Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

yes mon, heb kippevel! Nu lekker broeden en over twee weken dat je ec positief mag afsluiten met een positieve test!

Geplaatst

Goed bericht Mon! In ieder geval een hele hoopvolle afsluiting van je EC.

Dat kan niet beter. Ik vond het zo'n teleurstelling om juist de laatste keer een misser te hebben.

Nu lekker 2 weken broeden en wie weet sta je over 14 dagen naar 2 streepjes te kijken!!! Hoop het voor je.

Geplaatst

bedankt meiden, ga idd lekker broeden.

hij was 3 cellig, maar ja dat zegt mij niet zoveel.

er is een nieuw protocol, moet morgen pregnyl 5000 spuiten en dat is het dat hebben ze laatst veranderd.

nou er komen weer 2 spannende weken aan pfffff hoop dat ze omvliegen, maar veel leuke dingen doen.

Geplaatst

Mon oké ze zullen wel weten wat ze doen met de pregnyl

Ja slopende weken weer pfff ik zal heel hard voor je duimen

Volgens mij is hier een zwangerschap instaan ook van 3 cellig ook de laaste ec goed teken

Liefs

Geplaatst

@mon: WAt goed je hebt een tp gehad!!! Niet ook nog een cryootje dus? Dat is wel jammer. Zou toch heel mooi geweest zijn. De kwaliteit zegt mij ook helemala niks hoor. Al onze embryo's waren toppers de 1e zelfs 10 cellig! Nu duimen voor een hele mooie test! Met vaderdag toch?

@minoes: succes voor morgen! Hopenlijk lukt het en zo niet ja dan toch een keizersnee. Vervelend maar het is mij meegevallen. Misschien gaan ze dan ook al wel een datum prikken morgen als het draaien niet lukt. Bij ons werd de datum in week 37 geprikt.

Geplaatst

Linda dank je ik hoop het ook

Als het week 37 word dat is dan heel snel krijg nu de kriebels haha besef is er nog niet helemaal

Jullie gaan op vakantie toch waarheen en wanneer?

Hoest met Julian?

En jullie natuurlijk

Liefs

Geplaatst

hoi allemaal

hier ben ik ook weer es,

Minoes, succes morgen, hopen dat het lukt!!!maar idd het belangsrijkste is dat het goed gaat met de gezondheid van het kindje en die van jou natuurlijk!

Mon wauw wat goed zeg een tp gehad! nu lekker broeden!!

ik ben vanmorgen ook voor een echo geweest. ik heb woensdag de punctie onder narcose!!

groetjes wilma

Geplaatst

Dank je Wilma i hope zo we zullen zien

Spannend zeg hoeveel eitjes heb je er? Heel veel

Succes duim me suf voor jullie

Liefs

Geplaatst

Mon je hebt je embryo binnen, nu maar lekker broeden :) en veeeeeeel afleiding zoeken haha

Jessica succes vandaag! Ik hoop dat het ze lukt om je baby te draaien. Ik denk aan je!

Wilma ik ben benieuwd hoe het gaat woensdag en hoe je de punctie onder narcose ervaart. Hoeveel follikels heb je nu?

Janis, hoe is het met jou?

En met jou Linda?

Tinkerbell, voor jou start de hyper ook bijna...

Vandaag mijn laatste dagje thuis, ik moet morgen weer aan het werk. Gelijk een hele dag pfff heb echt nog totaal geen zin en blijf liever bij mijn ventje. Gelukkig is het maar tijdelijk en werk ik nog tot uiterlijk 1 september. Mijn moeder schoonmoeder en schoonzus passen bij toerbeurt op dus hij is in goede handen.

Donderdag hebben we de afspraak bij de oogarts, ik ben benieuwd wat hij/zij zegt.

Liefs Ansje

Geplaatst

@Minoes: Hoe is het gegaan? Ik zit al steeds op fb te kijken maar nog geen nieuws.

Ja wij gaan op vakantie maar dat is pas over 2 maanden hoor. We gaan weer naar Turkije naar Alanya. In een gloednieuw hotel alleen is het hotel misschien niet op tijd klaar dus worden we omgeboekt. Ik baal er wel een beetje van want we waren eigenlijk wel klaar met Alanya maar omdat dit hotel ons erg aansprak kozen we toch hier voor en nu veranderd het misschien nog. Oad blijft volhouden dat het op tijd klaar is dus daar gaan we van uit.

@ansje: succes voor morgen. Het zal wennen zijn maar ook wel weer lekker om andere dingen aan je hoofd te hebben. Hoewel het niet prettig meer werkt nu je in je achterhoofd hebt dat het nog maar voor een paar maandjes is.

Geplaatst

Update had weeën toen ik kwam voor weeën eerst half uur ctg toen weeën remmers toen draaien zat muurvast maar het is gelukt mijn ribben zijn wat broos dus toen ze daar langs kwam met draaien werd ik misselijk maar het is gelukt

Hartslag van de baby is wat te hoog dus mag nog niet weg

Liefs reageer straks meer

Geplaatst

Jessica, mooi dat het draaien is gelukt maar lijkt me geen fijn gevoel zeg! Wel sh*t dat je nog moet blijven maar de gezondheid van je kleine meid is belangrijk. Misschien werd ze wat getresst van het draaien en heeft ze daarom hoge hartslag. Lijkt me voor zo'n kleintje ook niet niks....

Dus je had al (voor) weeën? Dan wordt het extra spannend en zal het vast niet lang meer duren :)

Linda, nee echt zin heb ik niet aan werken...nu ik weet dat ik toch weg moet is de motivatie niet erg hoog. Ik doe nog wel mijn best hoor maar extra dingen zoals vergaderingen laat ik mooi voorbij gaan. Dat heeft toch geen meerwaarde meer.

Ik hoop dat jullie in jullie vertrouwde hotel terecht kunnen van het zomer.

Geplaatst

Ben al weg uit ziekenhuis ja ze was wel van slag gaat ook best hard aan toe

Nee zal wel niet lang meer duren heb weeën remmers gehad voor het draaien en de weeën komen er gewoon door haha

Wat spannend ja Ansje morgen aan de slag

Succes bij de oogarts

Linda lekker naar Turkije geniet er van meid hopen dat je toch in dat hotel mag zitten

Liefs

Geplaatst

Hey Linda

Ja heb al weeën heb ik ziekenhuis gezeten vanmiddag maar had nog niet veel ontsluiting kon met haar vingertop hoofdje aan raken

Maar moest naar huis de weeën zouden zaken niet dus ben heel benieuwd

Liefs

Geplaatst

Mijn eerste spuitje deca gezet vanochtend! Nu gaat het echt beginnen....

Wilma hoe is het gegaan? Hoeveel eicellen zijn er gevonden?

MInoes houd je ons op de hoogte?

Geplaatst

@minoes: Spannend!!! Ik las net op facebook dat je de hele nacht al wakker bent. Mocht je dit nog lezen dan wens ik je een hele voorspoedige bevaling.

@Ansje: hoe is het werken gegaan?

@tinkerbell: Dus de eerste deca er in. Spannend nu het echt gaat beginnen.

Geplaatst

Haha zit geen gang in haha mijn buik komt nu beetje tot rust en de weeën zijn weer wat ongelijk door dat beurse gevoel had ik nog meer pijn maar het duurd niet lang meer haha hou jullie op de hoogte

Wilma succes

Tinkerbel spannend meid succes

Liefs Jessica

Geplaatst

Krijg ik net even een lullige mail. Een bedankje van moeders voor moeders en word me nog een hele fijne zwangerschap gewenst. Die kwam wel even aan. Ik heb toen meteen doorgegeven dat het mis zou gaan en dat ik dus ging stoppen. Het zal worden doorgegeven maar niet dus. Ik heb meteen een pissige mail terug gestuurd maarja deze consulente kan er ook niks aan doen en ik kreeg meteen een excuus mail terug en de vraag of ik wel een brief heb gehad nadat ik het had doorgegeven. Nee niet dus. Lekkere communicatie.

Wilma heeft net haar punctie onder narcose achter de rug. ER zijn 9 eicellen gevonden! Ze zal later wel zelf verslag komen doen denk ik.

Geplaatst

Gatver Linda wat domme zet van hun zeg

Dat zijn van die momenten dat je niet bij kan hebben

Wilma super zeg op naar mooie bevruchting

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden