Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tinkerbell, Yes toch 5 eicellen!!! Nu hopen dat het zaad en de eitjes elkaar lief gaan vinden.

Stiertje, mooi K met peren! Hoop dat je alsnog een goede baan zult vinden.

Ansje, al wat van start, hoop dat je snel wat van het UWV hoort.

Jessica, wat vervelend voor je dat het allemaal zo lang duurt.

Linda, ze zijn ook tussen kerst en oud en nieuw dicht, lees hieronder.

Hoe voel je je nu? heb je nog veel pijn? en kan je alweer wat dingen oppakken (huishoudelijk).

Hier, heb vandaag een brief van het UMCG, we moeten 4 december naar een infobijeenkomst dan krijgen we de schema en recepten mee. In de brief stond ook dat week 52 we gaan stimuleren, dus we zullen dan denk ik twee week er voor wel met de deca beginnen?

Nou 4 december weten we dus meer hihi.

Tinkerbell mijn duimen draaien overuren voor je!

Liefs Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tinkerbell, wat fijn dat je niet zo'n last hebt gehad van de punctie. 5 eicellen is een mooie score en ik hoop voor je dat ze alle 5 mooie emmies worden.

Enne voor advies weet je me te vinden. En geloof me van je eigen kindje kun je héél veel hebben inclusief huilen lawaai, rommel enz.

Stiertje dat is inderdaad knap kl*te dat je zonder werk zit. Ik kan me voorstellen dat je niet voor minder aan het werk wil dan je nu aan uitkering krijgt.

Nu maar beraden op wat je wilt gaan doen en ondertussen lekker genieten van je meisjes! Maar het is nu wel een mooie kans om een opleiding of cursus op te gaan pakken. Als ik niet verder was gegaan met mijn thuishuisplannen dan was ik denk ik ook aan een opleiding begonnen via de l.o.i. ofzo.

Ik vind het heerlijk om met kinderen te werken. Het is wel druk maar haal er heel veel voldoening uit. En ach ik was groepen van 12 of zelf wel 14 kinderen gewend dus dan vallen twee jongetjes wel mee haha. Ik mag trouwens maximaal 5 kinderen onder de 4 jaar opvangen en daarvan mogen er twee van 0-1 jaar zijn.

Janis je hebt een datum nu, ja ik denk, weet eigenlijk wel zeker dat je dit jaar nog met de deca gaat beginnen. Dat moet je wel zo'n 1,5-2 week spuiten.

Liefs Ansje

Geplaatst

aaaaaah ik heb al 2 x een enorme tekst getypt maar iedere keer valt de verbinding weg en ben ik de tekst kwijt, roppig in de pokkel word ik daar van!!!!

Goed, om het kort samen te vatten:ik had steeds op iedereen gereageerd en ik had met iedereen het beste voor! En ik had geschreven dat ik zaterdag met de deca begin, een vriendin zwanger is en dat dat toch weer een beetje pijn doet en dat ik lekker veel afleiding heb in mijn werk, ben leuk aan het samenwerken met andere creativo's en heb allemaal leuke plannetjes voor mijn bedrijfje. Dus. En nu ga ik proberen of het nu een keer goed gaat met posten... Oh ja Tinkerbell, ik duim voor jou en 5 prachtige mini-tinkerbelletjes in wording!

Geplaatst

@Vianne: wat weet je het toch altijd mooi te vertellen! Morgen weer starten met de deca dus. Hmmm kwam wel even rauw op je dak vallen zeker dat je vriendin zwanger is? Bracht ze het wel tactisch?

@Tinkerbell: Fijn dat de punctie zo is meegevallen! En toch 5 eicellen. Al lijkt dat wel weer magertjes. Je hoopt toch altijd op heeeeeeel veel meer. Ik duim voor een paar mooie emmytjes morgen.

@Mon: even een knuffel voor jou. Goed dat je met iemand bent gaan praten.

@Stiertje: in jouw geval kan ik het me voorstellen dat het je tegenstaat om beneden de uitkering die je nu krijgt te gaan werken. Dat motiveerd ook totaal niet om op zoek te gaan toch vooral omdat je weet dat de kans heel klein is dat je iets vind. Gewoon lekker van je extra tijd met de meiden gaan genieten nu.

@Minoes: vervelend dat je nog steeds niet zo lekker bent. En ook nog geen zicht op een ander huis dus. Daar word je ook niet vrolijk van.

Ik heb vandaag pyjama dag. Gisteren een beetje teveel gedaan geloof ik. Ik ben even op fiets naar het centrum gegaan daarna boodschappen en Julian lopend naar trainen gebracht wat al gauw een half uur kostte. Na die tijd deden de hechtingen flink pijn en had ik enorme pijn in mijn rug. Dat is wel een normale klacht na deze ingreep. Niks zit ook lekker op de hechtingen. Op 3 verschillende hoogte's zitten hechtingen dus bij alles wat je aan hebt drukt er wel iets op een hechting. Dus vandaag heb ik mezelf beloofd niks te doen. Vanavond gaan we uit eten omdat mijn stiefvader 60 is geworden!

Gisteren hebben we de zomervakantie alvast weer geboekt. Hebben we een leuk doel om ons weer op te verheugen. Nog een dikke 8 maanden wachten....

Oja de nacontrole is 18 december.

Geplaatst

Ha meiden,

wat voel je je toch altijd brak na zo'n punctie hè? Het is alsof er een olifant op mn buik heeft gestaan.

En dan springt onze dikke vette rode kater net ook nog vrolijk spinnend bovenop mijn buik....die ligt inmiddels een metertje verderop...

Gisteravond veel napijn gehad. Gelukkig ging het vanochtend alweer een stuk beter. Ik heb de intensieve verkering met Lutines ook weer opgepakt. Jemig wat is dat toch een vieze bende met die bollen. En je moet er dus echt 3x per dag aandenken. Ik heb vanochtend uitgeslapen en was dus meteen al een uur te laat maar ik begreep van de verpleegkundige dat het niet zo precies komt. Dat hoop ik dan maar.

ik hoop dat er ergens in het UMCG 5 bakjes staan waarin er vrolijk doorgedeeld wordt. Spannend hoor, morgen tussen 9 en 10 bellen ze.

Minoes, hoe gaat het met je? Trek je het allemaal een beetje?

Vianne, kan me voorstellen dat je wel even moet slikken als een vriendinnetje zwanger blijkt te zijn. Dat had ik ook hoor. Toen ik begon met IVF was een vriendin van mij "per ongeluk" zwanger geraakt. Ze kende haar vriendje nog maar een paar maanden. Dat vond ik best even lastig, bij sommige mensen is het zo vanzelfsprekend. Maar ja, ben nu heel blij voor haar en echt dol op haar zoontje.

Linda, weet jij al iets meer?

Janis, dat gaat snel nu zeg! Jeetje, goed dat je even gebelt hebt.

Geplaatst

Hey dames

Sorry heb geen puf om t reageren

Tinkerbel succes morgen ik duim voor goeie bevruchting ;-)

Hier slecht nieuws gaat niet goed met mijn vader hart longen lever en zijn bloed is niet goed ben zo verslagen ging zo goed tussen ons hij had oog voor Ilana pffff

Ik denk wel aan jullie en lees wel mee liefs x

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Spannend Tinkerbell, ik duim voor je! Wij hebben ook al zo'n vette rooie kater die altijd op schoot wil. Soms denk ik wel eens dat mijn man een dubbelleven leidt en stiekem ook met jou getrouwd is (gezien al die overeenkomsten). Nou jaaaa, het feit dat hij de hele dag werkloos thuis is maakt het toch wat minder verdacht...Zou in het UMCG ook wel opvallen: hey nou zit die man alweer in het productiekamertje!

Die vriendin bracht het wel tactisch, ik wist al dat ze er voor gingen dus ik had me al geestelijk voor kunnen bereiden,ze what's appte het dus dan kun je het eerst even in stilte verwerken, dat vind ik wel prettig. Hoef je niet meteen enthousiast te doen! Andere vriendin is ook begonnen voor nr. 3, haar oudste kwam tegelijk met die van mij. Die zal ook wel weer snel zwanger zijn. Maar ze melden het dus al voor er een eventuele conceptie heeft plaatsgevonden om mij voor te bereiden, haha, heel lief!

Geplaatst

gatver trouwens Minoes, wat rot voor je pa, sterkte er mee!

@ Tinkerbell, oh god ja Lutinus, die is straks ook weer van de partij, was ik helemaal vergeten! Ik had het verdrongen denk ik....

@Linda; niet teveel doen he, beetje rustig aan, je moet jezelf wel in acht nemen!

Geplaatst

Hahaha Vianne, de enige relatie die we delen is die met Lutines!

Maar je mag m van me hebben hoor.

Hier beginnen de zenuwen toch echt wel te komen nu. Altijd zo'n rotmoment om te wachten op dat verlossende telefoontje.

Ik hoop zooooooooo op mooie emmy's.....morgen tussen 9-10 uur...ik laat het jullie weten!

Geplaatst

Hoi allemaal,

dat is weer een poosje geleden. Was druk met werken, cursussen en wilde de behandelingen even parkeren. Inmiddels gaan we voor het terugplaatsen voor een cryo. Ik ben begonnen met de Progynova.

@Tinkerbell ik duim voor je! Spannend...

@minoes, heel veel sterkte toegewenst.

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Kwart over 11 terugplaatsing!!!!!

Over de andere vier heb ik nog niet gehoord, dat hoor ik daar.

Ook spannend! Hoop toch echt op een paar cryo's. Maar dit is al hartstikke mooi.

Geplaatst

Tinkerbell, wat fijn dat je zo en zo een TP krijgt! Ik blijf duimen dat de andere 4 ingevroren kunnen worden, krijg je dat straks gelijk te horen?

Liefs Janis

Geplaatst

@janis Ja ik hoor straks meteen hoe de rest ervoor staat. De vorige keer al voor de telefoon. Heb het nu ook gevraagd maar deze mevrouw was niet zo spraakzaam. Haar antwoord was dat ik dat later wel hoorde, zij belde voor de terugplaatsing....ga er dan meteen wat achter zoeken natuurlijk. Misschien brengt ze liever geen slecht nieuws? Aan de andere kant het is zaterdag, de vaste medewerkers zijn er missschien niet en wie weet heeft ze echt geen idee...nou ja,ik duim nog ff door. Het is de laatste poging die we vergoed krijgen, het zou me wel geruststellen om een aantal cryo's te hebben.

Geplaatst

Yess..tinkerbell toppie!!

Zegt niks hoor ze wilden het bij mij ook niet zeggen telefonisch puur omdat

ze nog veel mensen moest bellen en er geen tijd voor had..bij mij waren toen 8 van de 10 bevrucht dus hoop houden!

Succes voor straks

liefs stiertje

Geplaatst

Tinkerbell, Je hebt nu een emmy on board!!! Ik zou er dan ook gelijk wat achterzoeken, maar net wat Stiertje zegt het heeft niks te betekenen en dat ze meer mensen moeten bellen of ze is gewoon chacho haha.

Duim nog volop voor je en ook dat je nu lekker gaat broeden en straks twee streepjes hebt!

Geplaatst

2 Emmy's on board! Een 4 en 5 cellige. De rest was helaas niet bevrucht. Het is wel erg dubbel.Aan de ene kant ben ik blij en aan de andere kant heel verdrietig want ik had zo graag een paar cryo's op voorraad gehad bij deze laatste poging. Heb even flink zitten janken. We hadden ook nog echt een heel onvriendelijke arts. Ff bijkomen nu ;-)

Geplaatst

Och tinkerbel super twee toppers

Je hebt die gryo niet nodig ;-)

Snap je wel dat je wat op reserves wou hebben

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Tinkerbell, iig twee on board!!! kan me voorstellen dat je even gehuild hebt! Jammer dat jullie een onaardige arts hadden. dat maakt het op dat moment er niet makkelijker op! We gaan er gewoon van uit dat je nu gewoon hardstikke zwanger bent. Het MOET nu gewoon!!!!!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Dat is helemaal waar dames! Ik ga me nu langzamerhand instellen op DEZE maand en de 2 emmy's die nu rondzweven. Ze waren net aan het delen vlakvoor de TP. De ene ging van 2 naar 4 cellen en de andere van 4 naar 5 en bijna 6 bij de laatste blik. Ze waren dus "alive and kicking" ondanks dat ze niet zo best waren als de eerdere topemmy's. Maar enfin daar werd ik niet zwanger van. De gyn zei ook dat de kwaliteit in principe niet zoveel zegt. En deze waren ruim goed genoeg om teruggeplaatst te worden. Spannend.

Ik heb de hele tijd de neiging om vooruit te denken. Wat als deze poging niet lukt en ik was erg teleurgesteld dat er geen cryo's waren. We hebben altijd toppers en dan nu juist bij de aller aller laatste keer niet...zul je net zien. Maar ik ga vanavond lekker naar de film (007 ) en het achter me laten. Ik ga me focussen op mijn aankomende tweeling :-)

Tot zover deze ego-post-dag...morgen ben ik er ook weer voor jullie hoor.

Geplaatst

Tinkerbell, wat fijn dat je twee emmies aan boord hebt! Wel jammer dat je geen cryo's hebt maar we duimen gewoon dat deze emmies mooi 9 maanden blijven zitten!

Wat rot van die onaardige arts. Van sommige mensen vraag je je af waarom ze die ooit aangenomen hebben.....Nu maar lekker broeden en heel lief voor jezelf zijn en je rust nemen.

Liefs

Geplaatst

Tinkerbell, super twee emmies aan boord..en nu broeden jij!!

Enneuh..een tweeling is superleuk maar wel enorm zwaar hoor haha!!

ik duim vanaf NU!!!

liefs stiertje

Geplaatst

2 aan boord Tinkerbell, die gaan het gewoon doen,ze waren in ieder geval enthousiast aan het delen! Jammer dat het er helaas niet meer geworden zijn. Kan me heel goed voorstellen dat je daar van baalt (I've been there..). Inmiddels heb ik er al weer 2 spuiten in en ik was rustig af wanneer de hoofdpijn begint.

Vrijdag helaas afgemaakt door de koploper, ze waren toch wel terecht koploper....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden