Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Ansje, jemig toch wel balen hoor, en dan het financiele nog bah.

Linda, toch weer confronterend hoor als je gevraagd wordt naar je zwangerschap, het zal nog wel echt tijd nodig hebben. En neem de tijd die je nodig hebt. Dikke knuffel.

Hier, heb het idee dat de tweede antibiotica toch aanslaat, gister weer bij de HA geweest en ze zei dat mijn longen schoon klonken, als dat niet zo was, zou ik worden doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze zei wel van ik vertrouw je lichaam niet en wil toch dat je gaat bloedprikken, dus dat heb ik vanmorgen weer gedaan. Ik voel me (afkloppen) een stuk beter dan een paar dagen geleden, maar ben er nog lang niet. Gelukkig heb ik wel familie en een goede vriendin die me helpt in het huishouden, want mijn man is echt enorm druk, en die is in de avond echt gesloopt als hij thuis komt.

Met S gaat het heel goed, heb het idee dat ze nu echt heel erg lang wordt, we zullen het volgende week wel weten, want dan krijgt ze haar tweede prikjes. Heb ook het idee dat mijn BV weer goed is, zit iig weer genoeg in.

Mon, hoop dat straks de laatste poging nu echt raak zal zijn.

Tinkerbell, raar idee he aan de pil terwijl je graag zwanger wilt worden.

Hoe gaat het met de rest van de meiden en hun kinderen?

Liefs Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@tinkerbell: dus je hebt het hele spul in huis nu. Bizar inderdaad dan he om weer aan de pil te moeten. Het idee alleen al het was wat prettiger geweest als ze het gewoon een andere naam hadden gegeven gewoon voor je gevoel.

@minoes: De naam bekend? Vertel!!! Haha nee hoor flauw he. En het kaartje dus gekozen dan zul je binnenkort de proefdruk krijgen. leuk leuk leuk.

@Mon: begrijpelijk dat je maandagochtend dacht anders had ik nu een tp gehad tenminste daar waren we vanuit gegaan. Nu vol goede moed op naar poging 6.

Julian krijgt trouwens medicatie voor zijn tic stoornis. Hij is gediagnosticeerd met ADHD en gilles de la tourette. Omdat het tourette wel heel zwaar klinkt ( vind ik is moeilijk te accepteren nog) noemen we het ticsstoornis dat klinkt wat vriendelijker. Hij heeft altijd wel wat tics maar in tijden van stress en spanning verergerd het zoals nu.

Geplaatst

hoi allemaal ben ik ook weer eens,

mon: balen zeg dat er geen rijpe eicel was!! en balen dat het zo'n pijn deed.

tinkelbell ook al aan de pil? stom idee he, zo tegestrijdig, ik moet nog een weekje pillen!! zaterdag mag ik aan de deca

Linda, heeft julian nu nieuwe medicijnen dan?

ik las hier wat vragen over de punctie onder narcose doen. nou normaal gesproken doen ze dat niet, alleen bi uitzondering en dan word je eerst in de grote team bespreking besproken.

Ik ga deze poging voor het eerst onder narcose, ben gister bij de anesthesioloog geweest en goed gekeurd. ben wel een halve dag onder de pannen.

de reden waarom ik onder narcose ga, is omdat de puncties bij mij erg pijnlijk zijn, zeg maar ondragelijk aan de rechter kant. links is pijnlijk, ja maar prima te doen. mijn rechter eierstok ligt erg ongunstig in mijn buik, vaak achter mijn baarmoeder, ( die dingen zweven een beetje, zitten maar aan 1 kan vast haha) meestal had ik de meeste eicellen aan de linkerkant zitten en maar 1 of 2 rechts, en die lieten ze dan zitten, of met flink duwen op mijn buik( gerry met zijn volle gewicht erop) kwam de eierstok naar voren en lukte het soms wel au au au. bij de 7e punctie ( 3 x e.c. en 4 x hyper) was het echt een hel, de meeste follikels zaten rechts, die wilden ze dus zoveel mogelijk pakken, 4 van de 6 is toen gelukt, vraag niet hoe. ik riep heel hard, dit nooit meer, en dat meende ik!! wonder boven wonder werd ik toen zwanger van onze dochter, maureen is nu 1,5 jaar.

in december toch weer voor een brusje, de punctie wederom een hel, heb alles bij elkaar gegilt, rechts hebben ze niks kunnen aanprikken, links 6 stuks, dus zijn ze gestopt omdat het niet te doen was. ik opgelucht , maar baalde ook stevig, rechts zaten nl 8 mooie grote follikels die ik heb moeten laten schieten. ( die springen later op de dag , ook erg pijnlijk bij mij) gelukkig had ik 1 cryo die in febr terug geplaatst is maar helaas niks werd. Daarna een gesprek gehad met de verpleegkundige , ik durfde geen volgende poging meer aan puur vanwege de punctie. toen stelde ze een narcose voor, of ik dan nog wel wilde. nou ja dan wel, dit is toen in het team besproken, en een week later werd ik terug gebeld door een IVF arts, ja ik mag onder narcose, maar.... dan mag de punctie niet in het weekend vallen, en spoed gevallen gaan voor, al kan een punctie wel ietsje uitgesteld worden, maar geen uren. dus er bestaat alijd een kans dat ik alsnog op de normale manier moet. ws heb ik op 7 juni de punctie op de ok van de dagopname. Word wel door een IVF arts en eigen verpleegkundigen gedaan gelukkig. ik mocht kiezen, een algehele narcose of een ruggenprik., ik ga voor de algehele narcose,

sjonge een heel verhaal.,

groetjes wilma

Geplaatst

Linda ja klinkt ook hevig van Julian is ook niet niks ik hoop dat straks in zijn koppie ook weer rustig word het is voor jullie al ondraaglijk laat staan voor jongen die als moeite met zijn emoties heeft dit ook moet verkroppen.

Zoals je weet heeft mijn broertje ook geestelijke handicap maar wel goed bij en dat maakt het zo moeilijk

Sterkte meid ik hoop dat jullie snel verschil zien

Janis weer anti gaat lekker beterschap meid dat je snel beter voeld

Wilma spannend meid wat een verhaal dus gaat niet zomaar onder narcose jeetje ik hoop dat het goed uit pakt

Liefs x

Geplaatst

Wat een stilte hier zeg.

Ik ben de hele dag al druk met alle voorbereidingen voor Julian zijn verjaardag morgen. Gisteren al begonnen met cakepops bakken en vandaag een stuk of 60 versierd etc. Man wat een werk. Dat word dus de tractatie voor op school. Voor de juffen en meesters heb ik cupcake's gemaakt. En dan nog een taart gemaakt voor morgen. Ik ben nu even lekker aan de koffie en dan wacht er nog een enorme vracht strijkgoed op me te wachten. Ik hoef me dus niet te vervelen.

Geplaatst

Hey Linda

Dus druk in de keuken leuk zeg

Wanneer is Julian jarig? Ik hoop dat die een super verjaardag mag hebben ondanks alle verdriet

Ik ben gister naar kids top 20 geweest mijn neefje moest komen spijt dat ik had haha had s'avond pijn haha

Mijn man is iets aan het bekokstoofden haha maar wat????ben heel benieuwd

We hebben donderdag foto shoot ben benieuwd

Hoest met de andere dames??

Fijn weekend liefs Jessica

Geplaatst

Joehoeeee still alive...

Linda, waar is de tijd gebleven dat je gewoon een paar spekjes aan een satéprikker reeg? Pfffff, wat een klus. Man man man. Ik was naar de HEMA gegaan ;-))

Minoes, dus een verrassing? Leuk! Voel je je verder goed?

Wilma, gaat alweer snel hè? Hopelijk de laatste keer voor ons beide...althans de komende 9 maanden.

Hier aan de microgynon, geen bijwerkingen, wel bang om m te vergeten. Dat had ik toen ik 20 was maar dàt maakt inmiddels niet zoveel meer uit. En toch zit die routine er nog wel in.

Per ongeluk zwanger raken zal er zeker niet bij zijn ;-)))

Heb n hekel aan al dat stomme moederdaggedoe. Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden...best confronterend dan. Misschien weer leuk als ik ooit zelf moeder ben?

Hoop het....

Fijn weekend!

Geplaatst

Tinkerbell, dat van moederdag kan ik heel goed voorstellen, mijn moeder is 6 jaar geleden ook overleden en het is echt confronterend. Dit is de eerste moederdag voor mij, en het verzacht de pijn wel wat, moet wel zeggen dat ik vandaag toch ook omdat dit de eerste keer is dat ik mijn moeder nu weer extra mis.

Linda, alvast gefeliciteerd met Julian, hoop dat hij en jullie een mooie dag hebben.

Jessica, ben benieuwd wat je man bekokstooft! Haha oja als er gezegt wordt dat je rustig aan moet doen doe dat dan ook muts, anders krijg je een schop onder je kont van me.

Hier, gaat het de goede kant op, voel me weer een stuk fitter gelukkig. Vandaag voor mij eertse moederddag, wel gemengde gevoelens.

Mon en tinkerbell, hoop echt voor jullie dat jullie volgend jaar ook moederdag hebben.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis en tinkerbel ja moeilijk Moederdag zonder moeder lijkt me verschrikkelijk sterkte meiden

Janis ja je zal haar nu wel erger missen nu je zelf voor het eerst Moederdag viert

RUSTIG aan!!!! Ik heb schoonmaak woede haha alles moet klaar tas gordijnen babykamer plinten keuken schoon haha enz enz alles beetje bij beetje met mijn man en moeder haha

I hope dat mijn bloeddruk morgen laag is

En volgens mij ligt ze na beneden en daald ze in auw

Tinkerbel Mon en Wilma op naar goeie poging

Tinkerbel pil vergeten haha gek idee die pil

Ik was altijd heel stipt met dat haha

Iedereen fijne dag volgens mijn word het weer mooi

Liefs Jessica

Geplaatst

Tinkerbell en Janis voor jullie een moederdag met dubbele gevoelens...ik kan me heel goed voorstellen dat jullie je moeder op zo'n dag extra missen. Dikke knuffel voor jullie!

Mon ik heb even gekeken op de site en voor zover ik kan zien hebben ze geen vacatures. Misschien komt het nog dus zal het nog even in de gaten houden.

Jessica haha dat heet nou nesteldrang, alles schoon willen hebben. Ben benieuwd wat voor verrassing je man voor je heeft.

Linda leuk he om creatief bezig te zijn in de keuken. Leuk die cupcakes en popcakes. Erg origineel en leuk om te maken. Fijne dag met Julian vandaag en natuurlijk gefeliciteerd.

Het begint hier ook weer de goede kant op te gaan. Ik ben druk aan het bedenken wat ik wil voor de toekomst en zit wel te denken om gastouder te worden. Voordeel daarvan is dat ik Joël lekker bij me kan houden. Nadeel is dat er wel wat verbouwd zal moeten worden in huis want het allerliefste wil ik wel een aparte opvangruimte.

Liefs Ansje

Geplaatst

ja ja, ik ben er ook nog hoor!!!!!

ansje: heb nog even voor je n agevraagd, maar de vacatures worden bijna allemaal intern opgelost ook die in groningen, mocht ik nou wat horen laat ik het je weten.

gastouder zou ook nog kunnen ja, dan heb je je kleine wel lekker bij je.

minoes: dus spannend wat je mannetje aan het regelen is, zal vast iets heel leuks zijn.

tinkerbell: kan me voorstellen dat moederdag nu geen leuke betekenis heeft voor jou, helemaal nu je ook hier mee bezig bent.

linda: nog gefeliciteerd met je zoon, dus druk aan het kokkerellen geweest, leuk hoor.

hier nog niet echt nieuws, wordt als het goed gaat begin volgende week ongie, dus dan met frisse moed op naar de laatste poging, wel spannender als anders vind ik hoor

Geplaatst

@Janis en tinkerbell: een dikke knuffel voor jullie. Extra pijnlijk als je moeder er niet meer is. Een kind kan , ongeacht hoe oud hij/zij is, niet zonder zijn moeder.

@tinkerbell: Ik heb de tractaties met erg veel plezier gemaakt hoor. In de klas worden ook wel gewoon zakjes chips uitgedeeld maar Julian vind het leuk als het iets bijzonders is dus doe ik dat met alle liefde voor hem. Ik kreeg ontzettend leuke reactie's zowel gisteren al vandaag op school.

@Janis: fijn dat je je een stuk fitter voelt!

@Minoes: Doe je wel even rustig aan met je nesteldrang? Jullie meisje ligt dus nog met haar koppie naar boven? Vanaf wanneer moet het ingedaad zijn dan? Bij mij werd met 35 weken actie ondernomen omdat Julian in stuit lag maar misschien was dat ook ivm mijn baarmoeder. Ik heb geen idee eigenlijk wanneer een kindje goed moet liggen heeft de vk dat nog gezegt?

@Ansje: je zit dus te denken aan gastouder. Dat is een goed idee! Ik heb mijn leidinggevende nog gemailt en ze nemen nog oproepkrachten aan. Je mocht je cv wel even mailen zei ze.

@mon: wachten op de ongi dus. Gek idee he dat je daar op zit te wachten.

Gisteren werd onze kleine/grote man dus alweer 9 jaar!! Het was een zeer geslaagde dag maar wel vreselijk druk en vermoeiend. We kunnen eigenlijk altijd buiten zitten met zijn verjaardag maar dit jaar was een twijfel geval. Omdat we binnen alles al hadden klaar gezet zijn we maar binnen gebleven. Hij heeft heel veel geld gekregen. Van ons het originele thuis tenue van het Nederlands elftal. En van zijn geld wil hij dan nog het uit tenue kopen maar daar gaan we het nog even over hebben.

De taart en tractaties voor op school waren een groot succes. Ik kreeg erg leuk reactie's. Nu woensdagmiddag nog zijn kinderfeestje ( lasergamen en bowlen) en dan zit het er weer op voor een jaar.

Vandaag ben ik voor het eerst weer aan het werk gegaan. Ik zag er heel erg tegenop om weer naar mijn clienten te gaan. Waarom weet ik niet. Bang dat ik zou gaan huilen denk ik en misschien een soort van schaamte gevoel. Het is me erg mee gevallen. Ze waren beiden zo lief voor me! Vroegen ook steeds of het wel ging. Ik ben blij dat ik gegaan ben. Ik zit vandaag ook wel lekker in mijn vel moet ik zeggen.

Geplaatst

Ansje leuk zeg gastouder als je dat kan doen leuk man helemaal eigen plekje in huis met je kleine man er bij super k hoop dat het lukt

Mon dus bijna weer van start spannend meid toi toi toi

Linda wat fijn dat het op je werk goed is gegaan zie je dan toch zo tegen op

Wat leuk Holland uniform en lekker veel geld is ook fijn ;)

Ja kleine is goed gekeurd maar was wel sneu dat ze weer gedraaid was maar het mag nog ze hebben nog alle ruimte als over twee week niet gedraaid is gaan we bespreken om te draaien maar pas bij 37 week moet het ingedaald zijn maar dan nog kunnen ze bij bevalling big verkeerd gaan liggen

Mijn bloeddruk was ook weer goed heel blij om

Liefs

Geplaatst

@Minoes: mocht ze in stuit blijven liggen ga je het dan wel proberen te laten draaien? Bij ons kon dat niet ivm mijn baarmoeder maar als ik de keus had gehad weet ik ook niet of ik dat wel had gedaan.

Geplaatst

Linda ik zie op tegen keizersnede maar ik weet niet of ik het laat draaien

Zitten wel haken en ogen aan en ik wil ons kindje niet op spel zetten en je krijgt hart kloppingen van medicijnen heb ik gelezen en ik heb altijd paniek aanvallen gehad en heb geen zin om het weet te krijgen en ik wil gewoon geen risico lopen we hopen dat ze draaid wat ze wel denken maar ik bereid me er wel op voor anders ben ik straks helemaal van de kaart als ze maar gezond te wereld komt dat is belangrijkste

Hoest met jou ben je vandaag ook aan het werk geweest?

Lag Julian ook in stuit?

Liefs

Geplaatst

@minoes: Ja Julian lag ook in stuit. Eigenlijk de gehele zwangerschap lag hij met zijn hoofd klem tussen de hoorn van mijn baarmoeder. Dat komt door de afwijking aan mijn baarmoeder. Dat is ons geluk geweest dat hij zo is 'beland' zeg maar anders was het met hem ook misgegaan of was hij veel te vroeg geboren. Dat is het probleem met die baarmoeder van mij. Hij had dus ook nooit normaal geboren kunnen worden.

Maar inderdaad aan een draaipoging zitten risico's en daarom had ik er ook niet over nagedacht.

Een keizersnee is inderdaad niet leuk maar dat was ( voor ons) de veiligste keuze voor Julian en daar zijn we voor gegaan. Ik was ook liever gewoon normaal bevallen op een spontaan moment ipv 2 weken van te voren al weten wanneer je kindje word geboren. Maar Julian was het belangrijkste voor ons.

Een vriendin van ons haar derde kindje lag ook in stuit en omdat zij al 2 normale bevallingen had gehad besloot ze gewoon normaal te bevallen. Dat ging dus niet goed het kindje heeft veel zuurstof te kort gehad en is na 2 dagen overleden. Daarom vind ik het altijd eng als mensen wel voor een stuitbevalling kiezen. Ik wil je hier niet bang mee maken hoor maar er wel op wijzen dat het ook mis kan gaan.

Maar wie weet draait jullie meisje gewoon en hoef je je nergens druk over te maken!

Geplaatst

Linda nee hoor ik ga ook echt geen risico lopen

En stuit bevaing ga ik zoizo niet doen

Alles voor ons meisje ik kom er wel weer

Maar ze heeft zoveel ruimte ze draait de hele dag dus ook wel logies haha zou ook niet stil willen liggen haha

Bedankt voor je verhaal Linda

Hoest bij jullie en met Julian met medicijnen?

Liefs

Geplaatst

Jessica ik zou ook geen enkel risico nemen hoor wat betreft het draaien. Misschien draait ze zelf nog wel. Ik heb ook wel eens gehoord dat als je ze laat draaien, ze zelf ook weer terug kunnen draaien. Even afwachten wat dat kleine meisje van jou doet. haha.

Linda fijn dat Julian een leuke verjaardag heeft gehad. Ik zag op fb al wat foto's. Was zijn kinderfeestje ook leuk?

Wat fijn dat je cliënten zo lief voor je waren. Ik kan me voorstellen dat je tegen je eerste werkdag opzag. Gelukkig heb je dat weer achter de rug. Morgen moet je weer voor controle toch? Ik hoop dat je nu helemaal schoon bent.

Hoe is het met de andere meiden?

Hier gaat alles goed. Met Joël ook. Volgens mij heeft hij een sprongetje gehad. Hij kan nu ineens weer zoveel meer. Zo leuk om dit alles van dichtbij mee te mogen maken.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje dus gaat super met joel fijn zeg leuk dat die nu meer gaat doen leuk zeg geniet er van

Wat mooi weer hè ga zo in de tuin en ramen lappen met mijn mannetje

Liefs x

Geplaatst

He meiden,

Hier alles prima, ga lekker van mijn lange weekend genieten.

Hopen dat de zon blijft schijnen.

Minoes, hopen dat de baby nog gaat draaien, vervelend. Maar zoals je zelf ook zegt: veiligheid gaat voor alles.

Dan maar een keizersnee, daar kom je zeker wel weer bovenop.

Misschien moet je natuurlijk draaien een beetje stimuleren, zwangerschapsyoga? Haha.

Ansje, fijn dat het goed gaat met J!

Linda, de drukte weer achter de rug van de verjaardag? Nu maar ff relaxen.

Hier verder weinig nieuws, in de wachtstand. Vanaf 6 juni ga ik met het spuiten beginnen. Deze week krijg ik alles nog eens uitgelegd.

Geplaatst

Tinkerbel lekker hè lang weekend heerlijk

Dus bijna van start met hyper spannend zeg

Ja veiligheid staat voor op heb een hele lieve moeder die er voor me is en man natuurlijk

Ja vanaf foto shoot zin in

Geplaatst

Hoi, ik "breek even in" omdat ik toevallig iets over keren bij een stuit las. Mijn zoontje lag ook in stuit en is gekeerd in het UMCG. Het viel mij toen erg mee allemaal. Het klopt dat je er daarna een tijdje hartkloppingen van kunt hebben, maar een uurtje na de geslaagde keerpoging was dat over. Dat voelde net alsof je vlak voor een spreekbeurt zit, dat je even heel zenuwachtig bent. Maar ik vond het geheel absoluut te doen, het is even vervelend (maar op het gebied van "even vervelend"zijn wij hier allemaal al wel wat gewend denk ik..) maar het draaien lukte bij mij gelukkig vrij vlot. Ik zou het zeker nog een keer doen als het nodig was want ik denk dat het beter is eventjes je naar te voelen dan je veel langer naar te voelen van een keizersnee. Bij een eerste kind had ik een stuitbevalling zeker niet aangedurfd ook niet als ik er achteraf op terugkijk.

Ik kreeg toen van iemand de opmerking dat draaien niet natuurlijk is. Tja, dat is een keizersnee ook niet. Bovendien gebeurt het draaien met de hand en die techniek is geloof ik al vrij oud, zo bezien is alleen het gebruik van weeenremmers wat onnatuurlijk. Uiteindelijk gaat het allemaal om het krijgen van een gezonde baby en ons zoontje was en is helemaal gezond.

Dus, dat was dan mijn pleidooi, het is natuurlijk mijn mening, mijn lijf en mijn ervaring maar wie weet heb je er wat aan! Succes hoe dan ook!

Vianne

Geplaatst

Vianne bedankt voor je reactie

Ik zal vragen of dat lang duurd hartkloppingen heb namelijk jaren lang paniek aanvallen gehad

Maar alles in belang van de baby

Liefs

Geplaatst

Vanmorgen voor de na controle geweest. Ik ben 'schoon' verklaard. Binnen 5 min stond ik al weer buiten. Ik krijg binnenkort wel een oproep voor een eindgesprek en we worden geevalueerd. Er werd een briefje op mijn dossier geplakt met ' uitbehandeld'. En dat was het dan. Ik ben blij dat ik nu schoon ben maar ik kwam toch wel met een rotgevoel uit het ziekenhuis. Ik heb weer gevraagd naar die plekken en daar kon ze geen antwoord op geven. Er werd ook niet naar gekeken. Ik moest het maar afwachten. Ja dat zeiden ze de vorige keer ook al. Ik kijk het volgende week nog aan en dan ga ik naar mijn huisarts.

Onderweg kreeg ik al wat krampjes en thuis ontdekte ik dat ik weer vloei. Misschien dat ik nu weer ongesteld word ? Daar werd ook niet naar gevraagd trouwens hoe het met het vloeien was.

@Vianne: jij doet dus ook ec in het UMCG?

@Minoes: laat het eerst allemaal maar over je heen komen. Wie weet draait jullie meisje nog en heb je je voor niks zorgen gemaakt. WAnneer moet je weer naar de vk? Ik zag al mooie foto's op fb voorbij komen van de shoot.

@Ansje: Leuk dat J een sprongetje heeft gemaakt. ER komt steeds meer bij he. Heerlijk van genieten!

Geplaatst

Linda wat fijn dat je schoon bent, maar een briefje op je dossier waar op staat uitbehandeld is wel erg confronterend lijkt me. Wat raar dat ze niet weten waar die pijnlijke plekken in je buik vandaan komen. ik zou het nog even aankijken en anders naar de dokter gaan. Het moet toch iets zijn.

Jessica mooie fotoshoot. Vooral die zwart witte is erg mooi en een superstoere foto! Mooie buik heb je hoor!

Tinkerbell voor jou breekt er een spannende tijd aan. Nog even en je mag al deca gaan spuiten. Ik ben benieuwd hoe jij het allemaal gaat ervaren en vooral hoop ik dat het je allemaal mee gaat vallen.

Joël gaat morgen bij P zijn ouders logeren, eventjes weer quality time samen. Heb er zin in alhoewel ik mijn kleintje kanjer wel zal missen, maar dat hoort erbij :)

Wilma, hoe gaat het met jou?

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden