Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Jessica wat spannend, deze week wordt je mama!

Mon dat aankomen door de hormonen die je gebruikt komt mij heel bekend voor. Ik ben ook wel een paar kilootjes zwaarder geworden toen ik aan het behandelen was. Hoe dat precies kan weet ik ook niet, maar je hoort het erg veel. Goed dat je veel afleiding zoekt! hoe is je gevoel over deze poging?

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda we posten tegelijk zag ik. Heel veel succes met het gesprek morgen en ik hoop dat ze positief tegenover nog een poging staan!

Ik ben blij dat het wel goed met je gaat. Ben je niet heel zenuwachtig voor morgen?

Geplaatst

Linda spannend meid morgen ik hoop goed nieuws sterke

Ben blij dat het goed met je gaat

Ballon is om de mond open te maken en week

Ansje heb Jij toch ook gehad?

Ja gaat nu heel hart

Geplaatst

voel me verder goed en heb opzich wel een goed gevoel over deze poging, beter dan de laatste tp

maar ben echt aan het zoeken naar sympthomen, zoals jullie allemaal gedaan hebben, ik hoop zo dat ik deze week lekker misselijk wordt, maar ja sommige hebben helemaal nergens last van.

minoes: dus volgende week mama en papa wat een gek idee of niet,zo zijn de andere dames aan het bevallen en nu ben jij al aan de beurt, wat gaat het toch snel, nou in ieder geval heel veel succes.

linda: fijn te horen dat het wel goed gaat, ben erg beniuwd wat het gesprek teweeg brengt...hoop veel antwoorden op jullie vragen.

Geplaatst

Minoes,duimen dat ze vanzelf komt vandaag of morgen!

Mon, die laatste week is killing!!! Gewoon heel veel afleiding zoeken. Dan maar shoppen ;-)

Ik ben al met al 1 a 1,5 kilo aangekomen gedurende alle behandelingen dat valt wel mee dus. maar ik moet wel veel meer doen om op gewicht te blijven.

Ik sport 3x per week en eet echt heel gezond. Wat ik vooral merkte was dat mijn spijsvertering langzamer werd. Ik eet nu s ochtends yoghurt met walnoten en lijnzaad en sindsdien heb ik minder last van mijn darmen en werkt alles weer 'normaal'. Ik doe overigens 2x per week aan poweryoga: goed voor spieren en verbranding (erg zwaar hoor --> denken mensen vaak niet bij yoga) maar het geeft me ook veel rust en balans. Dat komt vooral omdat je ook tegelijkertijd aan je ademhaling werkt. Ik doe dat naast wekelijks hardlopen. Maar iks merkte zeker een verandering. Maar ach,als je zwanger bent is er de komende 9 maanden toch geen houden aan ;-)) dan kun je daarna wel weer aan de lijn. Haha.

Ik hoop dat we beide zwanger de zomer in gaan! Sterkte met de laatste loodjes.

Geplaatst

Jessica ik zou een balloncatheter krijgen maar ik bleek toen al bijna 3 cm ontsluiting te hebben en was daardoor niet meer nodig ;)

Geplaatst

Ja dames word nu spannend gek idee

Ansje ja heb wel wat onsluiting maar nog niet veel schiet niet op haha

Ben benieuwd ;)

Liefs

Geplaatst

ow Minoes spannend hoor, nu is het aftellen geblazen!! Ik wens je alvast heeeeel veeel moed en kracht om deze prachtige ervaring in te gaan en duim dat het lekker snel (niet te snel natuurlijk haha) gaat en je niet teveel pijn hebt. Zet em op!!

Linda, sterkte/succes met jullie gesprek vandaag.

Om op jouw vraag te antwoorden, Giada had bij de geboorte een te kleine schedel volgens het umcg en daarbij kwam dat ze niet wilde drinken en een extra huidrol in haar nek had wat allemaal wijst op een bepaalde afwijking. Na 2 MRI's, hersenscans, hartecho's talloze bloedonderzoeken en kinderarts en neuroloogafspraken weten ze wat het is...NIKS!! ze kunnen dus niks vinden. Met het kind is verder niet zo veel aan de hand behalve haar spierspanning niet optimaal is maar daar heeft ze fysio voor en dat gaat nu prima. Ook is haar schedel goed gegroeid en is de huiplooi bij getrokken, wij denken dat ze vooral gewoon in de knel heeft gezeten (zij zat onder en vrij diep terwijl haar zusje bovenin alle ruimte had..) en dat ze moeite had met drinken omdat ze te vroeg geboren is en dat nog niet helemaal doorhad.

Mon spannend, wanneer mag je testen of moet je ongie worden?

Fijne dag allemaal!!

liefs stiertje

Geplaatst

Linda succes meid

Stiertje wat fijn dat er niks met gaida is

Gelukkig doen ze er allebij gewoon goed wat ook een scheetjes echt op trots op te zijn;)

Ja heel spannend kan niet meer wachten

Ook al is het nieuws niet geland haha komt wel

Liefs

Geplaatst

Vandaag hebben we het eindgesprek gehad. Het was best een teleurstelling allemaal want zoals we al verwacht hadden hebben we op geen een vraag antwoord gekregen. De oorzaak van de miskraam kan van alles zijn. Dat snap ik dat ze daar geen verklaring voor hebben. Het kan aan mijn baarmoeder liggen maar daar is te weinig over bekend. Een echte oorzaak voor het niet zwanger worden is er ook niet. De endometriose is aanwezig maar hoe ernstig het is en of het een zwangerschap belemmerd weten ze niet. Ik heb weinig eicellen maar die ik heb zijn van goede kwaliteit en ook al onze embryo's zijn van goede kwaliteit. Kortom een 4e betaalde poging ziet het UMCG wel zitten. Maar aan de andere kant vinden ze wel dat we ook realistisch moeten zijn na zoveel terugplaatsingen. En we moeten ons realiseren dat we € 500 tot €1000 extra kwijt zijn omdat ik de hoogste dosering spuiten en langer doorspuit dan gebruikelijk. Het zou dan minimaal op € 4000 komen.

We hebben gevraagt of we dan weer ec poging mogen doen omdat ons dat goed is bevallen en er toch 3 keer een tp is geweest maar dat kan niet. Ook mogen we niet meer terug naar IUI want dat voegt niks toe.

Wel bestaat de kans op een natuurlijke zwangerschap nog altijd. Maar na 14 jaar zonder pil zou dat wel een wonder zijn maar het kan mits mijn eileiders niet zijn aangetast door de endometriose. Misschien kan ik daar opnieuw een HSG voor krijgen. Ze zou contact opnemen met dr Simons ivm de endometriose maar ze dacht niet dat ik daar terug hoefde te komen. Wel gek want in november ben ik daar geweest en spraken ze over een operatie om alle endo weg te halen maar dan moesten we wel eerst onze kinderwens hebben afgesloten. Dus beetje vaag als ik nu niet terug hoefde te komen.

Kortom nog een hoop onduidelijkheid en dat gaf de arts zelf ook aan dat het IVF wereldje eigenlijk vanaf de tp een zwart gat is. Niemand weet wat er daarna gebeurt tenzij iemand zwanger raakt.

Dit alles bij elkaar genomen hebben DEnny en ik besloten er mee te stoppen. We gaan dus GEEN betaalde poging meer doen. Na 8 jaar moeten we het maar accepteren dat het gewoon niet wil. We hebben alles eraan gedaan en het is nu klaar. Misschien denken we er over een tijdje toch nog anders over maar hoe het er nu voor staat niet. Julian is tenslotte ook al 9. Het is genoeg zo.

@Minoes: wanneer word je deze week ingeleid?

@Stiertje: jeetje dat is heftig zeg met Giada. Wat een spanning zal dat geweest zijn. Gelukkig blijkt er niks met haar aan de hand.

Geplaatst

Och Linda meid geen duidelijkheid

Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet

Het enige het is zo oneerlijk en ik hoop op een wonder voor jullie

Sterkte meid deze klap moet je ook weer boven komen

Wanneer we ingeleid worden houden we nog even voor onzelf begin volgende week is ze er zoizo ;)

Dikke knuffel xxx

Geplaatst

linda: ik ben er even stil van....

begrijp wel heel goed dat jullie het af willen sluiten, maar het is zo dubbel, aan de andere kan inderdaad een poging doen om jullie leven weer wat op te pakken.

de laatste jaren heeft alleen in het teken van ivf gestaan...

ik kan makkelijk praten, maar vergeet niet te genieten van wat jullie samen hebben met z'n drieeen, zoals je ook al zei krijgt j hier natuurlijk ook een heleboel van mee.

hoop niet dat je het verkeerd begrijpt hoor, zo bedoel ik het niet.

Ik hoop dat het jullie als gezin ook een stukje rust kan gaan brengen.

liefs mon

Geplaatst

Linda, wat vervelend dat ze je geen antwoorden hebben kunnen geven. Daar ging het je tenslotte om.

Maar ik denk dat we dat hier allemaal wel aan den lijve hebben ondervonden, eigenlijk weten ze nog maar zo weinig over vruchtbaarheid en onvruchtbaarheid. Het hele ivf proces staat medisch gezien nog steeds in de kinderschoenen. Ik heb ook wel gemerkt dat ze bijna nooit echt een verklaring kunnen geven voor iets wat bijv niet goed gaat of afwijkend is. En je wilt juist zo graag antwoord op die vraag: waarom? Waar komt het door? Is er een kans en hoe groot is die kans?

Lastig hè meid? Ik zou willen dat we je konden helpen. Sterkte!

Mon, hoe is het bij jou? Welke wachtdag zit je nu? Jij had altijd een redelijk snelle cyclus toch?

Geplaatst

Linda wat een teleurstelling. Wel mooi dat jullie de knoop hebben doorgeakt om niet verder te gaan. Ik hoop dat je het snel los kunt laten maar zal natuurlijk heel moeilijk zijn..er is altijd een gedachte van ..zullen we het toch nog proberen ..stel ik me zo voor.

Sterkte voor jou en je gezinnetje om hier mee om te gaan..digiknuffel!!

liefs stiertje

Geplaatst

Linda, wat een teleurstelling, man heb je weer wat om te verwerken. Hoop voor jullie dat jullie het snel een plekje kunnen geven. Een hele dikke knuffel voor jullie!

Stiertje, fijn dat je meiden het zo goed doen. hoe gaat het met je zelf?

Jessica, je houd ons wel in spanning hoor..........Denk constant aan je.

Mon, mijn duimen draaien echt overuren voor je. Nog even meis.

Tinkerbell, fijn dat je niet zoveel last hebt van de hormonen, hoe gaat het verder?

Ansje, hoe gaat het met J en jou?

Wilma, hoe is het met jou?

Hier gaat het goed, voel me goed (heb wel nog ups and downs)

Met S gaat het ook erg goed, haar ontslasting komt nu gelukkig zelf.

Heb verder niet veel nieuws.

Dikke knuffel voor idereen

Liefs Janis

Geplaatst

even kort, heb last van bloedverlies wel een beetje maar elke keer als ik naar de wc ga, dus bijna zeker mislukt, kan het aan mijn lichaam ook wel merken, dus zal vast gaan doorzetten.

morgen weet ik het vast zeker maar heb erg weinig hoop meer.

Geplaatst

Mon, neeeeeeee hè?! Ik hoop zo voor je dat het meevalt. Ik blijf duimen hoor!!! :gekruiste vingers 4

Janis, leuk om weer even een update van je te horen.

Met mij gaat het verder ook goed. Ik voel me deze keer echt super. Dat geeft wel een soort van vertrouwen.

Ben nu een weekje aan het spuiten en merk niks, sterker nog ik voel me momenteel beter dan bij menig IVF EC poging. Misschien ook omdat het daar elke maand even tussendoor moest en ik me er nu echt helemaal op in kan stellen.

Ik heb op mijn werk ook echt de ruimte en tijd voor mezelf genomen om dit traject zo relaxt mogelijk te kunnen doen en dat voelt erg goed. Nu maar hopen op lekker veel mooie eicellen! 25 juni mijn eerste echo dus dat duurt nog even.

Geplaatst

helaas toch doorgezet, welveel te vroeg maar ja rood is rood.

in september gaan wij van start met de andere behandeling.

het gekke is dat ik er niet eens om kan huilen, was in mijn hoofd toch ook al bezig met de andere behandeling, maarja het blijft wel een hele teleurstelling.

eerst maar eens lekker vakantie in juli en dan september vol goede moed weer verder.

Geplaatst

Mon wat Kl****..

Idd eerst even lekker verstand op nul en dan op naar de hyper!

Minoes wat ben je rustig...is ze der al hihi?

liefs stiertje

Geplaatst

Mon, wat een K- bericht!!!!

Goed van je om eerst lekker op vakantie te gaan. Daarna zie je wel weer verder.

ik zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen in de hyper, dan weet je een beetje wat je te wachten staat ;-))

Ik heb vandaag en ook gisteravond en eergisteravond behoorlijke hoofdpijn. Ben ook ongy geworden na het stoppen met de pil. Was vroeger in mn stopweek ook altijd een paar dagen kwijt aan hoofdpijn. Misschien komt het daardoor of toch door de deca? Paracetamol helpt echt helemaal niet. Heb er al 2 op. Hopen dat het snel over is, behoorlijk irritant om zolang koppijn te hebben.

Minoes, wel een beetje opschieten hè? We zitten hier allemaal al een week in spanning. Kom maar op met die baby! :B-0009:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden