Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tinkerbell: Er zwemmen twee emmytjes in je buik! Ik ga heel hard voor je duimen dat ze blijven plakken. Wel een flinke domper dat er geen cryo's zijn. Dat is toch wel het mooiste scenario.

@Vianne: Fijn dat je vriendin het what's appte. Dat heb ik dan ook liever dan dat je ineens een echo foto onder je neus gedrukt krijgt ofzo. Toen mijn zus zwanger was van haar 2e kwam ze net terug van vakantie en gaf mijn neefje mij iets in mijn handen. Ik dacht dat ik een pen kreeg als souvenir ofzo maar ik zat ineens met een positieve test in mijn handen. Ik heb echt niet leuk gereageerd en ben ook meteen verdrietig weggegaan. 's Avonds heb ik haar gemaild om haar alsnog te feliciteren en te zeggen dat ik zo niet wou reageren maar dat ik schrok. Zij had spijt van haar ' daad' zij wist niet hoe het te vertellen en dacht dat dit de betere manier was. Het blijft voor de ander ook altijd moeilijk om te moeten vertellen.

Zo heb ik een kennis die na een paar betaalde pogingen zwanger werd van haar zoontje. Helemaal super natuurlijk. Voor een tweede kindje ging ze gelijk met mij op met de laatste pogingen. Wij hadden nog 2 cryo's en hun ook. Toen mailde ze me dat ze wonder boven wonder spontaan zwanger was geworden! Nou helemaal geweldig natuurlijk. Voor een paar weken geleden what's appt ze me dat ze niet zo goed weet hoe ze het moet zeggen maar ze is weer spontaan zwanger geworden van de 3e. Super toch? Maar nou nee ze was eigenlijk helemaal niet zo blij want ze wou er maar 2 en zwanger zijn vond ze niet zo leuk. Dat viel me zo tegen van haar dat ze zo praatte. Dat snap ik dus echt niet.

@Minoes: jeetje wat een ellende zeg met je vader. Ze weten dus niet precies wat er nou is? En wat lees ik allemaal op fb joh? Dat zijn ook geen vrolijke berichten allemaal. Sterkte.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hy dames

Tinkerbel spannend meid dat worden er gewoon 2 ;-) dikke knuf

Linda ja sommige mensen noemen zich een vriendin nou deze lult alles wat los n vast zit wij willen wat op zetten en zei wil tegen werken lekkere vriendin

Ja met papa is afwachten heel naar

Hoest bij jou heb je nog veel pijn

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Vianne ja wel netjes dat je het via je vriendin hoort inplaats van ander x

Linda jeetje wat een geluk hopelijk is dat jullie ook gegeven

Liefs

Als ik iemand vergeet sorry kan biet terug lezen

Geplaatst

@linda, dat meen je niet Linda van die vriendin? Jemig, wat onnozel. Kan me ten eerste al niet voorstellen dat een derde niet welkom is zeker als je weet dat zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is maar dat je dat dan ook nog durft te delen met iemand die er middenin zit,dat begrijp ik al helemaal niet. Tsjong...wat heb je toch een rare mensen.

Ik heb vandaag een K-dag. Vanochtend mijn darmen enorm in de war. Heb tijden op de WC gezeten en de rest van de dag behoorlijke pijn diep onderin mijn buik. Het is nu dag 3 na de TP. Normaal wel eens na de punctie gehad maar ik heb zaterdag en zondag helemaal geen klachten meer gehad van de punctie. Dus een beetje vreemd. Het is ook niet een beetje buikpijn ofzo ik kan maar amper rechtop lopen. Zit vooral richting mijn lies. Hoop niet dat ik weer zo'n hematoom heb...maar dan had ik volgens mij al eerder last gehad. Nou ja, irritant is het wel. Nog ff doorzetten, moet vanavond ook nog werken...

Geplaatst

Jeetje Linda, nee zo'n opmerking snap ik ook totaal niet ik bedoel als je geen kinderen meer wilt moet je maatregelen nemen. Hebben wij ook gedaan die verantwoordelijkheid draag je toch zelf.

Nou ja, ik duim nog steeds dat het voor jullie ook spontaan mag gebeuren dat zou toch geweldig zijn!

Tinkerbel niet leuk die pijn, ik snap dat het je misschien een beetje angstig maakt. Ik had dit ook na de TP, ik had nog nooit een tp gehad en wist niet wat ik moest verwachten maar die pijn richting lies had ik ook, heb er zelfs nog met de afdeling voor gebeld. Joh je baarmoeder is gewoon flink aan het werk..en je emmies zijn gewoon lekker aan het nestelen..ja toch??!!

Jessica zo'n vriendin ben je liever kwijt dan rijk! sterkte met je vader.

Sofia zat vandaag onder de rode vlekjes..pff waarschijnlijk van de hoge koorts die ze had of anders een kinderziekte ofzo..ze doet de hele dag niks anders dan jengelen en slapen..arme meissie

Geplaatst

Och Linda lees verkeerd sorry van een domme k*t dat ze niet blij is grrrr

Stiertje wat sneu van jullie kleine meid hopelijk is ze er snel van af

Geplaatst

Tinkerbell, ik herken het niet wat je hebt, misschien even ziekenhuis bellen als het aanhoudt/erger wordt?

Linda wat raar van die kennis zeg, als je geen kinderen meer wilt dan kun je er prima iets aan doen. Zo'n opmerking maken is ontzettend kwetsend voor degenen bij wie het niet lukt. Dat zou zij toch als geen ander moeten weten.

Stiertje beterschap met Sofia.

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Tinkerbell, ik had ook erge krampen richting mijn lies, hoop voor je dat het een goed teken is meis. Maar als je het niet vertrouwd gewoon even bellen!

Linda, jemig wat een dom mens zeg, zij moet als geen ander weten dat het een geschenk is en al helemaal als het op de natuurlijke manier gaat, en net als de meeste zeggen als je geen kinderen meer wilt, dan moet je er voor zorgen dat het ook niet meer kan en maatregelen nemen. Grrr snap sommige mensen echt niet.

Jessica, wanneer houd de ellende voor jou op zeg, je vader in de lappenmand en dan een zogenaamde vriendin die je tegenwerkt. Wat willen jullie opzetten als ik vragen mag?

Stiertje, wat zielig van Sopie, hoop dat ze snel opknapt.

Vianne, mijn duimen zijn al aan het draaien voor je, hoe voel je je?

Ansje, hoe gaat het verder met jou en J?

Hoop dat ik niemand ben vergeten.

Hier gaat het goed, heb gister echt super leuke schoenen voor de winter gekocht voor S.

We gaan morgen op kraamvisite bij een vriendin van ons, ben zo benieuwd en zal wel weer even wennen zijn om een pas geboren kleintje in mijn armen te hebben.

Verder wacht ik nu mijn ongi af en dan kunnen we aan de pil, en dan "begint" het ook voor ons. De tijd gaat echt enorm snel nu voor mijn gevoel, heel anders dan de vorige keer. Kan me nog goed herinneren dat ik in juli belde voor info en dat we in oktober de afspraak hadden, nou het was zo oktober en we staan nu als het ware alweer voor de deur. Ondanks dat ik er nu heel anders in ga vind ik het toch wel weer spannend worden. begin december de info bijeenkomst, en toch ondanks dat ik al mezelf heb gepoten ben ik toch weer bang dat ik het weer niet ga durfen..... Misschien ga ik hier in alle rust wel oefenen, heb nog wel wat naalden liggen, dan mogen we met de prikinstructies wel weg en kan ik het spul bij de apotheek ophalen, want kan me nog herinneren dat iedereen daar ineens stond om alles op het halen haha.

Liefs Janis

Geplaatst

@stiertje, wat zielig voor S....ik vind het altijd zo sneu die kinderziektes. Ze kunnen er ook best ziek van zijn.

Beterschap!

@janis jeetje Janis dat gaat zeker snel. Kan me voorstellen dat je het ook wel weer spannend vindt. Dat blijft het toch ook al weet je hoe het gaat. Moet zeggen dat ik inmiddels wel veel rustiger bij de punctie ben aangezien ik precies weet wat ze gaan doen. Maar er zitten zoveel onvoorspelbare elememten in de behandeling, het blijft toch spannend.

Ik heb vanochtend even een mail over mijn klachten naar de poli gestuurd. Meestal geven ze dezelfde ochtend wel antwoord.

Heb nog steeds het gevoel dat mijn buik opgezet en strak is en heb wel minder pijn maar voel het nog steeds. Mijn darmen zijn ook erg in de war, misschien veroorzaken die al dit gedoe? Nou ja, het leek me goed om het even na te vragen voor de zekerheid.

Geplaatst

Janis ja spannend he pffff ik weet nog dat je niet kon wachten om te beginnen en nu begin je al weer haha

Tinkerbel als je niet vertrouwt gewoon bellen

Liefs

Geplaatst

Heb net berichtje terug van poli, moet om 13 uur even langskomen.

ze vinden het klachten die bij overstimulatie horen. Kan dus ook bij 8 follikels...

Ik laat wel even weten hoe het is gegaan.

Geplaatst

Oh Tinkerbell, ik hoop het niet voor je dat het overstimulatie is, het kan na de terugplaatsing trouwens wel een goed teken zijn. Ik heb toen ook zo'n ontzettende last van buikpijn gehad, niet uitstralend naar de lies maar het strakke gevoel alsof er een ballon was opgeblazen in je buik. Ik ben benieuwd wat het is.

Janis wat oefenen met spuiten kan geen kwaad maar daar zit je zo weer in denk ik, al zie je er nu tegenop. je moet met de hyper natuurlijk ook heel wat meer spuiten zetten. Het zal ook wel komen dat het zo snel gaat doordat je S hebt. Zij geeft natuurlijk een heleboel afleiding. Leuk he spulletjes kopen voor je kleine.

Met Joël en mij gaat het goed. Ik ben zaterdag met een vriendin naar de stad geweest en heb voor Joël een pietenmuts en kerstmuts gekocht. Ik vind het zo leuk dat dat nu eindelijk kan. Voor de kerst willen we van Joël een mooie foto maken als kerstkaart. Misschien heel afgezaagd maar dit zijn de kleine dingetjes waar ik altijd van droomde als ik toch ooit moeder mocht worden. Alles wat ik altijd wilde doen kan nu gewoon en dat maakt me heel gelukkig.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, dat heb ik ook. Alsof er een strakke ballon in mijn buik zit.

Als ik erop duw voelt het ook gewoon strak.

De pijn is vandaag wel veel beter. Maar ik ga voor de zekerheid maar ff.

Hoop dat het meevalt. Ik wil niet plat!!!!

Geplaatst

Is wel goed teken overstimulatie hoor dat de meeste vrouwen dan zwanger geworden zijn;-)

Onze dame weer goed gekeurd door cb dikke boef haha

Geplaatst

Net terug uit ZH. Moet 2 dagen plat en donderdag terugkomen.

Mijn eierstokken waren zo opgezet dat ze tegen elkaar aan zaten en er zat vocht.

Het is nog geen overstimulatie maar het zit er tegenaan.

Mijn broer trouwt vrijdag...ik ben ceremoniemeester. Als ik rust houdt dan moet dat wel gaan lukken zegt de gyn...

Hoop het. Maar baal enorm. Heb op mijn werk vorige week al een paar dagen gemist door de punctie en nu weer dit.

Geplaatst

Tinkerbell, gatsie, nou toch maar je zelf in acht nemen en die rust ook echt nemen. Hoop echt dat het ondanks dat het niet leuk is toch een goed teken is!

Geplaatst

ow shit Tinkerbell is dat ff balen! maar doe gewoon even helemaal niks deze dagen zodat je vrijdag wel bij de bruiloft kunt zijn..geen risico's nemen.

Met Sofia gaat het no gniet echt beter, heel hangerig en huilerig en vol met vlekjes..pfff da's dan wel even aanpoten hoor met twee stuks want Giada krijgt dan even minder aandacht en die heeft ze ook nodig, nou ja zal wel los lopen.

Nu zijn ze bij opa en oma want wij gaan vanavond naar Najib Amhali in de martiniplaza..zo'n zin in!!

liefs

Geplaatst

Och tinkerbel doe lekker rustig aan

Stiertje wat zielig beterschap ja zal wel dan zwaar zijn met twee

Nou hier ook weet wat val ik niet op winkelcentrum broek stuk mag drie dagen niks pffff alles vloog de lucht in haha enkel zwaar gekneusd

Geplaatst

Dan liggen wij dus samen op de bank de komende dagen Minoes!

ik verveel me nu al..dit is niks voor mij. Ben liever lekker aan het werk of sporten (of winkelen...)

Stiertje, ga je ook met haar naar de huisarts? Of hoeft dat niet met kinderziektes?

zielig zeg als ze zo ziek zijn. En helemaal als je ze toch beide aandacht wilt geven.

Veel plezier bij Najib!!!

Geplaatst

Tinketbel je mag ook wel bij mij op de bank haha mag je Ilana de fles geven haha

Ga wel proberen te lopen moet toch voor mijn kind zorgen

Geplaatst

@ Linda; Jemug wat een ontzettende muts die vriendin zeg! Ik sluit me aan bij al het voorgaande wat al gezegd (het is makkelijker om niet zwanger te worden dan om wel zwanger te worden, doos!)

@Tinkerbell, shit zeg, zit je daar ineens mee!! Ik wist niet dat dat ook voorkwam bij een "normaal"aantal eicellen. Nou, ga lekker een boekje lezen op de bank ofzo, of neem het trouwdagdraaiboek nog eens door, dan ben je vrijdag optimaal voorbereid!

@ Minoes, gestruikeld in het winkelcentrum?? Zag je ergens een superkoopje ofzo ;-) Nou even rustig aan dan maar.

@Stiertje: misschien de 5de of 6de ziekte? Das ook allebei met vlekjes en lamlendigheid enzo, maar gaat vanzelf weer over (bij Frank tenminste wel toen).

@ Janis, ja het gaat wel goed eigenlijk. Nog niet al teveel hoofdpijn so far en ik ben ook lekker afgeleid door mijn werk. Dat is wel heel fijn. Spuiten gaan er ook aardig goed in. Ik vind het altijd helpen om ze een beetje trillend (weet niet hoe ik dat uit moet leggen..)in te brengen, die naalden, dan gaat het eerste stukje altijd het makkelijkst door je huid heen.

@Ansje: Henrieke was er eindelijk achter he!?: da wordt niks met Bert! Al ga je 100 x met hem in een romantische theekopje: kansloze missie!

doei!

Geplaatst

Haha Vianne ben helaas niet gestruikeld over een leuke man of voor een super koopje glee weg en gong door mijn enkel heb ik weer haha

Liefs

Geplaatst

Haha Vianne ben helaas niet gestruikeld over een leuke man of voor een super koopje glee weg en gong door mijn enkel heb ik weer haha

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden