Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hier ook eigenlijk weinig te melden en in de wachtstand, kan iet wachten tot in ongie wordt, zal morgen of overmorgen wel gebeuren,

hele huis is namelijk gepoetst en heb al een doos bonbons op, dus dat kan iet lang meer duren ;-)

minoes: wat een geweldige foto's zeg echt heel mooi en een mooi aandenken aan het zwanger zijn, jij weet als geen ander hoe bijzonder zo'n buik is!!!!!

tinkerbell: ook voor jou dus wachten, moet je trouwens veel meer spuiten dan in de ec??

ansje: het gaat ook allemal snel he, het ene sprongetje komt al snel na de andere, dat merk ik in mijn werk ook altijd, een week later denk je he kan hij/zij dat alweer.

volop genieten van alles, maar dat doe je vast en zeker.

heb je nog verder nagedacht over gastouder???

linda: wel heftig zeg als je ziet dat ze erop plakken uitbehandeld...dit is ook een van mijn grootste nachtmerries.

hoe is het met julian, reageert hij goed op de medicijnen??

volgt iemand ook het programma draagmoeder gezocht?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames

Linda wat ongelofelijk stom omdat op je dossier te zetten waar je bij zit bah

Moeilijk schat ik hoop dat er in de toekomst nog wat in het verschiet ligt voor jullie sterkte meid

Ben wel blij voor je dat je schoon bent

Ja heel speciaal de foto shoot erna ook heel emo ben ook heel trots en samen met mijn mannetje komen nog meer foto's en de mooiste komt op een doek

We zijn lekker uiteten geweest en vanaf lekker met zijn twee op de bank gezellig

Ansje dus lekker even tijd voor jullie twee ook belangrijk en gezellig geniet er van

Mon dus bon bons in huis haha lekker

Heel veel succes ben heel benieuwd

Liefs

Geplaatst

@mon: ja ik moest ook wel flink slikken hoor toen ik het las. Als ik ook kijk hoe zo'n dossier ik sinds 2001 heb opgebouwd besef ik dat we echt al heel lang daar lopen. Ik ben daar 1/3 deel van mijn leven onder behandeling geweest.

Hopenlijk hebben we nog voor de zomervakantie het eindgesprek zodat we dan eventueel kunnen beslissen of we aan het eind van dit jaar nog een poging gaan doen. We hebben al meerdere aanbiedingen van medicatie gekregen dus dat is mooi meegenomen.

Met Julian gaat het goed. De tics zijn gelukkig afgenomen. Maar of het door de medicijnen komt weet ik niet. Zijn verjaardag etc is ook achter de rug nu dus die spanning is er ook af.

Jouw ongi zit er aan te komen dus. Haha de bonbons al in huis. Lekker.

@Minoes: waar hebben jullie gegeten?

@Ansje: jullie ook even met zijn tweetjes er tussen uit? Wat gaan jullie doen?

Denny heeft vanmiddag en vanavond een vrijgezellen feest. Mijn zusje komt straks en dan gaan we iets bijzonders koken. Denny lust namelijk niet zo veel dus is het altijd aardappelen met groente wat we eten. Nu hij er niet is kunnen we er even gebruik van maken.

Ik denk trouwens wel dat ik ongsteld ben geworden. Het bloeden word heviger.

Geplaatst

Linda dus lekker met je zus koken ook leuk en gezellig

Wel fijn dat Julian zich wat beter gaat voelen

We zijn wezen wokken in ten boer

Vandaag gezellig geshopt en bij de croissanterie gezeten en nu lekker thuis man lief gaat mijn buik beplakken met gips haha ben benieuwd

Fijn weekend liefs

Geplaatst

Jeetje Linda 1/3 van je leven al onder behandeling. Wat lijkt dat heftig. Pffoe 1/3 van je leven is láng! Was het eten lekker gisteren? Mooi dat je medicijnen kan krijgen, dat scheelt je een hoop voor als jullie nog een behandeling gaan doen. Staat Denny ook open voor nog een behandeling? Ik meende ooit eens gelezen te hebben dat hij dat niet meer wilde? Maar ik kan het mis hebben hoor.

Jessica is je gipsbuik mooi geworden?

Mon hopelijk word je snel ongie. Kan je weer verder. Ik heb draagmoeder gezocht niet gezien. Ik had het wel graag willen zien maar elke keer als ik er aan denk is het alweer op tv geweest en heb ik het gemist.

Ik ben er wel over uit om gastouder te worden. Ik moet alleen nog kijken bij welk bureau ik me wil aansluiten.

We zijn gisteren uit eten geweest in de stad. Ook hebben we geshopt. Ik was dringend toe aan wat nieuwe kleren. eerst wilde ik wachten tot er nog 10 kilo af is maar dat duurt me veel te lang. haha.

Mijn kleine mannetje is inmiddels weer thuis en ligt nu lekker te slapen. We hebben hem allebei wel enorm gemist en ik ben blij dat hij weer thuis is.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje dus de knoop doorgehakt met gast ouder leuk man ben heel benieuwd.

Dus lekker wezen shoppen en uiteten

Wel fijn dat je kleine man weer thuis is

Ik kan ook niet wachten met shoppen haha pas zelfs heel veel zwangerschaps kleren niet meer haha voel me net een slobber haha

Ja buik afdruk is mooi geworden hebben ook zo gelachen mijn man en ik was heel lief deed ook erg zijn best

Gister heeft die allemaal leuke kleertjes uitgezocht zelf een met mij mama is de leukste knapste en nog wat oja en 1 mijn papa is bere sterk haha

Hoest met de andere Dames nog wat leuks gedaan?

Linda hoe was het eten gister zag er lekker uit zou zo aan schuiven ;)

Liefs

Geplaatst

Linda, wat fijn dat je 'schoon' bent dan kun je dat tenminste achter je laten.

Wel ontzettend bruut dat ze zomaar uitbehandeld op je dossier plakken. Ik kan ook nooit zo goed tegen die hautaine houding in ziekenhuizen.

Uiteindelijk ben je zelf de baas toch? Zij gaan dan wel over de medische kant maar als jij perse door wilt behandelen dan mag je dat zelf besluiten.

Je zit alleen dan vaak wel met de financien...maar ik laat me niet tegenhouden door 3x IVF (hoop vanzelfsprekend dathet niet nodig is) maar ik spaar wel voor eventuele aanvullende behandelingen. Gelukkig kunnen we ons dat financieel permitteren (ik weet dat dat een luxe positie is, zal voor veel mensen helaas niet gelden).

Ik heb gisteravond mn behandelschema eens even goed bekeken. Alle data alvast in mn agenda gezet. Voor de IVF hyper meelezers en ervaringsdeskundigen (Ansje, Linda...) deden jullie ook het lange protocol? Ik moet best lang Decapeptyl spuiten (17 dagen) en na ik geloof 10 dagen komt de Gonal F erbij. Moesten jullie dat ook? En hadden jullie bijwerkingen van deca? Lees er veel "enge" verhalen over maar hoorde onlangs van een collega dat ze nergens last van heeft gehad. Ben benieuwd naar jullie ervaringen....

Vind het erg spannend. Voordeel tov eigen cyclus is wel dat je bijna zeker weet dat er eicellen gevonden worden en dat er een aantal bevrucht raken. De embryoloog was in het ZH erg positief omdat wij in de EC 3x een topembryo hadden die in principe ook goed genoeg zijn om in te vriezen, dat zou betekenen dat na 1 behandeling even vooruit kunnen.

Ansje en Linda, Wilma, misschien andere meelezer...hoeveel eicellen hadden jullie, welk percentage was bevrucht en hoeveel daarvan is als cryo verder gegaan?

Ben even niewsgierig, sorry voor al deze vragen!

Geplaatst

Hallo meiden,

Linda, fijn dat je "schoon" verklaard bent, maar wat achterlijk dat ze het in jou bijzijn neerzetten van uitbehandeld, wat weten hun daar nou van! Als je nog een poging zelf wilt betalen. pfff kan daar zo moe van worden.

Hoe gaat het verder met je?

Jessica, meis houd moed, ze kan nog alle kanten op draaien.

Ansje, vind het wel stoer van je dat je J al een nacht weg hebt gebracht, ik zou het niet durven nog.

Tinkerbell, hyper heb ik geen verstand van, maar wil je wel heel veel succes wensen.

Mon, hoe is het met jou?

Hier, gaat het de goede kant weer op. Voel me telkens beter, maar dan doe ik weer te veel en dan heb ik me weer te pakken haha. Kan merken dat mijn conditie echt verdwenen in, en dat nu echt weer op moet gaan bouwen.

Met S gaat alles super, ze groeit goed, eet goed en slaapt al super door. breng haar rond half acht naar boven, voeden en dan op bed en dan slaapt ze de hele nacht door. is wel een luxe hoor en ga dan nu ook direct afkloppen haha.

Vorige week heeft ze haar tweede prikjes gehad, blijft zielig, en ze was wel wat van slag er van, maar niet ziek.

Nou meiden op naar het mooie weer, en positief nieuws hier.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis lekker dat s zolang slaapt luxe haha

Je conditie komt wel weer rustig aan

Tinkerbel succes kan je geen info geven sorry

Oooo wat een wee word er zo gelukkig van haha alleen ben wel olifantje met dat vocht maar dag geeft niet heb toch al een man;)

Liefs

Geplaatst

Ja ze zijn lekker tactisch daar in het UMCG. Ik ben er ook wel een beetje klaar mee hoor. Het komt ook doordat je nooit een lange tijd dezelfde artsen hebt en daardoor zien ze je gewoon als nummer. JA 1/3 deel van mijn leven. Ik word zo 33 en we zijn er 11 jaar onder behandeling 1 juni.

@Ansje: dus het was even lekker zo met zijn tweetjes weg. Goed geslaagd voor kleding dus. En defintief iets in de kinderopvang dus. Spannend!

Klopt Denny wou perse geen betaalde poging meer. Ik was er voor de cryo's ook wel klaar mee maar twijfel nu dus weer. Ook Denny staat er nu wel anders tegenover.

@Minoes: mooie buikafdruk geworden? Je hebt het zwaar zeker nu het zo warm is ineens.

@Janis: Fijn dat het met S zo super gaat! En met jezelf dus ook steeds beter. Sneu he die prikjes? Julian moet morgen zijn Allerlaatste inenting dat gaat massaal hij bij het zwembad voor alle 2003 kinderen.

@tinkerbell: Ja het UMCG doet alleen het lange protocol. Bij mij groeien de follikels heel traag dus ik was weken aan het spuiten voordat de punctie gepland kon worden. Normaal duurt dat niet zo lang hoor maar ik ben slecht te stimuleren. De eerste hyper had ik maar 3 follikels en het mocht nog net doorgaan. Er zijn toen met de punctie 5 follikels aangeprikt maar 3 eicellen en 1 embryo dus geen cryo's.

De 2e poging waren er maar 4 follikels ondanks de maximale dosering. Er zijn 6 follikels aangeprikt met de punctie ( door de pregnyl zijn er dus toch nog wat mee gegroeid). En er waren dacht ik ook 6 eicellen!!! 3 Embryo's. 1 teruggeplaatst en 2 cryo's. Erg magertjes dus. Ze waren bij ons ook heel positief omdat wij ook 3 tp's hadden van de ec pogingen.

Vandaar dat wij ook wel twijfelen over een betaalde poging hoor. Er zijn maar weinig embryo's en ik heb die baarmoeder die niet goed is, endometriose. Is hert dan wel verstandig om er nog een keer voor te gaan of kunnen we beter het geld in de put gooien? Het geld hebben we niet zo even liggen dan zullen we er wel iets voor moeten laten bv de zomervakantie volgend jaar? En is dat dan wel eerlijk tegenover JUlian? Hij is nu al 9 en het leeftijd verschil word steeds groter. Ik twijfel zelf ook gewoon heel erg. En mochten ze met het eindgesprek zeggen dat de kans vrij groot is dat de miskraam door mijn baarmoeder is gekomen dan begin er sowieso niet weer aan. Dit wil ik gewoon nooit weer mee maken.

Geplaatst

hey meiden,

nr 6 staat weer voor de deur, a.s zondag om 9.20 eerste fm...spannend weer.

tinkerbell: als ik het zo lees moet je dus veel meer spuiten 17 dagen en dan nog gonal-f pffff best veel hoor.

ansje: dus toch gastouder ook leuk ben benieuwd waar je terecht komt.

janis: met mij gaat het redelijk, merk wel dat het op het moment zijn tol begint te eissen en ben echt toe aan vakantie, mocht deze poging niet slagen dan slaan we de vakantie over en gaan september weer van start met de hyper, maar eerst deze poging nog maar.

linda: fijn dat het met julian weer een stuk beter gaat, dus jullie zijn nog wel aan het nadenken over een betaalde poging...best moeilijke beslissing lijkt me, als je nou zou weten dat het zou slagen heb je er wel 10.000 voor over, maar ja het blijft onzeker.

ik heb altijd geroepen dat ik dat niet zou doen, maar ja als het eenmaal zover is.

aan de andere kant zou ik ook denken hoe makkelijk dat nu ook klinkt, je moet verder ik zou niet willen dat mijn leven nog jaren zo beheerst wordt zoals op dit moment, dat zou ik echt niet trekken en ik vraag me dan of hoe het dan met de relatie zou gaan, het speelt zo'n hoofdrol in je leven.

maar ja ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik zit niet in jouw situatie, je moet doen waar jullie je goed bij voelen en achter staan.

Geplaatst

Linda, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Je zegt dat je moeilijk te stimuleren was en er lang moest spuiten omdat de follikels langzaam groeiden. Had je in eigen cyclus ook al een lange cyclus of kwam dat pas bij de hyper?Ik snap je dillema heel goed trouwens, zo'n miskraam wil je niet nog een keer meemaken...als je nou zeker zou weten dat het goed af ging lopen...pff lastig hoor! Mon, spannend. Zondag eerste FM dus. En dan de week erna weer 'aan de bak' statistisch gezien moet je nu geluk hebben vind ik! Janis fijn dat het beter gaat!Minoes doe je lekker rustig aan?

Geplaatst

Linda jeetje wat een verhaal zeg ben er stil van

Ik hoop dat de zeggen dat de kans groot is

Mag ik vragen wat behandeling zelf kost?

Ik vind dit weer heerlijk oooo ben zo gelukkig haha alleen mijn voeten vinden het niet zo fijn haha;)

Tinkerbel spannend succes

Mon spannend joh zo'n lange protocol succes

Liefs

Geplaatst

Jessica, lijkt me geen pretje om hoogzwanger te zijn met dit warme weer. Voetjes 's avonds maar lekker omhoog.

Linda wat een lastig dilemma waar jullie voor staan. Ik snap heel goed dat jullie nog een betaalde poging overwegen, zeker ook omdat jullie toch zwanger zijn geworden en jullie weten dat het dus toch kan. Het moest alleen niet zo ontzettend veel kosten. Als je nu maar de garantie zou hebben dat het gegarandeerd lukt dan zou je het zo doen maar zekerheid heb je helaas niet. Ik ben dan ook benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen en of zij het nog een kans geven.

Tinkerbell, in tegenstelling tot Linda reageerde ik wel goed op de hormonen bij de hyper. Iets té goed zelfs. Ik had 38 eiblaasjes die ze aan hebben geprikt. Ik had daardoor een dreigende overstimulatie en heb daardoor ook een aantal weken niet gewerkt omdat ik het echt rustig aan moest doen. Van de 38 eitjes die ze aan hadden geprikt waren er 25 rijp. Uiteindelijk heb ik een toppertje teruggeplaatst gekregen en nog 5 cryo's. Dat lijkt uit 25 eitjes niet veel maar als we ooit een brusje willen hoef ik niet gelijk weer een behandeling.

Het klopt dat je best lang deca moet spuiten. Ik had er zelf vrij veel last van. Hoofdpijn, stemmingswisselingen en ontzettend moe. Je weet dat het tijdelijk is en dat sleepte mij er ook doorheen. Op het moment dat je begint met de puregon erbij te spuiten worden de klachten van de deca gelijk een stuk minder. Net of alles weer wat hormonen betreft weer wat beter in balans komt.

Ik kan me voorstellen dat je het heel spannend vind allemaal, maar wij gaan je er doorheen slepen hoor!

Liefs Ansje

Geplaatst

@mon: dus ook weer in de race vanaf zondag.

@minoes: geen wonder dat je voeten opzwellen. Dat doen die van mij nu ook al haha.

Een ICSI poging zelf betalen kost gemiddeld € 3500. IVF € 2500. In principe kunnen wij gewoon IVF doen omdat het zaad altijd heel erg goed was. Alleen de eerste hyper poging was het ineens niet zo best en zijn we over gegaan op ICSI en dan blijf je automatisch bij ICSI. Ik weet niet hoe het geregeld is maar op het moment van de punctie kunnen ze dat dus alsnog beslissen en dat zou ons € 1000 schelen! Als ik dan nog het meeste van de medicatie kan krijgen dan hoeven we niet eens veel bij te betalen.

WE kregen vanmiddag bericht dat we 12 juni het eindgesprek hebben dus dat kunnen we dan ook allemaal vragen.

@tinkerbell: met de ec pogingen liep het ook allemaal raar bij mij. Er was geen peil op te trekken. Met de IUI's van Julian reageerde ik ook al traag op de Gonal F en spoot ik de poging die gelukt is ook de maximale dosering.

Geplaatst

Linda ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen 12 juni ik hoop dat er nog poging in het verschiet ligt voor jullie

Dus je bent ook olifantje haha mag wel bij mij bak met koud water haha

Is ook niet zomaar een bedrag pfff

Liefs x

Geplaatst

Hallo meiden,

Mon, als ik het goed heb, heb je morgen toch weer follikelmeting? Alles goed verder?

Linda, ik zal voor je duimen dat 12 juni positoef voor jullie zal uitpakken, en mochten jullie dan alsnog beslissen om een betaalde poging dat het dan goed zal uitpakken!

Tinkerbell, hoe gaat het met jou?

Sissy & Stiertje, hoe gaat het met jullie en de meiden?

Ansje, hoe is het met jou en je boy? en de voorbereidingen voor de gastouderopvang?

Jessica, hou jij het nog een beetje uit met dit weer? Lekker rustog aan doen en laat je lekker verwennen! De laaste loodjes meis!

Hier, gaat alles goed, ben helemaal opgeknapt alleen mijn conditie nog haha. Hen gister de vooryuin lekker schoon opgeruimd.

Met S gaat alles ook oke, op dit moment slaapt ze (hoop dat ze nog ff door slaapt). Ik baker haar eigenlijk altijd in omdat ze haar zelf wakker slaat, maar ik wil dat ni gaan afbouwen, want zo'n bakerdoek is erg duur, en ik vind toch dat ze moet gaan leren dat ze ook zonder kan. Heb haar daarom overdag nu in een slaapzak, en 's nachts doe ik dan nog wel de bakerdoek om. Tot nu toe gaat het redelijk goed, en ik ben ook super trots op haar. Ze heeft volgens mij weer wat regeldagen, want ze komt nu wel vaker, ach maakt me niet uit. Fruithapjes vond ze heerlijk. Vooral de peer haha. Gisteravond dacht ik even dat ze zou gaan oprollen, ze was een aardig eind op bed iig, dus denk dat het niet lang meer zal duren, ze wordt al aardig groot en sterk.

Nou meiden lekker genieten van het weer het is iig beter dan begin van de week.

Liefs Janis

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is rustig hier, ik denk dat iedereen geniet van het mooie weer.

Janis fijn dat het beter met je gaat. Dus S vind fruit lekker? Leuk he om ze de eerste hapjes te zien eten haha. Hoe gaat het met de borstvoeding?

Hoe is het met de andere meiden?

Hier alles goed. Joël heeft vanmorgen uitgeslapen tot 7.15! Heerlijk hoor, hij werd nog niet eens uit zichzelf wakker maar van papa die naar de wc moest.

Mijn beide mannen liggen nu allebei nog lekker te slapen dus heb ik mooi even tijd om achter de laptop te kruipen.

We gaan vanmiddag even met J zwemmen. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat zal vinden.

Met de voorbereidingen van het gastouderschap gaat het goed. Ben een beetje dingen aan het uitzoeken. Gelukkig heb ik daar nog alle tijd voor. Een oud collega van mij heeft een thuishuis. Ze kwam vorige week langs om daar wat over te vertellen. Dat spreekt mij ook erg aan. Ze is gastouder maar het is net even wat op een andere manier. Je bent veel zelfstandiger en je zorgt er zelf voor dat je ouders krijgt. In november start er een opleiding en die wil ik gaan doen. Wel spannend om in deze tijd wat voor jezelf te willen beginnen maar ook erg leuk.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, het is hier zeker rustig, denk wel dat het met het mooie weer te maken heeft.

Met de borstvoeding gaat het goed, ze heeft nu wat regeldagen want ze kwam vaker, kan ook door het weer komen. Hoe gaat het met jou borstvoeding?

Jah erg spannend in deze tijd wat voor je zelf te gaan beginnen, maar als je het goed doet, komen de klanten vanzelf en hoef je je denk geen zorgen te maken. Alleen als je de bank nodig hebt, want die zijn echt mega voorzichtig en lenen eigenlijk niets meer.

Mon als het goed is heb je vandaag toch je follikelmeting? Ben benieuwd. En mijn duimen draaien overuren, hoop zo dat ec toch voor jou ook zal slagen!

Nou meiden fijne dag en lekker genieten van het weer.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis dus gaat weer de goeie kant met je op fijn

En s lekker aan de fruithapjes heerlijk ben ik ook zo gek op haha

Ansje dus J lekker uitgeslapen ook lekker

En straks lekker zwemmen heerlijk

Spannend heb voor je zelf beginnen

Ik had dat ook toen ik mijn vast contract op ging zeggen voor het bedrijf van mijn vader vind zo eng. Maar wees nou eerlijk wat hebben we te verliezen ;)

Succes ben heel benieuwd

Linda hoest met jou meid?

En de andere dames natuurlijk

Best gek idee dat nog even en we zijn ouders ik dacht 40 week dat duur eeuwen maar moet er nou iets meer dan 4 haha vliegt voorbij

Proefdruk gehad van de week zo mooi de tekst en alles klopt

Nou verder heb ik niet zo veel haha

Fijne Pinksteren iedereen

Liefs Jessi

Geplaatst

hoi dames,

ja gister fm gehad en ik heb er weer 2 zitten, ze zei al dat zal wel iets zijn wat bij je hoort, want het gebeurd vaker 1 van 14mm en 13mm, dus beginnen te spuiten.

morgen weer een fm en denk dat dan donderdag de puncie is, hoop dat het een goed teken is dat het nu iets rustiger gaat dan de voorgaande keren.

@janis wat mooi dat het weer de goede kant op gaat en dat je je weer een stuk fitter voelt, volgens mij kwam ik je zatrdag tegen met s richting supermarkt, maar wist het niet zeker.

@ansje wat leuk dat je van start gaat met gastouder en een opleiding, super zeg en spannend tegelijk, maar idd wat heb je te verliezen wie niet waagt wie niet wint toch, zet m op!!!!

@minoes ja wat gaat het allemaal toch snel he, de weken vliegen voorbij nog even en je bent mama, hou je het nog wat vol met deze temperaturen?

tinkerbell hoe is het met jou, ben je al aan het spuiten??

linda met jullie ook alles ok, 12 juni dus eingesprek, ben erg benieuwd wat ze te vertellen hebben en hoop dat er nog een poging voor jullie kan volgen!

Geplaatst

Mon wat super twee eitjes dubbel kans spannend zeker ben heel benieuwd of ze allebij aangeprikt worden en op naar een mooie test ;)

Ja hoor hou het wel uit klein olifantje haha zulke voeten heb ik

Ja gaat heel snel ben heel benieuwd

Liefs

Geplaatst

@mon: wat goed dat je meteen al kon beginnen met spuiten. Dus zelfs 2 follikels! Dat zou geweldig zijn als er 2 eicellen zijn.

@minoes: ja de tijd gaat razendsnel. Nog even een je bent mama! Spannend hoor.

@Janis: Fijn dat het zo goed met S gaat. Wat gaat het snel he. Ik zag net een foto op fb voorbij komen. Wat een meid al weer. Dus de fruithap was een succes? Je geeft ook nog borstvoeding?

@Ansje: Wel spannend inderdaad om in deze tijd iets voor jezelf te beginnen maar je hebt weinig te verliezen toch.

@tinkerbell: hoe is het met jou?

Gisteren was het al weer 2 maanden geleden dat ik de bloeding kreeg en dus ons 'kindje'verloor. Ik zou nu bijna 16 weken zijn geweest. Gek idee wel hoor dat ik al bijna op de helft was geweest dan.

Geplaatst

Hallo meiden,

Mon, dat kan zo dat je me tegen gekomen bent zaterdag met S. Heb je niet gezien sorry. Ik meende je wel vandaag gezien te hebben maar was iemand anders.

Heel veel succes morgen en ik hoop dat beide eitjes goed groeien en dat ze beide aan geprikt kunnen worden.

Linda, raar idee dat je dan 16 weken zou zijn, ik zat toen met de bbz er ook mee, en telde ook de weken. Dikke knuffel en ik duim voor je dat je 12 juni positief nieuws zult krijgen.

Jessica dus een olifant, temperaturen gaan morgen al naar beneden.

Vandaag lekker rustig aan gedaan, we hebben schoonmoeder op gezocht die voor de tig keer de fietselfstedentocht deed, vind het echt mega knap van haar.

Nou meiden fijne avond,

liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden