Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hellaas weer geen goed nieuws,

heb een vreselijke pijnlijke punctie gehad en nog steeds heel veel last, ze hadden wel een eicel, maar twijfelden of die wel goed rijp was, als dat niet het geval was zouden ze me vanmiddag bellen, want dan gaan ze hem niet bevruchten en heb helaas net een telefoontje gekregen dat hij niet goed rijp was.

we hadden er al een beetje rekening mee gehouden, maar ja toch nog wel wat hoop.

dus ik kom ook steeds dichter bij de hyper, nog 1 poging over, hopen dat dat ons geluk gaat worden.

nou dit was het even ga ff op bed, want heb toch wel heel veel last.

fijn weekend allemaal

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mon nee hè gatver darie sterkte meid

Beetje tegenstrijdig ik heb net een baby shower gehad echt zo leuk alles was roze

Liefs

Geplaatst

Nou ja Mon, wat een klotezooi zeg!

Jemig, wat is het soms toch een stom klote traject hè?

Ik kan er soms zo boos van worden, zelfs in jouw plaats ;-)

sterkte meid! Het kom wel goed met ons...

Geplaatst

Kapot het komt helemaal goed met jullie het is ook allemaal zo oneerlijk

De natuur werkt niet lekker mee

En er zitten zoveel haken en ogen aan aan ec niks aan

En het mag hier ook wel weer eens goed gaan

Liefs x

Geplaatst

Minoes, wat leuk een babyshower! Je mag er best over vertellen hoor. Moet kunnen. Blijdschap en verdriet lopen hier door elkaar maar ik word altijd wel blij van ook de

positieve verhalen. Heb je veel leuke cadeaus gehad?

Geplaatst

He bah Mon weer geen goed nieuws. Wat ontzettend balen weer. Nu maar hopen dat de laatste poging wel lukt, want de hyper komt nu wel heel dichtbij.

Jessica wat lief dat ze een babyshower voor je georganiseerd hebben. Wat heb je gekregen?

janis hoe gaat het met jou nu?

Linda wat erg wat je over Julian schreef. Arm kereltje. Goed dat jullie met hem gepraat hebben en hij zijn verhaal kwijt kon. Ook goed dat jullie stappen ondernemen voor hem en dat hij maandag al naar de psychiater kan. Ik hoop echt dat het hem helpt om alles te verwerken. Voor jullie ook niet makkelijk zo. Je kan het er soms niet ook nog bij hebben boven op jullie eigen verdriet. Heel logisch dat jullie af en toe geïrriteerd zijn. Maar jullie weten ook dat Julian er niks aan kan doen. Wat gaat er dan in zo'n klein koppie om he? Wat rot dat hij zich zo buitengesloten voelde. Pfff rotperiode waar jullie doorheen moeten. Ik wens jullie heel veel sterkte en we denken hier allemaal aan jullie.

Liefs Ansje

Geplaatst

Tinkerbel ik vond het gister niet zo gepast op alles te vertellen ik kwam om het hier te vertellen en toen las ik het verhaal van Mon dus zal ik bij deze wel even vertellen hoe het was

Heel stiekem wist ik dat ik er 1 kreeg maar zo jeetje

Gister morgen optijd uit bed zijn we wezen ontbijten bij croissanterie en toen werd k naar huis gereden

Hele huis was roze versiert mijn oma en mijn vrienden en mama en mijn tante waren er allemaal

Heb een taart gekregen met borsten buik hadden ze zelf gemaakt zo mooi plaats hier nog wel even foto

Luiertaart met allemaal kadootjes hele box vol met kadootjes spelletjes gedaan met blinddoek een luier bij pop omgedaan raden hoe groot mijn buik is vragen en wie won kreeg een tegoed bon dat de hier mogen oppassen zo leuk allemaal ook zo emotioneel ze hadden bedanken gemaakt van karton ook in taart vorm spul voor mezelf gekregen voor in bad en onder de douche zwembroekjes rammelaars kleren zonnebril haha prinsessen tasje haha handdoek van hello kitty en nog zoveel kan het niet allemaal opnoemen

Enige nadeel was dat ik doe nacht kiespijn heb gekregen maar dat moch de pret niet drukken dus lig nu met kiespijn op de bank haha krijg verstand

Mon sterkte meid het is toch elke x een teleurstelling poging is gelijk over dikke knuf

Liefs x

Geplaatst

minoes: ja geluk en verdriet lopen hier op het moment erg door elkaar, maar het is fijn dat we met elkaar kunnen delen, lief dat je aan me hebt gedacht om het hele verhaal van de baby shower niet meteen te schrijven, maar ik begrijp dat je er helemaal blij mee bent echt super gaaf wat ze voor je hebben gedaan, je moet er nu ook echt nog goed van genieten want de weken vliegen om.

Hoe zit het eigenlijk met jouw werk, wat doe je precies omdat je de laatste tijd erg rustig aan moet doen, kun je dat wat makkelijk regelen??

tinkerbell: ik moet zeggen dat ik nu net als jij ook veel bezig ben met de hyper, het komt nu toch wel heel erg dichtbij, ik heb nu ook wel zoiets van sla de laatste poging maar over en laat ons meteen maar met de hyper beginnen, ik heb gewoon het gevoel dat de laatste poging ook niks wordt, maar ja moet natuurlijk wel hoop blijven houden, al wordt dat wel steeds moeilijker.

Ben het even kwijt, maar hoe lang ben je bezig voordat je de punctie krijgt.

Ik hed gister het gevoel dat de puncties ook per persoon verschillen, degene die de punctie uitvoerd dan, want alle meiden die er gister waren liepen krom van de pijn.

degene die er gister was deed het volgens mij nog niet zo lang, want toen ik begon in oktober liep ze als student mee, dus toen ik gister zag dat zij de punctie deed had ik al zoiets van oh oh.

op de een of andere manier prikte ze veel harder dan de anderen.

herkennen jullie dit ook of zou het met de persoon niks te maken hebben.

Ik zei al tegen mijn man als zij er de volgende keer weer is draai ik weer om ha ha gelukkig is de pijn nu wel weer helemaal weg, maar jeetje wat heb ik er last van gehad zeg bah.

weet iemand ook of je geheel onder narcose mag, lijkt me wel relaxed als het zover is, ze zei wel dat je een lekker roesje krijgt.

nou ja zoala jullie lezen ben ik me daar ook al op aan het voorbereiden.

Geplaatst

Mon ja het licht er echt wel aan wie de punctie doet ze kunnen het niet allemaal.

Ik had ook zoiets van laat die twee eigen maar voor wat het is en zie het resultaat

Ja ik vind het ook fijn dat we er hier voor elkaar zijn dit is een blijft fijn topic en clubje heel gek gewoon warm nest hier

Ik ben zzper en werk in de bouw en vanaf het moment dat ik zwanger was heb ik mij op de achtergrond gehouden en hebben we mensen die het werk doen dus en nu heb ik iemand die voor mij rond loopt en ben ik gewoon thuis tot de baby er is

Oja je kan een onder narcose voor hyper

Liefs zal vanmiddag even foto's hier plaatsen

Geplaatst

ja minoes dat is ok zowie weet brengt de laatste poging een heleboel geluk, vond het wel jammer dat ik geen tp heb gehad, want dan had ik op mijn verjaardag ws mogen testen, had natuurlijk een super mooi cadeau geweest als het goed zou zijn, maar ja niet te lang bij stil staan.

dus je mag onder narcose, ik had net de ervaring van ansje even terug gezocht, maar was dus geen pretje.

nou ja we zien het wel eerst maar poging nr 6

ben benieuwd naar de fotot's

wel handig trouwens dat je nu lekker rustig aan kan doen, ideale baan

Geplaatst

Bedankt voor de lieve woordjes. Ja naast ons verdriet kunnen we dit er niet echt bij gebruiken maargoed Julian kan er natuurlijk ook niks aan doen. Ik denk dat hij morgen toch medicijnen voorgeschreven krijgt. En ook al zijn wij daar niet happig op het zal toch wel even moeten. Want vooral hij zelf heeft er erg veel last van.

@Mon: wat weer ontzettend kl*ten zeg. Bah echt balen weer. In sommige gevallen maar je een hyper punctie onder narcose doen. Wilma gaat ook onder algehele narcose maar dit is wel pas nadat ze een paar horror puncties heeft gehad van de hyper. Ik denk dus niet dat ze accoord gaan voor een eerste hyper poging onder algehele narcose. Maar kom op je hebt nog 1 poging over he. Ik snap best dat je er nu nog weinig vertrouwen in hebt maar het kan nog.

Ik heb alle puctie's goed ervaren. Zowel de 6 van de ec als de 2 hyper punctie's. Nu moet ik wel bij zeg dat het hoogste aantal follikels bij mij maar 6 waren die zijn aangeprikt. Ik word juist altijd ziek van het roesje maar ook van narcose's. De laatste punctie heb ik er dan ook voor gekozen om een hele lage dosering fentanyl te krijgen. Liever meer pijn dan ziek worden. Als ik veel napijn van de curettage had zou ik ook fentanyl krijgen. Ik dacht dus meteen ik ga maar even doorbijten want die troep hoef ik niet. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

@Minoes: wat ontzettend leuk zeg zo'n babyshower!! Logisch dat het erg emotioneel was. Super hoor.

Geplaatst

Mon ja dat doet extra zeer als je dan op je verjaardag had mogen testen je hebt toch wat extra hoop

En de poging is nu voorbij voor dat je echt begonnen bent vind ik we blijven gewoon posi over poging 6 dough en Sissy volgens mij was poging 6 een feit dus we houden hoop

Linda ik ben ook nooit zo happig op medicijnen maar als hij er zo'n last van hebt wat zielig dat gaat door merg en been ik hoop dat je je hoofd boven water kan houden en dat die zich snel wat beter mag gaan voelen sterkte

Liefs

Geplaatst

ja inderdaad dough en sissy ook de 6e poging ja is ook zo..nou dat geeft wel weer wat moed

het lijkt me trouwens erg leuk om elkaar in de zomer een x te ontmoeten, lijkt me wel fijn om met andere eens te kletsen die precies hetzelfde hebben meegemaakt.

iedereen leeft erg met ons mee hoor, maar ik merk dat anderen het moeilijk te bgrijpen vinden hoe het allemaal in elkaar zit en dat kan ik wel begrijpen hoor, als je er niet in zit is het ook een ingewikkeld verhaal.

Geplaatst

Minoes, wat leuk zeg en wat een cadeaus!

Linda, snap best dat zoiets zn uitwerking heeft op het hele gezien. Julian was natuurlijk erg betrokken en het raakt ook hem. Hoop dat jullie snel weer wat stapjes vooruit kunnen zetten.

Mon, gewoon hoop houden hoor! Bij mij gingen de eerste 2 meteen mis, en toch ging het daarna 3x wel goed (althans tot en met de TP) en wie weet...het is gewoon een kwestie van heel veel geluk hebben. De kans die 6e keer is misschien klein maar als het raak is heb je wel zonder veel hormonen en de impact van zo'n hyper een zwangerschap. Dus gewoon gaan voor die 6ekeer!!! Maar ik ken het gevoel, na de 4e en zeker na de 5e ga je toch denken over wat nu als dit niet lukt...ik had het precies zo.

En even over die punctie, mijn vaste gyn kan echt super prikken. Ik heb ook 1x een andere gehad en echt helse pijn. Het heeft echt met ervaring te maken volgens mij. Als ze goed kunnen prikken is volgens mij een narcose niet nodig. Bij de hyper krijg je wel een verdoving dacht ik of iets waarvan je wat 'zweverig' wordt maar geen narcose. Ik vind het wel prima zo maar vraag wel altijd naar dezelfde gyn bij de punctie ;-))

Geplaatst

Mon, laat je niet ontmoedigen door mijn punctie bij de hyper. Ik had ook behoorlijk veel eitjes toen die ze aan moesten prikken, veel meer dan gemiddeld.

Het roesje die je krijgt haalt de scherpe kantjes er wel af. De ergste pijn is bijna direct over zodra ze klaar zijn. Daarna had ik een zeurende buikpijn als bij een menstruatie en dat was prima te doen.

Linda succes met Julian vandaag.

Liefs Ansje

Geplaatst

Even een ego berichtje, ik heb vanmorgen te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd zal worden. Het gaat echt slecht in de kinderopvang momenteel en die bezuinigingen van de tweede kamer doet het allemaal geen goed. De tranen zitten erg hoog hier, ondanks dat ik het wel aan zag komen is het toch een klap. Hoe moet dat nu financieel allemaal en zeker met ons kleintje erbij? Ik weet het even niet meer....

Geplaatst

Och Ansje meen je niet kut zeg sorry voor mijn taal je ziet het wel aankomen maar wil het niet sterkte meid

Hier posi nieuws bloeddruk gezakt zo blij maat heb wel dikke ontsteking

Liefs Ansje dikke knuffel en Linda ook

Geplaatst

@Ansje: O dat is dikke shit zeg! Ook al had je het aan zien komen als je het definitief weet is het toch een harde klap. Moet je na je verlof nog wel weer heen? Ik kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt om je financiele situatie. In deze tijd zijn 2 inkomens eigenlijk wel nodig.

@Minoes: Fijn dat je bloeddruk is gezakt! Maar wat balen van je kies zeg. Word het al wat beter?

Julian heeft gisteren weer medicijnen gekregen. Het duurt een weekje voordat het werk dus we moeten nog even doorbijten.

Verder heb ik trouwens vorige week gehoord dat de opleiding die ik wou gaan doen voor kraamhulp niet doorgaat. Er is geen plek in mijn regio. Hier baal ik enorm van want mijn leidinggevende was heel positief. Ik zag het helemaal zitten. Ik heb net een paar brutale sollicitaties verstuurd naar kraamzorg organisatie's hier in de buurt.

Ik heb nog geen bericht wanneer ik voor de nacontrole moet. Dat moet volgende week en omdat ik dan weer aan het werk ga wil ik wel even weten waar ik aan toe ben. De plekken in mijn buik beginnen ook steeds meer pijn te doen dus het is ook wel even belangrijk dat ik een afspraak krijg.

Vanmorgen ben ik even naar Julian zijn juf gegaan om over zn tractaties te praten en toen vroeg ze heel enthousiast hoe het met de zwangerschap ging. Ik helemaal in tranen en omdat ik er een hekel aan heb om te janken in het openbaar schaamde ik me nu extra. Ik kreeg net ook weer een kaartje en barste meteen weer in janken uit. Ik ben er echt nog lang niet hoor. Ik zie het eigenlijk ook niet zitten om volgende week aan het werk te gaan maar durf me ook niet nog langer ziek te melden want zo goed gaat het bij ons ook niet.

Hoe is het met de rest van de meiden hier.

@JAnis: knap je al weer wat op?

@sissy en stiertje: Hoe is het met jullie meiden?

@tinkerbell en mon : hoe is het met jullie?

Geplaatst

Och Linda ja moeilijk hoor het gevoel gaat ook niet zomaar weg bah niks aan

Je kan dus niet langer thuis blijven?

Denk goed om jezelf schat

Hier gaat het weet beter met mijn kies

Liefs x

Geplaatst

Hé mijn berichtje is verdwenen of niet goed geplaatst....Ansje wat een rot bericht zeg.

Verdorie. Werkte je veel uren en is er een kans dat je iets anders vindt in de buurt?

Ik hoor echt heel veel mensen die in hetzelfde schuitje zitten, wat vervelend voor je.

Linda, hopelijk knapt Julian snel op van de medicijnen. Wat vervelend voor hemzelf en voor jullie.

En wat jammer van die opleiding!!!

Heb je een alternatIef?

Hier alles prima. Vandaag het hele schema gekregen. Vanavond beginnen met de pil. Gek hoor, net alsof ik een paar jaar terug in de tijd ga.

Zie wel minder tegen het hele traject op, heb er eigenlijk wel zin in. Kom maar op met een buik vol eicellen ;-)) en hopelijk mooie emmy's en een bomvolle vriezer. Haha.

Mon, hoe gaat het met je? Wat een teleurstelling hè? Red je het een beetje?

Geplaatst

Tinkebel spannend meid ik duim voor je met een buik vol eicellen

Hier de knoop door gehakt met naam kaartje en tekst wou ik jullie even laten weten

Liefs

Geplaatst

ansje: wat ontzettend k.t voor je zeg, het is idd een ramp in de kinderopvang, ik weet er alles van.

Ik werk zelf bij stichting speelwerk, gevestigd in meppel, als ik het goed begrepen heb zijn ze bezig met een locatie in groningen en wie weet hebben ze daar straks ook nog mensen nodig, ik weet niet zeker of ze dat intern gaan doen, maar je zou altijd eens op de website kunnen kijken of gewoon een brief schrijven, maar ja het blijft allemaal wel heel onzeker.

had je een vast contract of tijdelijk??

linda: wat vreselijk als er iemand vraagt hoe het met je zwangerschap is, dan kun je wel door de grond zakken, tuurlijk ben je er nog niet overheen, dat heeft een heleboel tijd nodig.

Ik hoop voor jullie dat het met julian de goede kant op gaat met de medicatie, mag ik vragen wat hij precies krijgt en waarvoor precies dat heb ik niet helemaal goed begrepen.

tinkerbell: ha ha ja het gevoel dat je weer terug in de tijd gaat, het lijkt me zo raar om weer met de pil te gaan starten, mooi dat je er niet tegenop ziet.

ben heel benieuwd hoe dit traject zal gaan verlopen en hoe je je gaat voelen met al die medicatie, weet je nu precies wat je te wachten staat en wat voor invloed de medicijnen zullen hebben op je lichaam??

heb je bij deze behandelingen ook pregnyl nodig??

met mij gaat het wel goed, zolang je het goed kan noemen, dat is altijd snel gezegd he, maar ik baal natuurlijk wel heel erg, werd maandag ochtend wakker en dacht oh anders had ik nu misschien wel een tp gehad.

Ik probeer gewoon om er niet te lang in te blijven hangen, want alles heeft al zo'n impact op je leven.

met volle moed op naar poging 6.

janis: hoe is het met jou, knap je weer wat op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden