Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Linda ja bah morgen de dag zie je er erg tegen op?

Heel veel sterkte morgen en ik zou ook uitgaan slapen anders duurt het wel heel lang

Ja heerlijk met dit weet ben gelijk verbrand in mijn nek had lange mouwen aan haha

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda, het was wel ontzettend druk gistermiddag. Met kinderwagen is bijna niet te doen, het is meer schuifelen dan lopen maar ach, het gaat even om de sfeer proeven. Daarna even koffie bij schoonzus, die woont vlakbij en daar ook gelijk maar gegeten.

Ik denk niet dat je dit nog leest maar ik wens je heel veel sterkte voor vandaag!!

Jessica heb je nog wat gekocht op de markt?

Liefs Ansje

Geplaatst

lieve linda, heb vandaag aan je gedacht en nu nog, hoop dat alles goed is gegaan.

Reageer leter beter, ben net herstellende van een fikse griep.

Liefs Janis

Geplaatst

linda: hoe is het gegaan en hoe is het met jou???

tinkerbell: bevalt het wat en wanneer komen jullie terug, ik ga inderdaad morgen beginnen met pog 5, hoop idd dat ik de ec positief afsluit.

morgen mag ik voor de fm

zal morgen wat meer schrijven, ga nu naar bed...weltrusten allemaal

Geplaatst

Linda hoest gegaan meid

Mon succes vandaag op naar veel eitjes

Janis vervelend zeg de griep met het veranderen van het weer word het er ook niet beter op

Tinkerbel jammer ja al weer naar huis

Ik hoop dat je veel gezien hebt en genoten

Hier morgen naar Vk ben benieuwd hoe groot ons ukkie is

Lekker genieten van het mooie weer

Liefs Jessica

Geplaatst

nou weer een snelle ronde zoals eigenlijk elke keer, ik heb zaterdag de punctie als er niks geks tussenkomt, wordt morgen gebeld hoe laat ik de pregnyl moet spuiten,

gelukkig heb ik nog 10.000 van de vorige keer, want het is nog steeds dramatisch niet leverbaar, zelfs de buitenlandse is moeilijk aan te komen, de apotheek gaat even een rondje bellen, maar heb pas nodig als er een tp komt, dus zit niet op hete kolen.

tinkerbell: jammer zeg alweer terug, maar fijn dat jullie genoten hebben, wij willen er ook nog wel een keer heen, waar zit je precies?

de rest een fijne dag en maar lekker genieten van het mooie weer

Geplaatst

Tinkerbell, Weer veilig geland op Nederlandse bodem? Hoe hebben jullie het gehad?

Mon je gaat weer als een speer. Hoe laat moet je pregnyl spuiten? Gelukkig dat je nog wat over had.

Linda hoe is de curretage verlopen? Hoe voel je je nu?

Ik ben gisteren even op mijn werk geweest met Joël, even koffiedrinken en een broodje mee eten. Was wel even weer leuk om alle collega's weer te zien.

Janis bah griep, niks aan zeg! je blijft wel wat aan het kwakkelen he? Ik hoop dat je gauw opknapt.

Stiertje hoe bevalt het om weer aan het werk te zijn?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hier even een berichtje van mij. Het is allemaal goed gegaan. Weinig pijn en gelukkig voor het eerst niet ziek van de narcose. Het bloeden valt ook reuze mee. Dus al met al is het meegevallen. Het was wel heel emotioneel vooral omdat ze op de ok ook allemaal zo lief en meelevend waren. Er was 1 vrouw die daar ook lag die had een kijkoperatie gehad in haar buik ( heb ik ook gehad voor de onderzoeken). Ze zat constant te zeuren en later zat ze te janken. Denny en ik zaten ons er kapot aan te ergeren maargoed. Over 2 weken nacontrole. Vanaf 14 mei ben ik weer beter gemeld op het werk.

@Mon: jij gaat weer als een speer dus.

@Janis: beterschap. Ik ben benieuwd hoe het met S was bij de kinderarts.

@Minies: succes bij de vk.

@Ansje: gezellig dat je op je werk langs bent geweest met J. Heb je al bericht wanneer hij naar de kinderoogarts kan?

Geplaatst

Linda wat fijn dat alles goed is gegaan en dat je niet veel na bloed sterkte meid

Hier weer goed gekeurd nou ja onze dame dan ik niet bloeddruk veel te hoog dus extra controle anders word ik opgenomen

Liefs

Geplaatst

linda, wat fijn dat het allemaal goed is gegaan, nou ja zover je het goed kunt noemen, maar in ieder geval fijn dat je niet heel ziek bent van de narcose.

Maar wat is het toch vreselijk.....

ansje: wat leuk dat je even op je werk bent geweest, mis je het ook een beetje of helemaal niet, leuk om dan lekker je eigen zoon te showen, ik hoop zo dat ik dat ook nog ga meemaken, gewoon even lekker een bakje doen met mijn eigen kleine...

minoes: dus echt even heel rustig aan doen....nou wel doen hoor, mooi dat alles met de kleine goed is

ik heb zaterdag om 11.15 de punctie en dat betekend om 1.15 spuiten vannacht...erg fijn, dus maar even een wekkertje zetten , de andere keren kon het mooi voordat ik ging slapen, maar ze zeiden dat ik de spuit anders vast klaar moest maken dan hoefde ik alleen nog maar te spuiten om 1.15. das idd wel makkelijk ja.

wilma: jij dus ook weer van start, begrijp ik goed dat je helemaal onder narcose gaat???? mag dat??

tinkerbell: alweer thuis?? wel raar dat je straks weer met de pil moet starten of niet?

ben je er helemaal klaar voor??

Geplaatst

Mon zaterdag punctie spannend meid succes

Tuurlijk mag jij dat mee maken met je kleine na het werk

Ja moet echt rustig doen en alle stress vermijden haha doe het ook heb geen zin om tot aan de bevalling in ziekenhuis te moeten blijven

Geplaatst

Mon, heel veel succes morgen, en mijn duimen draaien overuren voor je.

Jessica, rugig aan jij.

Linda, dikke knuffel.

Ansje, hoe gaat het met je.

Hier, nog niet opgeknapt, moest bloed prikken dus woensdag gedaan, en ondanks de antibiotica wat ik had, was de bezinking nog veel te hoog, moet straks weer naar de HA toe. Ben nu alleen bang dat ik straks moet stoppen met de BV. Hoop het echt niet, want het gaat eigenlijk net zo goed, en vind het zo bijzonder allemaal.

Met S gaat alles oke, op wat snotterig na. De KA was zeer tevreden en adviseerde mij om haar al aan de fruithapjes te zetten voor haar darmen. Moet wel eerlijk zeggen dat tot nu toe de ontlasting wel aardig goed op gang is, ze heeft inmiddels al 3 x zelf gepoept zonder hulp.

Nu hopen dat ze straks nog lekker bij mij mag blijven drinken.

Liefs Janis

Geplaatst

Nou ik zit nog wel ff in de lappenmand, heb een fikse longontsteking, weer antibiotica en dokter zei dat ik van ver weg moet komen dat ik opknap. Heb een behoorlijke knoei aan mijn weerstand. Gatver huilen staat me weer ff nader dan het lachen. Mag gelukkig nog wel BV geven, alleen weet ik nu even niet hoe lang ik het zelf nog vol houd.

Sorry voor mijn beklaag.

Geplaatst

He meiden, ben weer thuis! Beetje brak door het tijdverschil maar toch.

Het was heerlijk om er even helemaal uit te zijn. Heb ook weer volop energie om aan de eerste echte IVF poging te gaan beginnen.

Spannend hoor. Ik zou dit weekend of vlak erna ongi moeten worden en dan beginnen met de pil. Ik heb speciaal naar Yasmin gevraagd, die gebruikte ik vroeger en had ik geen bijwerkingen van dus daar zet ik nu ook maar op in.

Ik ga in juni ook echt ruimte maken in mijn agenda en werk om de behandeling zonder stress te doorlopen. Die EC deed ik er vaak snel even tussendoor. Ik heb echt weinig tijd genomen om mijn lichaam ook rust en ruimte te geven. Ik wil er nu echt voor gaan dus daar hoort dat ook bij.

Mon, jeetje poging 5 alweer heel dichtbij. Het gaat vast goed deze keer! De vorige keer pech, nu geluk dat kan niet anders! Zal voor je duimen.

Janis, wat vervelend zeg, ik heb ook ooit zo'n periode gehad. Zo'nlage weerstand dat je van het ene in het andere valt. Ik heb toen een tijdje van die supradyn bruistabletten genomen met echt mega veel vitamines. Dat heeft me wel geholpen. Enneh, je mag best even klagen hoor. Het is gewoon hartstikke vervelend om je niet fit te voelen.

Linda, fijn dat het meeviel. Kan me de emoties wel voorstellen. Nu maar echt even bijkomen van alles en het een plekje geven.

Minoes. Doe je rustig aan? Je hebt er niks aan als je genomen moet worden! Rust, rust , rust...*zen*

fijn weekend!

Geplaatst

Linda gelukkig dat je de curretage achter de rug hebt en alles goed is verlopen. Nu heb je ruimte om alles te gaan verwerken. Begin je 14 mei weer met werken? Ben je er al wel weer aan toe dan? Lichamelijk misschien wel maar geestelijk ook?

Jessica vanaf nu echt rustig aan doen hoor meid! Hulptroepen maar even gaan inschakelen hoor. Jij en je meisje zijn het allerbelangrijkste nu.

Janis je mag best klagen hoor, daar zijn we voor;) Zo'n longontsteking is niet niks. Ik hoop dat je het volhoudt om bv te blijven geven. Het herstel kan ook daardoor wat langer duren omdat je bv geeft, dat kost ook energie.

met ons gaat het goed. De borstvoeding gaat ook goed. Ik ben deze week voor het eerst weer ongesteld geworden en merk dat ik nu wel iets minder melk heb. Het schijnt er bij te horen en als het goed is trekt het wel weer bij. Ik voed Joël gewoon wat vaker nu en dat gaat goed.

Tinkerbell fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Nu weer opgeladen voor een nieuwe poging. Heel verstandig van je dat je op je werk wat ruimte maakt voor de hyperbehandeling. Die is best heftig met alle hormonen die je moet gaan gebruiken dus je moet af en toe zeker je rust kunnen pakken.

Mon succes morgen met de punctie!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey dames

Janis je mag best klagen hoor het is ook allemaal niet niks en we zijn hier op elkaar te steunen

Ik hoop dat je snel weer wat beter voeld

Ansje dus weer ongie jeetje gaat dat dan hart hè allemaal

Tinkerbel dus weer terug in het land dus je hebt heerlijk genoten en je hebt opgeladen voor je hyper behandeling

Ja ben nu vandaag lekker kleine dingetjes in huis aan het doen even verstand op nul moet vooral stress vermijden dus dat doe ik en mijn rust pakken heb vanacht ook goed geslapen dus doet ook wonderen

Iedereen fijn weekend liefs

Geplaatst

@Minoes: Dus je bloeddruk is te hoog. Balen zeg. En dus echt flink rustig aan gaan doen he want opgenomen worden is niks. Dus laat je maar lekker verwennen.

@Janis: Jee dus een flinke longontsteking. Doe maar even flink rustig aan. Fijn dat het met S haar ontlasting wel goed gaat nu. En ze mag dus al aan de fruithap. Ga je dat ook doen?

@Mon: heel veel succes morgen!!!

@tinkerbell: welkom terug. Het is hier een stuk kouder zeker? Goed dat je van plan bent rust te gaan nemen voor de hyper. Ga je ook echt vrij nemen tijdens de wachtweken?

Hier gaat het redelijk. Ben nog wel erg emotioneel ik jank om alles. Zit ook niet zo goed in mijn vel. Julian ook niet en heeft weer ontzettend veel tics vooral vocale tics. Dus dat is ook best heftig. We weten dat we er niks aan kunnen doen maar het irriteerd je zo vooral omdat we zelf niet goed in ons vel zitten. Gelukkig kan ik maandag morgen al met hem naar de psychiater voor een spoedconsult. We hebben net de hele tijd met hem gepraat en er komt toch wel naar voren dat hij er toch wel mee zit dat hij geen broertje krijgt ( volgens hem werd het een broertje) ondanks dat we hem er zoveel mogelijk bij hebben betrokken voelt hij zich wel buitengesloten. Hij is de afgelopen weken vaak weggebracht vind hij. Hij mocht niet mee naar de echo's. Nee dat is ook zo maar dat kon natuurlijk ook niet. Mijn zus zei vanmiddag ook nog dat Julian aan haar had gevraagd waarom ik dinsdag naar het ziekenhuis moest. Ze heeft het hem toen geprobeerd uit te leggen. Ondanks dat hij het er bijna niet meer over heeft gehad zit het dus toch nog wel diep. En dan de spanningen om zijn verjaardag ( de 13e) er bij zijn toch te veel blijkbaar. Dus maandag maar even afwachten wat de psychiater zegt.

Geplaatst

Och jeetje Linda wat heftig allemaal

Hoe oud is Julian nu moeilijk hoor dat die zo in de knoop zit en er niet mee om kan gaan

En voor jou ook het is echt niet niks vind het maar een plekje te geven je weet niet waar je naar vooruit kan kijken en hoe je het moet doen

Ik wou dag het zo anders was voor jullie

Heel veel sterkte meid

Dikke knuff

Geplaatst

Jemig Linda, wat vervelend allemaal dat Julian er zo mee zit. En dat hij het er ook enorm moeilijk mee heeft. Dat werkt ook niet mee voor jullie verwerking. Hoop voor jullie allemaal dat iedereen het snel een plekje kan geven. Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Ik geef wel een fruithapje, ze vind het opzich ook nog lekker, wel grappig want het is een dikke bende als ze aan het eten is.

Ansje, dus alweer ongesteld geweest, ik ben nog niet weer ongesteld geweest, zal wel weer wennen zijn als het wel weer zo zal zijn haha.

Heb besloten om de BV nog een week aan te zien, en als ik dan nog niet ben opgeknapt dan zal ik toch moeten stoppen en aan mezelf denken. Ben nu weer twee kilo kwijt namelijk. Al zou ik het erg jammer vinden als ik toch zou moeten stoppen.

Mon heel veel succes straks met de punctie en ik zal aan je denken en duimen.

Tinkerbell, fijn dat je lekker hebt kunnen genieten in de VS, en laten we toch een beetje hopen dat je niet ongi gaat worden en dat de wonderen de wereld niet uit zijn.........

Meiden alvast een fijn weekend, ik ga lekker rustig aan doen.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis ja er zou echt balen zijn als je moet stoppen met bv je geeft slagroom haha maar goed hèhè moet zelf ook goed zijn of beter worden straks blijft er niks van je over

Haha en de fruithapje ben benieuwd hoe dat er uit ziet

Iedereen fijn weekend

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden