te bespreken dat we mee willen doen aan de ladiesrun 10 juni.

Geplaatst

tinkerbell: vandaag was dag 10, maar de 1ste keer ging het bij mij precies zo en toen was het wel rijp genoeg, dus ja het is gewoon een kwestie van pech hebben denk ik het gebeurd natuurlijk vaker en toen ik de verhalen van jullie allemaal terug las dacht ik wel eens goh het is 3x achter elkaar goed gegaan, wanneer gebeurd mij dit...nou ja nu dus.

het scheelt wel dat ik 2 maanden rust heb gehad voor mijn gevoel kan ik het ook beter aan nu.

Wanneer moet jij voor je eerste echo??? of kun je morgen pas bellen??

linda: knap dat je toch nog af en toe mee schrijft, knap hoe je hier op het moment mee omgaat.

bij mij ging het eigenlijk elke keer vrij snel en die slaagden ook allemaal, dus het was deze keer eigenlijk niet veel anders.

ansje: ja ik ga gewoon weer verder de volgende keer, de rust heeft me goed gedaan dus ik kan het ook wel weer aan om meteen door te gaan, maar ik heb nu wel zoiets van doe mij de hyper maar meteen, voor mijn gevoel zijn de kansen dan gewoon wat groter, maar ja daar zullen ze wel niet aan beginnen, weet nu in elke geval hoe het voelt om veel vaker aangeprikt te worden dan 1x....dus daar zie ik al wat minder tegenop.

Geplaatst

Tinkerbel gelukkig ben je ongie spannend dat je weer gaat beginnen wel jammer van je trip

Linda je lekker op dingen richten die je vooral wel wil doen en nieuwe dingen doen het ook altijd goed.

Maar denk goed om jezelf dat je niet een grotere klap er boven op krijgt

Hoegaat je man er mee om als je er niet over wil hebben snap ik dat

Blijf er over praten en schrijf van je af ik vind je echt heel sterk

Mon het blijft k*t je weet het ver in je achterhoofd maar gaat er niet van uit

Ik ging ook meer van hyper uit en hoefde niet meer

Liefs

Geplaatst

Ha Dames,

Goed bericht van mn annuleringsverzekering, als het niet lukt krijgen we ons geld terug.

Dat is wel een hele opluchting. Omdat we veel reizen hebben we een doorlopende verzekering, misschien scheelt dat en doen ze niet zo moeilijk.

Ik hoop dat het een mega super turbo follikel is deze maand en we het nog gaan redden en met een emmy aan boord naar de VS gaan.

Maar als het niet lukt zijn we i.i.g ons geld niet kwijt. Het zou ook nog kunnen dat er geen eicel of geen bevruchting is (ik hoop het natuurlijk heeel heel heel hard van niet) dan gaan we alsnog weg.

Spannend dus in alles aspecten....maar ben er nu wel wat rustiger onder.

Mon, tsja de kans is er in eigen cyclus natuurlijk altijd. Ik heb 1x geen eicel gehad en 1x geen bevruchting. Ik hoop dat de laatste keer wel goed gaat anders sluit ik het zo vreemd af.

Maar dit is wel echt het nadeel van ivf in eigen cyclus. Sterkte!

Geplaatst

@mon: goed dat je in een keer door gaat. Hebben wij alle ec pogingen ook gedaan. Ik vond het wel fijn want daardoor had je weinig tijd om er over na te denken.

@tinkerbell: wat super dat je alles wel terug krijgt van de annuleringsverzekering als het nodig is. Maar daar gaan we niet van uit. We gaan er gewoon van uit dat jij incl emmy naar de VS gaat.

@minoes: Denny is , net als ik , geen prater dus dat is best lastig soms. Hij heeft wel gehuild toen we het te horen kregen en toen hij het aan Julian heeft verteld. Dus daar ben ik wel blij om dat hij toch wel wat emoties toont want hij lijkt , net als mij , een blok beton.

Ik kan ook niet over mijn gevoelens praten daarom ben ik heel blij met een forum. Als iemand er over begint zeg ik gewoon dat het goed gaat en dat het allemaal wel mee valt maar zo voel ik het natuurlijk niet echt. Op de een of andere manier heb ik ook altijd het gevoel dat ik niet te lang verdrietig mag zijn. Dan denk ik altijd nou kom op er zijn ergere dingen niet janken het wordt er niet anders van. En uiteindelijk sleept die instelling me er ook altijd wel weer door heen. Dus zo slecht is het niet denk ik.

Hoe is het met jou? Alles is klaar thuis? De kinderwagen is er ook al zag ik op de foto? En ook paars haha

Geplaatst

Linda dat is wel lastig als je beide geen prater bent

Marcel is ook geen prater ik wel maar toen het ons overkwam was ik ook net een ijskoninging en later kwam ik me zelf tegen

En voor jullie is de klap nog groter

En tuurlijk er zijn erger dingen maar dit is ook heel erg vergeet dat niet je had je droom al op gegeven en toen kwam de hoop en word in 1 ruk van je afgepakt het is niet niks schat en praat en hu en scheeld dan lekker alles er uit en hier zijn we er voor je dikke knuf

Ja hier bijna alles klaar

Liefs Jessi

Geplaatst

Zin in het weekend?!

Mon, beetje bijgekomen van de teleurstelling? Ik moet donderdag voor echo nummer 1.

Spannend hoor.

Linda, hoe voel je je?

Minoes, lekker met de voorbereidingen bezig, gaat nu echt snel bij jou zeg!

En de kersverse moeders alles onder controle?

Ik ga lekker genieten van het weekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden