Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jee mijn nieuwe golf vr6 opgehaald zo blij en hij is zo leuk en snel haha

Wou ik nog even delen

Tinkerbel tuurlijk leven we mee

Liefs en iedereen fijn weekend

Geplaatst

Tinkerbell, mijn duimen draaien overuren voor je.

Jessica, dus straks lekker rondcrossen met de kleine.

Hier, Komende donderdag met S naar de kinderarts, ik hoop echt dat ze wat voor haar kan betekenen, en dat ze dan lekker kan genieten, en poepen, en geen krampen meer heeft.

Verder ben ik mijn stem kwijt, zere kriebelhoest, koortsvlagen, en koppijn, vanmorgen de HA gebeld, en krijg er niet eerder wat voor totdat ik niet meer kan slikken, pfff.

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: balen dat jij nu ook nog ziek bent. Hopenlijk kan de kinderarts donderdag iets voor jullie betekenen.

@Tinkerbell: Dus maandag de punctie! We duimen voor een mooie eicel. En dan donderdag lekker naar de VS met emmy aan boord.

@Minoes: Dus je nieuw auto is er. Wel even een foto plaatsen he want ik ben wel benieuwd. Is ie ook paars? haha

Hier vanmorgen naar de kapper geweest. Het is niet zo geworden zoals ik in mijn hoofd had. Het model wat ik in mijn hoofd had was niet geschikt voor mijn haar. Dus moest het iets anders. Ik schrok me ook rot bij de kassa. Ik moest € 80 betalen...

Geplaatst

wow linda 80 euro das niet niks. Gelukkig heb ik een vriendin die kapster is. Knippen en kleuren 40 euro max.

En dan het model ook nog niet na het zin, heb je foto op facebook, ga ff kijken.

Geplaatst

Janis ik hoop dat ze snel wat voor s kunnen doen

Sterkte en jij ook nog de griep er bij bah

Linda 80 euro dat is niet niks haha wat zei je kan in termijnen haha

Ja heerlijk nieuwe auto

Haha mijn vriendin knipt mijn teennagels

Liefs

Geplaatst

@Minoes: heel erg bedankt voor jullie lieve kaartje!!! Hartikke lief dat mensen zo meeleven. We kregen gisteren ook een kaartje van een collega van mijn zus met een heel mooi gedichtje. Zo bijzonder dat mensen uit onverwachte hoek zo meeleven. Ook een tante van mij waar we weinig mee hebben stuurde een kaartje. Terwijl wij anders ook meteen een kaartje sturen bij ziekte of vervelende dingen en van die mensen hoor je juist niks.

Van mijn schoonfamilie hebben we ook al 14 dagen niks meer gehoord. 2 Weken geleden waren mijn schoonouders bij voetbal en toen heeft mn schoonmoeder even snel op het veld gevraagt hoe het was. Maargoed tussen al die mensen ga je niet vertellen hoe je je echt voelt. Ze hebben ook niks van zich laten horen toen we de miskraam hebben opgewekt. Terwijl de zus van een vriendin van mijn schoonmoeder ons een paar keer in de week een berichtje stuurt. Ik ben helemaal klaar met die mensen. Als hun weer wat hebben laat ik ze ook keihard vallen!

En hoe rijd je auto?

@tinkerbell: al nerveus voor de punctie? Of laat je het gewoon op je afkomen?

@mon: weet je al wanneer jullie voor de fm kunnen? Jullie gingen ook meteen weer door toch?

Geplaatst

@Janis: ideaal als je vriendin kapster is! Dat scheelt een hoop. Bij onze vast kapster betaal ik ook maar € 45 voor knippen en verven.Maar die hadden geen plek en als ik iets in mijn hoofd heb wil ik het liever gisteren dan vandaag.

Het moest wel eerst een andere kleur geverfd worden en toen de blonde lokken dus dat zal wel extra duur geweest zijn. Normaal verf ik het zelf altijd maar lokken wil niet goed zelf en ach dat doe je ook niet elke maand ja.

Geplaatst

Haha Linda, duur grapje die kapper. Ik moest laatst 120 euro aftikken, wel met 2 flessen shampoo erbij maar toch....snel weer vergeten ;-))

Ik ben niet nerveus, althans nog niet, ik zie het wel. Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verwacht van deze laatste keer. Het is al 5x mis gegaan.

Ben een beetje klaar met de IVF eigen cyclus. Zoveel moeite elke keer voor maar 1 eicel en zoveel manieren waarop het mis kan gaan.

Ik heb deze keer zoiets van ik zie het wel. Het is de laatste en ik houd al wel rekening met de hyper.

Ondanks alles hoop ik natuurlijk wel dat het tot een TP gaat komen en daarna 2 streepjes. Dat zou fantastisch zijn zo vlak voor de eindstreep.

Maar ben wel behoorlijk realistisch geworden van die andere 5 x.

Wilma, hoe is het eigenlijk bij jou? Ben je alweer begonnen of is dat pas over een maand?

Geplaatst

Nou beetje rare tijd ben net met mijn kont van trapje gevallen met mijn slaapkop en nu klaar wakker haha 3 treden stom niet

Linda toen ik je berichtje las over dat het niet goed was liep ik in de readshop en zag die kaart vond hem zo mooi en zo toepasselijk

Ja leuk hè schoonouders vertel mij wat

Laat ze de ram bam krijgen

Niet eens vragen hoe het met je gaat bah bah bah

Nou schat ik hoop dat je genoeg mensen hebt waar je wem terecht kan

Liefs x

Geplaatst

Linda, het verhaal van de schoonouders herken ik wel. Iig erg fijn dat je steun uit onverwachte hoek hebt gekregen, daar heb je te minste wat aan.

Ach en zo nu en dan je zelf verwennen, al kost het 80 euro, mag ook wel es toch?

Jessica, man eerst goed wakker worden voor je weer van een trap van 3 treden afstuitert. Hoop dat je je eigen niet blesserd hebt!

Tinkerbell, kan me voorstellen dat je er nu een stuk nuchterder in staat en dat je er van uit gaat dat het hyper gaat worden, misschien wel een goed teken, en dat het de laaste keer wel raak is. Ik hoop het zo voor jullie!!!!!! En jah wat dat betreft is EC emotioneel erg zwaar, er kan op zoveel punten mis gaan, en dat allemaal om die ene eicel.

jah Wilma, hoe gaat het nu met jou?

En de rest van de dames natuurlijk.

Hier, nog erg verkouden, hoest me de longen uit het lijf bah. Blij wat dat betreft dat het weekend is en dat mijn man thuis is, kan die zo nu en dan ff zich over S ontfermen zodat ik ff kan bijtanken op bed.

S gaat iedere keer telkens meer lachen, en dan smelt ik gewoon, dacht gister van ga er een foto van maken, maar zodra ik de camera voor haar neus hield, deed ze haar lippen strak op elkaar en had zoiets van donder een eind op met dat ding, lachen man.

Hoop wel dat ik binnen kort een mooi plaatje van haar lach kan maken, zodat iedereen mee kan smelten.

Nou meiden, fijne zondag hoop dat het weer mee gaat vallen vandaag.

Liefs en dikke knuffel voor iedereen!

Janis

Geplaatst

@minoes: Dat is schrikken! Nergen pijn gedaan hoop ik?

@Janis: niks aan om ziek te zijn. Hopenlijk knap je snel op.

Het weer lijkt nog mee te vallen. Hier schijnt de zon nog lekker. Ik hoop ook wel dat het droog blijft. Wij 'moeten' zo weer naar het voetbalveld. Julian is Fje van de week. Hij mag mee het veld op en de aftrap nemen en tijdens de rust penals nemen. Hij stond ook in de krant haha.

Vrijdag had hij ook al mazzel want toen mocht hij mee naar bv Veendam. Ze mochten daar een voorwedstrijd spelen. En hij mocht mee in de line up. Dat vonden ze heel stoer natuurlijk onder begeleiding van muziek etc. En ze hebben nog gewonnen ook. Dus kregen allemaal een medaille. Dus weer een mooi voetbalweekend hier haha.

Geplaatst

Minoes, pas je een beetje op? Jeetje, kan zomaar verkeerd gaan zwanger en vallen op een trap....

Hoop dat je niet ter ernstig baluw wordt ;-)

Even een vraagje. Ik moest vanacht de Pregnyl zetten. Het was een ander merk, iets Duits. Even op google gekeken maar het was gewoon de Duitse pregnyl. Dus op zich geen probleem.

Het was een hele grote ampul dus ik dacht nog, mooi makkelijk hoe ik niet meer te mengen. Normaal moet ik altijd 10.000e pregnyl voor de punctie, dat is dan 2x 5000. Ik los ze meestal in 1 flesje op.

Omdat dit een hele grote was dacht ik dat ik 10.000e had. Er zat ook niet meer in het doosje. Vanochtend werd ik wakker en zag ik tot mijn schrik dat het maar 5000e was.

Ik heb het spoednummer van de poli gebelt en de verpleegkundige heeft met de IVF arts gebelt. Volgens haar was het protocol in het UMCG aangepast en werd en 5000e voor de punctie gespoten. Het zou dus goed moeten zijn. Nu ben ik heel benieuwd of dit bij jullie ook zo was. Het schijnt al even zo te zijn alleen heb ik altijd de oude medicatie nog gehad.

Mon, hoe zat het bij jou? Had jij 10.000 of 5000 ?

En bij de anderen?

Ik was natuurlijk helemaal in de stress, wil natuurlijk niet de 6e keer aan mn neus voorbij laten gaan door een verkeerde hoeveelheid Pregnyl!!!

Geplaatst

Hey dames

Nee ging goed alleen heel erg geschrokken man ook haha

Op mijn kont kwam ik terecht knie tegen deur maar geen last gelukkig

Janis wat schattig dat s lacht en wat een lol dag de niet lacht voor camera

Linda dus lekker met Julian op voetbal veld lekker is nu nog mooi weer

Tinkerbel heb geen verstand van minder pregnyl

Ik hoop dat het de laaste x voor jullie is

Liefs

Geplaatst

@tinkerbell: dat is schrikken zeg. Maar volgens mij veranderde dat bij mij ook weleens. Of kwam dat nou doordat je bij de ec en hyper een andere dosering spuit? Als de arts zegt dat het goed is dan zal het ook wel zo zijn.

Ik heb een keer een ampulletje met water laten vallen. Moest ik zaterdag 's nachts om 01.00 spuiten en zat ik dus met 1 vloeistof ampul. Ik ook helemaal in paniek gebeld. Maar het gaat juist om het medicijn en het maakt dus niet uit als er minder vloeistof was.

Zulke dingen zijn echt stressen.

@Minoes: niks blauw dus gelukkig? Mijn blauwe kont en armen en benen zijn nu gelukkig weggetrokken maar heb nog steeds last van mijn elleboog en been. Gelukkig is mn kont niet meer blauw want morgen moet ik voor nacontrole en dat is dan een beetje genant als je ook nog eens een blauwe reet hebt haha.

Geplaatst

Linda dus je was gewoon helemaal blauw dat is ook wat

Je bent van grote trap gevallen toch?

Ik maar heel kleintje haha

Heb mijn man nog nooit zo hoor schreeuwen haha zo schattig haha en ik bleef ook lekker bedust zitten haha deuren vlogen open kat schrok gewoon heel droog

Sterkte morgen Linda

Dikke knuf

Geplaatst

zo ben ik ook weer eens ha ha een druk weekje gehad en helaas geen telefoon met internet.

tinkerbell: als 1ste heel veel succes morgen zal heel hard voor jullie duimen.

wat betreft de pregnyl, ik had de oude/gewone nog dus moest gewoon 10.000 spuiten er is ech zo moeilijk aan te komen, ik hoefde ( helaas) na de punctie niet meer te spuiten dus heb nu nog 10.000 in huis, de apotheek had al wat extra besteld, omdat het zo moeilijk is, maar als het umcg zegt dat het geen probleem is zou ik me er geen zorgen om maken, maar kan me helemaal voorstellen hoe je je op dat moment voelde.

nou kom op he...op naar een vakantie met z'n drietjes.

linda: ik moet volgend weekend ongeveer weer ongie worden, dus duurt nog ongeveer 2 weekjes voor ik mijn fm weer heb.

wat vervelend van je schoonfamilie zeg, juist van hun zou je veel steun verwachten, wat ben ik dan blij met die van mij zeg..het kan du ook anders bah.

heb je nog wat gehoord van het ziekenfonds, het zou toch wel heel wat zijn als jullie nog een poging mogen doen.

kun je het dan nu wel wat loslaten of gaat alle hoop nu daar naar toe??? lijkt me wel een vervelende situatie, maar het zou natuurlijk wel helemaal geweldig zijn.

janis: ik hoop dat het bij jullie ook allemaal wat de goede kant op gaat, vervelend, je zou zo graag wat voor s willen doen en voelt je dan zo machteloos als ze verdriet of pijn heeft.

minoes: zet je ff een foto op fb van je nieuwe auto ben wel benieuwd???

wilma: hoe is het met jou ja? wanneer ga je weer van start.

Geplaatst

Tinkerbell, heel veel succes vandaag en ik denk aan je!!!!!

Mon, fijn dat je er ook weer ff bent, toch binnenkort maar een telefoon met internet????

Hier, ben helemaal blij, S heeft gisteravond weer sinds een paar weken weer zelf gepoept!!! Jemig wat kan je dan blij zijn met een poepluier haha. Mijn man en ik keken elkaar aan en zeiden van als dit geen ontlasting is..... en jah hoor, dus schone luier, en een kwartier later kwam er nog een lading.

Zelf ben ik nog niet al te fit, hoest echt de longen uit mijn lijf, en mijn nek doet er zelfs zeer van bah. Hoop echt dat het snel voorbij zal zijn gatver ben nooit ziek en nu al in een paar maanden 2 x de griep.

Tinkerbell, duim voor je meis!

Liefs Janis

Geplaatst

@tinkerbell: Succes voor nu / zometeen. Hopenlijk word er een hele mooie eicel gevonden.

@mon: Wat vervelend zonder telefoon en internet. Had je geen afkickverschijnselen? Dus het duurt nog wel even voordat je weer een fm hebt.

Ik denk niet dat we nog iets vergoed krijgen hoor. We moeten straks komen voor de nacontrole en dan zal ik vragen hoe of wat.

@Minoes: Klopt ik viel van de 3e tree van boven. Maar dat hoeft niet altijd wat te zeggen je kunt je nek ook wel breken als je van een klein trapje valt. Krijgen we nog een foto van je auto te zien?

@Janis: Wat super dat S uit zichzelf heeft gepoept! Ik geloof meteen dat jullie erg blij waren. Dus nog flink aan het hoesten. Het gaat rond volgens mij. Ik lees op fb ook constant bij iedereen dat ze hoesten en flink verkouden zijn. Julian begint ook al weer te snotteren terwijl dat de laatste jaren erg goed ging.

Geplaatst

Janis wat vervelend dat je zo ziek bent bah niks aan

Wel fijn dat s gepoept heeft

Beterschap

Tinkerbel succes zo meteen

Linda ja dat is wel zo maar jeetje van een trap van ongeveer 12 treden en dam ongeveer 9 pfff moet er niet aan denken

Ja mijn man heeft vanmorgen stiekem mijn auto mee genomen die stinkerd ik doe de deur automatisch dicht en hij ree weg ik dacht rat je neemt die van mij mee haha ga ik zijn auto vies maken;) als die vanaf terug is maak ik foto en zet hem op fb

Linda sterkte straks en ik hoop dat je nog wat vergoed krijgt het moet gewoon

Liefs

Geplaatst

Bedankt voor het duimen! Helaas, het heeft niet geholpen. Geen eicel gevonden.

K- zeg. We waren ook al erg bevoorrecht met 3x een TP van de 5. Ik had er wel rekening mee gehouden dat er iets mis kon gaan.

Er wordt in 80 % van de gevallen een eicel gevonden, en die worden weer voor 60% bevrucht. Dus statistisch gezien heb je 2 a 3 keer kans op een goede TP van de 6x.

Het is alleen wel een enorme deceptie zo de laatste keer af te sluiten.

Vandaag maar ff bijkomen, dan naar de VS en vervolgens op naar de hyper.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden