Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda ja gek idee hè dat je de weken telt blijft moeilijk

Ik hoop ook voor posi nieuws 12 juni

Janis mag van mij wel warm blijven haha

Wat goed zeg van je schoonmoeder ik zie die van mij al haha

Wat een knappert hè de dochter van jullie mijn moeder zei ook wat een scheetje

Ja tijd gaat echt snel morgen weer na Vk

Liefs

Geplaatst

Hallo Dames!

Ik ben lekker een paar dagen weggeweest met onze hele familie.

Wat een ge-wel-dig weer. Ben er helemaal van bijgekomen.

Mon, je gaat weer goed! Er zou toch zeker eentje tot een goed resultaat moeten gaan leiden!!!

Minoes, wat gaat het snel nu zeg. Binnenkort heb je gewoon je kindje in je armen. Wat zal dat super zijn.

Linda, zuur hè als je dan bedenkt hoe het had kunnen zijn. Bah, wat kan het leven soms hard zijn. Zet hem op. En ik hoop dat 12 juni je in ieder geval een goed gevoel gaat geven.

Janis, fijn dat het goed gaat!

Ansje, was je met J al bij de oogarts geweest?

Ik kan woensdag na de prikinstructie en procedure uitleg alle medicatie ophalen. Ben nu 3 weken aan de pil. Geen bijwerkingen. 6 juni begint het echt en ga ik beginnen met de decapeptyl. Daar zie ik wel n beetje tegenop. Sommige mensen hebben erg veel bijwerkingen, anderen amper. In ieder geval afwachten en ach, ik sla me er wel doorheen hoop ik. Ik blijf het doel maar voor ogen houden. Zodra de Gonal F erbij komt schijnen die bijwerkingen weer te verdwijnen en dat is na 9 dagen geloof ik. Dus zolang kan het max duren ;-)) we moesten vorige week naar het FIOM voor een verplicht gesprek met een maatschappelijk werkster. Dat moeten alle IVF hyper stellen begreep ik van het ZH. Nou ze was snel klaar met ons :-) we weten precies wat we willen, waar onze grenzen liggen en wat ons te wachten staat. Ook een beetje mosterd na de maaltijd als je al IVF in eigen cyclus hebt gedaan. Dus 1 gesprek was genoeg wat haar en ons betret.

Morgen weer aan het werk, ik geniet nog even van mn laatste avond vrij!

Geplaatst

Tinkerbel Ooo wat lekker weekend weg geweest je hebt het wel getroffen.

Ik ben heel benieuwd hoe je op medi reageerd ik hoop dat het meevalt en dat je er een beetje zo door heen wandelt en flink eitjes hebt en vooral de goeie spannend weer meid

Wij zijn vrijdag uiteten geweest en toen nog verlate verjaardag van mijn vader zaterdag bootschappen gedaan en s'avonds verjaardag neefje giser heeft mijn moeder en haar man hier soep gegeten en daarna hebben we terras gepakt bij boederij hier in de buurt was heel gezellig en vandaag naar zuidlaren geweest en daarna naar zeegse lekker gegeten en nu heerlijk op de bank

Wou nog naar de dijk in delfzijl vuurwerk kijken maar dat trek ik niet haha hoe zou dat nou komen;)

Hebben jullie allemaal gedaan?

Geplaatst

Tinkerbell, spannend je mag al bijna beginnen met de decapeptyl. Moet jij er later gonal f bij spuiten? Toen ik de hyper deed moest ik puregon spuiten, maar goed dat kan veranderd zijn.

Dat je verplicht naar maatschappelijk werker moet is nieuw voor mij. Ik vind het wel goed dat ze het doen. Je kan er veel aan hebben want de behandelingen kunnen veel impact op jullie als stel hebben. Tenminste bij ons toendertijd wel omdat het toch een zware periode is.

Mooi dat bij jullie één gesprek voldoende was. Zo'n moeilijke situatie kan je als stel ook veel dichter bij elkaar brengen.

Jessica heb jij geen last van dit warme weer, pff lijkt mij best zwaar, hoogzwanger met die warmte. Het aftellen is nu wel begonnen he? Spannend hoor.

Linda raar idee het dat het al weer twee maanden geleden is dat je je kindje verloor. Hoe gaat het nu met je? Gaat het werken nog steeds goed?

Zie je ook op tegen het gesprek 16 juni? Ik hoop toch zo dat ze jullie groen licht geven om nog een poging te doen.

Mon weer twee follikels, super man, twee kansen weer. Ik hoop dat ze allebei mooi doorgroeien en aangeprikt kunnen worden.

Janis fijn dat de borstvoeding nog steeds goed gaat. Bij mij ook gelukkig. Ik merk wel dat ik aan het einde van de middag/begin van de avond minder melk heb. Vaak geven we J dan wat kunstvoeding er bij omdat hij anders niet genoeg heeft. Hoe gaat dat bij jou?

Ik heb wel geprobeerd J vaker aan te leggen zodat de melkproductie meer wordt maar heb niet echt het idee dat het helpt.

Gemiddeld geef ik J 7 voedingen per dag. Soms 6 en soms 8 maar meestal 7.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, Ik geef S op dit moment 5 voedingen per dag en daar schijnt ze genoeg aan te hebben, als ze niet genoeg ze aan heeft dan regeld ze dat zelf door vaker te komen. Maar als je J wat aker aanlegt dan zou als het goed is de voeding ook wel meer moeten worden, wat mij ook wel werd gezegt is dat je als J heeft gegeten na gaat kolven, dan kan de BV ook eer worden. Wat je ook zou kunnen prberen, dat is wat ik dan deed, dan tussen de eerste en de tweede voeding te gaan kolven en dat dan J geven, dan komt de productie ook meer op gang.

Komt J 's nachts ook nog? Ik breng S vaak om half acht op bed en dan leg ik haar nog wel aan en dan slaapt ze de hele nacht door, ze wordt vaak om drie uur es wakker en als ik dan het speentje er in doe dan slaapt ze weer lekker verder.

Hoop dat je er wat aan hebt,

Mon, hoe is het gegaan vandaag?

Liefs Janis

Geplaatst

Nou moest op half 2 Umcg zijn zit er nu nog

Baby ligt nog in stuit maandag draai poging

Ten zei ik nu moet blijven bloeddruk te hoog word nu onderzocht pfff

Geplaatst

vandaag weer een fm, er zitten er nog steeds 2, maar 1 groeit goed is nu 17mm en de andere blijft klein 13mm, maar ze zei we zien wel als het lukt prikken we ze beide aan.

de punctie staat vrijdag gepland, morgen hoor ik hoe laat, moet deze keer ovitrelle spuiten ipv pregnyl, is dezelfde spuit als gonal-f hoop dat deze wat minder prikt met inspuiten.

ben wel benieuwd wat ik dan moet gaan spuiten als het tot een tp gaat komen.

ben wel blij dat het nu iets langzamer gaat dan de voorgaande keren, heb nu het maximale gespoten, dus.....

zat vandaag te reken dat mocht het tot een tp komen ik dan ws op de sterfdag van mijn vader mag testen 17 juni (vaderdag), ik hoop zo dat het deze dag dan een goed resultaat mag gaan geven. maar ja eerst maar eens een tp.

tinkerbell: heb jij woensdag een bijeenkomst over hoe en wat? ik had vandaag gevraagd hoe het eventueel verder gaat als ik met de hyper moet starten en ze zei dat er dan weer een bijeenkomst plaats vindt waarin alles wordt uitgelegd of heb jij dat met een verpleegkundige gehad?

ben op het moment een boek aan het lezen de babyplanner, het is zo herkenbaar allemaal een waargebeurd verhaal echt een aanrader.

Geplaatst

Mon wat spannend zeg zou mooie herdenking zijn ik duim voor je

We zijn weer thuis gelukkig geen zwangerschap vergiftiging en geen eiwit in urine moet wel oppassen

Maandag gaan ze de baby proberen te draaien

Liefs

Geplaatst

@minoes:Dus je gaat de kleine toch laten draaien? Het ziekenhuis weet echt wel wat ze doen en een draaipoging is altijd beter dan een keizersnee.

@tinkerbell: lekker een paar dagen weggeweest. Je hebt het getroffen met het weer. Dus een verplicht gesprek? Hebben wij ook nooit gehad. Maar wel goed dat ze dat doen. En je gaat dus gonal F spuiten naast de deca. Ik spoot ook puregon.

@mon: dus vrijdag de punctie! Succes alvast. Zou wel heel bijzonder zijn om op vaderdag een positieve test te hebben.

Geplaatst

Minoes, spannend maandag die draai poging. Ik hoop dat het het gewenste effect heeft.

Mon, vrijdag weer D-day dus. Ik ga heeeeeeeel hard voor je duimen.

Ik heb gistermiddag de prikinstructie en uitleg gehad. Op zich niet heel ingewikkelt al is het wel een tas vol rotzooi zeg. Jeetje wat een bult spuiten.

Vanaf volgende week woensdag gaat het echt los. Ik heb flink door gevraagd naar de bijwerkingen maar ze schatten in dat dat heel erg mee zal vallen. Alleen de laatste paar dagen voor de punctie kunnen lastig zijn met een 'volle' buik. Zover is het nog lang niet. Ik voelde wel meteen echt die spanning. Je wilt dan eigenlijk zo graag vooruit kijken: hoeveel eicellen ontstaan er, hoeveel bevruchtingen en hopelijk een paar cryo's???....maar ik kan alleen maar afwachten! Elk lichaam reageert anders. Hoorde laatst v iemand die had 23 eicellen en toch maar 3 cryo's. En sommige mensen hebben maar 6 eicellen en ook 3 cryo's. Zegt dus allemaal niks.

Nu snel naar mijn werk, fijne dag allemaal!

Geplaatst

Linda ja doe wel draai poging zit niet veel risico aan

Maar ga echt geen stuit bevalling doen ook al raden ze dat aan raak al in paniek bij de gedachten

Tinkerbel spannend zeg ben ook heel benieuwd op naar buik vol eitjes en veel cryo's succes

Hoest met iedereen het is wel rustig

En wat een rot weer bah niks aan

Oja Linda wat een stoere vent hebben jullie zeg met zijn stoere bril haha mooi man

Liefs

Geplaatst

Mon morgen al punctie, succes alvast en ik hoop op een mooi ei.

Jessica spannend dat ze jullie meisje maandag gaan draaien, ik hoop dat het lukt. Brrr een stuitbevalling lijkt mij ook niks! Nog 4 weekjes! Hebben jullie alles klaar? Is de schoonmaakwoede al toegeslagen? haha

Tinkerbell, wat veel spuiten he? Prikinstructie is niet zo ingewikkeld he? Elke keer als je voor controle naar het ziekenhuis moet vertellen ze je wat je wanneer moet spuiten dus dat is wel heel duidelijk allemaal.

Goh ik zit zo eens te denken...het is nu een jaar geleden dat ik zelf midden in de hyper zat en met de decapeptyl bezig was. Maar wat weet ik nog goed hoe het was.

Ik hoop dat de bijwerkingen voor jou meevallen.

Joël heeft vanmorgen uitgeslapen tot 8 uur! Wat een luxe zeg, even spelen in de box en nu ligt ie alweer te slapen...kan mama mooi even op het forum;)

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje nee doe ik ook echt niet stuit

We hopen dat draaien wil

Wat lekker dat joel uitgeslapen heeft eerlijk

Jeetje jaar geleden gaat het hard

Jaar gelden zat ik in onze pauze gek idee eigenlijk

Mon succes morgen

Liefs

Geplaatst

Mon, succes vandaag denk aan je!!!!!

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier alles oke, ben erg lui haha.

Liefs Janis

Geplaatst

yes 2 eicellen gevonden en de punctie was prima gedaan geen pijn.

ze hadden het wel over een kieste die ze geraakt hebben en moest daarom even aan het infuus voor antibiotica, uit voorzorg en deze week nog een kuur, maar voel me prima.

ik hoop zo dat ze elkaar weer aardig gaan vinden.

nou ga even eten hoi hoi

Geplaatst

Yeah Mon twee eitjes echt helemaal super, nu overuren duimendraaien dat ze beide bevrucht gaan worden? Als dat zo is laat je ze dan beide terug plaatsen? Of mag dat niet? Op naar morgen!

Jessica, nog een paar weken meis, wordt nu wel spannend, hoop voor je dat jullie meisje zelf nog voor maandag zal draaien, en anders dat de draaipoging zal slagen!

Hoe gaat het met de rest van meiden?

Hier alles oke, heb S net weer naar bed gebracht. Kan ik wat in huis doen en ff forummen hihi.

Nou meiden fijn weekend alvast,

Liefs Janis

Geplaatst

Mon spannend zeg ben heel benieuwd morgen toi toi toi

Janis ja ik hoop het ook dag het draaien wil

Maar goed ga gewoon van ks uit en zien dan wel weer maak mezelf anders gek,

Onze meid is gezond en dat is het alle belangrijkste

Lekker s op bed slaapt ze dan lang? Mooi meiske ze lijkt echt heel veel op jou ;)

Liefs Jessica

Geplaatst

@mon: Wauw mon je hebt gewoon 2 eicellen!!!! Op naar een hele mooie bevruchting. Ik neem aan dat ze maar 1 terug plaatsen als er 2 emmy's ontstaan? Succes! Vervelend dat ze een cyste hebben geraakt en je aan het infuur moest en nu ook nog ab hebt. Kan dat geen kwaad voor een tp?

@tinkerbell: ja wat een zooi he. En misschien moet je tussen door ook nog wel een paar keer heen om extra te halen. Ik tenminste beide keren wel.

@minoes: het is het proberen waard. Een keizersnee is ook niet alles. Het is mij dan wel meegevallen maar je moet toch langer herstellen dan van een gewone bevalling. En een stuitbevevalling zou ik ook nooit doen.

Geplaatst

Linda nee heb liever ook geen ks maar moet me er wel op voor bereiden anders ga ik straks aan onderdoor had gewoon heel graag gehad dat ze naar beneden lag was een spanning minder maar goed we zien wel hoe het loopt zie er ook best tegen aan.

Hoest met jou trek je het allemaal nog een beetje

Liefs

Geplaatst

nou zit in spanning af te wachten op het verlossende telefoontje....ben zo zenuwachtig!!!!, nog iets meer dan een half uurtje en dan weet ik meer.

als ze beide bevrucht zouden zijn plaatsen ze er maar 1 terug, de andere kan worden ingevroren (mits het denk ik goed genoeg is)

nou meiden straks meer nieuws

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden